Vezeték nélküli trolivonal épül Genfben

A jövő busza jár hamarosan Svájcban

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Szerény akkumulátorát minden megállóban tölti egy kicsit, a végállomáson pedig alaposan a Genfben megvalósuló új elektromos autóbusz.

Genf új külvárosát köti össze a repülőtérrel a 23-as autóbusz-vonal, ahol svájci Hess Tosa autóbuszok a szintén svájci ABB technikájával felszerelve közlekednek majd helyi károsanyag-kibocsátás nélkül. A buszjárat 24,5 kilométeres útvonalán 13 megállóban helyeznek el villámtöltőt, amelyek mindegyikénél 15-20 másodpercig töltődik a busz tetőre telepített, kompakt akkumulátora. Ezekben a megállókban viszont 600 kilowattórás a villámtöltés, ami ötszöröse az e tekintetben eddig kiemelkedőnek számító Tesla Supercharger pontoknál mérhető dózisnak (a hazai töltőhelyek általában 11-22 kilowattórával töltenek).
Hirdetés
A rendszert bő 4,5 milliárd forintért építi ki az ABB, amelynek már van tapasztalata ezen a téren. Hiszen például 2013-ban ők építették ki Hollandia villámtöltő-hálózatát, 2012-ben, Észak-Amerikában pedig a Nissan bízta meg a céget a használt lítiumion akkumulátorok újrahasznosíthatóságának vizsgálatával. A Genfben készülő extrém trolihálózatról szól az alábbi videó:

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?