Vidám hétvége: rugótöréssel és sovány, de azért hepienddel

Útdíj? Ezekért a kátyúkért fizetni...

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Indulnál a kocsival, erre reccs, valami elfáradt. Rugótörés egy 160 ezret futott budapesti taxinál. Nem tipikus, de nem is meglepő.


Írtam már tavaly ősszel apukám Citroën Xsara Picassójáról. Most volt vele némi "kaland", és ennek kapcsán lenne pár keresetlen szavam is. Na persze nem az autóhoz. Talán emlékeznek, az a tipikus, sárga fóliás, átlagos taxi munkaeszköz. Autónak nem egy nagy szám a Xsara Picasso, olcsó családi transzportnak azért elmegy, sőt taxis munkaeszköznek egyenesen kiváló. Sok száz taxis tapasztalata is ezt bizonyítja. A használttesztben leírtakhoz képest semmi nem változott az autón, annyit leszámítva, hogy 156 ezer helyett már 161 ezer futott kilométert tud maga mögött. Azért csak ennyit, mert így karácsony környékén a még nyugdíj mellett dolgozó édesapám relatíve kevés utast, több bejglit fuvarozott.
Hirdetés


Édesapám egyik péntek kora reggel, talpig elegánsban - az amúgy szokásos munkaruhájában - indult volna, de szerencsére nem előre megbeszélt fuvarra, csak úgy ki a placcra. Berakta egyesbe, kis gázzal indult volna, erre a Picasso nem akart menni. Hű, valami komolyabb gond jött elő a kéziféknél - gondolta. Nagyobb gázra valami éktelen reccsenés, és jobb előröl fémes koppanás jött. Na, kész a féltengely - ez volt a második tippje. Az autó alig akart megmozdulni, a hang alapján mintha a féltengelycsukló adta volna meg magát. Benézett a kerék mellet, erre látta, hogy a rugótányérból valahogy kiugrott rugó feszül neki a guminak. Gondolhatják, nyakkendő le, ingujj feltűr. Garázsunk és aknánk sajnos nincs, de a jófej szomszédunknak legalább egy flexje volt kölcsönbe. Mit lehetett tenni, felemelte az autót a gyári emelővel. Leóvatoskodta a kereket, és látta, hogy a rugóból majd egy teljes fordulat kitört, az alsó rugótányérból meg eközben kiugrott az alja.

A semmit nem tartó és a kerék útjában lévő kókadt rugót darabokra szeletelve kiszedte. Maradt az autó, ami rugótól megfosztott gólyalábon állt, és úgy nézett ki, mint valami elbaltázott lowrider. Közben telefon az ismerős szerelőnek, alvázszám- és típusdiktálás: toronycsapágy és rugó 17 ezer. Még szerencse, hogy mindez otthon, az udvarban történt. Az autót gyök kettővel, minden úthibát messziről elkerülve el tudtuk gurítani a közeli autószerelőhöz. A mester vasárnap délelőttre vállalta be a Picassót, reggel nyolcra vittük át, egykor hoztuk is már el. Összességében 27 ezer forint volt csak a javítás. Te sajnálnál 10 ezer munkadíjat az egy egyébként heti jó 50 órában a márkaszervizben güriző és hétvégén is otthon dolgozó mestertől? Elárulom, két gyerekkel minden hétvégét végigmelózik és örülhet, mert ki tudja fizetni a rezsit, meg még megvan az állása. Ez megy ma, meg az, hogy olyan pocsék utakért fizetünk sokat, amiken egy zömében városban használt taxi alatt csak 161 ezret bír ki a spirálrugó. A tapasztalat szerint nem tipikus hiba a rugótörés, az anyaghiba sem lenne logikus, sokkal erősebb a gyanú, hogy az úthibák sorozatos sokkja miatt bírta csak eddig. Amúgy a Picasso köszöni, jól szolgál. Olcsó hozzá az alkatrész, alapvetően nincs soha baja. A szerelő meg ugye közel van, a mi szerencsénkre egész héten dolgozik. Innen, a monitor elől azért hadd mondjak neki köszönetet. Nyilván, ha tisztességes fizetést kapna, nem kéne 70 órát melóznia hetente.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 22:30
    Permalink

