Vezetőoktatás: a korrupció melegágya?
Mi bajunk az autóvezetés-oktatókkal?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Múlt héten a taxisokról élő sztereotípiákat taglaló írásunk kapcsán sokan védelmükbe vették a személyfuvarozókat. Most meglátjuk, ki mit gondol a vezetésoktatókról.
Múlt héten Kántor kolléga jegyzett biztosítékokat alaposan kiverő írást a taxisokról, most pedig azt néztük meg, mennyire adhatunk a gépjárművezetést oktató személyekről keringő legendákra. Szűk pátriánkban vallattuk a jogosítvánnyal rendelkezőket, azt kértük, hogy idézzék fel, milyen volt vezetni tanulni, bosszantotta-e őket autóban dohányzással, magánutakkal, egyéb szemtelenséggel, korrupcióval az oktató. Meglepő következtetésekre jutottunk.
Mert elvileg a vezetésoktatók még a taxisoknál is rosszabbak. Cigiznek a diák mellett, sztorizgatnak, a csajok combját bámulják, rosszabb esetben ajánlatokat tesznek nekik, csak épp - az utakon uralkodó állapotokat látva - vezetni nem tanítanak meg. Tudják, hogy az órák során úgysem lehet rendesen megtanulni, ezért nem is érdekli őket más, csak hogy átnyomják szerencsétlen diákot a vizsgákon, s ennek érdekében még akár a vizsgabiztos lefizetését is hajlandók javasolni - s a sápot természetesen aláírás után szétdobják. Legalábbis ilyesmik merültek fel, amikor megpróbáltuk összeszedni, mik a legjellemzőbb, oktatókkal kapcsolatban felmerülő sztereotípiák.
[kepallojobb=387458]Aki a KRESZ-t nem ismeri, jó sofőr nem lehet[/kepallojobb]
Készítettünk egy rövid, a leggyakoribb vádakat tartalmazó kérdőívet, majd arra kértük a cégnél a jogosítványukat időben változatos szórásban megszerző kollégákat, kitöltésével erősítsék meg vagy rombolják le az instruktorokat körülvelő előítélet-falat. 16 válaszlevél érkezett, a többieket nyilván munkája kötötte le, a kitöltők életkori, nemi megoszlása elég vegyes képet mutatott. Legrégebben, 1980-ban egyik cégvezetőnk szerezte meg a vezetői engedélyt, a legropogósabb, 2008-as rózsaszín kártyát pedig SEO-szakértő kolléganőnk tudta felmutatni. A csapat maradékának egyik fele 2000 és 2007 között, a másik része a 90-es évek folyamán jutott jogsihoz.
Azt kapásból kijelenthetjük, hogy az oktatók egyáltalán nem játszanak a többszöri pótvizsgára és a diákok rendszerben keringetésére, mivel a csapat fele csont nélkül, elsőre vette az összes vizsgaakadályt. Jellemző módon a forgalmi vizsgát kellett többeknek ismételni, a cikkszerző információhiány miatt maradt le elsőre a műszakiról (94-et írunk, a mobil még az azt nehéz bőrönddel együtt hurcolászó üzletemberek kiváltsága volt, vezetékesünk sosem volt), főszerkesztőnkön pedig a KRESZ-vizsga fogott ki kétszer. A 80-as évek elején egyértelműen a Lada 1200 volt a tanulóautó, aztán itt is megindult a fejlődés, az viszont mindenképp érdekes, hogy még 1997-98-ban is lehetett hűtővízforraló, beragadó váltójú Skoda 120-asokon tanulni.
Szerintem egyébként nem baj, ha az ember minél ócskább autón tanul, a küzdelem megerősít. A megkérdezettek közül senki sem járt női oktatóhoz, de itt a keretesben elolvashatnak egy kedves hölgyről szóló, kinti forrásból érkezett sztorit.
- Jó napot kívánok! Szeretném kikérni a képzési igazolásomat, egy másik autósiskolában fogom befejezni a tanulmányaimat.
- Miért? Mi történt?
- Nem voltam elégedett az oktatómmal. A 90 perces órákból 30-at nem is a gépjárműben töltött, hanem trécselt a többi oktatóval vagy az ügyeit intézte, a maradék 60-ban meg a telefonján sms-ezett és játszott.
- Akkor maga XXXXX Esztihez járt, ugye?
- Igen. - Nem értem. - De hát maga ajánlotta annak idején a számtalan, számomra semmitmondó nevet tartalmazó hosszú listáról.
- Nem, én nem ajánlottam. Az ajánlani szó biztosan nem hangzott el a számból. Azt mondhattam: Esetleg hívja fel őt. De tudjuk, hogy ilyen. Mások is erre panaszkodtak az ő esetében. Háromhavonta az orrára kell koppintanunk. De maga!!! Hogy lehetett ilyen ostoba? Miért nem bánt vele keményebben? Nem szabad így hagyni elkanászodni az oktatóinkat. Sok tanítványt vállalnak, és mindig keresik a gyengébb ellenállást, ahol le tudnak faragni a munkából.
- Tessék??? Nem értem. Maga egy szolgáltatást adott el nekem rengeteg pénzért. És most leteremt, hogy miért hagytam meglopni magam önök által???
- Hé-hé! Nem általunk. Eszti által. Ha én oktatnék, nem úgy csinálnám!
- De hát Eszti az önök iskolájának oktatója, így aztán az önök szolgáltatása. Egyáltalán, ha tudják, hogy mit művel, miért dolgozik még mindig itt?
- Hja, kérem, nem rúghatjuk ki, svájci frank alapú lakáshitele, svájci frank alapú autóhitele, svájci frank alapú hitellel rendelkező férje van...
- És egészen biztos, hogy ezeket nekem kellene fizetnem???
