Vezettük a megújult BMW X5-öst
Már itthon is kapható a megújult BMW X5, kipróbáltuk
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Már Magyarországon is kapható a BMW X5 harmadik generációja, amelyet a legkisebb hathengeres dízelmotorral egy rövid tesztvezetés során ki is próbáltuk.
Már a nyáron szinte minden részletével ismerhettük a harmadik generációs BMW X5-öst, most pedig egy kicsit vezethettük is a már itthon is kapható új modellt. Tesztautónkat (xDrive30d) M-csomaggal öltöztették fel, így kicsit takarásban láthatjuk az X5-ös megújulását. Aggodalomra nincs ok, a különbség nem jelentős a külalakban, ám annál inkább érezhető a tágas helykínálatban, a megújult motorválasztékban, a takarékos megoldásokban és a vezetéstámogató rendszerekben.
A BMW X5-öst karakteres karosszériadizájn jellemzi, a BMW-vesékig nyúló, kettős körfényszóró-egységekkel vonzza a tekintetet. A nagytestű kocsinak javult a térkínálata, áttekinthetőbb az utastér luxusa, emelték az üléspozíciót, mélyebbre helyezték a műszerfalat, 40:20:40 arányban osztottan is lehajtható a hátsó üléstámla és opcióként harmadik üléssor is rendelhető. A szabadidő-autóként valóban használható BMW X5 csomagterének térfogata 650-1870 liter, a bajorok már alapkivitelben automatikus mozgatású csomagtérajtót adnak, de immár első ízben vezérelhető a csomagtérajtó nyitása és zárása távirányítással és a vezetőülésből is. Plusz pénzért hátulra is komfortüléseket rendelhetünk.
A magyar piacon egyelőre háromféle változatban kapható az X5 (xDrive50i, xDrive30d és M50d), de ezek mellett már rendelhető xDrive40d, xDrive35i, xDrive25d, valamint a sajtóanyag szerint mindössze 149 gramm/kilométer szén-dioxid-kibocsátású 218 lóerős sDrive25d változat is. A harmadik generációs X5 így a BMW TwinPower Turbo technológiával szerelt négyhengeres dízelmotorral és hátsókerék-meghajtással is elérhető lesz, a modell történetében először. A BMW X5 xDrive35i 306 lóerő teljesítményű sorhatos benzinmotorja és a BMW X5 xDrive40d 313 lóerő teljesítményű hathengeres dízelmotorja szintén újdonság az X5 motorházteteje alatt.
Műszaki adatok
xDrive35i | xDrive50i | sDrive25d | xDrive25d | xDrive30d | xDrive40d | M50d | |
Motor | benzin | benzin | dízel | dízel | dízel | dízel | dízel |
Henger- űrtartalom [cm3] |
2979 | 4395 | 1995 | 1995 | 2993 | 2993 | 2993 |
Hengerelrendezés/ -szám |
soros/6 | V/8 | soros/4 | soros/4 | soros/6 | soros/6 | soros/6 |
Váltófajta/ -fokozat |
aut./8 | aut./8 | aut./8 | aut./8 | aut./8 | aut./8 | aut./8 |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 306 (5800- 6000) | 450 (5500- 6000) | 218 (4400) | 218 (4400) | 258 (4000) | 313 (4400) | 381 (4000- 4400) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 400 (1200- 5000) | 650 (2000- 4500) | 450 (1500- 2500) | 450 (1500- 2500) | 560 (1500- 3000) | 630 (1500- 2500) | 740 (2000- 3000) |
Gyorsulás 0-100 km/h | 6,5 | 5 | 8,2 | 8,2 | 6,9 | 5,9 | 5,3 |
Végsebesség [km/h] | 235 | 250 | 220 | 220 | 230 | 236 | 250 |
Fogyasztás (vegyes) [l/100 km] | 8,5 | 10,4-10,5 | 5,6-5,7 | 5,8-5,9 | 6,2 | 6,2-6,3 | 6,7 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 197-199 | 242-244 | 149-151 | 154-156 | 162-164 | 164-166 | 177 |
A fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás csökkentésében szerepet játszik a kocsi kisebb tömege (2-2,2 tonna), az optimálisan szabályozott légáramlás, a továbbfejlesztett motorkínálat, valamint a már alapkivitelben kínált nyolcfokozatú automatikus váltó (az M50d esetében alapáras a sportautomata). És természetesen a már jól ismert BMW EfficientDynamics: automatikus motorleállítás és -indítás rendszere, eco pro üzemmód vitorlázó és előrelátó asszisztens-funkcióval (a Google-navigáció segítségével). A BMW X5 minden modellváltozata már most teljesíti a jövő szeptembertől esedékes Euro 6-os környezetvédelmi és károsanyag-kibocsátási normákat.
A vezetési élmény adott, az üléspozíciót megemelték, kiszálláskor útban voltak az M-csomaghoz tartozó küszöbspoilerek. Az új navigációs kijelző látványosan szebb az elődnél, a háromliteres dízelmotor csendes, finoman dolgozik, a nyolcfokozatú váltónál jobbat nem találunk a piacon. Húz rendesen, ha előzni kell, nincs ellenfél, de finom gázadással, sokat vitorlázva takarékos autó az X5-ös. Az eco pro üzemmód aktiválása nélkül, csak a stop-startot használva 6,6 literes átlagot értünk el (a fedélzeti számítógép adataira hagyatkozva) Budapest és Békéscsaba között úgy, hogy Kecskemétig autópályán haladtunk két személlyel és csomagokkal. Mire lehet képes a hátsókerekes sDrive25d változat? Nálunk ritkán látunk majd ilyen verziót, mint ahogy hétüléses változatot is hiába keresnénk a használt piacon. A hátsókerekes modell célcsoportja Amerikában keresendő, ahol az időjárás és domborzat kihívásai nem teszik kötelezővé, vagy legalább erősen ajánlottá a 4x4-et.
Méretek
Hosszúság x szélesség x magasság | 4886 x 1938 x 1762 mm |
Tengelytáv | 2933 mm |
Csomagtér | 650-1870 liter |
Üres tömeg | 2070-2265 kg |
Praktikus, hogy a hátsó ajtó két részben (vízszintesen osztottan) nyitható, így akár a lehajtható alsó részre rátérdelve is elérhetjük az óriási puttony végében elbújt csomagokat. Az utastérben sehol sem árulkodik hézag, sorja vagy bármilyen minőségileg kifogásolható részlet arról, hogy a kocsi Amerikából jött.
Szériafelszerelésként élménykapcsoló, adaptív futóműcsomagok, dinamikus teljesítményszabályzás, illetve alkalmazkodó M-futómű állnak a sportos irányíthatóság szolgálatában, minden modellváltozatban elektromechanikus a szervokormány, de 376 ezer forintért aktív kormányzást is választhat a sofőr. Az extrák sora nagyon messzire nyúlik, csak a bankszámla győzze: szélvédő-kijelző teljes színspektrummal és új tartalmakkal, személy- és állatfelismeréssel működő, illetve azokat megvilágító funkcióval kiegészített éjjellátó, teljes LED-es világítás (még a ködlámpa is), sávváltáskor a holttérben tartózkodókra figyelmeztető rendszer; sebességhatár-kijelzés; parkolóasszisztens hossz- és keresztirányú vezetőfunkcióval; 360 fokos képmegjelenítéssel; sávelhagyásra figyelmeztető funkcióval, illetve a ráfutásos baleset és gyalogosgázolás veszélyére figyelmeztető, önálló fékezéssel működő funkcióval; a megállásig fékező araszoló funkcióval kiegészített aktív sebességszabályzással, autópálya-torlódás asszisztens, sebesség és bekormányzási szög a vezető beavatkozása nélküli, aktív szabályzásával. Tesztelt autónkban ezeknek csak a morzsája volt, mégis 4,1 milliót kérnek érte (csak az M sportcsomag 2,3 milliót ér), a kocsi végleges ára meghaladta a szerény 20,5 milliót.