    Kedves olvasók! Azt gondolom, hogy ezt a vitát le kell zárni. Lett volna itt olyan tartalom, amit a moderálási elveink szerint ki kellett volna moderálni. Aztán szép kis lavina lett belőle. Továbbá meg kell jegyezni azt is, hogy hiába szokás, hiába teszik sokan, a számla nélküli javítás elítélendő! A gazdaságra és érvényesíthető garancia nélkül az autóparkra, így a közlekedésbiztonságra is káros. Kérem, hogy itt és most tényleg fejezzük be egymás, bárkinek a hazugnak nevezését. Vegyünk inkább példát spider79-ről, aki alább írta, hogy teljesen nullszaldósan jött ki egy rugótörésből! Ugye, hogy mennyivel érdekesebb?!

  • 2017.10.28. at 22:30
    Permalink

    Ezt csak egy szóval tudom jellemezni:[b]S Z Á N A L M A S .[/b]Remélem azt tudják az üzemeltetők,hogy ezt a stilust a vezess.hu-n is tapasztaljuk!!!És már ne is haragudjanak de azzal mentegetőzni,hogy …”[i]Mivel az adott esetben nem a témához kapcsolódó, zavaró hozzászólások nem sértették meg a felhasználási feltételeinket így nincs miért moderálni őket.[/i]ellégé gyerekes.Akkor legyenek szívesek megváltoztatni a FELHASZNÁLÁSI FELTÉTELEK-et és ne dugják homokba a fejüket az urak mert ez nem csak a veszekedőkre vet rossz fényt hanem Önökre is.A nívót és a minőséget megszerezni nehéz,de elveszteni…Csak szólok,hogy Önök pont erre tartanak.

  • 2017.10.28. at 22:30
    Permalink

    Tudjuk, látjuk, hiszen olvassuk az összes hozzászólást.
    Mivel az adott esetben nem a témához kapcsolódó, zavaró hozzászólások nem sértették meg a felhasználási feltételeinket így nincs miért moderálni őket. Kitiltani nem szoktunk senkit.
    Annyit lehet tenni, hogy ezután is leírják a véleményüket, amit ezúton is köszönünk.

  • 2017.10.28. at 22:30
    Permalink

    Egyetértek az alattam szólókkal, undorító ami itt megy a hozzászólások terén, kérném a szerkesztőket a moderálásra ill. kitiltásra. Mi az oka,hogy nem tesznek semmit ???

  • 2017.10.28. at 22:30
    Permalink

    Mélységesen egyetértek, tucatszor felvettetem hasonlót, semmi nem történt. Az itt vezérfonalat kapott egymással szembeni hangnem [b]szégyen a magyar emberre nézve [/b]a világhálón!

  • 2017.10.28. at 22:30
    Permalink

    Hasonló eset velem is megtörtént csak éppen útkereszteződésben lévő kb. 50cm széles 20cm mély kátyúba sötét este, eső után sikerült belehajtani. Nagy reccsenés és kissé megbillent az autó. Kiszállok megnézem és a bal első kerékhez hozzáért a karosszéria. Szervizbe autómentővel ment a Laguna2. Rugó nyíródott el. Javítása kb. 80eFt volt és az önkormányzat biztosítója fizetett 3 hónap múlva. Volt helyszínelés is mivel ragaszkodtam hogy az esetről és a helyszínről készüljön jegyzőkönyv.

  • 2017.10.28. at 22:30
    Permalink

    Nem keverted már megint össze a nick neveidet? 😀
    Az ilyen komolykodó stílus inkább holiday nevű nickhez szokott tartozni.
    Figyelj nagyon, mert hiteled veszted! 😀

  • 2017.10.28. at 22:30
    Permalink

    😀
    Hú te nagyon nem vagy képben. Adóval hogy lehet pénzt kivenni, mikor az adót betenni szokták?
    Kicsi csíra, menj leckét írni. :-DDD Anyu lever egy fülest, meglásd.
    Angol házi?

  • 2017.10.28. at 22:30
    Permalink

    Szerintem te egy közalkalmazott vagy aki termelő munkát nem végez, így az államkasszából veszed ki a pénzt (adóval) amit a dolgozó emberek munkája termel.
    Púp vagy a munkásosztály hátán. 🙂

  • 2017.10.28. at 22:30
    Permalink

    Mondom, hogy nem érted.
    Főállásban alkalmazott vagyok, nem minimálbéren. Azután mindent megfizetek én és a munkáltatóm. A vállalkozásom után pedig bevétel arányában fizetem a közterheket. Pont ahogy kell, törvényesen.

    Nem úgy, ahogy a cikkben szereplő mester teszi.

  • 2017.10.28. at 22:30
    Permalink

    Kempi alkalmazott és a vállalkozása után adózik. Nem teszi örömmel, mert adót fizetni alapjában véve nem hobbi, de kifizeti.

    Ha magad dolgozol az autódon, az nem adóköteles, kijelentésed hűen tükrözi a témában szerzett jártasságodat. Vagy már 15?

  • 2017.10.28. at 22:30
    Permalink

    [i]“A becsület megsértését jelenti különösen a más személy társadalmi megítélésének hátrányos befolyásolására alkalmas, kifejezésmódjában indokolatlanul bántó véleménynyilvánítás….A véleménynyilvánítás mindig értékítélet kifejezését jelenti, amelynél nem azt kell vizsgálni, hogy a kifejezett vélemény a valóságnak megfelelő tényeket tartalmaz-e vagy sem, hanem azt, hogy a vélemény milyen mértékben alkalmas a közfelfogás szerint – az adott egyén személyiségét is tekintve – becsületsértésre….Becsületsértést megvalósíthat például egy közösségi oldalon közzétett más személyre vonatkozó hozzászólás is, ha a megnyilvánulás visszaélésszerű, ellentétes a jóhiszeműség és tisztesség kívánalmával, kifejezésmódjában alkalmas arra, hogy az egyén társadalmi elismertsége közvetlenül megváltozzék.”[/i]

    Figyelj nagyon. Nehogy meglepődj.

  • 2017.10.28. at 22:30
    Permalink

    Ha otthon megjavítom az autómat akkor még nagyobb bűnt követek el?

    Tudnám javasolni a Kempihez hasonló semmitérőknek,hogy váltsák ki a vállalkozói igazolványukat és adózzanak.

  • 2017.10.28. at 22:30
    Permalink

    Nem, nem szükséges. Az adófizetés kötelesség, nem opció.

    A személyeskedésed pedig hazugság, de nincs kétségem afelől, hogy aki szerint az adófizetés egy jog, annak bármi egyéb is felfér az arcára. Még az is, hogy hazudjon, mint te. Emlékeztetlek, hogy felelősségre vonható vagy az állításaidért, s ha azok nem igazak, bárkinek sérelmet okoznak, akkor büntethető vagy. Vigyázz, hogy mit írsz!

  • 2017.10.28. at 22:30
    Permalink

    Duma. Magának, mint a közvéleményt, a közgondolkodást befolyásoló sajtómunkásnak pontosan tudnia illene, hogy amit tesz, az éppen azt a morált rombolja, amiből nálunk amúgy is híján van az átlagember. A magán lévő felelősség sokkal nagyobb, mint amit ezek szerint elképzelni képes. Maguk ugyanis akár tetszik, akár nem, akár alkalmasak erre, akár nem, mintát szolgáltatnak, s ha az én hozzászólásomat egy “csúnya” szó miatt moderálja, akkor el kellene gondolkodnia azon, hogy adókerülőket mentegetni, az adókerülést szimpatikus kontextusban feltüntetni, ahogy tette, az adókerülést kimagyarázni, ezáltal az összes hazai adófizető előtt a bűnt elfogadni, mi több indokolni vajon mennyivel etikusabb dolog?

    Szégyellje magát, és legalább ha valamit leírt, akkor húzza ki a gerincét és vállalja érte a felelősséget. Maga az induló verzióban természetesnek tartotta az adókerülést szót nem említett annak helytelen volta miatt. Legyen férfi!

  • 2017.10.28. at 22:30
    Permalink

    Nem, nem ördögi kör, hanem kifogás.
    A bizalomvesztés máshol pont ekkora, javulni egy esetben fog a morál, ha jól szarrá büntetnek mindenkit, aki adót csal! Minden egyéb csak duma, mellébeszélés, kifogás gyártás. Javíthat a helyzeten, ha pl. a médiumok (ez az újság szerű izé is) olyan alakokat foglalkoztat, olyan cikkeket jelentet meg, amik a közerkölccsel pariban vannak, nem pedig adócsalókat mantráznak.
    Ha már az újságíróink a csalók támogatói, legalább benned, bennünk legyen már annyi tartás, hogy nem dumáljuk meg nekik az önigazolást.

