Vesetúltengés – BMW X3 xDrive30d teszt
BMW X3 xDrive30d M Sport teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ilyen duzzadt veséjű autót talán még nem is láttunk, mint amilyen az X3. Hatalmas lyukként tátong az embléma az új orron, pedig a kocsi sem kicsi: nagyobb mint az első X5.
A ma 18 évesek már úgy nőttek fel, hogy a BMW palettáján mindig is volt szabadidő-autó. Pedig nem. Az első ilyen BMW 1999 őszén, azaz valamivel több mint 18 évvel ezelőtt jelent meg. Az első X5-öst rögtön a Sports Activity Vehicle névvel illették, hiszen ez egy olyan szabadidő-autó, aminél az aktivitás, az országúti jellemzők mindig is fontosabbak voltak, mint a terepképességek. Persze van azokhoz is külön lehívható menü, lejtmenetvezérlő, dőlésszög- és kormányszög-jelző, de a BMW X modelljeinél is az a legfontosabb, hogy mit tudnak az úton.
Az új, harmadik generációs X3 nem csak elődeinél, hanem az első X5-nél is nagyobb, de persze nem csak méretével nőtt, tudásával és vezethetőségével is sokat fejlődött. Mindezt úgy, hogy az X3 sosem volt szűkös, sosem volt rosszul vezethető, de amit a mostani tud, az egészen egyszerűen fenomenális. Szolid jófiú kinézetét persze elvesztette. Ha meglátják a tükörben, akkor azért kimennek előle, ám ugyanakkor nincs üvöltően hivalkodó megjelenése. Persze sokak szemében ez is egy óriási BMW SUV, de talán mégis inkább barátságos, mint fenyegető megjelenéssel. Igaz, a forma az M Sport verzió kiegészítőivel, egyedi lökhárítóival, oldalsó kamu-szellőzőjével és a küszöbbe rejtett valódi légcsatornájával egy kissé ellentmondásos is.
A dizájn sportos jegyei persze nagyon is összhangban vannak azzal a vezethetőséggel, amit kapunk az X3-tól, pontosabban az M Sport csomagos xDrive30d verziótól. A 30d-t mindenki ismeri: 3,0 liter, sorhat, 265 lóerő, 620 Nm nyomaték, már 2000/perc fordulattól. Mindez a kissé hátra súlyozott osztásarányú összkerékhajtással 5,8 másodperces 100 km/órára gyorsulást ad az alapból is 1,9 tonnás tágas családi autóban. Németországi kiruccanások esetén lehet fontos, hogy a végsebesség akár 240 km/óra is lehet. Nálunk mérvadóbb az, hogy az autópályás 130 km/órás tempó is döbbenetesen alacsony, 1700/perc fordulattal, csendben futható. Közben képes sávot tartani az autó, a távolságtartós tempomat nem csupán precízen dolgozik (araszolófunkcióval is), hanem a táblafelismerő által olvasott, illetve a navigációból is alighanem tudott legális sebességekre is figyelmeztet, egy gombnyomással azokra állítható.
Még fontosabb, hogy a kormányzás (ami nem mellesleg változó áttételű) élményszerűen közvetlen, az útfogás parádésan jó az adaptív lengéscsillapítókkal, miközben a 19 colos felnikkel is van rugózás az autó alatt. Úgy tud sportos lenni az X3, hogy közben felettébb kényelmes is. Az utastér inkább utóbbira összpontosít. Elöl (opcióként persze...) állítható hosszúságú ülőlaposak, kifejezetten kényelmesek az ülések. Hátul rövidebb ülőlapokat, inkább kettő-, mint háromszemélyes kialakítást kapunk, de azért a középső ülőhely is elég tisztességes. Apró geg, hogy mindegyik oldalajtóra jutott egy-egy X-betű, a hátsókon ezek az utastérből is láthatóak, az elsőkön csak akkor, ha kinyitjuk őket. A szabvány BMW-műszerfalra X3 felirat is került - a középkonzol tövébe, hogy véletlenül se feledjük el, milyen BMW-ben ülünk.
A műszerblokk a márkától már megszokott menetmód függvényében változó képű, a központi kijelző pedig immár érintésérzékeny. Utóbbi funkciót sokáig, sokan hiányolták a bajoroktól, most itt van, és olyannyira nincs értelme, hogy sosem használtam, annyira tökéletesen és kézreállóban működik az írásfelismerős iDrive. Ami még imádható, az a head-up display; színes is, a navigációt is mutatja, azaz nincs szükség a hagyományos műszerblokkra pillantani. Apropó navigáció. Elég jó, térképileg, magyar nyelvű menüjével és hangutasításaival is, de azért még mindig nem egy Waze.
Ami viszont feltétlenül dicsérendő, az az adaptív LED fény, amiben már szögletes a menetfény, de sokkal fontosabb a nagyon komoly fényerő, az automata reflektor és az aktív kanyarkövetés. Szintén elég jó a kijelzős kulcs, amiről akár parkoltatható is lehet az X3, de ha csupán a távirányítható klímát vesszük alapul, az is szenzációs. A nyitáshoz pedig nem is kell a kulcs, az mehet érintésvezérléssel, illetve a csomagtérajtó esetében láblendítéssel is. Nem csak könnyedén nyílik és jól pakolható, kellően nagy is a far, alaphelyzetben 550, üléshajtással 1600 literes, ami raktérhosszban 90-180 centiset jelent. Mindez sík padlóval és mindenhol 1,1 méter feletti szélességgel értendő.
Ami viszont az X3 lényege: a soros hathengeres motor nagyon szépen muzsikál, elemi erővel tud húzni, ehhez passzoló a futómű is, nem úgy a fogyasztás, ami városban is 9-10 liter körül tartható, katalógusérték szerint 6 liter, országúti gurulással az alá is tolható, higgadt autópályázással pedig akár közelíthető is. Olcsónak persze nem olcsó, legfeljebb akkor, ha a tudásával már közelített X5-höz mérjük. Az X3 xDrive30d alaphangon is 17 millió forint, a tesztautóba pedig még közel 8 millió forintnyi extrát pakoltak bele - egyebek mellett nyitható panorámatető, M Sport csomag és mogyoróbarna ülések által. Szerethető, szerethető, de nyilván sokan azt mondják, nézzük majd meg néhány év múlva inkább. Nekik tanács viszont, hogy kalkuláljanak azzal is, hogy az új autóra a garancia mellé 5 év/100 000 Service Inclusive karbantartási csomag is jár, a szervizdíjak pedig a használt prémiumautóra is prémiumszintűek lesznek.
Árak
Tesztmodell alapára
17 000 000 Ft (2018.01.15.)
Tesztautó ára
24 975 000 Ft (2018.01.15.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
2993 cm3
Teljesítmény:
195 kW (265 LE)
Nyomaték:
620 Nm
Gyorsulás 100 km/h-ra:
5.80 s
Végsebesség:
240 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
6,0 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4708 mm
Szélesség:
1891 mm
Magasság:
1676 mm
Saját tömeg:
1820 kg
Össztömeg:
2500 kg
Tengelytáv:
2864 mm
Karosszéria-kivitel:
városi terepjáró (crossover)
Csomagtér:
550 l
Motor és váltó
Motor:
Dízel
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
2993 cm3
Hengerek/szelepek száma:
6/24
Sebességváltó:
automata (8 fokozatú tiptronic) sebesség
Nyomaték:
620 Nm
Teljesítmény:
195 kW (265 LE)
Menetteljesítmény
Végsebesség:
240 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
5.80 s
CO2-kibocsátás:
149 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
6,0 l/100km
Fogyasztás a használónál:
9,7 l/100km
Nehéz belekötni… Bár szerintem a GLC sokkal tökéletlenebb, valahogy mégis érzelemdúsabb. Érdekes hogy mikét fordul a világ…
annyira azért nem autópályatakarító ez, több mint fél perc mire 200-ra ér :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
25 millióért nyáron teleizzadhatod a bőrülést mert nem fért bele 2 darab 500 forintos ventilátor. Jaaaa hogy rendelni sem lehet bele ülésszellőztetést? Hát akkor marad a szövetkárpit és spórolsz 1 milliót …viszont cserébe van egy 24 milliós”luxus” BMW X3 ad szövetüléssel . 😀 😀 😀 😀 hülyének is megéri ennyiért . Az autópála takarítók ritkán tankolnak dieselt ha mégis az vagy hókotró vagy valami munkagép lesz …
230-at (ami kb valós 215) meg kb csak másnapra éri el 😀 😀 😀 😀
a bőrülést amúgy én sosem szerettem, a velúr/szövet mix a jó sztem, de ez a fényes bőr a kocsiba, nekem túl győzikés valahogy (sport kocsiba amúgy meg nem is illik),…már csak a márvány hiányzik a kabinból, hogy mindenhol az legyen, amúgy egy 10 éves rommá repedt,kifingott fényes bőrtől nincs gusztustalanabb látvány sztem.
Gyakran jársz óra szerint 230-cal, hogy ez a BMW emiatt nevetség tárgya nálad? Tényleg jó lassú kocsi, 5,8 sec 0-100-ra….pffff akinek ez kevés azt megnézem mivel jár 🙂
Ebben az autóban nem fényes a bőr, más dolog, hogy a használat során értelemszerűen fényesedik. Ápolni kell a bőrt és vigyázni rá, akkor 10 évesen is esztétikus lesz, tapasztalat. Aki meg nem akar, vagy a felhasználás módja miatt nem tud, az vegyen szövetet, attól nem lesz kevesebb az autó, vagy kevésbé „luxus”.
ki mondta, hogy 100-ig lassú? mondjuk érdemes az egyik topnl videót megnézni, gps120-nál mutat 100-at a mutató….azért egy racelogic mérést megnéznék abból is, mert számomra nagyon érdekes, hogy 6 alatt 100-on van, de a 100-200 az már 26 másodperc neki… 😀 😀 😀 😀 mondhatnám, inkább komikus.
az én autómról meg annyit, hogy 18sec alatt van 200-on, egyébként a 100-200 az általános dinamika, autópályán előzni is, hogy ne félpercig tartson….németeknél meg végképp, mert nem csak a magyar pályákon fogják használni ezt, ha jól gondolom.
de egyébként nem is lenne olyan érdekes ez a 100 feletti dinamika számomra (mert egyébként átlagosnak mondható), ha 100ig nem 6 alatt lenne.
” gps120-nál mutat 100-at a mutató” f@szul mondtam, oraszerinti 120nál mutatott a gps100-at.
https://www.vezess.hu/vezetunk/2017/12/26/bmw-520d-vs-530d-540d-m550d/amp/
Kb. 10 masodpercnel indulnak. Ez 22 sec 0-200. Sztem ez nem olyan rossz egy 2 tonnas,” hetkoznapi “ limuzintol.
Tekintve hogy pl. az e46-os m3-as tud 17 sec 0-200-at….
nem tudok válaszolni az utolsó kommentedre, szóval akkor itt nem értem mi történik :
https://www.youtube.com/watch?v=vtI0pUMweAI&t=24s
az óraszerinti 200, 29.9-nél van, igaz, hogy egyel korábbi model, de akkor ez furcsa.
a 3000 cm3 turbós bmw-t, azért hétköznapinak nem mondanám. az 1.4-es szuzuki vitarát azt igen.
„Hétköznapi” alatt azt értettem, hogy nem egy egzotikumról van szó, tele a város 530-asokkal, tehát nem egy M3-as, amit még ha régebbi évjárat és olcsóbb is, előbb meggondolja az ember hogy megveszi-e.
Na mindegy, igények és igények közt is van különbség, én az 520-as 100-200 közti gyorsulását sem keveslem soha még Németországban sem, igaz hanyatt esni sem lehet tőle. Viszont az ezres KTM-emnél a 8 sec körüli 0-200 is tök átlagosnak tűnik néha 🙂
a hétköznapi autó, nekem a hétköznapi autó, tehát mindennapos használat, sok van belőle stb de ha az egzotikum az irány, ahhoz képest valóban hétköznapiBB, de ez nem volt számomra egyértelmű. a 20d/i még mindig hétköznapibb a 30hoz képest, bár ha látok, akkor is inkább d-t látok.
a 6secből ítélve és suv/dízelként a 22-24 másodperc egyébként reális lenne, de ezt a videót dobta fel nekem, a topnl-eseket meg szoktam nézni, normálisan tesztelik ezért mérvadó számomra, amit ők feltesznek. Furcsállom is még mindig egyébként, lehet azzal a modellel volt valami gebasz, egész egyszerűen valami tropára ment benne, nyilván teszt gépről van szó, de nem túl bizalomgerjesztő.
a kisautókkal való szórakozás jó lehet, de az nem „hétköznapi” élmény, én meg jobban szeretem, ha bármikor beleülök, akkor élmény legyen vele, persze kultúrált keretek között.
Márkahirdetések alapján választják az aktuális ” autópálya takarítókat” . Ha pontozni kell a kocsit egy 10 es skálán már eleve 5 ről indul mivel kapnak kis reklámpénzt és hát Béjemwééé … Bezzeg ha nyominger Fösó lenne csórikám akkor se kapna 5 pontot ha gyémántok potyognának korom helyett a kipufogóból … Kettős mérce 😀 !