Évi 1000 tonna széndioxidtól szabadítja meg Genfet a dízel helyett választott elektromos autóbusz
Genf új külvárosát köti össze a repülőtérrel a 23-as autóbusz-vonal, ahol svájci Hess Tosa autóbuszok a szintén svájci ABB technikájával felszerelve közlekednek majd helyi károsanyag-kibocsátás nélkül. A buszjárat 24,5 kilométeres útvonalán 13 megállóban helyeznek el villámtöltőt, amelyek mindegyikénél 15-20 másodpercig töltődik a busz tetőre telepített, kompakt akkumulátora. Ezekben a megállókban viszont 600 kilowattórás a villámtöltés, ami ötszöröse az e tekintetben eddig kiemelkedőnek számító Tesla Supercharger pontoknál mérhető dózisnak (a hazai töltőhelyek általában 11-22 kilowattórával töltenek).
A végállomásokon körülbelül öt perc alatt teljesen feltölthető a busz akkumulátora. Így a járművek üzemeltetéséhez kisebb akkumulátor is elegendő, ami persze viszonylag könnyű, ezért a tetőre helyezhető
A rendszert bő 4,5 milliárd forintért építi ki az ABB, amelynek már van tapasztalata ezen a téren. Hiszen például 2013-ban ők építették ki Hollandia villámtöltő-hálózatát, 2012-ben, Észak-Amerikában pedig a Nissan bízta meg a céget a használt lítiumion akkumulátorok újrahasznosíthatóságának vizsgálatával. A Genfben készülő extrém trolihálózatról szól az alábbi videó: