Viccnek durva, tehát valóság: Skoda Superb SportLine

Most először, Frankfurtban debütál a sportos Skoda Superb

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Mindent bevet a Skoda, hogy az új Superb sikeres legyen. SportLine névvel most először sportos kivitelt is készít belőle.


Idén tavasszal debütált az új Skoda Superb, nyár óta pedig már hazánkban is rendelhető. Próbáltuk, ajánljuk. Nemrégiben takarékos és persze a környezetet a többinél kevésbé terhelő GreenLine kivitele is megjelent, a Frankfurti Autószalonon pedig mellette még sportos, SportLine verziója is bemutatkozik, pedig a Superb kapcsán nem feltétlenül a sportosság, sokkal inkább a kényelem jut eszünkbe. A gyár ráadásul korábban megerősítette, hogy RS verzió továbbra sem lesz a Superbből, csak egy sportosabb, ami pedig - most már tudjuk - a mindkét karosszériaváltozattal elérhető SportLine lesz.
Hirdetés

A SportLine csupán egy felszereltségcsomag, ami az 1.4 TSI és 1.6 TDI alapmotorok kivételével valamennyi Superbhez rendelhető. De mit is ad a SportLine? Egyedi lökhárítókat, módosított, 1,5 centivel ültetett futóművet, alapból 18, opcióként 19 colos alufelniket, továbbá a B-oszloptól hátrafelé sötétített üvegeket, bőr huzatba varrt háromküllős kormányt és egyedi váltógombot. A pedálok természetesen fém taposósak, az ülések masszív oldaltartásúak, kárpitozásuk is egyedi. Bár a többi Superbhez hasonlóan a SportLine is takarékosnak ígérkezik, nagyobb és szélesebb abroncsaival nem fogja tudni reprodukálni a GreenLine akár 1780 kilométeres hatótávját.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

10 thoughts on “Viccnek durva, tehát valóság: Skoda Superb SportLine

  • 2017.10.28. at 13:32
    Permalink

    Ez a Skoda Superb fenomenálisan jól sikerült, tud ez a Német tervezőbrigád. Bizonyára az 1.4 TSI erőforrás jól használja az energiát, s takarékosan az üzemanyagot. Láttam a lökhárítókat, remekbe szabottak, az a 3 küllős kormány pedig vad! Jó autó lett.

  • 2017.10.28. at 13:32
    Permalink

    Ez a Skoda Superb fenomenálisan jól sikerült, tud ez a Német tervezőbrigád. Bizonyára az 1.4 TSI erőforrás jól használja az energiát, s takarékosan az üzemanyagot. Láttam a lökhárítókat, remekbe szabottak, az a 3 küllős kormány pedig vad! Jó autó lett.

  • 2017.10.28. at 13:32
    Permalink

    Köszönöm a válaszokat, manó neked külön köszönöm az építő jellegű hozzászólást, leülhetsz.
    Elég meggyőzőek ezek az újfajta TSi-k

  • 2017.10.28. at 13:32
    Permalink

    Cégünknél kb. 50 db 1.4 TSI motoros autó van. Az autó 2 és fél évesek, jellemzően 50-80 ezer km. van bennük. Eddig nem tudok róla, hogy bármelyikkel is lett volna motorikus probléma. Vezetni nagyon jó, van benn erő, jól gyorsul, persze ez függ attól is, hogy pontosan milyen kocsiban van az az 1.4-es motor.
    Forddal nincs tapasztalatom, egy ismerősömnek van turbós Fordja, semmi gondja vele és imádja.

  • 2017.10.28. at 13:32
    Permalink

    200 autónyi TSI tapasztalat elegendő esetleg?
    Az említett TSI motorok vanos-a nem visszahívásban, de pár esetben cserés volt. Hidegindításnál kerregő hangot adott, ami a motor használhatóságát nem befolyásolta, ennek ellenére szó nélkül cserélte azt a pár darabot a szerviz gariban. Most már van jó pár 200 ezer fölötti példány (ha érdekel, privátban lelevelezhetjük), amik hibátlanul üzemelnek. Teljesen rendszertelenül előfordul a 30 ezres intervallumnál 0,5-1 liternyi olajfogyasztás, de ez ugyanannál az autónál sem mindig jelentkezik az intervallum alatt, szerintem erősen használatfüggő. 1 turbót kellett eddig cserélni, természetesen gari időn túl, 150 volt munkadíjjal. Kettős tömegű lendkerekek azoknál az autóknál döglenek hamarabb, amiknek sok a város és pl. a tulaj szereti folyton kinyomva tartani míg áll, ezeknél 200 ezer környékén szólal meg, amik vegyesben vannak használva (nálunk ez a többség), azoknál semmi baj a lendkerékkel, még egyet sem kellett cserélni.
    A fogyasztásuk 6-9 liter között mozog, nyilván dugóban elérheti a 10-et, de a flotta kombinált átlaga 8 liter körüli.

    Remélem segíthettem, privátban nagyon szívesen mesélek még neked.
    Üdv!

  • 2017.10.28. at 13:32
    Permalink

    Semmiképp sem első generációs TSI-t, mert azoknál a turbó keveset bír. Ha rám hallgatsz, 2.0 dízelt vegyél, erős, gyors, takarékos, és semmivel sem kényesebb, mint egy kisköbcentis benzines turbó, ami – ha az élmény is számít – 3-4 literrel többet fogyaszt. Hívj fel egy turbó szervízt, elmondják neked, mennyire örülnek a kis ccm benzines turbóknak; annyi munkájuk van, hogy nem győznek bővíteni.

  • 2017.10.28. at 13:32
    Permalink

    Egy kérdés!

    Van itt valaki akinek van tapasztalata az 1.4 tsi illetve 1.6 ecoboost motorokkal kapcsolatban?
    Azért kérdem, mert nejemnek két autót is nézegetünk, egyik VW golf sportsvan 1.4tsi, másik C-max 1.6 ecoboost.
    Csak ne gyertek azzal, hogy vegyünk 1.6 szívós C-max-ot…. 😀 tudom én h egyszerű szerkezet, de még nekünk az élmény is számít:)

Vélemény, hozzászólás?