Húsz-harminc évvel ezelőtt még nem üldözték boszorkányként a dohányosokat mindenhol, s bár szokásban volt akár még egy kórházi folyosón vagy repülőgépen is rágyújtani, már akkor sem volt szép dolog zárt helyen a körülöttünk levők megkérdezése nélkül ezt tenni. Ezért nem olyan meglepő, hogy szintén 82-ben vizsgázott marketingesünk tanára szájából gyakran lógott cigi a tanösvényeken, és még 93-ban is volt, aki ezt elfogadhatónak tartotta: igaz, ő a száját sem tartotta kordában, és feltehetően egy-két ital is lecsúszott torkán napszaktól függetlenül. Apropó, tudják, miért terjedt el a póker Magyarországon? Nem tudták Kordában tartani.
Egy ittas oktató akár védekezhetne azzal, hogy nem is ő vezetett, hanem diákja, csakhogy hiába a tanuló tekeri a kormányt, a gépjárművezetői felelősség jogosítvány hiányában még nem az övé. Oktatóként ilyet senki sem engedhet meg magának, így az ittasságot feszegető kérdésre kapott 2 igen válasz botrányosan sokkal több mint elfogadható. Az annak idején általában fix útvonalakat bejáró szerző és igen kedvelt és tisztelt oktatója is rendszeresen megálltak annak idején egy kiskocsmánál. 17 évesen még nem éreztem úgy, hogy beleszólhatnék a felnőttek - pláne egy "tanár" - dolgaiba, ezért sosem kérdeztem, a harmadik pár perces kényszerpihenő után magától jött a válasz. Amatőr fogadóiroda működött az intézményben, ahol naponta más-más felvetésekre lehetett fogadni. Összejön-e Postás Józsi a Marival, hány adag rántottát rendelnek aznap, satöbbi, fejenként húsz forintért, a győztes mindent visz alapon. Bajuszát sosem törölgette, szájszaga sem volt, de ennyi év után ki tudja, lehet, hogy néha egy kisfröccs is lecsúszott a fogadás mellé...
Ha elfogadjuk a tételt, hogy úgysem az oktató mellett tanulunk meg vezetni, akkor mi a jobb hozzáállás? Bedobni a diákot a mélyvízbe, és menni vele összevissza a forgalomban, vagy a várható vizsgaútvonalat gyakoroltatni állandóan? A vélemények megoszlanak, legalább annyira, mint a megszokott gyakorlat, nagyjából fele-fele arányban voltak a válaszok, több olyan oktató is volt, aki diákját sofőrként használva intézgette ügyes-bajos dolgait, akadt, aki azt is figyelembe vette, hogy esetleg a nebulónak van-e valami dolga a városban. A legnagyobb csodálatot azonban az a 30 éves eset váltotta ki belőlünk, amikor az oktató egy fagyos hajnalon disznóölésre vitte két 4 órára kirendelt diákját. Pontosabban elvitette velük magát a helyszínre, majd pár óra hurkázás, kolbászozás után hazatértek: csupán annyit vétett az illem alapszabályai ellen, hogy a srácokat a kocsiban hagyta, míg ő lakomázott.
Kardinális kérdés a pénzkérdés. Önök fizettek? Mert itt, a cikkszerzőt leszámítva, senki sem. Én annak idején ropogós narancssárga ötezressel támogattam a zsebkasszát, a velem együtt vizsgázó lány ennek duplájával ment biztosra, és annak ellenére, hogy hibátlanul mentünk végig mindketten, többé nem láttuk viszont a bankókat. Hogy anélkül esetleg találtak volna valami okot a buktatásra, már soha nem fog kiderülni.
Az viszont örömteli, hogy többen is figyelmeztették diákjukat, hogy a papír megszerzésétől még nem fognak tudni vezetni, azt bizony majd élesben kell megtanulni, volt akinek ezt apukája mondta a boldogan lebegtetett papír láttán. Akadt, aki egyenesen sok baromnak titulálta a közlekedők hadát, s szólt, hogy a pedálok és a kormány segítségével elkerülhetők. Kocsmázó vagy nem kocsmázó, korrupcióra biztosan buzdító oktatóm legelső szavai viszont még 18 év elteltével is minden egyes alkalommal visszacsengenek, mikor autóba ülök:
"A vezetés veszélyes üzem. Olyan, mint a gyárban gépsorok között dolgozni, repülőre ülni vagy ejtőernyőzni. Rengeteg a változó, úgyhogy figyelj mindig mindenre, abból nem lehet baj. Vezettél már? Igen? Na akkor lássunk egy SIKKes* indulást, aztán irány a tanpálya" - kezdte első rutinóránkat.
Zárásképp kijelenthetjük, hogy a gépjárművezetést oktatók semmivel sem rosszabbak az átlagos tanárnál. Igaz, nem folytatnak szélmalomharcot, hisz ők is tudják, hogy a rutint a gyakorlat szüli, megszerzésére 40 óra nem elegendő. Akik komolyan veszik munkájukat, azok nem mulasztják el, hogy erről tanoncaiknak is szóljanak, szerencsés esetben pedig egyéb hasznos tanácsokkal, de pár vicces megjegyzéssel biztosan ellátják őket. A végére ezekből, illetve a legszebb, a vezetés oktatásához kapcsolódó gyöngyszemekből gyűjtöttünk egy csokrot.
Fiam, lehet hogy van már jogosítványod, de vezetni még nem tudsz!
Eljött értem először, egyből mentem a vezető oldalra, mivel ő is kiszállt, hogy becsöngessen hozzánk. Beültem, indítottam, mentünk. Utca végén rámszól: „Figyelj már! Elmondtam én neked, hogy mit kell csinálni!? Kuplung-fék-gáz, mehetsz!”
