Vezettél már rossz BMW-t? – BMW 2 Active Tourer teszt

BMW 218i Active Tourer teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A B-liga aktív túrázója, a 2-es Active Tourer, ő az első fronthajtású BMW. Milyen autónak, és milyen BMW-nek? Mindezt bő 9 millióért.


Ki szeretné a 2-es Active Tourert? – kérdezte főszerkesztőnk. Én, én én! – jelentkeztem önként és dalolva. A rendszeres olvasók elejtett utalásokból és direkt véleménynyilvánításaim alapján már ismerhetik az autókról kialakult sarkos világképemet. Mégis ennek a jámbor családi autónak, a BMW 2-es Active Tourernek a tesztje kapcsán megint ki kell öntsem a lelkemet. Ahogy öregszem egyre jobban szeretem a régi autókat. Ez az állítás rám igaz is lehetne, de annyi korrekcióra szorul, hogy még most is csak 27 vagyok, viszont jellegében ugyanazokért az autókért tudtam rajongani 15, vagy akár 5 évvel ezelőtt is, mint ma.
Hirdetés


Múltba révedéseim. Például 11 évesen, a napköziben is már a késői, akkor 14 éves W123-as Mercedesek (papír alapú!) hirdetését bújtam, egy ilyen autóra gerjedtem rá a családi nyaraláskor 2003-ban. Sőt, ma is ilyet szeretnék. Hogy közben veteránkorú lett? Arról én nem tehetek. BMW fronton is hasonló a helyzet. Szegény nagypapám, aki egy békebeli sportos sofőr volt, már nem tudta ezer sebből vérző bugyikék Daciáját lecserélni egy akkoriban újszerű E30-as 3-asra. A családban BMW sosem volt, és még én sem tudtam összeszedni a pénzt egyre, a típus mégis végigkísért a gyerekkorom óta.

Mi ez a Kia? Nekem ezek a régiek az autók, emiatt a mai 3-asra is csak némi fintorgás után tudok jót mondani. Hogy rossz autó lenne? Dehogyis, csak én tudom, mi volt az igazi BMW. Erre itt ez a buci családi autó BMW jellel és vesékkel az orrán, még a klasszikus hokiütőt is rányomorították az ablakvonalára. De hát nem is hátul hajt! Profilból meg úgy néz ki, mint egy Kia Carens, sőt az még egy kicsit talán vagányabb is nála.

Nem mindegy, hol hajt? Lelkesedem a BMW-ért, de még egy használtat sem tudnék megvenni, ez meg itt egyrészt családosoknak való, és az alapára is több 7 milliónál. Nem nekem készült, mégis megtetszett, mert nemcsak mint termék, hanem mint autó is jó, a legklasszikusabb értelemben. Lehetne a világot még szidni, legyen annyi elég, hogy az átlagos BMW-vásárló nem is tudja, és nem is érdekli, hol hajt a kocsija. Ezért lesz már a következő 1-es is elsőkerekes, ezért vesznek ma egyre több BMW-t összkerékhajtással. Ahelyett, hogy quattro Audit vennének, Audiból meg sok az elsőkerekes, ki érti ezt?

B-liga. Azok az idők, mint amiket ennek a csodás régebbi 5-ösnek a tesztjében felidéztem, már rég elmúltak. Mi kell akkor a vásárlóknak? Elsősorban a BMW jel, aztán a megkérdőjelezhetetlen minőség és a prémium szolgáltatások sora. Meg az sem árt, ha elfér a család. Tessék, itt a megoldás, a bajorok első kompakt egyterűje. Elsődleges ellenfele a Mercedes-Benz kecskeméti B-osztálya, így ha hozzá mérjük, akkor a 2-es rövidebb, de szélesebb, kisebb a csomagtartója, drágább, de alapkivitelben erősebb, és sokkal jobban megy a csillagos családi autónál.

Családinak sportos. Még akkor sem vérzik el, ha más BMW-khez hasonlítjuk. Egyrészt ott a beltér, aminek a minősége simán hozza az előző 3-as sorozat szintjét, vezetni meg a magas üléspozíció ellenére is majdnem olyan jó, mint a Minit. Bizony, az ugyanezzel a háromhengeres turbós motorral szerelt Cooper (ott a specifikáció szerint 4000-ig tudja a maximális nyomatékot) tényleg sportos, vele a 2-es igaz csak nagyon megy, de összességében mégis talán ma ő a kategória legjobban vezethető autója. Na de ki akar jót vezetni egy kompakt egyterűben? Az, aki emiatt kért a céges keretből Peugeot 5008-ast a VW Touran helyett. A 2-es a független hátsó felfüggesztésével, a közvetlen kormányával és a BMW szinten nem a legjobb, de kicsit akadósan is rövid úton járó váltójával meg ma a sportos családapák és anyák legjobb választása. Autópályán közben csöndes és keveset is forog: a 130-hoz 2750-es motorfordulat és 64 dB mért beltéri zaj jut.

Prémiumfapad. A forma, a kivitel a praktikumról szól, de a vezetés élvezetes, pluszt ad, sokszorta többet tud az elvárható átlagosnál. Ez is egyfajta és logikus indoka a prémium árazásnak. Nem csak BMW-ben ülünk, hanem hála a jó égnek egy rendesen összerakott, klasszikus értelmen vett jó autóban is. Mindeközben a fedélzeten kényelem és osztályon felüli minőségérzet, elvágólagos németesség honol. Az anyagok, a kidolgozás a prémiumkompaktok körében is kimagasló, a fekete alap szövet kárpit sem komor a krómozásnak, a fémbetéteknek és a narancs díszfényeknek hála. Közben ott van egyfajta bosszantó fapadosság, hogy ha már elektromos a kézifék, miért nem lehet automata, ha már távirányítós a kulcs, akkor miért muszáj a zsebből elővenni? Pláne, hogy a dömping francia autók is tudják ma ezt. És visszatérő vesszőparipáim, a tükörállítás, aminek nincs nulla állása, meg a rádió hangerőgombja, amivel együtt a kibekapcs piktogram is elfordul. Nem fontos dolgok, de ha egy Nissan már fele ennyiért jobban tudja ezeket, akkor szerintem a BMW részéről butaság ilyeneken spúrkodni.

Súlyos pénzek. 7,3 milliós alapáron mit kapunk akkor? Az F45 kódú 2-es Active Tourer már alapáron is egy jó kocsi, de ezért a pénzért csak a közvetlen kormányt, a feszes futóművet és a mai mezőnyben nagyon jó, de műanyag érzetű kéziváltót adják. Nem hogy vezetéssegédek, de még ködlámpa sem jár ennyiért, szerencse, hogy az USB csatlakozó már alap. A tesztautó nem volt csúcsfelszerelt, de már Advantage csomagos, benne multikormánnyal, tolatóradarral, automata klímával, tempomattal és az inkriminált ködfényszórókkal. Hogy ára majd elérje a 10 milliót, került bele még navigációs rendszer, ledes fényszóró és elektromosan nyitható csomagtérajtó is. Így sem nézett ki úgy, mint a karácsonyfa, de ha valaki belendül egy automata dízellel például nem nehéz 15 millióig srófolni a kasszánál fizetendő végösszeget.

