Biztonságos kapcsolat kellene a keréknyomás-ellenőrző és az autó között
Az Egyesült Államokban 2008 óta kötelező alapfelszerelés a keréknyomás-ellenőrző rendszer. Az összes autógyártó lényegében egyféle megoldást használ, a felnikre rögzített jeladó rádiójelekkel közli az autó vezérlő-számítógépével, mennyi az adott kerékben a légnyomás. A kommunikáció leegyszerűsítése miatt a gyártók a szabványos, vezeték nélküli internet hozzáférésnél is használt Wi-Fi átviteli rendszert választották, hiszen így beszállítótól függetlenül lehet cserélni az esetlegesen elromló érzékelőket. Pontosan ezt használta ki két amerikai kutató, akik összesen 1500 dollár értékű felszereléssel fértek hozzá egy, a számukra teljesen ismeretlen autó vezérlőegységéhez. Aggódni egyelőre nem kell, ez a biztonsági rész nem teszi lehetővé, hogy idegenek átvegyék az irányítást az autó felett, a kutatók azonban hibás szenzorjelekkel meg tudták zavarni az autó működését, és hamis hibajelzéseket tudtak produkálni - ez mindenképpen lépéskényszerbe helyezi az autógyártókat. Ezen az úton egyébként azért nem lehetséges az idegen autók vezérlése, mivel a nyomásjeladók 60-90 másodpercenként küldenek csak rövid jelet, azaz nagyon alacsony adatátviteli rátával kommunikálnak a vezérlőegységgel. Ráadásul mivel nagyon kis teljesítményű rádiójelekről van szó, lényegében csak az autó közvetlen környezetében lehet ezt kihasználni.