Elsőként a Renault kártyája jelent meg kulcs nélküli indítással. Az alapverzió csak gombra nyit, ha lehet választani, ez a beállítás biztonságosabb, mint a kártya közelségére, vagy annak továbbított jelére automatikusan oldó reteszelés
Az első riasztórendszerek megjelenésekor a jel egyszerű bemérésével és reprodukálásával csaknem minden „riasztós” képes volt bármely autót kinyitni, majd jöttek az ugrókódos rendszerek, ám ezeket is évek óta gond nélkül verik át a tolvajok, megfelelő számítógéppel legfeljebb 2-3 perc alatt nyitják távvezérléssel az autókat. Most a svájci ETH Zürich tudományegyetem szakemberei legfrissebb kísérletükkel a kulcs nélküli nyitó- és indítórendszerek sebezhetőségére hívták fel a figyelmet. Nyolc márka 10 modelljénél működött elméletük: ha a nyitáshoz nem kell gombot nyomni, hanem elegendő, hogy a kártya (vagy kulcsfej) az autó közelében legyen, akkor annak jelét bő fél méteres távolságból egy antennával levéve és saját rendszerükkel az autó mellé tett sugárzónak közvetítve a jel ismét jelen van, azaz az autó nyitható, indítható. Magyarul, ha valaki egy ilyen kütyüvel fél méterre megközelít minket (és így a zsebünkben lévő jeladót), akkor társa az autó közeléből már ki is nyitotta, és el is indította autónkat.
Ma már a legtöbb komolyabb autómárka kínál kulcs nélküli nyitást, a svájciak elmélete, azaz a jel egyszerű továbbítása és az azzal való nyitás 8 márkánál működött
Nem ajánlhatjuk természetesen, hogy a kulcs nélküli rendszert használók mondjuk egy fémlemezzel árnyékolják le zsebeiket, de különösen forgalmas helyen, autópálya-parkolóban, benzinkútnál, gyorsétteremben legyenek résen! Ha valaki feltűnően közel kíván kerülni, akkor érdemes gyanakodni és feltűnően elkerülni a delikvenst. Noha a kulcs nélküli rendszer lényege pont az, hogy a lehető legegyszerűbben indítható legyen az autó, egy a gyári rendszert kiegészítő lopásvédelmi eszköz, akár váltózár vagy még inkább rejtett kapcsoló, vagy egy a gyáritól független indításgátló beépítése mindenképp javasolt, hiszen ezeken könnyedén elakad a tolvaj és ha útiholmijainkhoz így is hozzá tud férni, legalább az autót magát nem tudja beindítani és elvinni.
Kulcs ide vagy oda, ha valaki valamit el akar lopni, azt el is fogja.
Kedves RenPaul. Mi nem kevertünk össze semmit, nem ismertettük a zárnyitás és a motorindítás műszaki elveit, csupán közöltük, a zürichi egyetem kutatóinak sikerült bejutni az autókba, és azokat el is indították. Ha érdeklik a részletek, akkor ezen a linken letöltheti a teljes kísérleti dokumentációt: http://eprint.iacr.org/2010/332.pdf
Üdv.
A cikk összekever két dolgot:
a kulcs nélküli központizár nyitást, és az indítást.
A kettő nem ugyanolyan elven működik:
míg a nyitás egy egyszerű ugrókódos, rádiófrekvenciás rendszer, addig a motor beindítása egy bonyolultabb, véletlenszerű ugrókódos, transzponderes rendszerrel működik, ami a leírt módon nem másolható.
Tehát az ajtónyitást valóban ki lehet így játszani, de a motorindítást NEM!
Nem minden esetben! Léteznek olyan verziók, például új 7-es, ahol a kilincs fölé szerelt érzékelő megérintésére nyit a rendszer.
Sajnos a tolvajoknak nincs lehetetlen.Azt lehet mondani,együtt fejlődnek az autógyárakkal.Amit el akarnak lopni,azt el is fogják,vagy így vagy úgy.Ha máshogy nem,trélerrel.Persze jó a cikk,megmagyarázza az embereknek,hogy senki nincs védve száz százalékosan.