A Ferrari meggyőző diadalt aratott Mexikóvárosban
Carlos Sainz diadalával ért véget a 2024-es F1-es Mexikóvárosi Nagydíj. A Ferrari spanyolja egész hétvégén magabiztos teljesítményt nyújtott, és csak a kissé elhibázott indulásának köszönhető, hogy nem rajt-cél győzelmet aratott. A startnál ugyanis a mellőle elrugaszkodó Max Verstappen pozíciót fogott Sainz mellett, akinek az első kanyarkombinációban a pályát is le kellett vágnia. A címvédő hollandnak viszont esélye sem volt elhúzni, hiszen már az első körben a pályára küldték a biztonsági autót.
Gasly, Albon és Tsunoda akadtak össze az egyes kanyarban. Csak a francia tudta folytatni a versenyt
5 körrel később a mezőnyt ismét elengedték, ugyanis ekkorra sikerült Albon és Tsunoda autóját eltávolítani a bukótérből. Bár úgy tűnt, Verstappen el tud húzi, a kilencedik fordulóban Sainz utolérte a célegyenes végén, és keményen bevetődött egykori csapattársa mellé. A spanyol még arra is figyelt a csata közben, hogy a kettes kanyarban ne sodródjon négy kerékkel a pálya határain túl, így abszolút tiszta manőverrel utasította maga mögé a Red Bullt. Néhány körrel később Norris is megérkezett a pontverseny listavezetőjére, aki Austinhoz hasonlóan most sem bánt vele kesztyűs kézzel. Kétszer is kiterelte a fiatal britet, sőt a nyolcas kanyarban koccantak is, de mindkettejük autója sértetlen maradt. A felügyelők nem voltak elragadtatva Verstappen agresszív védekezésétől, és a két manővert együttesen 20 másodperces időbüntetéssel "jutalmazták".
Verstappen és Norris egymással voltak elfoglalva, amíg ők a pályán kívül vívtak, Leclerc simán elhúzott mellettük, átvéve a második helyet
Ezen a ponton már kétség sem fért hozzá, hogy ez nem a Red Bull hétvégéje lesz, de a blamához - mint az utóbbi időben oly sokszor - Pérez is vastagon hozzájárult. A hazai versenyét teljesítő versenyzőről időközben kiderült, hogy nagyjából egy méterrel a rajtkockája elől indult, ez pedig egy 5 másodperces büntetést vont maga után. A 28. körre fordulva amikor mindkét bikás autó megejtette a maga kiállását Verstappen a 15., míg márkatársa a 16. helyen haladt.
Sainz senkitől sem zavartatva őrizte a vezetést
Az élen Verstappen kiválásával megmerevedtek a frontvonalak a verseny középső szakaszában. Sainz 8 másodperc körüli fórt autózott ki csapattársa előtt. Leclerc szintén kényelmes előnyt tudhatott magáénak Norrisszal szemben. Az első hármas mögött végig a Mercedesek haladtak, de hatalmas volt a lemaradásuk.
Miután az élmezőnyben haladók is teljesítették a kiállásukat, továbbra is a Sainz-Leclerc-Norris trió körözött a pódiumot érő helyeken. A spanyol előnye folyamatosan olvadt a végjátékhoz közeledve, de márkatársa vélhetően nem a győzelmi ambíciói miatt közelített, hanem a vészesen zárkózó Norris elől igyekezett menekülni. A 62. körben aztán utol is érte a monacóit, ám nem kellett különösebben megküzdenie a pozícióért, hiszen Leclerc az utolsó kanyarban szélesre sodródott - az is kisebb fajta csoda, hogy nem rakta falba.
A Mercedesek annyira lemaradtak, hogy Leclerc még egy kiállást is bevállalt, ezzel a monacói hozta el a leggyorsabb kört
Az utolsó kilenc körben már nem történt változás az első hármas között. Carlos Sainz szinte tökéletes vezetéssel megszerezte karrierje 4. Formula-1-es győzelmét, mögötte Norris futott be, míg a bónuszpontért egy extra kiállást is bevállaló Leclerc lett a harmadik. Mögöttük a két Mercedes, Hamilton-Russell sorrendben látta meg a kockás zászlót. A 20 másodperces időbüntetéssel szankcionált Verstappen szép kármentést hajtott végre, hatodikként ért célba. A két Haas ismét pontokkal térhetett haza: Magnussan 7., Hülkenbeng 9. lett, kettejük között pedig a mezőny végéről induló Piastri futott be. Az utolsó egységet Pierre Gasly zsebelte be.
Már nem a Red Bull a második a konstruktőri világbajnokságban
Norris második helyének köszönhetően jelentős pontmennyiséget faragott a hátrányából, amely Mexikó után 47 pont Verstappennel szemben. Ennél jóval kiélezettebb a konstruktőri tabella. A Ferrari zsinórban a második futamon tudott kettős dobogóval zárni, ez pedig elég volt ahhoz, hogy átvegyék a Red Bulltól a második helyet. A McLaren továbbra is vezet, viszont csupán 29 pont az előnyük. A bajnokság Brazíliában folytatódik.
Pérez a hazai versenyén az utolsó helyen végzett, több mint egy körös hátrányban