A legutóbbi menetpróbán még álcázták az autó alsó részét, most már álcamentesen vezethettük
Egészen pontosan szeptembert jelenti az a hamarosan, szóval az ősz kezdetén már ott állnak majd a márkakereskedésekben az új Yarisok, sőt néhány ügyfél garázsában is, hiszen előrendelést már egy ideje felvesznek a Toyotánál. Állítólag sokan éltek is a lehetőséggel, de miért is ne tették volna? Őszintén szólva nem árul zsákbamacskát a Toyota. Az új Yarist úgy tervezték, hogy az elődök nyomdokain, kiváló városi kisautó legyen. Mindezt egy olyan korszakban, amikor mindenki nagyobbat akar, terepjárósat, státusszimbólumot. Ám, aki a józan eszére hallgat, inkább körbeszaglássza a Yarist is, ha tényleg városi verdát keres.
Mokány masina, a sárvédő-szélesítések egy kis sportosságot csempésznek a dizájnba
A friss műszaki tartalom köré csinos kasztnit rajzoltak a formatervezők, akik érezhetően pengeélen mozogtak, mert igyekeztek egy olyan dizájnt papírra vetni, ami nem túl nőies, de azért a szebbik nem tetszését is egyértelműen elnyeri. Szerintem sikerült, sőt élőben átjön egy kis sportos a hangulat is.
„Az autó formavilágában a rajtgépen térdelő rövidtávfutó eszményét igyekeztem megvalósítani” - nyilatkozta erről Yasunori Suezawa főmérnök.
Ez jelenik meg a hátsó kerékdobokban és a karosszéria megújult arányaiban. A Yaris maga a tömény, koncentrált energia.
Tényleg szélesen terpeszkedik a gép, a kerékjárati ívek domborítása szinte versenyautós. Mokány kis masina lett, és annak ellenére nem szűkös, hogy még vágtak is a hosszából (négy méter alá). Persze most az első ülésekről beszélek, hátul már más a helyzet, ám valójában ennél többet nem is érdemes egy kisautótól várni. Mivel a tengelytávolsága megnőtt 50 milliméterrel és a szélessége is ugyanennyivel, nincs ok a panaszra bent ülve. Persze, aki az adatokat átnyálazza majd a brossúrában, a 40 milliméteres magasságcsökkenést is biztosan kiszúrja, ám ettől sem lett szűkebb az utastér, mivel az üléspozíció lejjebb került, az autó tömegközéppontjával egyetemben. És ez nagyon jó! Ha szereted a sportos vezetői pozíciót.
8 colos érintőképernyő trónol a középkonzol tetején
Egyébként az utastérben is a kevesebb néha több filozófiát követték. Ennek ellenére olyan okos megoldásokat is belepakoltak az autóba, mint például a HUD. Szélvédőre vetítve!
„Az eredmény eléréséhez két fő komponensre koncentráltunk” – mesélt a főmérnök a tervezési filozófiáról.
„Először is mélyebbre helyeztük a műszeregységet, és hátrébb húztuk a szélvédőoszlopot – ezzel optimalizáltuk a kilátást. Az első üléseket kifelé toltuk, így több a hely a vezető és az első utas között. Aztán arra koncentráltunk, hogy a vezető a lehető legcsekélyebb szemmozgással fogadhassa be az információkat.” A műszerfal anyagai között tapinthatók kellemesen puha felületek, viszont kemény, kopogós, olcsó hatású műanyagokat is beválogattak, ám ez szintén nem meglepő a kategóriában.
Az ajtópanelekben puha filcbetétettel próbálták oldani az itt többnyire kemény műanyagok uralmát. Kellemes megoldás, ám elég vékony a filcréteg, valószínűleg hamar kopásnak indul majd. Viszont az ajtónyitó fogantyú alatt is apró tárolórekeszt helyeztek el, természetesen alatta még nagyobb ajtózsebbel. A kormánykerék pedig isteni, háromküllős, sportos szerkezet. A mellé társuló alacsony üléshelyzet a kiválóan tartó ülésekben egy kis élményautózás ígéretét hordozza.
Az ülések tartása, kényelme nem hagy kívánnivalót maga után
Örvendetes a szélvédőre vetített HUD
Valóban fürgének tűnik az 1,5 literes, háromhengeres hibrid erőforrás. A hosszú löketű, 14,0:1 sűrítési viszonyú motor kiemelkedően magas termikus hatásfokot ér el (40 %). Az Atkinson-ciklusú benzinmotor ereje 93 lóerő, maximális forgatónyomatéka 120 Nm, amit 3600-as fordulatnál ad le. Ám a villanymotorral karöltve már 116 lóerő a rendszerteljesítmény és még 141 Nm forgatónyomaték is érkezik az MG2 egységtől, hiszen mellette még ott van az MG1 is, ami viszont csak a motor indításában segít, illetve energiát állít elő. Hogy aztán az új lítium-ion akkumulátorba küldje. Az új egység celláinak a számát 120-ról 48-ra csökkentették, javult a töltésáramlás. Továbbá csökkent az akkupakk helyigénye és tömege, utóbbi 12 kilogrammal. Lényegében elfér a hátsó ülések alatt, így nem foglal helyet a csomagtérből, ami alaphelyzetben 286 literes.
Új fejlesztésű, ismerős elvű hajtásláncot kapott a Yaris
Az akkumulátorok a hátsó ülések alatt helyezkednek el, nem csökkentik a csomagtér méretét
Na, de mit jelentenek ezek a kecsegtető számok a valóságban? Nos, egyrészt nagyon csendes a hibrid Yaris. Erős gázadásra persze félreismerhetetlenül felmorajlik a háromhengeres hang, de kevés jut belőle az utastérbe. Eco mód mellett Power, tehát „sportos” is választható gombnyomásra, de ez nem illik az autóhoz, hiába ecseteltem a formájában rejlő potenciált. Erősnek lenni, majd ott lesz a
már szintén rendelhető GR Yaris. A fokozatnélküli e-CVT váltó sem preferálja a gyors sprinteket, de az alig több, mint egy tonnás autó a városban így is elsőkét lőhet ki a piros lámpáktól. Négy méter alatti hossza, rövid túlnyúlásai fordulékonnyá teszik, tényleg ideális városi cirkáló. A menetpróba során a fedélzeti számítógép adatai szerint 4,1 litert fogyasztott a klasszikus autópálya-országút-város útvonalon, de ez simán 4 liter alá faragható.
A fokozatnélküli váltó (pontosabban osztómű) a szokásos, kicsit tompítja a 116 lóerő "élét", de úgyis érkezik majd a 261 lovas GR
Ügyeltek a mérnökök arra is, hogy a futómű hangolásával se menjenek el túlságosan egyetlen irányba. Nagyjából sikerült is megtalálni az arany középutat, kellőképp feszes, de nem rázza ki a lelket az emberből az úthibákon áthajtva. Azonban még jobb lehet, ha nem a 17 colos könnyűfém keréktárcsák kerülnek az autóra. Rendelhető 16 és 15 colos felnikkel is, menetkomfort szempontjából mindenképp jobbak a 17-esnél. Ahogy a címben is említettem, már itthon is rendelhető az új Yaris. A belgiumi menetpróbán vezetett hibrid 6,29 millió forintról indul, de elérhető egyliteres és sima 1,5 literes benzinmotorokkal is. A 72 lovas alapváltozat 4 800 000 forintról indul, a 125 lóerős, másfél literes pedig 5 240 000 forinttól vihető haza.
Szeptemberben megérkezik a hazai márkakereskedésekbe is
„úgyis érkezik majd a 321 lovas GR”
Az szép… Mikor érkezik?