Árak
xDrive35i | 17 249 000 Ft |
xDrive50i | 22 162 000 Ft |
sDrive25d | 14 489 000 Ft |
xDrive25d | 15 249 000 Ft |
xDrive30d | 16 556 000 Ft |
xDrive40d | 17 899 000 Ft |
M50d | 24 413 000 Ft |
A sok elektronikai segédlet közül a leghasznosabbnak az automatikus távfényvezérlő bizonyult. A felkapcsolt távolsági fényszórót a BMW nem lekapcsolja, ha szembejövő forgalmat érzékel vagy utolérünk valakit, hanem a hosszú fény aktív marad, de a LED-es fénynyalábokat úgy irányítja, hogy senkit ne zavarjon. Fura volt úgy közlekedni az alföldi éjszakában, hogy senki sem villog vissza ránk, amiért reflektorral megyünk. Később, egy új ötös BMW vendégszeretetét élvezve megtapasztaltuk, hogy milyen mögöttünk az X5-ös fényereje, valóban nem zavaró, pedig beterít mindent.
A kényelmet és az információk áramlását 10,25 col képátlójú központi kijelző adja a szériafelszeltséghez tartozó iDrive kezelési rendszerhez, amely először érintésérzékeny felülettel rendelkezik - a tapipad felismeri a kézírásunkat. A hifi a csúcsváltozatban Bang & Olufsen, de a szegényebbeknek van harman/kardon is, a hátsó üléseken ülők két monitoron nézhetnek tévét, DVD-t, vagy netezhetnek kedvükre.
“Szériafelszerelésként élménykapcsoló. . .” erre kíváncsi lennék mi ez. Le is pippant?
Akkor megvan Rezesova következő autója?
Hihetetlen, hogy egy 3 literes dízelből 380LE/740Nm-t ki tudnak hozni.
Nem élnénk ott olyan unalmas és sivár életet a az őskorban meg a régi korokban is meg kellet küzdeni az embernek a dolgokért és mikor pl élelem szerzésről vagy másról volt szó azt nem lehet unalmas és sivárnak nevezni mert le volt foglalva az ember,amúgy meg autón kívül lehet lenne más érdekes és szórakoztató dolog.Az őskorban meg amúgy sem voltak gazdagok akik unatkozhattak volna hanem mindenki melózott a túlélésért.
Jelenleg megoszlanak a vélemények azzal szemben, hogy a CO2 okozta globális felmelegedés valós jelenség-e. Ezen kívül a CO2 semmilyen káros hatással nem rendelkezik. Ez lassan hit kérdéssé vált, én személy szerint nem hiszek benne. A Föld éghajlata sosem volt állandó, és nem hiszem, hogy mi leszünk azok, akik feje tetejére állítjuk ezt az önszabályzó rendszert. Ha mégis, maximum magunkkal szúrunk ki. A bolygó lazán ki fogja heverni a tékozló életmódunk következményeit.
A fosszilis erőforrásaink végesek, ez biztos. Ennek a kitermelése egy darabig még gazdaságos lesz, majd át kell állnunk más energiaforrásra, vagy vissza kell fejlődnünk. Szerintem az autók fogysztása ennek az idejét befolyásolhatja elég kis mértékben.
Ha mindent betiltanánk, ami káros a környezetre/egészségre/stb., akkor szerintem egy elég sivár, unalmas életet élnénk. Az X5 abszolút nem érdekel, de én örülök annak, hogy ha elenyésző mennyiségben is, de készülnek még olyan autók, amik az élvezetről szólnak.
Ezeket be kéne tiltani:
CO2-kibocsátás [g/km] 197-199 242-244 149-151 154-156 162-164 164-166 177
Megnézném azt aki egy ilyennel járkál 150e nettóból agyarországon:) Még 10+ évest sem lehet annyiból eltartani.
Egy X5 4.4i a legolcsóbb a hahu-n. 1.700.000 Ft Aztán 1 km benzinárban 100+ ft és akkor hol van még a biztosítás, adó, karbantartás, javítás. Ilyennel sohasem fog bérből-fizetésből járni az átlag paraszt, legfeljebb szoborként fog állni a panel parkolójában.
Ilyened német melós bérből sem lesz újonnan. Használtan meg magyar bérből is vehetsz 10+ éveset.
Na ilyenem sem lesz “jó” magyar melósbérből!