Vezettük a két legsportosabb Kiát
Három vagy öt ajtóval, 204 lóerővel itt a legjobb Kia cee’d
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nem fékez a Kia, sőt, tövig tapossa a gázpedált, hiszen megépítette eddigi legütősebb modelljét. A kényelmesebb, mint hardcore cee'd GT mindjárt kétféle karosszériával készül.
Méretek
Hosszúság x szélesség x magasság [mm] | 4310 x 1780 x 1470 (pro_cee'd GT: 1430) |
Tengelytáv [mm] | 2650 |
Nyomtáv elöl/hátul [mm] | 1545/1553 |
Hasmagasság [mm] | 140 |
Csomagtér [l] | 380-1318 (pro_cee'd GT: 1225) |
A gyakorlatban mindez úgy fest, hogy bármiféle sperr híján is klasszul kanyarodik az autó, de nem ráz veszettül még a kerékjáratokat böcsülettel kitöltő 18 colos, 225/40-es Michelin papucsokkal sem. A féktárcsa elöl hűtött és 300, hátul tömör és 284 mm átmérőjű, a fékút 100-ról 36,4 méter. A változó rásegítésű elektromos szervokormány 2,85 fordulatos, csöppet lehetne kisebb és vaskosabb, de így is rendben van. A váltó határozottan, pontosan kapcsolható, a kettes 100 előtt egy hangyányival forog le, a hatodik 60 alatt is szúrható, elbírja.
Műszaki adatok
Kia cee'd GT | Kia pro_cee'd GT | |
Motor | benzin | benzin |
Hengerűrtartalom [cm3] | 1591 | 1591 |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | 4/16 |
Váltófajta/-fokozat | kézi/6 | kézi/6 |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 204 (6000) | 204 (6000) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 265 (1750-4500) | 265 (1750-4500) |
Végsebesség [km/h] | 230 | 230 |
Gyorsulás 0-100 km/h | 7,7 | 7,7 |
Kombinált fogyasztás [l/100 km] | 7,4 | 7,4 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 171 | 171 |
Saját tömeg [kg] | 1382 | 1359 |
Stop-start rendszer nincs, a gyári kombinált fogyasztás 7,4 l/100 km. Szóval 8,5-9 literrel el lehet karistolni. A cee'd GT méreteivel és helykínálatával azt adja, amit a mezei cee'd is (ergo tágas elöl-hátul), a nála 4 centivel alacsonyabb, B-oszlopát 220 mm-rel hátrébb hordó, sajátos hátsó lámpával operáló háromajtós pro_cee'd GT hátsó fejtere némileg kisebb, de átlagtermettel abszolút élhető. A csomagtartó 380 literes.
A képekről biztosan átjön, de talán még érdemes megemlíteni, hogy a két GT lökhárítójával, hűtőmaszkjával, lámpáival, nappali menetfényével, ködfényszórójával, dupla kipufogóvégével, diffúzorjával, piros féknyergeivel is más, mint az eddig ismert és látott cee'd modellek. A premiert egy 1st Edition névre hallgató pro_cee'd GT limitált széria ünnepli spéci háromrétegű fehér fénnyel, orrán piros díszléccel, fényes fekete tükörházzal, megvilágított küszöblogóval, pirosas lábtérvilágítással, kettős, vörös varrású velúrszőnyeggel, sorszámozással.
Árak
Base | 6 279 000 Ft |
Mid | 6 679 000 Ft |
1st Edition | 7 879 000 Ft |
Felszereltség? Gazdag. Base, tehát alap - egyebek mellett - a (szerencsére ki is kapcsolható) ESP, a 6 légzsák, a keréknyomás-ellenőrző rendszer, a kétzónás automata klíma, a tolatóradar, a tempomat, a telefonkihangosító a kanyarlámpa, a LED-es nappali menetfény, irányjelző, hátsó lámpa is. Ennek az (akciós) ára 6,28 millió forint. (Az árlistán a Kia-importőr a csábítóbbnak ígérkező pro_cee'd GT-t hirdeti, de a vele azonos árú ötajtós GT is rendelhető. Augusztustól.)
Most akkor összességében milyen is a cee'd GT? Három- és ötajtósan is dögös, utastere tágas, minőségi, csomagtere szintén megfelelő méretű. A Recaro kagyló pazar, csak túl magas az üléspozíció. GT-módban pöpec kijelzőre válthatunk, ha valamiért nem az utat nézzük és a kanyarokat vadásszuk. A futómű, a váltó, a fék, a kormány, s végeredményben az 1.6 TGDI motor sem csalódás, csak nem szabad a 250-300 lóerős fenevadakhoz hasonlítani, mert úgy fix a vereség. Egy sportos autó résmodell, egy sportos autó presztízsnövelő, egy sportos autó - sosem olcsó - vágykeltő. Róla álmodozva, tán ki is próbálva de drágának tartva az egyszeri vevő legfeljebb úgy gondolja, jó lesz neki a nem GT-s, megfizethető cee'd is... Közben a tudat alakul: a Kia már nem csak racionális, a Kia már sportos is lehet. Térjünk vissza erre az imidzskérdésre 10-15 év múlva, s meg fogunk lepődni. Vagy már nem is.
Nem véletlen az 1.6 turbó… a Kia a wtcc-be tart.
Nem 115, hanem 500 darab elvileg, csak a pontossag kedveert.
Szép kis járgány. A Toyota gt86 mellett ez is felcsigáz. Kíváncsi vagyok majd az életben, hogy muzsikálnak.
Vicces, No-ban 20e eurotol már hirdetik, 6milló, ez a Base gondolom, viszont a 1St edition-t emg 30e euróért, 9millió, hirdetik, ami a magyar árakhoz képes jóval drágább. Érthető az árazás,115db-t kap No..
Kéne na 5 ajtósba.
Szép kis járgány. A Toyota gt86 mellett ez is felcsigáz. Kíváncsi vagyok majd az életben, hogy muzsikálnak.
Vicces, No-ban 20e eurotol már hirdetik, 6milló, ez a Base gondolom, viszont a 1St edition-t emg 30e euróért, 9millió, hirdetik, ami a magyar árakhoz képes jóval drágább. Érthető az árazás,115db-t kap No..
Kéne na 5 ajtósba.
Igen! Már régen kellett ez a motor turbóval a Kiába, és eddig kellett várni rá nem hiába…:-)
[i]Kipróbálnám, 2. autónak venném.[/i]