Családi barát jóember volt az ürge. Továbbá megszervezte, hogy a legengedékenyebb (csak másodállásban) vizsgabiztosnál vizsgázhassak, aki mellé be volt hátra készítve az érdekes olvasnivaló, így történhetett, hogy a temérdek hibámból épp csak annyit vett észre, amivel átengedhetett.
Volt egy csaj, akivel néha együtt kocsikáztunk (persze mindenki a befizetett órát vezette le, nem csalt a srác), nos, egyszer ő vezetett, én meg hátul ültem. Ennyire még nem féltem sohasem. Egész életemben. Úgy vette a kanyarokat, hogy első lépésben egy frontális ütközést kísérelt meg végrehajtani, majd második lépésben a parkoló autók tükreit akarta megnyirbálni. Minden kanyarban. Tuti öregedtem 10 évet aznap. És ezek után ötödszörre kapta meg a jogsit. Az ilyen miért kaphat jogsit???
* - SebességIrányjelzőKézifékKörültekintés
Tényleg érdekelne, hogy milyen szakmai oka lehet annak, hogy valaki a tanulóvezetővel kimegy a budai alsórakpartra, hogy ott 40-nel végighasíthasson??? Nem kicsit tartotta fel a forgalmat, hiszen 70 helyett 40-nel ment, előtte értelemszerűen senki, előzni őt nem lehetett a szembejövők miatt. Ez volt a probléma, ha a környezetet, a többi autót nézzük.
Tanulóvezetői oldalról: szerintem ez egy „ingerszegény” útvonal, hiszen semmi mást nem kell tennie, csak kilométereken át nyomni a gázt, (amennyire meri) nincs különösebben semmi amire figyelni kell, leszámítva az úttartást. Nem tudom tévednek-e ide oktatók is, de nagyon érdekelne a véleményük!
Amikor én tanultam vezetni, csak akkor mehettem ilyen útra, amikor már fel tudtam venni a forgalom ritmusát, és nem tartottam fel senkit. Magam is meglepődtem, de kora alapján nem tűnik pályakezdőnek az oktató, mégis az a gyanúm, hogy rossz a munkamódszere. MIU 366 Citroen, én ezt az oktatót messziről kerülném!
Működik, megmarad, mint egy tapasztalat, intő példa az iskolát választóknak.
Nem tudom hogy működik -e a fórum, ha igen
Tisztelt Cím!
Problémáim a következők:
1) az órák 2*45 perc, amelyből 60 percet töltök az autóval mozgásban.
Spuri Pláza suli.
Üdv,
Norbert
fsfds
Tisztelt termesz!
Igazán kedves tőled,hogy figyelmeztetsz a helyesírásra,de talán ha előbb elolvasnád a saját írásodat amiből kiderül a lényeg,hogy hiába oktatsz kint 11 éve „gégjárművet” mégis elfelejtettél magyarul helyesen írni.
Vagy azelőtt sem jeleskedtél ezen a téren?
Magammal meg vagyok békélve,maximum azon faj bizonyos egyedeivel nem akikről ez a cikk szól.
Amíg ez a szégyenletes tapasztalat,addig általánosítok.
De ahogyan Te is írod Németországban is „Sok probléma úgy látom hasonló,itt sem szentek az oktatók.” tehát a fajtajelleg ugyanaz.
Nem kell hogy „szentek” legyenek,bőven elég ha tisztességesen viselkednek!
Feltételezem ott meg is vannak fizetve,amiből még kurvázásra is telik,és nem a tanuló hölgyeket kell ösztönük által vezérelve kóstolgatniuk gyökér módon.
Tisztelt kubeba.
11 éve Németországban gépjárművet oktatok. Sok probléma úgy látom hasonló, itt sem szentek
az oktatók.A fórumokon ott is található kritika bőven.
A kollégáimnak lefordítottam a véleményeket. A te véleményedet többször is felolvastam
mert újra és újra kérték. Véleményem: Neked még reinkarnálódnod kellene sokszor, hogy
megbékélj magaddal. A helyesírásra vigyázz! Ne általánosíts.
Pontosan ezek azok a dolgok amiket megemlítettem.
Kíváncsi lennék vajon hány nőnemű tanulónak kell évente oktatót váltania a sorozatos zaklatások miatt,és vajon hányan kell hogy eltűrjék a zaklatást az esetleges zsarolást,a célozgatásokat arra hogy ha jogsit akar akkor hogyan kellene viselkednie,stb-stb????????
És vajon hányan nem foglalkoznak ezzel ,de mesélhetnének ezekről a sokszor ócska dumákról amiket előadnak és ráadásul azt hiszik jópofák.
Több évtized óta ez a helyzet nem változik.
Az ilyen egyedeket ki kellene szűrni és nem megvárni míg az ember odamegy és el nem beszélget vele hogy tisztességesen tessék viselkedni az asszonyommal,vagy a barátnőmmel,vagy épp a húgommal,vagy épp a lányommal mert még véletlenül szájba lesz baszva de kegyetlenül.
Ez a tapasztalat. Innentől érdekes módon tudnak normálisabban viselkedni.
Néhány gyökér azt képzeli mint a nem ma barnult kissebségi,hogy a női tanuló az azért van hogy neki legyen csaja!
Persze tisztelet a kivételnek!
De amelyik ilyen alapból,az nem való erre a munkára!
Hát engem majdnem elütött egy tanuló-autó mikor szabályosan haladtam volna át a zebrán, oktatóstól… pfff…
Na de mit csodálkozunk a sok rossz oktatón? Az első pár órán kiderül h ki kompatibilis és ki nem… ha a továbbiakban nem lenne munkája akkor nem érné meg egy idő után oktatóként dolgoznia és talán a selejt lemorzsolódna…
Nekem szerencsére jó oktatóm volt, bár emberileg nem jöttünk ki, a pedagógiai technikáival nem értettem egyet és parkolni is csak jogsi után tanultam meg rendesen, de közlekedni megtanított!! Jól is vezetek, lány létemre meg pláne! 🙂
Amúgy nem Ő oktatott volna, de az eredeti oktatómat épp kirúgták mikor kezdtem volna nála mert a lányokat zaklatta…
Mielőtt leírod hogy ” Hibásan „, talán először tisztázni kéne hogy kanyarodás közben történt-e irányváltoztatás ( sávváltás ), vazze!
