Verstappen ezúttal sem kegyelmezett, a Kanadai Nagydíjat is a holland nyerte, ezzel beérte a győzelmek tekintetében Ayrton Sennát
Kisebbfajta bohózattal indult a Kanadai Nagydíj hévtévéje az idei évben. Az első szabadedzés gyakorlati szinten öt percig tartott, Pierre Gasly Alpine-jában ugyanis megadta magát a technika és kénytelen volt a pálya szélén leparkolni az egyszeres futamgyőztes. A francia autójának mentése után viszont nem váltott zöldre a boxutca lámpája és a csapatok hosszú percekig rostokoltak a garázsokban. Később kiderült hogy a kényszerszünetet a helyi biztonsági kamera rendszer meghibásodása okozta, így pedig nem lehetett újra autóversenyt bonyolítani a pályán mert a toronyban a döntéshozók nem látták az élőképet az aszfaltcsík egyes pontjairól. A probléma olyan komolynak mutatkozott hogy az első gyakorlás tulajdonképpen teljes egészében elmaradt, ellenben jelezte az FIA, hogy a kimaradt időt visszakapják a csapatok és a második edzés hatvan helyett kilencven perces lesz.
Nem az Alpine hétvégéje volt a mostani: mindössze egy autóval szereztek pontot és egész hétvégén műszaki gondokkal küzdöttek
Ezúttal már sikerült kiengedni az autókat a boxutcából de a pénteki második gyakorlás sem volt unalmas. Az utolsó percekre leszakadt az ég, így a csapatoknak a megszokott 120 perc helyett, ezúttal jóindulattal is 70-80 perc állt rendelkezésükre hogy felkészüljenek a másnapi időmérőre. A szombati szabad edzés már végig nedves aszfalton zajlott, többen a határon túlra is elmerészkedtek és pörögtek-forogtak a pályán. A legrosszabbul minden kétséget kizáróan Carlos Sainz járt, aki az egyes kanyarban a tech-pro fal mellett a Ferrariját is csúnyán lebontotta miután a száradó pályán a jobb első kerekét rátette a fehér vonalra.
Sainz ismét autót tört és még a csapattársa mögé is beszorult a futamon
A nehéz körülményekbe kódolva volt egy izgalmas időmérő, ami valódi csillaghullást hozott. Az első szakaszban némi meglepetésre kihullott az egyik Alpine Pierre Gaslyval a volánja mögött. Erről részben a már emlegetett Ferraris spanyol tehetett, aki az utolsó sikán előtt több autót is feltartott, később ezért egy három rajthelyes büntetést is rászórtak. A francia mellett az Q1-ben búcsúzott még a két Alpha Tauri, Sargeant és Zhou is. A második periódusban aztán jött a káosz. A pálya a váltóponthoz közelített az átmeneti és a száraz pályás abroncsok között, a legjobbkor pedig minden kétséget kizáróan Alex Albon váltott aki egy hatalmas körrel be is húzta a második szakaszt Verstappen előtt. Az eső időközben újra rákezdett, így eszeveszett kapkodás kezdődött hogy még a száraz íveken tudjanak kört teljesíteni a veszélyzónában lévő versenyzők. Azonban a kármentés sem Charles Leclernek, sem Sergio Péreznek nem sikerült, mindketten mehettek nyilatkozni a médiának a második szakasz után. A monacói zsinórban másodszor, a Red Bullos pedig sorozatban harmadszor nem tudott bejutni az utolsó fordulóba.
Pérez hiába hajt a világbajnoki címre, ezzel a teljesítménnyel labdába sem rúghat Verstappen mellett
A Q3-ban az egyre fokozódó esőben valódi egykörös időmérőt láthattunk hiszen a folyamatosan érkező csapadék miatt egyre több víz gyűlt fel a pályán. A legstabilabbnak ezúttal is Verstappen bizonyult és mindenkire több mint egy másodpercet verve húzta be a vasárnapi rajtelsőséget. Mögötte nem kis meglepetésre Nico Hülkenberg végzett a Haasszal, igaz ehhez kellet az Oscar Piastri által előidézett piros zászló is. Alonso behozta az Aston Martint a harmadik helyre, mögötte a két Mercedes végzett Hamilton-Russell sorrendben. A harmadik sorba Esteban Ocon és Lando Norris ért oda, Sainz csupán a nyolcadik lett az autóját összetörő Piastri és a Q3-ban kört sem teljesítő Alex Albon előtt.
Nem sokáig tartott a csoda: hiába hozta be második helyre az időmérőn Hülkenberg a Haast, később megbüntették a futam pedig borzalmasan alakult a német szempontjából (fotó:MoneyGram Haas F1 Team Twitter)
Az FIA viszont az időmérő után egy rakat büntetést kiosztott, így alaposan felfordult a rajtrács. A már említett Sainz büntetésen túl Lance Stroll és Yuki Tsunoda is kapott egy hármast amiért feltartották társaikat az időmérőn, valamint a szenzációs teljesítményt nyújtó Hülkenberg is elvesztette az első soros indulás jogát, mert megszegte a piros zászlóra vonatkozó előírásokat.
Vasárnapra aztán az eső szőrén-szálán eltűnt és verőfényes napsütésben álltak fel a versenyzők a rajtrácsra. Verstappen simán eljött a rajt után az első helyen míg a Hülkenberg büntetése miatt a második helyről rajtoló Alonso kicsit bealudt a rajtnál, Hamilton pedig simán átlépte a spanyol versenyzőt. Csupán a hetedik körig kellett várni az első kiesőre ugyanis Logan Sargeant autója az első szektorban megadta magát és egy rövid időre a virtuális biztonsági autót is "be kellett küldeni". A tizedik körre a holland világbajnok már 3 és fél másodperccel vezetett az üldöző Hamilton előtt. A tizenkettedik körben már nem volt elég a virtuális, be kellett küldeni a valós biztonsági autót is George Russell miatt. A brit túl keményen tette rá a rázókőre a Mercedest a kilences kanyarban és csúnyán odacsapta az autót a betonfalhoz. Kisebb csoda folytán mégis tudta folytatni a versenyt, de a törmelékek miatt néhány kört a biztonsági autó mögött töltött a mezőny. Eközben Verstappen, Hamilton és Alonso is meglátogatta a boxutcát, utóbbi két versenyző kis híján össze is ütközött mert a Mercedes az érkező spanyol elé küldte ki a hétszeres világbajnokot. A verseny a 16. körben folytatódott, Verstappen pedig remek érzékkel lépett a gázra és esélyt sem hagyott Hamiltonnak egy esetleges támadásra. Néhány körrel később Hamilton már hiába nézett volna előre, inkább a tükröt kellett figyelni hiszen a mögötte érkező Aston Martin egyre nagyobbá vált benne. Olyannyira hogy Alonso rövidesen át is rágta magát az egyenesben egykori csapattársán, így feljött a második helyre.
Alonso szívesen ment volna a futamgyőzelemért, de Kanadában sem volt ellenszer a Verstappen-Red Bull duóra (fotó:Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team Twitter)
Féltávhoz érve Verstappen előnye már öt másodperc körül alakult, mögötte Alonso és Hamilton tisztes távolságból követték egymást, a korábbi boxutcai incidenst pedig hiába vizsgálták a felügyelők végül nem büntették a brit versenyzőt. A 36. körben De Vries és Magnussen akadtak össze ezt pedig Russell köszönte szépen és mindkettejüket megelőzte az egyes kanyarban, ráadásul a két versenyző a nagy kakaskodásban a hármas kanyar előtt beszaladt a bukótérbe és mindketten tolathattak vissza a pályára és egyben a mezőny végére. 15 körrel a vége előtt végül megadta magát Russell korábban leharcolt Mercedese, pedig a brit ügyesen egerészte vissza magát a pontszerző helyekre a mezőny végéről. Verstappen végül tíz másodperccel hozta be Alonso előtt az RB19-et, a dobogó alsó fokára pedig Hamilton állhatott fel. A Ferrarik ezúttal stabil pontszerzésre voltak jók, Leclerc-Sainz sorrendben, a hatodik helyen futott be a győztes konstrukcióval Pérez, szép teljesítménnyel Albon lett a hetedik, míg a pontszerzőket Ocon, Stroll és Bottas egészíti ki. Folytatás két hét múlva Ausztriából!
A Kanadai Nagydíj végeredménye:
A bajnokság állása nyolc hétvége után: