Vettel nyerte az ausztrál idénynyitót
Győzelemmel indította az évet a Ferrari német versenyzője
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ma kora reggel elindult a Forma-1 2018-as szezonja. A futamot a második helyről induló Vettel nyerte, mögötte a címvédő Hamilton és Räikkönen lett a sorrend.
A rajtnál Hamilton megtartotta a vezető pozíciót, az első kanyaron baleset nélkül jutott át a mezőny. Hamilton mögé Räikkönen és Vettel sorolt be, a negyedik pozíciót pedig Magnussen vette át Verstappentől. Az élmezőnyben nagy változás nem történt a futam első harmadában, a kerékcserék sorát Räikkönen kezdte meg a 19. körben. Az első helyen haladó Hamilton egy körrel később, Vettel viszont csak a 26. körben állt ki friss abroncsokért. Közben két kör alatt a Haas istálló mindkét autója műszaki hiba miatt feladta a versenyt, a francia Grosjean viszont annyira rossz helyen állt félre, hogy emiatt a versenybíróságnak be kellett küldenie a pályára a biztonsági autót.
Ezeket a perceket használta ki Vettel és a Ferrari, és a kiválóan időzített kerékcsere eredményeként a német pilóta átvette a vezetést. A Safety Car a 31. körben engedte útjára a mezőnyt, és a futamgyőzelemért küzdő Vettel, Hamilton páros néhány kör alatt le is szakította az üldözőket, a harmadik Räikkönennek pedig a hazai közönsége előtt a dobogóért küzdő Ricciardóval kellett megküzdenie. Tíz körrel a leintés előtt Hamiltonnak két másodperc körüli hátránya volt Vettellel szemben, és bár az utolsó öt kör kezdetére a brit ebből egy másodpercet lefaragott, nem tudott győzni. Az ausztrálok hazai kedvence, Ricciardo végül negyedik lett, míg a kétszeres vb-győztes Alonso ötödikként zárt a McLarennel, amellyel az elmúlt években még a pontszerzés is csak ritkán sikerült neki.
Végeredmény, Ausztrál Nagydíj (58 kör, 307,574 km, a pontszerzők)
- Sebastian Vettel (német, Ferrari) 1:29:33.283 óra
- Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 5.036 másodperc hátrány
- Kimi Räikkönen (finn, Ferrari) 6.309 mp h.
- Daniel Ricciardo (ausztrál, Red Bull) 7.069 mp h.
- Fernando Alonso (spanyol, McLaren) 27.886 mp h.
- Max Verstappen (holland, Red Bull) 28.945 mp h.
- Nico Hülkenberg (német, Renault) 32.671 mp h.
- Valtteri Bottas (finn, Mercedes) 34.339 mp h.
- Stoffel Vandoorne (belga, McLaren) 34.921 mp h.
- Carlos Sainz Jr. (spanyol, Renault) 45.722 mp h.
A vb két hét múlva Bahreinben folytatódik.
A vb-pontversenyek állása 1 futam után (még 20 van hátra)
Pilóták | Pontszám | Csapatok | Pontszám | ||
1. | Vettel | 25 | 1. | Ferrari | 40 |
2. | Hamilton | 18 | 2. | Mercedes | 22 |
3. | Räikkönen | 15 | 3. | Red Bull | 20 |
4. | Ricciardo | 12 | 4. | McLaren | 12 |
5. | Alonso | 10 | 5. | Renault | 7 |
6. | Verstappen | 8 | |||
7. | Hülkenberg | 6 | |||
8. | Bottas | 4 | |||
9. | Vandoorne | 2 | |||
10. | Sainz | 1 |
Forrás: MTI
Nem tudom elképzelni, hogy ne zavarná a pilótákat a glóriának az a középső tartópillére a vezetésben. Gyakorlatilag kettéosztja a látóterüket, és elég idegesítő lehet a futam alatt, hogy az végig ott “mered” középen. Jó elképzelés volt a glória meg nyilván szükség is volt rá, de mint mindennél, ennél is ott van az éremnek az a bizonyos másik oldala…