Vezettük az új Opel Antarát
Opel Antara 2011 - első teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Felújította szabadidőautóját az Opel. A friss Antarát első- és összkerékhajtással, mindkét friss dízelmotorjával is próbára tettük.
Méreteivel hajszálnyit a kompakt-szabadidőautók felett áll, krómkeretes oldalablakaival, opcióként kanyarkövető fényszóróival a prémiumosabb modellek felé kíván húzni az alapáron 17, opcióként 18, 19, természetesen friss formatervű alumínium felnikre állított Antara
Hátul mindössze a hátsó lámpák berendezése új, praktikus, hogy a lökhárítók alját és a küszöböket matt fekete betétek borítják
Alaposan megújult az Opel 2006-ban bemutatkozott, a hazai piacra 2007-ben érkezett szabadidőautója, az Antara. Aki csak kívülről szemléli, az nem sok változtatást láthat, a fényszóróknak és a hátsó lámpáknak háza régi, igaz, berendezése új. Opcióként akár már kanyarkövető xenonfények is szerepelhetnek. A ködfényszórók alakjukkal is teljesen újak és módosult a hűtőmaszk, valamint a ködfényeket hordó első lökhárító is. Az alapvonások változatlanok, a külső méretek 4,6x1,85x1,76 méteresek, 2,7 méteres a tengelytáv, kívülről praktikusan körbeműanyagozott a karosszéria, 420-1420 literes, az első utasülés támladöntésével 2,65 méter hosszúra bővíthető csomagtér.
Kétszínű belterével, opcióként bőr, akár mogyoróbarna üléseivel minőségi a beltér, a fedélzeti számítógép és a navigáció gombsora, menürendszere régi vágású
Alapáron elektromos a rögzítőfék, így a kar helyére méretes rakodórekesz került
2.4 | 2.2 CDTI 163 LE | 2.2 CDTI 163 LE Aut | 2.4 4x4 | 2.4 4x4 Aut | 2.2 CDTI 163 LE 4x4 | 2.2 CDTI 163 LE 4x4 Aut | 2.2 CDTI 184 LE 4x4 | 2.2 CDTI 184 LE 4x4 Aut | |
Végsebesség [km/h] | 190 | 189 | 184 | 186 | 175 | 188 | 182 | 200 | 191 |
Gyorsulás 0-100 km/h | 10,5 | 9,9 | 10,8 | 10,3 | 11,0 | 9,9 | 12,0 | 9,6 | 10,1 |
Vegyes fogyasztás [l/100 km] | 8,8 | 6,3 | 7,5 | 9,1 | 9,3 | 6,6 | 7,8 | 6,6 | 7,8 |
CO2 [g/km] | 206 | 167 | 199 | 213 | 219 | 175 | 205 | 175 | 205 |
Ha nem is gigászi, kétségtelenül elegendő a helykínálat. A hátsó padló sík, az ülések támladöntésével a raktér padlója is törésmentes
Picivel átlag alatti, 420 literes a csomagtér
Az Antara frissítésével temérdek, a zajszigetelést fokozó újítás (például vastagabb szélvédő, különféle, a hajtásláncot és a futóművet szigetelő betétek sora) is érkezett, a MacPherson első és multilink hátsó felfüggesztések áthangolt rugói és lengéscsillapítói pedig a korábbinál feszesebb útfogást, a módosított kormánymű jobb visszajelzést ígér, ugyanakkor parkoláskor erőteljesebb rásegítéssel dolgozik. Hab a tortán a belső módosítások sora, a korábbinál finomabb és szoffisztikáltabb, világos drapp és mogyoróbarna szövet- és bőrkárpitokat is kínáló választék, valamint az alapáron adott, a korábbinál öblösebb középső tároló-rendszernek helyet adó, elektromos rögzítőfék.
Ódivatú a rádió telefon-tasztatúrát mintázó gombsora, a Bleutooth-kihangonsító feláras
Földúton, sík terepen a fronthajtású Antara is jól mozog. Terepszögei nem túl lenyűgözőek, az első 20, a hátsó 24 fokos, rámpaszöge 18 fok, gázlómélysége 45 centiméter
Szabadidautó létére alapáron defektjavító készlettel készül az Antara
Kétszínű műanyagjukkal az ajtók is jól mutatnak, zsebeik közül (fél literes) palack tartására csak az elsők használhatók. A zárak úszója nem mai darab
Nem csak Haldex-kuplungos összkerékhajtásával, szintszabályzós futóművével is többet tud a 4x4 az alap Antaráknál
Egyelőre azonban még az Antarát várjuk, a hazai piacra májusban érkezik, „Antara”, Enjoy Plus és Cosmo felszerelésekkel. Alapáron 6 légzsákkal, lejtmenet-vezérlős, visszagurulás-gátlós ESP-vel, tetősínekkel, manuális légkondicionálóval, elektromos ablakokkal és tükrökkel, MP3-olvasós CD-rádióval, 60:40 arányban síkba dönthető hátsó ülésekkel és 17 colos alufelnikkel. Árát még csak tippelni lehet, de vélhetően marad a mostanihoz hasonló, 8 millió forint alatti belépő, ami bizony e szegmensben sem az olcsóbbak közé sorolja az Antarát. Talán a korábbinál prémiumosabb belterével és erősebb, csendesebb, takarékosabb motorjaival, valamint kategóriájában továbbra is egyedülálló, hátsó lökhárítójából kihúzható, két kerékpár szállítására alkalmas FlexFix bringa-hordozójával az első szériásnál több vevőt tud majd csábítani, de véleményem szerint kell némi Opeles kötődés is a választásához. Utóbbi lehet érzelmi vagy flottás is és mivel mostanság az eladások zömét utóbbi értékesítési mód adja, a modell kilátásai nem rosszak, de konkurenseivel, első körben a műszakilag és koreai gyártóhelyével is közös, szintén friss, picivel hosszabb és akár 7 üléses Chevrolet Captivával kemény harcot kell majd vívnia a kuncsaftokért.