Verdikt. Van egy csinos BMW-nk, amibe befér a család, amit megbámul a szomszéd, és amit jó vezetni is. Nem olcsó, de épp csak annyira drága, mint egyedüli prémium ellenfele, a B Merci. Mindezeken túl nagyon élvezetes vezetni, és a jelenlegi alapmotorként kínált 218i kivitelben is már bőven fickós. Ha valaki nálam kevésbé vehemens, akkor az 5,2 literes gyári vegyes fogyasztás sem irreális, nekem város-országút vegyesben 8,7-et jelzett a fedélzeti számítógép (főszerkesztőnk aztán a teszttávot 20%-kal növelve 8 literre vitte le a teljes teszt átlagát). Azt hiszem nem tett rossz lóra a BMW, hogy a Mini UKL padlóvázára építette családi kocsiját. Nem lesz baj, ha fronthajtásos BMW-k sora követi, a kétkedőket is meg kell nyerje, a múltban élők meg majd még jobban értékelik a cápa BMW-ket.
Értékelés
Pozitív
Jó összeszerelési minőség, kényelmes ülések, elsőrangú futómű, közvetlen kormány, élénk motor
Negatív
Magas fogyasztás, magas ár, relatíve szegény felszereltség
Árak
Tesztmodell alapára
7 364 000 Ft (2014.12.22.)
Tesztautó ára
9 477 400 Ft (2014.12.22.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1499 cm3
Teljesítmény:
100 kW (136 LE) 4500-6000 1/min-nél
Nyomaték:
220 Nm 1250 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,2 s
Végsebesség:
205 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
5,2 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4342 mm
Szélesség:
1800 mm
Magasság:
1586 mm
Saját tömeg:
1395 kg
Össztömeg:
1870 kg
Terhelhetőség:
515 kg
Tengelytáv:
2670 mm
Karosszéria-kivitel:
egyterű
Csomagtér:
468 l
Belső szélesség elöl:
1460 mm
Belső szélesség hátul:
1460 mm
Belmagasság elöl:
920-1000 mm
Belmagasság hátul:
990 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
150-280 mm
Ülőlap hossza elöl:
490 mm
Ülőlap hossza hátul:
420 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1320 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1000 mm
Csomagtér magassága:
440 mm
Csomagtér hossza:
870 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1730-2580 mm
Raktérnyílás szélessége:
1050 mm
Raktérnyílás magassága:
760 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin üzemű
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
1499 cm3
Hengerek/szelepek száma:
3/12
Sebességváltó:
manuális - 6 fokozatú
Nyomaték:
220 Nm 1250 1/min-nél
Teljesítmény:
100 kW (136 LE) 4500-6000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
205 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,2 s
CO2-kibocsátás:
120 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
5,2 l/100km
Fogyasztás a használónál:
8,7 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
58 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
62 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
64 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 23:24
    Permalink

    Azért írtam a V12-t példának, mert a 90-es években az volt az igazi a csúcs a stb. Én akkor is inkább V8 párti voltam, de a V12-t is szerettem azért a 850-ben (akkoriban, de talán most is, kis, ciki motor volt abba a V8 az “igazi bmw-zők” szerint).
    Azóta tovább léptem, ma már a környezetvédelem is számít és szerintem is inkább a nagy, magas károsanyag kibocsátású motorok számítanak cikinek.

    Állandóan azt írogatják, még a nagyon okos újságírók is, hogy aki ilyen meg olyan drága autót vesz annak nem számít a fogyasztás, ami egy nagy baromság. Nem azért a pár ezer Ft megtakarításért vesznek sokan kis cc-s motort, hanem mert törődnek a környezettel is. Német és olasz ismerőseimnek teljesen természetes dolog pl., hogy megvesznek egy BMW-t, Audit vagy akármit, de a co2 kibocsátás azért téma szokott lenni. Nem véletlenül cserélték az európai vezetők kisebb motoros, kisebb kategóriájú autókra a szolgálati kocsikat – volt erről cikk, utána lehet keresni.

  • 2017.10.28. at 23:24
    Permalink

    Hollósy Balázst ez nem fogja visszatartani attól, hogy brutáliis ostobaságokat írjon. Él is ezzel a jogával rendszeresen.

    El kell fogadd, ez az ő homokozójuk, ők b….nak benne, nem árt, ha tudod, hol a helyed.