„Nagyon itt lenne az ideje hogy az egész rendszert – ami a jogosítvány szerzést illeti – rendbe tegyék már. ” Ezzel nagyon egyetértek, de… Semmi nem érdekli az országvezetését csak a bevétel. A rendőrség mindig azt nyilatkozza, hogy a közlekedés biztonságáért, stb. Ez hazugság. Akkor pl. arra ösztönöznék az autósokat, hogy a biztonságosabb autópályákon közlekedjenek. Úgy, hogy eltörölték a 4 napos matricát? Rendszeresen tartanának ellenőrzéseket nem csak kampányszerűen. A módszer a következő. Ha rendszeresek lennének az ellenőrzések, akkor az emberek szépen lassan rászoknának a szabályok betartására. Ez jó Nekik? Nem. Akkor hogyan szednének be ennyi pénzt? Ráadásul a költségvetésben előre betervezik ezeket. Nevetséges. persze ha valami nagy baleset történik, akkor nosza ellenőrizzünk. Pedig csak egy jól megírt pedagógiáról szóló könyvet kellene kézbe venniük azoknak akik vezetik az országot. Vagy olvastak ilyet? Szinte biztos vagyok benne, de akkor kevesebb lenne egy idő után a bírság. Na ez nem kell. Tudatosan csinálják és ha ezek miatt akár sokan is meghalnak?Hát a pénz a lényeg nem az ember. Szép napot!
Érdekeseket írnak itt egy páran. Oktató- vizsgabiztos vagyok. 22 éve oktatok és 15 éve vizsgáztatok is. Nem tagadom, hogy vannak rossz oktatok is, de ez többnyire nem csak az Ő hibájuk. Volt egy időszak amikor bizonyos autóiskolák azzal keresték a kenyerüket, hogy évente 2 szer indítottak oktatói tanfolyamot. Ez által, mivel csak a pénz számított, iszonyatosan felhígult ez a szakma. Ma rengeteg „megélhetési” oktató van. Van olyan, aki maga sem tud vezetni, de pedagógiához végképp nem ért. A mai helyzetben sajnos nagyon sokuknál tényleg csak az számít, hogy minél több pénzt fizessen be, különben meg le van sz@rva. Ehhez hozzátartozik az is, hogy a legtöbb tanuló úgy kezdi, mikor és mennyiből lesz jogsi. Nem az érdekli mennyi idő alatt lehet megtanulni vezetni, csak jogsi legyen. Ezért 30 óra után menni akar vizsgázni, pedig még szinte elindulni sem mindig tud. Ő akarja eldönteni, ahogyan itt valaki leírta, mit csináljanak, mennyit vezessenek, sőt, hogy csak a vizsga útvonalakat járják. Hát nem. Legalább is ezt Nálam senki sem teheti meg. A mai forgalmi helyzetben 30 óra éppen csak a fele annak amire általában szükségük volna. ( tisztelet a ritka kivételnek, bár Őket is lehet akkor szakmailag tovább fejleszteni). A forgalom nagyobb, az emberek csak magukkal foglalkoznak és ez a forgalomban kézzel tapintható.
Végül még egy dolog. 1200Ft ért adnak egy órát. Ezt nem szabadna hagyni. Mit várhatnak ilyen helyen? Semmit. Akik ilyen helyre mennek után fröcsögnek, hogy így meg úgy átverték Őket. Nézd meg a kórházban napi 580Ft ból étkeztetik a beteget. Mit kaphat úgy hogy a vállalkozó még azért meg is szeretne élni ebből. Egészséges, tápláló kaját biztosan nem. Ha jót akar enni valaki akkor 1000Ft alatt mire számíthat? Ti is jártok vásárolni, látjátok mi mennyibe kerül. Pont azon akartok spórolni, amin utána az életetek múlik, sőt a másoké? Ezen kellene elgondolkozni. Sajnos az is igaz, hogy ha drágábban veszitek az órát az még nem biztosíték a tisztességes munkára. Érdekes amikor a gyereket iskolába viszitek, általában megnézitek, hogy melyik ismerős mit ajánl. Hol jobb az oktatás, a pedagógus, a színvonal. Miért nem teszitek ezt akkor, amikor egy életre szóló szakmát tanultok, vagyis vezetni. Szép napot mindenkinek
Érdekeseket írnak itt egy páran. Oktató- vizsgabiztos vagyok. 22 éve oktatok és 15 éve vizsgáztatok is. Nem tagadom, hogy vannak rossz oktatok is, de ez többnyire nem csak az Ő hibájuk. Volt egy időszak amikor bizonyos autóiskolák azzal keresték a kenyerüket, hogy évente 2 szer indítottak oktatói tanfolyamot. Ez által, mivel csak a pénz számított, iszonyatosan felhígult ez a szakma. Ma rengeteg „megélhetési” oktató van. Van olyan, aki maga sem tud vezetni, de pedagógiához végképp nem ért. A mai helyzetben sajnos nagyon sokuknál tényleg csak az számít, hogy minél több pénzt fizessen be, különben meg le van sz@rva. Ehhez hozzátartozik az is, hogy a legtöbb tanuló úgy kezdi, mikor és mennyiből lesz jogsi. Nem az érdekli mennyi idő alatt lehet megtanulni vezetni, csak jogsi legyen. Ezért 30 óra után menni akar vizsgázni, pedig még szinte elindulni sem mindig tud. Ő akarja eldönteni, ahogyan itt valaki leírta, mit csináljanak, mennyit vezessenek, sőt, hogy csak a vizsga útvonalakat járják. Hát nem. Legalább is ezt Nálam senki sem teheti meg. A mai forgalmi helyzetben 30 óra éppen csak a fele annak amire általában szükségük volna. ( tisztelet a ritka kivételnek, bár Őket is lehet akkor szakmailag tovább fejleszteni). A forgalom nagyobb, az emberek csak magukkal foglalkoznak és ez a forgalomban kézzel tapintható.
