Földöntúli látvány a rekordra felkészített veterán, azaz a sóstóba küldött R4, mely a biztonság érdekében utascellája köré masszív bukókeretet kapott
Nemrég adtunk hírt a Bonneville Speed Weekre felkészített
Skoda Octavia vRS-ről, most egy újabb fura jelentkező tűnt fel a sebességmámorban szenvedők éves ünnepének rajtlistáján. A “Bonneville-i hármasikrek” fantázianevű francia csapat, a típus
ötvenedik évfordulójának tiszteletére, megpróbálta kerekekre állítani a valaha volt leggyorsabb Renault 4-est.
Az 1961-ben debütált modellt számtalan formában és kivitelben gyártották egészen 1992-ig. A kísérlet fényét emeli, hogy az átalakításra került jármű egy kisbusz változat, magasított, légellenállást nem kimondottan csökkentő tetőkialakítással. Motorját egy 1983-as Renault 5 túra-versenyautóból szerelték át, a négyhengeres turbó teljesítménye 290 lóerő, az autó többi alkatrésze Renault Clio és 25GTX turbo modellekből származik.
Akárcsak a Skodát, a rekordkísérletre felkészített 4-est is felszerelték bukókerettel, versenyüléssel, poroltóval és a tetőbe épített fékezőernyővel.
A csapat célja a 174 mérföld/órás, azaz 278,4 km/h-s végsebesség elérése, ha ez sikerül, akkor egyértelműen ez az autó lesz a valaha gyártott leggyorsabb Renault 4-es.
Egyeseknek minden faszságra van pénzük…
Egyeseknek minden faszságra van pénzük…