Veszély leselkedik az európai villanyautókra a Renault szerint

A ritkaföldfémekben gazdag Kína markában tartja az európai villanyautó szektort

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az öreg kontinens elektromosautó-gyártása kiszolgáltatott, Kína export korlátozása miatt technológiai változásokra van szükség a Renault vezérigazgatója szerint.

Előnyös helyzetbe került Kína a villanyautók terjedésével. Míg a belső égésű motoros korszakban nem igazán tudott labdába rúgni az országhatáron kívül, az alternatív hajtás esetében Ázsia felé lejt a pálya. Kína pont azokban a ritkaföldfémekben gazdag, amelyek nélkülözhetetlenek az akkumulátorgyártáshoz, ez a fajta függőség okoz egyre nagyobb fejtörést Európában.
Hirdetés
Kína szisztematikusan teszi rá a kezét azokra a bányákra, amelyekből kinyerheti a ritka fémeket. Ilyen például a gallium és a germánium, előbbi globális előállítása 94%-ban Kínához köthető, derül ki az egyik brit bányászati szövetség jelentéséből. Nem véletlen, hogy pontosan ennek a két fémnek a kihozatalát kezdték el korlátozni, ami növeli Kína versenyképességét. Az európai autóiparnak hamar meg kell találnia alternatív megoldást, az egyik lehetséges menekülőút a lítium-vas-foszfát akkumulátorok használata, ami mentes a ritkaföldfémektől. Az ellátási láncok akadozása újra előtérbe hozhatja a hidrogén üzemű járműveket, de a legnagyobb áttörést a szintetikus üzemanyagok jelenthetnék. Számos autógyár gőzerővel dolgozik a fejlesztésen, ami 2035-ös tiltás is után is életben tarthatná a dugattyús motorokat. Ennek már a jogi kerete is megszületett, német nyomásra a teljes tiltás mellett megnyílt a kiskapu, 12 év múlva is lehet hagyományos motorral szerelt autót árulni, ha az mesterséges üzemanyaggal működtethető. Ez alapjaiban rajzolná át a mostani trendeket, a környezetszennyező és nehéz akkumulátorok helyett maradhatnának a klasszikus motorok, az üzemanyag tisztaságának függvényében akár a szigorú Euro normákon is lehetne lazítani. Ezért nem feltétlen szerencsés, ha egy ország kizárólag az akkumulátorgyártásban látja a jövőt.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2023.07.16. at 09:14
    Permalink

    Nem tudnám eldönteni azt,melyik a nagyobb fogalmatlan balf@sz:a Renault vezér vagy a cikk írója?!

    Akik közül valamelyik nincs tisztában azzal,hogy a Ga és a Ge a félvezetőgyártásban használt fémek(mikrochip) a szilícium mellett,s mint ilyen nem sok köze van az akkus villanyautókhoz,v. esetleg annyi,amennyi bármely másmilyen hajtású járgánynak,amibe chip kell.Annyit meg nyilván kapnak,amennyi kellene v.tegyenek gesztusokat Kínának.Erre párhuzamos ipart kiépíteni pénzpocsékolás.Amennyiben a Renault nem akar belevágni chipgyártásba,ez csak szokásos ripacskodó túlzás.

    Bírom ezt a nyugati nyávogást akkor,amikor most tesszük ki magunkat önként és dalolva az USA és Tajvan félvezetőgyártásának szinte teljes egészében,építve ki Európában amerikai,tajvani tulajdonú chipgyárakat,amikhez semmi közünk sem lenne,az ő kényüknek-kedvüknek lennénk kitéve,v.szinte csak USA-ból ,Tajvanból esetleg D.-Koreából szerezve be ilyen félvezetőket. Az USA hatalomféltéséből bekamuzott kémkedési és biztonsági lózungjai mellett rogyasztanánk meg Kína fejlődését,félvezető iparát chipek és gyártási eszközök import-export tilalmával(EHHEZ IS SOK sikert,előbb-utóbb ebből is önellátás lesz)…..,hogy aztán sírjunk,ha ők is visszavágnak.

    Megjegyzem:az autókban nem 7-8-10 nm v. fejlettebb lapkák kellenek,hanem
    egyszerűbbek,na azt meg készen vehetnek Kínától is (többek közt).

  • 2023.07.16. at 10:55
    Permalink

    Szerintem a problémát abban látják hogy árban durván alá tud verni a kínai mindenkinek.
    Ha már legalább hyundai/kia szintű presztizse lesz a kínainak ami nem csak 2 márka hanem vagy 10 akkor óriási piacvesztése lehet a Renaultnak is, de akár a komplett európai autóiparnak akik nem tudják a vezető presztizsük fenntartani..
    Én látok az utakon egy-egy MG-t itt kezdődik a jelentős kínai hódítás…és amikor kiderül hogy az ő elektromos autóik paraméterei jobbak vagy ugyanolyanok mint az európaiak és olcsóbban na akkor a vásárló hova megy?

Vélemény, hozzászólás?