Vezeték nélküli töltéssel tehet meg 300 km-t: Mitsubishi CA-MiEV
Genfben láttuk: Mitsubishi CA-MiEV
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nem újdonság, hogy egy villanyautót nem kell tankolni, de a vezeték nélküli töltés még az. A Mitsubishi CA-MiEV már ezt is tudja.
Ahogyan annak lennie kell, temérdek tanulmányautó (is) debütált a 83. Genfi Autószalonon, s azok mai szokás szerint nem ritkán elektromos üzeműek. Ilyen a Mitsubishi CA-MiEV is, melynek azonban nem az amúgy 80 kW-os, azaz 109 lóerős villanymotorja a leglényegesebb jellemzője, hanem az, hogy annak fogyasztása áramfelvétele igen csekély a Cd=0,26 légellenállási együtthatójú ötajtós buborékformában. Utóbbinak köszönhetően 28 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorával a CA-MiEV 300 kilométeres hatótávot tud. Ráadásul úgy, hogy akkumulátorának telítéséhez töltőt sem kell csatlakoztatni hozzá. A telepek ugyanis vezeték nélkül töltődhetnek, mindössze az autóhoz adott vagy máshol elérhető töltőszőnyeg fölé kell vele parkolni. A vezeték nélküli töltés idejét nem ismerjük, ahogyan a CA-MiEV esetében a hagyományosat sem, s annak egyelőre menetdinamikai értékei sem ismertek. Koncepció ugyanis, mindössze azt demonstrálja, hogy már mai technológiával is adhatna akár egy hétre is elegendő hatótávot egy villanyautó, s használata nem feltétlenül kényelmetlenebb, mint egy nagy hatótávú, ám rákkeltő anyagokat kipufogó dízelé, hiszen töltőcsatlakoztatás nélkül is telítheti akkumulátorait.
Érdekes mutatvány… Azt hittem csak én nem találom sehol, azért köszönöm!
Egyelőre nemigen, ez az autó még eléggé koncepció.
Erről a mágneses rezonanciás varázsszőnyegről lehet tudni valami konkrétabbat?