Verstappenre ezúttal sem volt ellenszer, mögötte rég nem látott izgalmak a Brit Nagydíjon
A szokásos Red Bull dominanciával indult a Formula-1 brit hétvégéje, viszont a számos fejlesztésnek hála, mögöttük alaposan felfordult a mezőny. Pénteken Max Verstappen mindkét gyakorlást megnyerte, ám a második edzésen már nem csapattársa, hanem a Williams versenyző, Alex Albon végzett a tabellán mögötte, többek között a 800. nagydíját ünneplő csapat legnagyobb meglepetésére. A brit-thai versenyző még szombat délelőtt is lázban tartotta a közönséget, és sokan már egy esetleges Williams rajtelsőséget emlegettek a jó teljesítményt látva, hiszen Albon a második lett Charles Leclerc mögött a harmadik szabadedzésen.
Az időmérő aztán a vártnál is nagyobb meglepetéseket hozott, persze kár lenne elvitatni, hogy a szigetország szeszélyes időjárása is nagy szerepet játszott ebben. A kvalifikáció előtt a pályát alaposan eláztatta az eső, a száradófélben lévő aszfalt pedig elsőkörben több versenyzőt is megtréfált, többek között Lewis Hamiltont. A Q1-ben még a piros zászló is előkerült Kevin Magnussen miatt, aki alatt megállt a Haas a boxbejárat előtt, így biztossá vált, hogy a dán búcsúzik az első szakaszban. A takarítás után már csak három perc állt a versenyzők rendelkezésére, hogy javítsanak az idejükön. A száradó pályára már mindenki száraz pályás gumikkal száguldott ki, lehetetlen volt megjósolni, végül melyik öt versenyző búcsúzik. Hatalmas meglepetésre végül a megálló Haas mellett Sergio Pérez hullott ki az idén legjobb autónak számító Red Bullal, a két Alpha Taurival és az Alfa Romeós Zhoúval együtt.
Pérez Miami óta képtelen bejutni a Q3-ba, ezúttal már a második szakaszba sem sikerült továbbmennie
A Q2-ben váratlan kihívói akadtak az egyetlen talpon maradt Red Bullnak. A különleges króm festéssel versenyző McLarenek a második szakasz végére a második és harmdaik helyre ugrottak elő, de a szabadedzéseken jól menő Alex Albon is ott volt a legjobb négyben. A végjátékra fordulva az utolsó körökben Norris meg is tudta előzni egy rövid időre az időmérőt végig uraló Verstappent, de az utolsó utáni pillanatban végül mégis a holland szerezte meg a rajtelsőséget. A címvédő ráadásul mindezt annak ellenére tette meg, hogy a Q1-ben kellemetlen hibát vétett. Kikanyarodva a garázsból, a holland elszámolta magát és nekivezette az autóját a boxfalnak, ezt a mutatványt pedig az első szárnya bánta.
Idén a teljes mezőny Verstappen csupán ennyit lát Verstappenből a versenyeken, a nem várt hiba pedig Silverstone-ban sem változtatott ezen
A lényegen viszont ez sem változtatott, a hollandé lett a pole. Mellé az újra jó formában versenyző Lando Norris sorakozhatott fel, míg a második sorba először Formula-1-es karrierje során Oscar Piastri sorakozhatott fel. Csupán mellőle rajtolhatott a jobban végző Ferrari Leclerc-rel a volánja mögött, csapattársa csak az ötödik lett. Russell ismét megverte Hamiltont, így a fiatalabb brit indulhatott a hatodik helyről, elmaradt a csoda a Williamsszel, csak a nyolcadik lett Albon, az első tizet pedig Alonso zárta Gasly-val az oldalán.
Az időmérő után az Alfa Romeo is kesereghetett: Bottas autójából nem tudták levenni a szükséges üzemanyagot, ezért a finnt kizárták a kvalifikációról
Csupán a rajtig örülhetett Verstappen az első helynek, Norris sokkal jobban kapta el a startot, és már az első kanyarban az élre állt. Piastri sem ijedt meg a kínálkozó lehetőségtől és az ausztrál is megtámadta a címvédőt, de Verstappen a másik McLarent már nem engedte el maga mellett. Az első futamgyőzelmét hajszoló Norris ügyesen védte a pozícióját, de a Red Bull tempófölénye ellen nem volt ellenszere, az ötödik körben a DRS-sel kikerülte Verstappen. Az első körökben a negyedik helyért is öldöklő küzdelem alakult ki a két Ferrari és Russell között Leclerc vezetésével. Pérez is megkezdte a felzárkózását, de a hetedik körre csak a 13. helyre tudta felhozni a Red Bullt. Ráadásul az egyik Haasszal össze is ért a mexikói, Hülkenbergnek emiatt idő előtt meg kellett látogatni a boxutcát. A 10. körre kanyarodva Verstappen némi meglepetésre nem tudott meglépni a McLarenek elől, Norris még mindig másodpercen belül körözött a Red Bull mögött, szorosan mögötte Piastrival, akinek csapatutasításba adták, ne támadja rangidős márkatársát. Öt fordulóval később már kijött a papírforma, a holland három másodperc körüli előnyt autózott ki az üldözőkhöz képest, Russell viszont még ekkor is szorosan tapadt Lerclerc Ferrarijára a negyedik helyért zajló csatában, míg Sainz időközben lemaradt mögöttük.
Időközben Ocont a boxba parancsolták, 10 körig sem tartott a franciának a Brit Nagydíj
A verseny féltávjához érve Verstappen előnye hat másodpercre duzzadt, a McLarenek pedig magabiztosan őrizték a dobogós helyeiket. Leclerc időközben meglátogatta boxutcát, de Russell sem tudta közelebb egerészni magát Piastrihoz. Kivételesen a Ferrari jól taktikázott, a 29. körben kiálló Russell csak a tizenhatos Ferrari mögé jött vissza, de nem tartott sokáig az öröm, a brit hamar átlépte a vörös autót a pályán, hála a frissebb és eggyel lágyabb keverékű abroncsoknak.
Russell sokáig a Ferrarikkal viaskodott, végül jóval előttük futott be
Magnussen a szombati nap után, vasárnap is idő előtt kényszerült távozni az autóból, miután a vasárnapi futamon is megállt alatta a Haas a 33. körben. A pályán virtuális biztonsági autó lépett életbe, ezért szinte mindenki egy emberként zúdúlt ki a boxutcába, többek között az élen álló Verstappen is. Időközben a fizikai bizonsági autót is a pályára küldték a mentés idejére, ezzel a holland bukta a közel tíz másodperces előnyét Norrisszal szemben. A legtöbbet Hamilton nyert az SC-fázissal, a korábban kiálló Pistrit is sikerült átlépnie, így már a hétszeres világbajnok állt a harmadik helyen az újraindítás előtt.
Hamiltonnal jól taktikázott a csapat, dobogó lett a jutalmuk
A mezőnyt a 38. körben engedték el újra, a friss lágyakon érkező Hamilton pedig azonnal megtámadta a második helyen haladó Norrist, de a fiatalabb brit parádésan védte ki a támadásokat. Hamilton bárhogy próbálkozott, nem tudta átlépni a McLarenest és végül leszakadt Norristól. A mezőny hátsóbb traktusában a hetedik helyért alakult ki nagy csata: Pérez, Albon, Sainz és Leclerc is pariban voltak, végül a domináns autóval Pérez mondhatni hozta a kötelezőt. A lágyakon futó Albon a kemény gumikat kopatató Sainz-ot is megelőzte, a stratégiával pórul járt spanyolon még márkatársa is átlépett. Mögöttük, a tizenegyedik helyért Stroll és Gasly csatázott, amlelyből utóbbi jött ki rosszabbul, ugyanis a francia autóján kitört a bal hátsó kerék és kénytlen volt feladni a futamot a másik Alpine is.
Ocon már a tizedik kör előtt kiszállt technikai hiba miatt, Gasly pedig Stroll jóvoltából kényszerül feladni a futamot, amiért később egy 5 másodperces büntetéssel szankcionálták a kanadait
Verstappen senkitől sem zavartatva nyert, mögötte a hétvége hősének megválasztott Lando Norris futott be, a dobogó alsó fokára pedig a biztonsági autóból profitáló Lewis Hamilton állhatott fel. Oscar Piastri némi csalódásra csak a negyedik lett, de még így is jól sikerült az ausztrál futama, hiszen a végéig maga mögött tudta tartani az elméletileg gyorsabb gumikon közeledő Russellt. Pérez csupán a hatodik helyig tudott felzárkózni, mögötte a szokatlanul gyenge hétvégét futó Fernando ALonso ért célba. A különleges festéssel versenyző Williams újra pontokat szerzett Albonnal, akit a nyolcadik helyen intett le a kockás zászló, az utolsó két pontszerző helyen szégyenszemre a két Ferrari végzett, Leclerc-Sainz sorrendben. Folytatás két hét múlva Magyarországon, a Hungaroringen!
Az Brit Nagydíj végeredménye:
A bajnokság állása tizenegy hétvége után: