Vezettük az új Citroën C4 Picassót
Francia, futurisztikus, familiáris: itt az új C4 Picasso
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kipróbáltuk az új Citroën C4 Picasso kompakt egyterűt, láttuk az opciósan 7 üléses nagytestvérét is. Íme az első tapasztalatok árastul.
Az egy számmal kisebb C3 Picassóét meg nem haladó, maximum 1,3 tonnás saját tömeget úgy érték el, hogy a karosszéria hosszra kicsit csökkent, széltében nőtt (a nyomtávval együtt), alacsonyabb lett, tengelytávja pedig a túlnyúlásokkal szemben nyert, illetve például csak az új platform 70 kilós mínuszt generált. Nagyszilárdságú acél, alumínium és kompozit felhasználásával, új gyártási technológiák alkalmazásával, elektromechanikus szervokormánnyal, s még egy rakás okossággal. A hátsó futómű sem igényes, drága és nehéz multilink, „csak” hosszanti csatolt lengőkaros.
Citroën C4 Picasso - méretek
Hosszúság (mm) | 4428 |
Szélesség (mm) | 1826 |
Magasság (mm) | 1613 |
Tengelytáv (mm) | 2785 |
Csomagtartó (l) | 537-630-1709 |
A motorok lejjebb kerültek, a súlypont alacsonyabbra – az útfogás javult, bár a néhány km-es próba alatt tempósabb kanyarokban így is komolyan dőlt a karosszéria. Egy e-HDi 115 ETG6-tal ismerkedtünk, magyarul az erősebbik dízellel, azzal, ami jó eséllyel az eladások nagyját fogja kitenni. Egyébként a C4 Picassónál a benzin/dízel arány 15/85% (s a Grand keresettebb a „kicsinél”), ergo a motorpaletta dízelfölényén sincs mit csodálkozni.
A kormány mögötti előválasztós, manuális kapcsolást is lehetővé tevő ETG6 robotváltót átdolgozták: némileg finomabb lett, s a fékről lelépve már kúszik is, mindenképp jobb a darabosabb elődnél. Jövőre hagyományos 6-os automata váltó is jön, később meg talán 3 hengeres, 1,2 literes e-THP benzinmotor a szívó 1.6 VTi-t nyugdíjazva, hogy ezzel is csökkenjen az emisszió. Már idén novemberi gyártásból rendelhető a 2.0 BlueHDi - AdBlue adalékkal a 2014 szeptemberében életbe lépő Euro6-os környezetvédelmi normára válaszul.
Citroën C4 Picasso - benzines kínálat
1.6 VTi | 1.6 THP | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1598 | 1598 |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | 4/16 |
Váltófajta/-fokozat | kézi/5 | kézi/6 |
Teljesítmény [LE (1/min] | 120 (6000) | 156 (6000) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 160 (4250) | 240 (1400-4000) |
Végsebesség (km/h) | 187 | 209 |
Gyorsulás (0-100 km/h, s) | 12,3 | 9,0 |
Fogyasztás − város/országút/vegyes (l/100 km) |
8,5/4,9/6,3 | 8,2-8,3/4,8-4,9/6,0-6,1 |
CO2-kibocsátás (g/km) | 145 | 139-142 |
Saját tömeg (kg) | 1252 | 1296 |
Vissza a próbált példányhoz: a 115 lovas és percenkénti 1750-es fordulattól 270, pár mp-ig 285 Nm nyomatékú 1.6-os dízel kellően erős, s a kezdeti brummogás után a hangja is eltűnik. Ügyes pedálkezeléssel a bólogatás sem bosszantó. A jó pénzért masszírozós vezetőülés kényelmes (Lounge csomaggal az állítható lábtámaszos anyósülés még kényelmesebb), a loft stílusú enteriőr fényes, világos, letisztult, a Relax fejtámla több irányban állítható. A kormány nem fixagyas, a rálátás a forgalomra parádé, s a vezetésen túl minden idegszálunkkal a rogyásig extrázott tesztautó elektronikai és kényelmi arzenáljára figyelhetünk. Arra, hogy a stop-start rendszer már megállás előtt izibe lelövi a motort, hogy a kézifék szériában elektromos, miként a 7 colos és két oldalán 7 érintőgombos érintőképernyő is az. Innen vezérelhető a klíma, a navigáció, a hifi, a telefon, stb. Fölötte, a középkonzol tetejében trónoló monitor az Intensive felszereltségi szinttől dukál, s félelmetes, hogy mekkora: 12 colos. És HD-minőségű képet ad. És nyilván személyre szabható. Van még tolatókamera, többkamerás 360 fokos nézet parkoláshoz, parkolási asszisztens párhuzamos és merőleges be- és kiálláshoz, aktív sebességszabályzó, aktív biztonsági öv, holttérfigyelő, panoráma-szélvédő, 5,3 m2-es üvegtető, kulcs nélküli nyitás/indítás, távfényasszisztens, sávelhagyásra figyelmeztetés, minden, mi szem-szájnak ingere.
Citroën C4 Picasso - kezdeti dízelkínálat
Zárójelben a robotizált váltós értékek
1.6 HDi | 1.6 e-HDi 90 | 1.6 e-HDi 115 | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1560 | 1560 | 1560 |
Hengerek/szelepek száma | 4/8 | 4/8 | 4/8 |
Váltófajta/-fokozat | kézi/5 | robotizált/6 | kézi/6 vagy robotizált/6 |
Teljesítmény [LE (1/min] | 92 (4000) | 92 (4000) | 115 (3600) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 230 (1750) | 230 (1750) | 270-285 (1750-2500) |
Végsebesség (km/h) | 173 | 175 | 189 |
Gyorsulás (0-100 km/h, s) | 12,9 | 13,7 | 11,8 (12,3) |
Fogyasztás − város/országút/vegyes (l/100 km) |
4,8/3,8/4,2 | 4,2/3,5/3,8 | 4,5/3,8/4,0 (4,4-4,5/3,7-3,8/4,0) |
CO2-kibocsátás (g/km) | 110 | 98 | 105 (104-105) |
Saját tömeg (kg) | 1279 | 1289 | 1298 (1295) |
Zárójelben a robotizált váltós értékek
A variálhatóságról még pár szó: az utasülés "asztalka helyzetbe állításával" 2,5 méter hosszúra növelhető a raktér, míg a második sorban három különálló, egyforma széles ülés található, melyek mindegyike lehajtható, dönthető és hosszirányban is állítható. Ültünk hátul is és sajnos meg kellett állapítsuk: a sok hely és a szabályozható légbefúvás okozta örömet beárnyékolja, hogy a C-oszlop műanyagja vállban nyom, s az ülőlap állításával is volt gondunk.
Végül az ár: a C4 Picasso kedvezményes és listás alapára 4 990 000 forint, extra kedvezménnyel még kedvezőbb, 4 690 000 forint. A dízelfelár 480 ezer forint. Egy e-HDi 115 Exclusive is megáll 7,5 millióban, s az már csodálatosan felszerelt, kvázi prémiumautó. Amúgy is a dizájnja adja el, és az igencsak ütős.
Citroën C4 Picasso – kedvezményes listaárak (Ft)
Tendance | Collection | Intensive | Exclusive | |
1.6 VTi | 4 990 000 | 5 460 000 | 6 010 000 | |
1.6 THP | 5 910 000 | 6 460 000 | 7 160 000 | |
1.6 HDi | 5 470 000 | 5 940 000 | ||
1.6 e-HDi 90 ETG6 | 5 820 000 | 6 290 000 | ||
1.6 e-HDi 115 | 5 770 000 | 6 240 000 | 6 790 000 | 7 490 000 |
1.6 e-HDi 115 ETG6 | 6 440 000 | 6 990 000 | 7 690 000 |
Van a rokonságban egy C4 Picasso, 1.6HDi 79kW-os. 4.2-4.8L/100km-ből vígan elvan vegyesen, mindezt úgy, hogy nincs tojás a láb alatt.
Ugyanilyen vigyorogva fizetted ki az önrészt, meg az év végéig esedékes díjadat.
Te tényleg elég hülye vagy.
Ízlések és pofonok kérdése, van akinek tetszik, van akinek nem. Szerintem kívül-belül gyönyörű. Ennyi újítással pl. a műszefalon ritkán találkozhatunk. A franciák ebben mindig bátrabbak, és a Citroennek jellemzően be is jön. Az év autó díg egyik nagy esélyese ez az új Picasso.