  • 2017.10.28. at 22:30
    Permalink

    Túl egyszerű vagy te ahhoz, hogy ilyen problémát felvess.
    Nem látod át, nem vagy tájékozott és egyébként is te vagy itt a legnagyobb hazug. Akkor miről írogatsz itt?

  • 2017.10.28. at 22:30
    Permalink

    “Nem, nem ördögi kör, hanem kifogás.
    A bizalomvesztés máshol pont ekkora, javulni egy esetben fog a morál, ha jól szarrá büntetnek mindenkit, aki adót csal! Minden egyéb csak duma, mellébeszélés, kifogás gyártás. Javíthat a helyzeten, ha pl. a médiumok (ez az újság szerű izé is) olyan alakokat foglalkoztat, olyan cikkeket jelentet meg, amik a közerkölccsel pariban vannak, nem pedig adócsalókat mantráznak.
    Ha már az újságíróink a csalók támogatói, legalább benned, bennünk legyen már annyi tartás, hogy nem dumáljuk meg nekik az önigazolást.”

    Kedves Kempelen!

    A kommentjét a záró trágár szó miatt kellett kimoderáljam. Szó sincs itt bűnpártolásról, meg az adócsalás helyesléséről, egy jellemző példát írtam le, ami bemutatja a hazai viszonyokat. És ha legközelebb a zöldséges, vagy a “házi tej” árus nem ad számlát, akkor is ugyanez a mechanizmus működik.

  • 2017.10.28. at 22:30
    Permalink

    Nem, nem ördögi kör, hanem kifogás.
    A bizalomvesztés máshol pont ekkora, javulni egy esetben fog a morál, ha jól szarrá büntetnek mindenkit, aki adót csal! Minden egyéb csak duma, mellébeszélés, kifogás gyártás. Javíthat a helyzeten, ha pl. a médiumok (ez az újság szerű izé is) olyan alakokat foglalkoztat, olyan cikkeket jelentet meg, amik a közerkölccsel pariban vannak, nem pedig adócsalókat mantráznak.
    Ha már az újságíróink a csalók támogatói, legalább benned, bennünk legyen már annyi tartás, hogy nem dumáljuk meg nekik az önigazolást.
    Picsába.

  • 2017.10.28. at 22:30
    Permalink

    Jogos. Sajna olyan szinten megy a fusizás nálunk, hogy emiatt a számlát adó szerviznek nincs elég munkája, emiatt a melóst szarul fizeti, emiatt a melós otthon kénytelen fusizni. A kör bezárult.

  • 2017.10.28. at 22:30
    Permalink

    [i] “Természetesen számla nélkül”[/i]

    Na ezzel van tele a tököm. Ezért nyomorítanak minden más adófizetőt, mert ebben az országban a számla nélkül szolgáltatás annyira “normális”, hogy egy autós lapban nyíltan hangot lehet adni neki! Ezért nem jutunk sehova, mert az ország többsége lop. Az is lop, aki ezt tudomásul veszi!

    A p….a, amikor a politikusok lopásával hörgetitek a nagyérdeműt, akkor e fölött miért siklotok el? Lopni bűn b+ akárki is teszi. Márpedig a “mester” meglopott mindannyiunkat. Én fizetem helyette is az adót, a k…. életbe! Sz….m le, hogy a főállásában megfizette a jövedelemadót, ezután a meló után nem fizetett. Márpedig ha az b…a csőrötöket napi 24-ben, hogy az adózott jövedelmetekből kell pl. útdíjat fizetni, akkor az miért nem zavarja, hogy az adózott jövedelmetekből más zsebét tömitek adómentesen, aki persze majd hangosan ágál minden ellen, amit amúgy az adómentesen megkeresett zugpénzéből kell fizetnie?

    Meg ne próbálja bármelyik szellemi terrorista is megdumálni ezt, beleértve a szerzőt is!

Vélemény, hozzászólás?