Olyan semmikor. Kicsit sok lenne a 3 hengeres 1,6-os turbónak a 321 ló. 🙂
Elég szomorú, hogy a szerzőnek nem tűnt fel, még szomorúbb, hogy rá se néznek a kommentekre…
Elég szomorú, hogy valamit elnéztél és „elég szomorúzol” miatta. 😉
Egyébként, ha bármikor hibát látsz, bárhol, bármelyik cikkben ajánlom ezt a formulát:
„Kedves szerkesztő!
Észrevettem egy elírást az x bekezdés y sorában. Kérem javítsák! Előre is köszönöm.”
Kulturált megszólalásra valószínűleg mindig kulturált választ kapsz majd.
Mivel nem egyszer fordult elő, hogy semmilyen reakció sem érkezett tőletek egy-egy ilyen esetben, meg kell süvegelnem téged, mint üdítő kivételt 🙂
Kicsi, alapvetően városba szánt autó 5-6 millióért? Ha elektromos lenne, azt mondanám, „na, a Toyotának van egy ütős ajánalata”. Így viszont azt mondom, a Toyota új modellje elavult, és ezért erősen túlárazott. A színe tetszik…
Most biztos szégyellik magukat a Toyotanál, bár vigasztalódhatnak azzal, hogy tavaly rámelegítettek a vevőkre 415 ezer darabot, amivel a megalázó második helyen futottak be a Polo mögött. És az a kifutó Yaris volt.
Mitől lenne ez elavult? Túlárazott meg akkor lehet valami, ha nem veszik meg az ár miatt…
Szégyellhetik is magukat, hiszen ők, akik úttörő szerepet játszottak a hibrid technológiában, 20 éve nem tudnak/akarnak ezen túllépni. Elhiszem az adatokat, amiket írsz, de a legfrissebb adat az, hogy a második negyedévben a Toyota eladásai brutális mértékben zuhantak, az előző évi időszak kb. felére.
https://www.portfolio.hu/uzlet/20200806/megutotte-a-koronavirus-a-toyotat-a-jarvany-eltuntette-az-autogyarto-profitjat-443836
Bizony nagy gyárak is el tudnak tűnni a süllyesztőben, ha nem haladnak a korral, gondolj csak a Nokiára!
Hírek eljutnak hozzád?
A BMW-nél nemhogy eltűnt a nyereség, hanem 666 millió EUR veszteséget termelt.
„A Daimler az április-júniusi időszakot mínusz 1,68 milliárd eurós üzemi eredménnyel zárta, meghaladva az elemzői várakozásokat. 20 ezer fős leépítés jöhet.”
„A Volkswagen konszern 2020 első félévében 800 millió eurós veszteséget könyvelt el az operatív eredményt illetően, a tényleges eredmény -1,8 milliárd euró lett.”
„A Renault nem járt ilyen jól: a Nissan 4,8 milliárd eurós mínuszával együtt konszern szinten 7,29 milliárdos mínusz áll a félév végén.”
„A PSA-csoport a kedden közzétett gyorsjelentés tanúsága szerint 25,12 milliárd euró, az előző évinél 34,5 százalékkal kisebb értékesítési árbevételt ért el, működési eredménye pedig 84,5 százalékkal 517 millió euróra csökkent.”
Ennek kurvára semmi köze a Nokia-hoz, ember.
Igen, eljutnak hozzám a hírek, ezért feleslegesen másolgattál. Azt valamiért kifelejtetted, hogy a Tesla eladásai nem csappantak meg, és nyereséggel zárták a második negyedévet. Nincs értelme azon vitatkozni, hogy a Nokia sorsára jut-e a BMW, a PSA vagy a Toyota, mert ez egy jövőbeli esemény. Én azt mondom, hogy amelyik gyár nem kapcsol, még pedig nagyon gyorsan, megy a levesbe a következő 10 évben. Akkor majd kiderül, kinek lesz igaza. Az mindenesetre tény, hogy a Tesla jelenlegi piaci értéke jelenleg magasabb, mint bármelyik más autógyártóé.
