1025 lóerő már elég arra, hogy az autó eleje az ég felé nézzen egy pillanatra
A villanyautó kontra benzines autó összevetésben előbbi fél javára az első érvek között szokott elhangozni, hogy sokkal jobban gyorsulnak, mint "ódivatú" társaik. Talán elsőre meglepőnek tűnik, de az elektromos meghajtású Aspark Owl 1,7 másodperces 0-100-as rekordját egy benzines Dodge Challenger adta át a múltnak. Persze nem egy szokványos Challenger: a rekordot megdöntő autó születésének viszont szomorú története van, hiszen ez az utolsó V8-as motorral szerelt modelljük. A Dodge pedig szeretett volna méltó módon elbúcsúzni a nyolchengeres hajtástól.
Nem véletlenül egy gyorsulási pályán mutatták meg a nagyvilágnak az új Demont
A Challenger SRT Demon 170 erőforrása 1025 lóerős teljesítményre és 1281 newtonméteres nyomatékra képes E85-ös benzinnel. E10-es üzemanyaggal viszont "csak" 900 ló és 1098 newtonméter áll rendelkezésre. A már említett 100 km/h-ás vágtán túl negyed mérföldön is jól teljesített a Demon, 8,91 másodperc alatt teljesítette a távot 243 km/h végsebességet elérve. Ezzel a szintidővel pedig annyira gyorsnak és erősnek minősül a Dodge autója, hogy az amerikai gyorsulási versenyekért felelős bizottság kitiltotta a járművet a versenyekről gyári állapotában, ugyanis bizonyos teljesítmény fölött már kötelező a bukókeret és az ernyő az autó hátuljára.
Előbbi alapfelszereltség az autóban, ellenben szinte minden más fizetős. A legszembetűnőbb az ülések száma, ugyanis a legolcsóbb kivitelben még csak anyósülés sincs a hátsó sorról nem is beszélve, ezeket több ezer dolláros felárért cserébe lehet kérni. A Demon 170-ből mindössze 3300 darab készül, 300-at Kanadában értékesítenek, a többit pedig Észak-Amerikában.