Végül még egy dolog. 1200Ft ért adnak egy órát. Ezt nem szabadna hagyni. Mit várhatnak ilyen helyen? Semmit. Akik ilyen helyre mennek után fröcsögnek, hogy így meg úgy átverték Őket. Nézd meg a kórházban napi 580Ft ból étkeztetik a beteget. Mit kaphat úgy hogy a vállalkozó még azért meg is szeretne élni ebből. Egészséges, tápláló kaját biztosan nem. Ha jót akar enni valaki akkor 1000Ft alatt mire számíthat? Ti is jártok vásárolni, látjátok mi mennyibe kerül. Pont azon akartok spórolni, amin utána az életetek múlik, sőt a másoké? Ezen kellene elgondolkozni. Sajnos az is igaz, hogy ha drágábban veszitek az órát az még nem biztosíték a tisztességes munkára. Érdekes amikor a gyereket iskolába viszitek, általában megnézitek, hogy melyik ismerős mit ajánl. Hol jobb az oktatás, a pedagógus, a színvonal. Miért nem teszitek ezt akkor, amikor egy életre szóló szakmát tanultok, vagyis vezetni. Szép napot mindenkinek
biker
Én is kíváncsi lennék arra, hogy egyes hozzászólók, hol tanultak helyesen írni?
Hihetetlen, mikor a hölgy, a Nissan juke-l ment előttem, fel a sztrádára, kb 6 db szögletes kormány mozdulattal vette, a nagy ívű kanyart, oszt hirtelen, mit ad isten, meglátta a három sávot, + gyorsító sáv, erre ijedtében lefékezett kb. 40-e, oszt ezzel a tempóval bevágódott, a pályára, ami Vasárnap du., és Pest fele nézett, hát tele volt, egy Citroenes, alig bírt lefékezni, majdnem seggbe vágta, nagy nehezen felgyorsított 70-e, oszt mint aki jól végezte dolgát, tartotta azt végig.
Kíváncsi lennék, hogy kinél vizsgázott, ez a teltkarcsú 50 körüli hölgy.
Tisztelt Egybegyűltek!
Most lehet fikázni a véleményemért.
Szerintem az oktatók egy külön faj.
Az volt,az ma is,és lesz a jövőben is igen komoly százalékuk.Ahogy Leninre mondták. 🙂
Elképzelhető hogy a folyamatos idegi megterhelés okozta stressz miatt vagy az egész napos forgalomban való részvétel miatt,de hogy nem teljesem 100 asok az biztos.
Teljesen egyszerű beszélgetésekből lazán kiderül néhány perc alatt,mintha mellette lennének a dolgoknak és nem pedig benne.
Nagyon valószínű hogy ez egy phszihés tudatalatti védekezés lehet náluk ami nem is csoda hisz egész életüket olyanok között töltik akiktől vagy bekattannak egy idő után,vagy így és ilyenné változnak.
Véleményem szerint nem tehetnek róla hogy ilyenné váltak,mert a munkájuk által ez szinte egyenes következmény.
Időszakos mentális teszteket kellene előírni nekik és alkalmassági vizsgákat.
Megjegyezném hogy én magam nem bírnám csinálni azt amit ők.
Valahol tiszteletre méltó az amit csinálnak,de ahogy csinálják…….. és most itt fel lehet hozni százezer példát de nem érdemes részletekbe belemenni. — néhány óra után kiviszik a forgalomba azt aki szinte retteg a volán mögött mert nem biztos saját magában, — hatalmas torlódásokat okoznak a forgalomban, — minden női tanítvánnyal bepróbálkoznak, — elkummantják a hivatalos óraszámokat, — plusz pénzért ugyanúgy semmit sem oktatnak, ……………
Nagyon itt lenne az ideje hogy az egész rendszert – ami a jogosítvány szerzést illeti – rendbe tegyék már.
Ennyi sok vezetni nem tudó embernek nem volna szabad jogsit adni,főleg úgy hogy a legtöbbjük még elindulni sem tud a forgalomban.
Az alapvető gyakorlati vizsga elvárások a béka segge alatt vannak.
Valóságos gyilkoló gépeket szabadítanak az emberekre azzal hogy nem tanítják meg őket rendesen vezetni.
A gépjármű vezetés „veszélyes üzem” ezt hangoztatják mindenhol.Akkor miért kell még több potenciális veszélyforrást rászabadítani az egyszerű átlag emberekre a társadalomra?
Szerintem ez a helyzet részben az ő felelősségük is és a vizsgabiztosoké is és sajnos az egész rendszeré is.
Ha én oktató,vagy vizsgabiztos létemre ezt és így csinálnám amit ők,nem tudnék nyugodtan aludni.
Bocs a véleményemért,senkit nem akartam megbántani de ami tény az tény.
És most akinek nem inge ne vegye magára, de akinek inge az vegye már fel több évtized után!
Köszönöm hogy ezt itt leírhattam.
Most lehet fikázni.
Én, 92-ben vizsgáztam. Kifogtam, az egyik legnormálisabb oktatót. Soha nem kiabált, mondjuk, komoly okot nem is adtam rá, de úgy hallottam, Ő, alapvetően nem kiabálós. Próbálta az oktatást, némi humorral is fűszerezni, így jobban megjegyeztem bizonyos dolgokat. Második nekifutásra mentem át, de magamnak köszönhetem, mert nem voltam kellően figyelmes.
