Vezettük a prémium Fordokat
Kipróbáltuk a teljes Ford Vignale palettát
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Teljes Vignale flottáját felvonultatta a Ford, mi pedig egy napon keresztül hajtottuk őket. A legnagyobb arcú Edge Vignaléval most találkozunk először.
Íme a jelenlegi teljes Vignale paletta. Nyáron érkezik az új Fiesta, amelyből szintén lesz Vignale változat, így a négyes fogat ötös flottává bővül
A Ford 2013-ban döntött úgy, hogy versenybe száll a többi prémiumgyártó modelljeivel, melynek eredményeként létrehozták a Vignale névre keresztelt almárkát. A luxust és a minőséget képviselő modellek közül élősként 2015-ben a Mondeo Vignale érkezett a piacra, amely azóta kibővült. Manapság már az S-Max, a Kuga és az Edge is elérhető ezzel a felszereltségi szinttel, a palettához pedig rövidesen a Fiesta is csatlakozni fog. Utóbbinál természetesen az új generációig várni kell, ami idén nyáron jön, a többi viszont már idehaza is megtekinthető. Nekünk sikerült végigpróbálni őket, melyek közül az Edge Vignale bizonyult a legizgalmasabbnak, korábban ugyanis még nem találkozunk vele.
Ha Ford és Vignale, akkor tudjuk, hogy prémium modellel van dolgunk
Ha valakit a többi modell érdekel, akkor sem kell aggódni, van róluk egy-egy teljes teszt az alábbiak szerint:
Ford S-MAX Vignale 2.0 TDCi teszt
Ford Kuga Vignale 2.0 TDCi AWD teszt
Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi AWD teszt
Egyedüliként az Edge számított újdonságnak a Vignale családot illetően. Őt most vezettük először, a többi modellt korábban már kipróbáltuk
Az Edge sem volt teljesen ismeretlen számunkra, ugyanis Sport felszereltségi szinttel már teszteltük a csúcsdízelét. A Vignale változatban is ugyanez a motor dolgozott, ugyanúgy Powershift automatával és összkerékhajtással. A különbség valóban csak a felszereltségben és természetesen a külső és belső megjelenésben keresendő. Az exkluzivitás első ránézésre sugárzik a beltérből. A finom bőrözésű ülések, a bőrbe varrt műszerfal azt sugallják, hogy valóban prémium autóval van dolgunk, a külső pedig szintén az eleganciát képviseli, mintsem a sportosságot. Az tény, hogy még ezzel a köntössel is nagynak hat, az Edge a többi Fordhoz képest valóban egy böszme autó, már-már azt a hatást kelti, hogy egy Rangerrel állunk szembe.
A beltér első fele teljes egészében az S-Max-szal egyezik meg, igazából csak az üléspozícióból és a belső tér méretéből tudjuk megítélni, hogy Edge-ben ülünk
Teszt részletességgel egyelőre nem tudok szolgálni az Edge Vignaléről, hiszen Budapesttől a Mátrán keresztül Egerig randiztunk vele, aztán átültünk a többi Vignale modellbe. Ez idő alatt sikerült megtapasztalni, hogy mérete és tömege ellenére egy jól kezelhető, jóindulatú autó. A Mátra szerpentinjein bizonyára sokakat megleptünk a kanyartempónkkal, igaz, ott már kissé orrtolós volt, de egyáltalán nem volt az az érzés, hogy le akar esni az útról. A futómű és a 20 colos kerekek tették a dolgukat, még esős úton is. A fék viszont meglepetés volt. Először azt gondolja az ember, hogy nincs szervó, de aztán rájön, hogy ezt valóban durván kell taposni, ha rövid féktávval érkezünk meg egy-egy kanyarba. Nem csoda, hiszen 2 tonna körül van az Edge, ennek ellenére azt gondolom, hogy egy hatékonyabb fékrendszernek minden tulajdonos örülne.
A Powershift automata hat sebességes, gyorsan és finoman vált, a gázpedál reakcióira jól veszi a lapot
Pont az a finomság, az a luxus nincs meg a fékben, ami egyébként a többi rendszerben ott van. A kormány könnyen és jól kezelhető, az irányíthatóság is rendben van. Az étvágya méretéhez és hajtásláncához képest reális. Autópályán 9 liter volt, ami a hegyi dinamikus vezetés során 10,5 literre is felkúszott 100 km-re vetítve. Országúton viszont reális a 8 vagy akár az alatti érték is. Mivel együtt volt a teljes Vignale flotta, így az is feltűnt, hogy az S-Max és az Edge műszerfala és ajtókárpitja teljes egészében ugyanaz. Lényegében nincs olyan pontja a műszerfalnak, ahol különbözne a két modell.
Nagyobb az Edge, mint az S-Max, hétüléses változat viszont nincs belőle. A csomagtér kellő térfogatot ad
Összességében az Edge Vignale megadja azt, amit elvár tőle az ember, más kérdés, hogy a 16,06 milliós alapár mennyire rettenti el a leendő tulajdonosokat. Az S-Max Vignale ugyanis közel 3 millióval kedvezőbb, igaz némileg kisebb, ugyanakkor hétülésesként is használható. Ez nyilván józanabb választás, akinek viszont a robusztus méret és megjelenés kell, ő mindenképpen az Edge-t válassza! A Vignale többi tagját nézve elmondható, hogy a Ford valóban egy prémium kategóriát teremtett. A minőségi anyagok mellett a belső is kényelmes, nem csak az üléseket, hanem a futóművet és a zajszigetelést tekintve is. A hosszú évek óta Fordokat használókat célozza a gyártó a Vignaléval, ők valóban többet kaphatnak korábbi autójukhoz képest, aki pedig egyből egy Vignaléba ül be, ő sem fog panaszkodni.
Hátulról is méretesnek hat az Edge, a rombusz kipufogók csak látványelemek. A valódi kipufogót az üregben lévő egy-egy cső alkotja
” A valódi kipufogót az üregben lévő egy-egy cső alkotja”
Fantasztikus, hogy a cikk írója, micsoda csalafinta dolgokat talált ! 🙂
1. ha használtan veszed akkor jó eséllyel kintről fogsz jó autót találni. 2. ez esetben azt tudod megvenni, amit a nyugati első tulaj összekonfigurált, így a levetett ínálatból tudsz majd válogatni (kvázi guberálni), ami jó eséllyel dízel és aligha lesz több hengere a motorjűnak négynél.
He nem ez a helyzet és megveszed újonnan akkor sok boldogságot kívánok a benzines kocsidhoz. És sok szerencsét hogy kifogj egy hathengerest, mert lassan a bajor 30i, a svéd T6 és T8 és a sváb E300 és az E350e sőt a japán 300h is négyhengeres.
3. itt arra utaltam, hogy nyugat európában tarolnak a pérmiummárkák tömegmodelljei, mint a 3er BMW, a Disco Sport, vagy az XC60. Mégis mindenki négyhengeres dízellel veszi ezket, mert a szabályok ezt adják ki, mivel nem a milliárdosok veszik/kapják, hanem átlagemberek. Akik, inkább elköltenek 10.000 eurót extrákra, mint 2.000 eurót egy erősebb motorra. A dízelek tudják azt amit kell (korrekt teljesítmény alacsony fordulaton), anélkül hogy lebüntetne az adórendszer.
6 lityis alatt a V12-eseket értettem. Valamiért a V6osok is csak a kirakatban maradtak meg. Az eladások alapján az embereknek megvan a pénze a prémiummodellekre Nyugat-Európában, és mégsem veszik mással csak az átlalad alantasnak vélt (leszabályozott) 2.0 dízelmotorokkal.
Még a Porsche is ráált a dízelmotorra, ahol nem célszerszámot árul (pl SUV-ok). Csak a hobbiautó kategóriában maradt meg a benzin az első választásnak….
1. Miért kéne nekem a jövőben kintről behozott autó?
2. Miért kéne nekem autót guberálni?
3. az első bekezdésben nem értem az összefüggést a zabálás és a „6 lityis” motor között.
Egyáltalán ki említett itt hengerszámot?:) Én az üzemanyagról beszéltem, apa:)
Mivel Nyugat-Európában néha két Kaliforniányi lakosság szorong annak 2/3 akkora területén, ezért igyekeznek megfelelő környezetvédelmi szabályokkal leszabályozni, hogy ne zebálja magát halálra a társadalom. Különben az emberek jó része 6 lityis motorkat vásárolna.
Lehet hogy a kelet-európai májerek tudják mitől döglik a légy, de mivel ők nagyjából 5%át jelentik az európai prémium eladásoknak, számukra is sokkal méárvadóbb, hogy mit guberálhatnak ki majd 5-10 évesen a nyugateurópai piacról. Ráadásul aki olyan helyzetbe kerül hogy itthon prémiumautót vásárol/kap, az sem fog vagizni a hengerekkel.
Szóval igen, itt az ideje megbarátkozni a gondolattal, hogy a a prémiumautód (amit egy német vagy osztrák „lúzertől” guberálsz) jó seéllyel ilyen motorral kerül legyártásra, hacsak nem veszed a fáradtságot hogy magad rendelj egyet újonnan…. És akkor ledöntheted, hogy a kerekedből inkább faxa hathengrest engedsz meg, vagy inkább távtartó tempomatot, vagy esetleg automata klímát…
De ahogy a helyzet áll, inkább ne reménykedj sok hengerben ha BMW-t, Volvót vagy VW gruppés autót szeretnél. vagy akár hibrid Lexust.
„Prémium” autók, alantas motorral…Ez kell a hülye Európának.