Ettől persze lehet, hogy van olyan akinek nem tetszik. Én pl. azon vagyok kiadkadva, ha egy autó hátsó ajtajainak a kilincsét felteszik az ablakra. Ez egyesek szerint sportos, mert olyan, mintha három ajtós lenne a kocsi. Szerintem viszont csúnya elcseszi az egész kocsit, megtöri az övvonalat. Sajnos az új Cliót is elrontották vele.
Külső nem szép belső ocsmány .
Benzinessel kell venni, azzal nem lesz gond. Az 1.6 Vti a tökéletes választás hozzá, addig amíg még a kínálatban marad.
A fogyasztási adatokat laboratóriumi körülmények között produkálják, az életben valós körülmények között nehéz ezt hozni. Ezzel számolni kell. De én soha nem érettem, hogy miért kell annyit nyavalyogni a fogyasztáson? A különböző fórumokban is állandóan ezen versenyeznek, valaki írja, hogy az övé 5,3-mat fogyasztott, hamarosan jön valaki, akinek csak 5,2-t, aztán jön egy „bajnok” akinek 4,9-et. Én ezeken mindig röhögni szoktam. Mi értelme ennek? Nem bírnék tojásokon lépkedve vezetni. Soha eszembe nem jutott vezetés közben, ha éppen 110-zel mentem, hogy ha visszavennék 95-re, akkor lehet, hogy spórolnék 2 decit 100 km-en. Vezetem, ahogy jólesik.
Ha egy ilyen Picasso esetében a dízel eljár 6 literből, a benzines (Vti) meg 7,5-ből az a normális. Ezzel kell számolni, ezt kell elfogadni, ha a dízel elmegy 5,5-ből, a benzines meg 7 literből, annak meg örülni kell és kész.
Én nem azt mondtam, hogy csodadízelre vágyom mert ez még nem „piac érett” a lobbi miatt. Viszont azt sem véletlenül írtam, hogy tapasztalatból írom amit írok. Pofátlanságnak tartok egy ekkora autónál ilyen adatokat megadni amikor a kisebb kategóriák sem tudják ezt hozni annak ellenére, hogy takarékos vezető vagyok. Ha pedig HDI akkor nyíltan ki merem jelenteni, hogy egy rakás xar az egész, ugyanúgy mint az összes mai dízel akármelyik márkáról is beszélünk. A környezetvédelmi normát tudják, de szerviz igényesek és drága a fenntartásuk. Sokan nincsenek tisztában ezekkel és meg is vezetik Őket az eladások során. Így volt vele a rendőr is amikor mentem feljelentést tenni, hogy ellopták az autómat és vigyorogtam mint a tök. A válaszom a viselkedésemre csak az volt, hogy van cascóm és megszabadultam egy ipari hulladéktól!
a fogyasztast egesz nyugodtan barmelyik uj superdownsize benzin es csodadizel motornal tajekoztato jellegunek lehet venni, a konkurensek se fogyasztanak 2 litert… a HDI pedig nem egy rossz motor, ez a picasso meg teljesen rendben van, nem keveri ossze az ember, hogy akkor ez most fokszvagen vagy az uj hjundaj
Sajnos (tapasztalatból) a gyárilag megadott átlagfogyasztást a dízeleknél nyugodtan meg lehet duplázni és már nem is annyira vonzó ez „kis” jószág!
Nem vitás a Citroen ismét zseniálisat alkotott. Szerintem toronymagas esélyese az év autója címnek. Gyönyörű ez a kocsi, tele újítással. És az sem mellékes, hogy Xsara Picasso, C4 Picasso az egyterű kategória legmegbízhatóbb autója hosszú évek óta, várhatóan ez az új sem lesz rosszabb. Az árai is jók, főleg ha azt nézzük, hogy olcsóbb lesz, mint pl. az új Suzuki S-Cross. Sokat el fognak adni belőle.
Kedves witz! Nem kerül többe, mert nézze meg egy opelt astra, vw golf alapból ugyan ilyen drága majd hogy, de csak „4 személyesek”…