Nem szabad esztelenül egyetlen hajtáslánc-technológiára feltenni a jövőt a BMW vezére szerint
Érdekes interjút adott a Reuters hírügynökségnek a BMW vezére, amelyben említést tett arról is, hogy nem jó egy lapra feltenni mindent. Napjainkban egymásra licitálnak az autógyártók az ígéreteikkel, amelyben kijelentik, hogy 2030 környékén már csak villanyautókat fognak fogalmazni Európában, persze kevésbé hangosan megjegyezve a „kisbetűs részt”: amennyiben az infrastruktúra megengedi. Oliver Zipse azonban figyelmeztetett az interjúban, hogy nem szabad olyan stratégiát alkalmazni, amely egyetlen hajtásláncra épít, ami csak bizonyos piacokon lehet életképes.
Nem várható minden piacon a villanyautók elterjedése
A kizárólag villanyautókat gyártó márkák nagyon kiszolgáltatottá válnak, egy szűk kör számára. Például olyan nyersanyagok miatt, amelyek főként Kínából érkeznek. De a világjárvány és az orosz-ukrán háború nyomán életbe léptetett szankciók is megmutatták, hogy mekkora problémát okozhat a függés bizonyos ellátási láncoktól, avagy láncszemektől.
[BANNER type="1"]
Vigyázni kell, nehogy függővé váljanak az autógyártók bizonyos nyersanyagoktól
Tehát egy olyan iparágban, ahol évekre előre kell tervezni, hogy az új termékek a számukra megfelelő piacra kerüljenek, kockázatos stratégia mindent egyetlen hajtásmódra alapozni. A töltőinfrastruktúra kiépítésében, a gyártási kapacitásban vagy a nyersanyagok elérhetőségében bekövetkező súlyos zavarok a márka teljes EV-portfóliójának értékesítését meghiúsíthatják. Ha ez megtörténik, Zipse szerint az autógyártónak alternatívát kell kínálnia, vagy azt kockáztatják, hogy végleg elveszítik a vásárlókat.
„Ha valaki valamilyen okból nem tud EV-t vásárolni, de szüksége van egy autóra, mit fog tenni? Talán azt kellene javasolni, hogy örökké a régi autóját használja tovább? Ha nem adnak el belsőégésű motorokat, akkor majd valaki más fogja eladni" - üzent Zipse azoknak a gyártóknak, akik csak villanyautókban gondolkodnak.
Egy kicsit jósolni is próbált, ugyanis kifejtette még, hogy bár most az energiaárak, illetve a nyersanyagárak is az egekbe szöktek, ezek valószínűleg csökkenni fognak, ám mégsem várható, hogy teljesen visszatérjenek a korábbi szintekre. Ez pedig egybevág azzal, amit Markus Schäfer, a Mercedes technológiai igazgatója mondott a Road & Track magazinnak, mégpedig azt, hogy a közeljövőben az elektromos autók valószínűleg nem lesznek olcsóbbak.
A közeljövőben nem lesznek olcsóbbak a villanyautók a BMW és a Mercedes bennfentesei szerint