Nemrég, én is el akartam menni oktatónak, de cirka, 1 millió a tanfolyam, így, kénytelen voltam letenni róla.
Mostanában, eléggé sokat vezetek és látok ezt-azt az oktatók részéről is. Az egyik, hogy bizonyos oktatók hagyják, hogy a tanuló, teljesen a kormányra húzza az ülést, a támlát is előre döntve, szinte, a függőlegesnél is jobban. Nem biztonságos, így vezetni.
Én voltam oktató rövid ideig, igyekeztem nagyon korrekt lenni. Igaz nem mostanában volt a dolog, de a vizsgabiztosok részéről nem éreztem hasonló korrektséget. Tisztelet a nagyon sok kivételnek. Miután voltak esetek, amikor a tanulómnak nem tudtam megmondani, tulajdonképpen miért is bukott meg a vizsgán, abbahagytam.
Én sajnos nagyon sok hibával oktató tanulóvezető-t látok és a fő gond az, hogy ROSSZUL oktatnak!! Szegény tanuló-vezetőt soha nem hibáztatom, hiszen tanul. Nem Ő találja ki, hogy balra, 2sávos útra kanyarodva egyből, irányjelzés nélkül a külső sávba kanyarodik (Hibásan). Az oktató nem szól rá, sót még meg is magyarázza: „Azért megy a szélső sávba, hogy ne zavarja a forgalmat. Oké, menjen, de IRÁNYJELZŐVEL, vazze!
Én 2008-ban csináltam a jogsit.
Az oktatóm egy teljesen normális fazon volt.
Jókat beszélgettünk úgy mindenről ami eszünkbe jutott. Káromkodás nem volt.
Pót órákat vetetett velem, de leginkább csak a megszokás miatt és mert én se bántam,
hogy 30 óra után próbálkozom a vizsgán és vagy megy vagy nem.
Egyébként mindegyik vizsgán elsőre zsebbetömés nélkül mentem át.
Igaz a forgalmi vizsgán bejegyezte az vizsgáztató, hogy „indokolatlan lassú vezetés”.
Viszont szakadt az eső, gazdagréten családiházas környezetben jobbkezes utcákkal megtűzdelt
5-10cm-es hömpölygő vízben vezettem, így kicsit vicces volt ezt a hibát beírni.
Tényleg jó ez a cikk. Teljesen „elfogulatlan”, „objektív” és „pontos”. Csak néhány felvetés. Az idők kezdete óta nincsenek 90 perces órák. 50 percesek, maximum úgy jön ki a 90, ha egyben tartják meg, mint az iskolában.Ez mondjuk mindegy is, mert a tanuló kb. 30 perc után már „néha szembe jön önmagával” annyira fáradt. Az idézett történetben a „rengeteg pénz” finoman szólva röhejes. Tessék már kiszámolni 450 ft-os benzinár esetén, hogy az 1200 ft adózatlan óradíjból mi marad egyéni vállalkozóként, és tényleg a járművet és fenntartását ki kell fizetni ( lásd még BKV, MÁV, MAHART). Az már csak grátisz, hogy folyamatosan fizikai veszélyben van az életed(-meg az övé) és az autó épsége, napi 10 órában. Ja és ha összetöri, akkor azt Te csináltasd meg.Szerintem próbáld ki.Visszaköszönő momentum, hogy a hibátlan, rendkívül ügyes és intelligens,tehetséges tanuló mit „kap” a rengeteg pénzéért. Kérdezz meg az oktatók közül ( vagy mondjuk a vizsgabiztosok közül) néhányat és meg fogsz döbbeni. Beül és már az első órán kiderül,hogy gyakorlatilag 1200-ért „megvett” téged is és az autót is.Kb. a 10. óra körül már javaslatokat is tesz, hogy hogyan csiszoljad az oktatói tudományodat, merre menjünk, mit kéne gyakorolni, esetleg náluk a ház előtt fel tudnád-e venni stb.Erről a témáról rengeteget lehetne írni. Az néhány hozzászólót minősít,hogy általánosít,amit a magam és jó néhány oktató nevében kikérek! Még soha egy kommentben sem láttam sem az iskola, sem az oktató megnevezését.Egyébként ez tényleg egy szolgáltatás. Ha a fodrász nem frizurát csinál, hanem kopaszra nyír, akkor csak a hülye fizet érte és megy utána még egyszer hozzá.
Abban egyetértek, hogy vannak olyan oktatók akik a cikkben szerepelnek. Az is igaz, hogy pszichológiai teszteken gyakrabban szűrhetnék őket (itt nem az intelligenciáról van szó) pl a stressztűrés miatt. Ennek analógiájára a tanuló is essen át ilyen szűrésen és akkor helyre áll az egyensúly. Bátran állíthatom, hogy a jelentkezők 60 %-ának még háztartást is csak segítséggel kéne vezetnie, nem hogy járművet! Az a butaság netovábbja amikor valaki arról anekdotázik, hogy „fizetett” a vizsgabiztosnak.Erről mindig az jut eszembe, hogy „ha fizetsz a szexért, ne várj csókot, és szerelmet”. Egyébként én még nem hallottam olyat, hogy a tanulót kényszeríteni akarta valakit erre.Az már gyakoribb, hogy a második órán ez a téma részéről , vagy a negyedik vizsga előtt. Végül szerintem mielőtt bárki bármit írna, gondolja végig, illetve próbálja meg beleélni magát abba amiről semmi tapasztalata nincs. Ez az ország azért ilyen, mert van egy csomó ember aki azt hiszi, hogy ért valamihez, amit még sosem csinált.
Tisztelt Buksi13!