Alfonz
Te nagyon nem vagy képben, ha pont a Toyotát tartod az egyik veszélyben lévő cégnek. 😀
A világon ők gyártják az egyik legtöbb gépjárművet (sokáig első, most talán a második) és a legnagyobb értéket érő autógyártó.
A Tesla egy ideig átvette a vezetést, de mint tudjuk ezek elég tiszavirág életű megmozdulások szoktak lenni.
Alfonz, nézzünk akkor számokat.
A Tesla 185 ezer autót gyártott 2020 június végéig, 5%-kal kevesebbet, mint tavaly, de a Model S/X-ből 56 %-kal fogyott kevesebb, mivel megjelent a konkurencia.
Ugyan nem követem szorosan az eseményeket, de mintha épült volna egy üzem Kínában, aminek köszönhető az eredmény.
A Toyota 3 771 354 autót adott el, ez 21 % mínusz, de árnyalja a képet, hogy Európában a komplett piac 40 %-ot esett, USA-ban 23,5 %-ot, Kínában 22,5 %-ot.
A tőzsdei értékről meg annyit, hogy aszerint a Tesla idén március közepén harmadannyit ért, mint február közepén. A részvényárfolyam nem kimondottan tükrözi a nyereségtermelő képességet.
Hogy mi lesz? 100 Ft / kWh felett van a fizetős gyorstöltés ára, az már nem annyira diszkont ajánlat, jó ideig lesz még tere a benzines és dízel autóknak, a hibrideknek meg pláne. Amikor stabilan 4,5 literrel járok egy 1.8-as, benzines automata kocsival, ami ráadásul rendkívül megbízható és a villanyautók költségeiből fenntartható, továbbá nagyon sokkal olcsóbb, én nem féltem a Toyotát.
Jelenleg az újautós belépőszint 4 millió forint ebben a kategóriában. A Toyota minden modellje tipikusan 1-1,5 millió forinttal drágább, mint a versenytársak többsége. Ennek fényében ez az ár egyáltalán nem meglepő. Sőt, a Honda Jazz példája alapján én drágábbra számítottam.
Nem 4 millió a belépő szint, Daciát 3 millió alatt is lehet venni. Hogy 5-6 millióért mennyire jó vétel egy Yaris, vagy bármilyen más kisautó, a piac világosan mutatja. A magyarok általában inkább vesznek egy használt, de nagyobb autót az összeg feléből, harmadából. Az autók átlagéletkora a gazdag országokban is nő, vagyis egyre kevésbé vesznek autót az emberek. Ha elszállnak az újautó árak, ez még inkább így lesz.
Az megvan, hogy melyik márka adta el itthon a legtöbb személygépkocsit 2020 első félévében?
Nem „Daciát is”, hanem csak Daciát. Mást nem, de ott is már csak a klíma nélküli több éves fejlesztés fér be 3 M HUF alá, ami biztonsági felszerelés hiánya miatt 2021-2022-ben biztosan búcsúzik Európától (Afrikának és a Közel-Keletnek fogják már csak gyártani hamarosan). Volt már itt párszor összeszedve az összes 4 millió forint alatt megvásárolható autó, de akkor még egyszer: Mitsubishi Space Star, Fiat Panda, Suzuki Ignis és Swift, KIA Picanto, Rio, Stonic (ez a 2 mondjuk szerintem hazugság, csak nem frissítik az árlistát), Toyota Aygo, Dacia Duster, Logan, Sandero. Ennyi, még a Renault Clio előző generációjából lehet rendelni, de talán már csak készletről – ugyanakkor ez foghíjasan egy tucat autó, s mind messze az új Yaris alatt van tudásban és kategóriában. Nem azért mondom, mert annyira tetszene ez a járgány, de ennyi most egy új B kategóriás autó, teljesen versenyképes az árazása. A Peugeotnál, Volkswagennél, Hyundainál, Renaultnál, Mazdánál és minden még élő, lélegző konkurens márkánál – a 4-5 M-s alap listaár sajnos valós. Ráadásul ezekből 10%-nál sokkal többet nem fogsz alkudni – talán a Citroennél, Fordnál vagy Skodánál (de a Fabiára úgy sem tudnak akkora kedvezményt adni, hogy jó vásár legyen, szóval ők teljesen kiestek).