    Azért van élet V12 alatt is, te se legyél hülye!

  • 2017.10.28. at 23:24
    Permalink

    És akkor amatőrként írhatod a hülyeséget. Lelkes amatőrként.
    Ez az, amikor a hülyeség szorgalommal párosul.

    Nem rontom el a játékodat. Majd megunod.
    Szerintem a netadó teljesen jogos lenne mindazon értéktelen szarok esetében is, mint a blogod. Szavaznék rá! Mindig is idegesített, amikor a szemét számolatlanul ömlik ránk. És te is beálltál a szemétgyárosok közé b+.

  • 2017.10.28. at 23:24
    Permalink

    “Újságíróként” több mint vicces 27 évesen, BMW-t soha nem birtokolva kijelenteni, hogy milyen is az “igazi” BMW. Az igazi BMW egyrészt olyan, amilyen az aktuális modellpaletta, másrészt meg egy nem létező dolog, lévén teljesen szubjektív, hogy kinek mi a BMW. Van akinek a többnek látszani akarás, van akinek csajozós, van akinek csapatós, van akinek a versenyt jelenti, stb.

    A BMW (vagy bármilyen más márka) életérzését ráadásul pont csak évek alatt lehet megismerni. Nem csak az ember, az autó is lakva ismerszik meg…
    20 éves BMW-s múlttal sértőnek is érzem, hogy ilyen valaki mondja meg nekem, hogy milyen is az igazi BMW. Jó volt az E30 de az E31 is! Teljesen másért! Miért lenne igazibb egy E30, mikor abban sosem volt V12-es motor? Márpedig a V12 az igazi. Vagy a V8. Viszont az F10 V8-asa meg nem szól sehogy, teljesen jellegtelen lett. Vagy ha a korábbi BMW-k az igaziak, akkor miért nem az 50-es évek BMW-i az igaziak?

    Az E30, E36, E46 ugyanúgy feledésbe merülnek majd, a mai gyerekek 20-30 év múlva már meg sem említik az E szériát az igazi BMW-k közt.

  • 2017.10.28. at 23:24
    Permalink

    Semmi közöm az előttem hozzászólóhoz, de sok igazság van abban amit írt. Olvasva a cikket az az érzésem támadt, hogy az újságíróról egyre többet tudok meg, de a szóban forgó kocsiról szinte semmit. Azt pedig végképp nem tudom sehova se tenni, hogy egy emberről akit nem ismer kijelenti, hogy ő nyilván nem vezette a felsorolt típusokat?! Mire fel? Miért ne vezethette volna őket? És ha meg nem vezette őket, akkor is teljesen indifferens mind a cikk, mind a hozzászólás tekintetében.

    Ami pedig ezt az idétlenül hosszú nevű BMW 218i Active Tourert illeti valószínűleg nem a fentebb említett BMW-k helyett alkották meg, hanem melléjük! Más célközönségnek. Talán ilyen szemmel kellett volna vizsgálni az autót. Oké, hogy az ár miatt csak B-osztály a versenytárs, de tulajdonságait, használhatóságát össze lehetett volna vetni a hasonló méretű egyterűekkel (Kia Carens, Ford C-Max, stb.), pláne hogy első kerekes lett. És akkor inkább el tudná az ember helyezni az autót valahol. Mert így kb. annyit “tudtam meg” a cikkből az autóról, hogy BMW és egyterű. Amit meg ugye már előtte is…

  • 2017.10.28. at 23:24
    Permalink

    És ahogy a linkelt cikkben leíírtam, kifejezetten szégyenletes hogy az év autója szavazáson bekerült a döntősök közé a Mondeo és a 2es… Főleg előbbi esetén nincs az a lobbipénz ami miatt megérdemli az európai gyárat bezáró Ford egy faceliftes és a kontinensen kétéves késéssel bemutatott modellel.

  • 2017.10.28. at 23:24
    Permalink

    Áldott karácsonyt neked is kedves fórumozótársam 🙂
    A gerillamarketinget épp nem én csinálom. 🙂
    A blogot pedig nem szakemberként írom hanem lelkes amatőrként, a konkrét esetben épp arra szolgálnak a linkek hogy ne kelljen egész litániákkal untatni a fórumozókat. Akit érdekel bővebben az megnézi.

    Akár tetszik akár nem, az Audi akkorát bukott az A2vel mint az ólajtó, a Merci nyilván bármilyen vacakot el tud adni, lásd boruló A klasse, kifutó E klasse (megint nem linkelek ha érdekel a véleményem 🙂 úgyis átböngészed a beszámolómat).

    Itt a bajom azzal van hogy itt az egész platform bukja az RWD-t. Az hogy a BMW csinál egy közepes FRV klónt az legyen az ő bajuk, de ha az X1 és az 1es is FWD lesz, akkor mi egy egyedi autóval leszünk szegényebbek. Már pedig a BMW árpolitikája miatt sosem veszem jó néven ha alkatrészen spórolnak.

  • 2017.10.28. at 23:24
    Permalink

    Mint a legtöbb esetben, ez is a piacról szól. Ez a szegmens népszerű, ezért ezt meg fogja lépni az Audi is. Alapvetően Japán párti vagyok, mert ugye a pénz kevés, és kevesebb pénzért azok racionálisabbak, de tudnám tekergetni egy BMW kormányát is, akár ezt is. Kategóriájában szerintem szép, és nem kell lépcsős hátúakhoz hasonlitani, van abból is pár a cégnek, fel is adják a leckét a konkurenciának.

  • 2017.10.28. at 23:24
    Permalink

    Attól, hogy a hülyeségeidet már nem csak itt ontod, hanem egy blogban is, attól a véleményed nem lesz kevésbé értéktelen a díj szempontjából. Attól még nem lettél szakember, hogy ezt a sz.t megcsináltad, kezeld magad a helyeden. A legrosszabb, amikor a hülyeség szorgalommal párosul, sajnálom, hogy nem biztathatlak.

    A gerilla marketinged meg tényleg gusztustalan.

  • 2017.10.28. at 23:24
    Permalink

    “csak én tudom, mi volt az igazi BMW”

    Baromság, semmit sem tudsz te. Rendben, hogy vigyünk bele a szubjektivitást (jó a legtöbb cikk szubjektív eleve-sajnos-), de azért ne akarjunk már megmondani a tutit. Mardjunk annyiban, h ott a bajor mérnökök kisezerszer jobban tudják, mint te, hogy milyen az igazi BMW. Ezt nyogodtan, megjegyezheted.
    Emellett lehet merengeni, rajongani dolgokért, de ezek nem összehasonlíthatóak és szubjektív, saját véleménynek kell maradniuk. 15-éves (kb semmit sem látott, csak amivel véletlen összehozta a sors) kis kamaszok vannak ezen a szinten, amit te itt produkálsz. Akiknek minden vicc új, nameg a nosztalgiába -heccből,csakazértis- körmük szakattáig kapaszkodó veterán rajngók. Ha az ilyen embereken múlt volna az emberi civilizáció sorsa, akkor még mindig a fákon ugrabugrálnál, csimpaszkodnál – csimpaszkodnánk és banánt majszolnál.
    Ez a 2-es bmw pedig teljesen megfelel az adott piac, igényeinek, ezért is szavazták meg a managementben…mert tudod, ott ezerszer jobban tudják, elhiheted 🙂

  • 2017.10.28. at 23:24
    Permalink

    Pénzetek nem lesz rá még egy darabig, úgyhogy biztosan nem kell bele kárhoztatnotok magatokat. Legyen ez a vigasz. Aki meg megveszi, az pont lesz…ja, hogy mit gondoltok?

Vélemény, hozzászólás?