Ez a dolog tényleg nem diploma függő,nekem pl. volt egy barátnőm,akinek az apja,aki egy diplomás főosztályvezető volt,egyszerűen nem volt hajlandó visszaköszönni. Először azt hittem,hogy csak nem hallja,de idővel rá kellett ébrednem,hogy csak egy bunkó! Szóvá is tettem a csajomnak,hogy nagyon nehezen tűröm az ilyesmit,szegény csak szabadkozott.
Gyanítom,hogy ez ,mármint nem a visszaköszönés,hanem a stílusjegyek némelyike abból ered az oktatói világon belül,hogy már belefásultak az örökös: S.I.K. (első óra:sebesség,irányjelző,kézifék az elindulásnál) ezt több tíz évig mantrázzák a sok kezdő autóversenyzőnek!
Ha már itt tartunk,lehet ,hogy ez a baj! Én ,ha rajtam múlna nem engedném,hogy belefásuljanak,
mert az ő fásultságuk az autókkal utazók tragédiájához vezethet.Ezen érdemes lenne elgondolkozni. Nem tudom,hogy náluk van-e időnként pszihológiai vizsgálat,de nem ártana!
Üdv!
Én 1985-ben vizsgáztam,akkor is volt trükközés. AZ volt a mázlim,hogy én tudtam már egy kicsit vezetni,mert a seregben a telephelyen sokat tudtam gyakorolni.Az oktatóm a 3. óra után már csak
„taxisként „kezelt mindenhová én vittem a csajától kezdve a bevásárló útjaira,de nekem ment a vezetés. A vizsgám úgy történt,hogy a vizsgabiztos megadott egy címet Csepelen,odavezettem a kocsit,ott bement egy kereskedésbe,és kijött két hordóval. Urasan berakta a csomiba,és vége volt a vizsgámnak.Kb 24 évvel később a keresztfiam is tanult vezetni,az ő oktatója pl állandóan ordítozott vele,míg nem egyszer a gyerek,(aki amúgy 190 cm ,és csupa izom,az oktató meg egy 160cm-s vézna figura volt.) udvariasan meg nem kérte egy ilyen kiabálás után,hogy szálljanak ki,mert szeretne mondani valamit,majd emelt hangon,és nagyon határozottan föléje tornyosulva
elmagyarázta ,hogy őt leblokkolja ha kiabálnak vele,és megemlítette az oktatónak,hogy valószínűleg őt is zavarná,ha mondjuk vissza élne a testi erejével.Nos innentől kezdve teljes tiszteletben zajlottak az órák,de a végén azért az oktató szólt,hogy 25ezer forint nélkül ne is jöjjön vizsgázni,mert ez a taksa.Ez így megy,mióta létezik gépkocsi vezetői oktatás!
Ez nagyon viccesnek tűnhet,DE:HA JOBBAN MEGGONDOLJUK,KVÁZI AZ OKTATÓI RENDSZER BŰNE AZ A SOK HALÁLOS BALESET,MERT IDŐZÍTETT BOMBÁKAT ENGEDNEK KI AZ UTCÁKRA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Az én oktatóm 90%-ban az ügyeit intézte. A rutinozásra berendelt 2-3 embert, odaadta az MHSZ-es autót, hogy gyakoroljunk, ő meg eltűnt egész délelőttre. És ez már az első alkalommal is így volt. A hosszabb távú tolatást például a vágóhídnál gyakoroltuk, ahova húsért ment. Még a vizsgám is úgy zajlott, hogy én vezettem félútig, ott a vizsgabiztos bement az oktatóval valahova egy 1/2 órára, aztán, mikor végeztek a másik srác vezetett visszafelé.
Semmi gáz azzal, hogy a cikk kezdő képe a KADÉT Autós Iskola honlapjának kezdő oldaláról származik, csak illene föltüntetni, hogy a kép a tatai KADÉT Autós Iskola honlapjáról származik.
Egyébként szívesen látom iskolánknál a sajtó nagyrabecsült munkatársait (és természetesen az olvasókat is), ha első kézből szeretnének információkhoz jutni a témával kapcsolatban.
Üdvözlettel:
Pethő Csaba 🙂
ügyvezető
Kadét Autós Iskola
06 20 9440 941
hát szerintem ne általánosits!!!!!!!! Azért mert Te rossz oktatót fogtál ki. Ez elég sértő . Intelligens ember szerintem nem mond ilyet. És hogy három perc után kiderül? hát ebben is kételkedek. Én is ismerek sok diplomást, és némelyik eláshatja magát, olyan sötét. Persze volt pénz, és lett diploma.
De mindegy, a téma nem erről szólt. És kár is ezen vitatkozni.
A lényeg, hogy szerintem nem szabad minden oktatót leirni, néhány idióta miatt. És ez bármelyik szakmára igaz. Mindenhol vannak jobb és rosszabb szakemberek. Ha nem vagy elégedett, kérd át magad másik oktatóhoz. És meg van oldva a probléma. Nem utólag kell sírni. És persze, arra azért még nem volt példa, hogy egy tanuló belássa, hogy esetleg ő volt a béna, vagy még gyakorolni kellett volna, mert ugye ő a tökéletes. És csak az oktató hibája, ha megbukik……..
Természetesen az intelligencia (ami hiányzik az oktatókból) nem diploma kérdése. Az általunk ismert oktatóknál kizárt, hogy diplomások lettek volna. Azért az három perc beszélgetés után kiderül.
Tény,aki 5-ször megbukik bármiből,azt én örökre eltiltanám a vezetéstől.
Itt a főszerkesztő úr helyében szégyelném magam,hogy 2-szer KRESZ-ből megbukott.
Én is hallottam egy szülőt mellettem,ahogy mondta a fiának,áhh csak 12 hibád lett,majdnem belecsúsztál a 10 hibába,amivel átengednek.
Majdnem közbe szóltam,rajtam múlna,többet nem is vizsgázhatna. Én is 17 évesen csináltam a B kategóriát,de az a gyerek értelmileg,ha volt 13 éves.
Nem tudom,nekem sem voltak extra dolgaim az oktatókkal. M-et még 14 évesen simán elvégeztem,csak az elsősegélynyújtó vizsgán azt mondta az ürge,hogy megadja az igazolást,nem akarja,hogy ne legyen meg 14 évesen az M kategória,de tudja,és én is tudom magamról,hogy megmenteni nem fogok tudni senkit. (Vér látványától rosszul leszek,vérvétel,injekció beadás után 30 perc adás szünet van nálam.) Ezért.
B katergóriánál egy nyugdíjas öreggel verettünk a városban egy 1,5 TD B Corsával. Ami kb. már csak D volt,Turbo nuku,neki már élete végéig így kibírja. Ő jó fej volt,egy-két építő jellegű beszolása volt,ami kell is szerintem. Aki azt mondja,hogy egy oktató ne kiabáljon,ha valaki elrontott valami,az egy nagyképű-nagytudású barom,akit így neveltek. Kell az építő jellegű kritika.
Én voltam az utolsó mindig a tanulók között,mert majd mind vidéki volt,én nekem meg ment buszom akkor onnan,ahol ő lakott,így este én vittem haza,had vezessek még többet.
18:00-tól 20:00-ig én voltam mindg ősz végén,és tél elején. Nálunk így több volt az „éjszakai vezetés”.
C és utána az E-t egy másik ürgénél csináltam,ő egy nagy májer volt,még azt is szerette volna,hogy egy szabálytalan kikerülőt kenjünk fel a szalagkorlátra,de én elrántottam inkább a kormányt,és ezért jól lebaszott. Neki jó lóvé lett volna,de utána magamról tuti nem mosom le a sztorit soha.
D-t meg a Volánnál csináltam,így 2 oktató van,apa és fia. Apa nyugdíjas,így már nagydumás,de ha rossz napja van,akkor nem volt jó mellé beülni. Abba is belekötött télen,hogy fázik,fűtsek jobban a buszba,rólam meg dőlt a víz.
Fia viszont elég laza volt,vele jó volt menni,sokat nem ugatott bele,nem is kellett,mert én szeretek vezetni,így hobby,másképp érződik a vezetés az emberen.
Egyszer a szigetközben télen vasárnap reggel tekertünk. Egyik falu után van egy S kanyar,azt úgy vettem be,hogy padkától padkáig. Utána mondtam a srácnak,kicsit durva a pálya lassabban fogunk menni. Ahogy nyomtál egy satuféket,hogy ő is érezze,ABS meg kutyatökivel,semmit nem ért a fék. Nah,ő itt azonnal felébredt,és bekötötte magát.
Én sem buktam meg egyszer sem mind az 5 kategórián. Szerintem a balfékeket szokták szoptatni.
ma már diplomához van ez kötve. Eddig is kellett tenniük egy felsőfokú vizsgát. Szerintem nem feltétlen attól függ, hogy diplomás vagy nem. Sok diplomás is lehet nagyon buta és bunkó. És akinek 8 általánosa van, sokkal értelmesebb. Sajnos nagyon sokan azt hiszik, azért mert diplomájuk van, ők különb emberek. Pedig csak némi emberségre lenne szükség.
Sajnos a mi családunk csak primitív és bunkó oktatókkal találkozott (4 fő) akik minden alkalommal éreztették fölényüket (max általános iskolai végzettségük volt a tapasztaltak alapján) a gyakorlatlan a 1-2 diplomával rendelkezőkkel szemben. Nyilván a kisebbségi érzésüket palástolták ezzel. Legalább egy minimális intelligencia tesztnek meg kellene felelniük az oktatóknak!
Mindkét gyermekem letette a vizsgát, az oktató (ahogy én látom) vezetni, közlekedni megtanította őket (legfeljebb a jobbra kis ívben kanyarodás ment mindkettőnél nehezen, illetve nagy ívben), viszont abszolut nem tanította meg őket elindulni!!! Elhiszem, hogy drága a kuplung, de az egy vicc, hogy az elindulás (dízel autón tanultak és vezetnek), tehát az elindulás alapjáraton a kuplung teljes felengedésével, majd amikor már mozog az autó, csiga lassú gázadással történjen mindkettőnél!!! Talán azt is meg kellene tanítani, hogy normál forgalom mellett hogyan kell úgy kikanyarodni mondjuk balra nagy ívben, hogy közben az úton közlekedőknek ne kelljen feltorlódni, ha a friss jogsis vezető el akar indulni. Félreértés ne essék, nem a füstölgő gumis indulást hiányolom, csak a normál tempót. Megjegyzem, egy-két hét alatt (napi 5-10 percnyi vezetéssel) azért mellettem meg tudták tanulni ezt a bonyolult manővert is (mármint a normális elindulást), tehát valószínűleg nem tehetségtelen egyikük sem.
Ebben a cikkben csak az a gusztustalan, hogy a tisztességes oktatókról egy szó sem esik. Peidg ilyenek is vannak, nem kevés. És bizony egyáltlán k tulfizetve, sőt. Lehet , hogy az autósikola jól jár, de mit kap abból az oktató. Régen valóban működött sajnos, hogy a vizsgabiztosokat lefizették, de ez ma már nem megy, Szerencsére ezektől megszabadultak. És hogy a lányok combját nézik??? hát könyörgöm és hogy a tanuló mindenét kidobja, ugy megy vezetni az normális??? vagy azzal megy az első órára hogy ezt a kocisit kell összetörni?? hát édes a…….t. Szóval a kedves cikk iró megkérdezhetné a másik oldalt is, vagyis az oktatókat, hogy valós képet lásson a mai világról