Nem írtam olyat, hogy „Daciát is”.
Mitől lenne egy elektromos Yaris vagy bármilyen elektromos autó ütős ajánlat? Talán mert lehetne 10 millió minimum? Vagy mert 150 km lenne a valós hatótáv? Vagy mert nem sokára vége az ingyen töltögetősdinek és az ingyen parkirozgatásnak? Vagy mert állandóan paráznék, hogy mikor merül le és nem fogom tudni feltölteni, mert már ott a város 3 villanyautója közül az egyik biztosan? Vagy, hogy mikor áll le valahol, mint a Totalcaros tesztben is az autópálya szélén? Vagy esetleg attól, hogy otthon kb 24 óra is kevés lenne 240 V-ról, hogy feltöltsem 80%-ra legalább? Vagy azért lenne ütős, mert te azt mondod???
Attól lenne ütős, ha 5-6 millió lenne elektromosan. Így értettem. Ha úgy tudod, 150 kilométeres hatótávval rendelkeznek az új elektromos autók, akkor ideje frissítened az ismereteidet. Amúgy 150 km is több, mint elég városi, elővárosi használatra. Arról van konkrét infód, hogy „hamarosan vége az ingyen töltésnek és ingyen parkolásnak”? Nálunk a Penny parkolájában a napokban létesítettek két töltőpontot, ahol – ha jól emlékszem – egy órán át ingyen lehet tölteni. Nem láttam még ott kocsit. A Lidl is most épített ki két töltőpontot, annak az árszabását nem néztem. De igazából nem értem, miért elvárás az ingyenes töltés. Talán a benzint meg a gázolajat ingyen veszed?
Azt hiszem az elottem szolo kollega eleg jol leirta a szomoru valosagot.
Talan meg annyi adalek hogy ha az ujdonosagokat vetjuk ossze akkor nezzuk meg akar az uj Corsat; a legalapabb kivitel jelenleg 4.3milliotol indul + meg 200K a manualis legkondi felara.
Tehat 4.5-ert kapunk egy 75 loeros kisautot ami kvazi 300.000Ft-tal olcsobb mint a 3 loerovel gyengebb Yaris indulo ara – nem neztem felszereltsegi szint osszehasonlitast, de mar inkabb Yaris mint Corsa. Es ezt mondom mint egy elozo generacios Corsa tulaja.
Szoval nem sajnos nem kimondottan a Toyotanak gurult el a gyogyszer, egyszeruen csak egyreszt csorisag van, masreszt a forint sem hasit, harmadreszt azert a szigorodo normak szerintem a kisauto kategoriat is ha kozvetve is de erintik.
bocs, kicsit sok lett az elutes es hiba igy estere.. 😉
Nem rossz. De hogy-hogy nem rendelhető az 1.2 turbo motorral? Azzal lenne a legjobb. Meg kell nézni, hogy milyen Clio, Polo, stb. rendelhető, és melyiknek hogy alakul most az ára. Nehéz most bármit is mondani, mert jelentős árváltozások voltak az elmúlt fél évben.
Mivel a Yaris eladásainak a fele eddig is hibrid volt, az új hajtás meg jelentős előrelépés, alighanem teljesen felesleges lenne egy hasonló teljesítményű benzinest kínálni. A C-HR európai eladásaiban tavaly 90% volt a hibrid aránya, azon se csodálkoznék, ha ott is kivennék a kínálatból.