Verstappen a kilencedik helyről nyert tükörsimán Miamiban

Verstappen tökéletes stratégiával hozta a Miami Nagydíjat a kilencedik helyről

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Charles Leclerc jelentette az egyetlen jelentős akadályt Max Verstappen számára a hétvégén. A monacói autótörése miatt csak a kilencedik helyről induló holland könnyedén nyert, így a második Miami futamot is nyerte.

A bakui nyakatekert hétvége után ezúttal a szokásos módon vezényelte le az F1 a Miami Nagydíjat. A pénteki napon így a felkészülésé volt a főszerep, aminek különösen fontos szerepe volt a vasárnapi futamra nézve, hiszen a pályát teljes egészében újraaszfaltozták a múlt évhez képest. Ez azt is jelentette, hogy a 2022-es szezonban összegyűjtött adatokat mindenki dobhatta a kukába, a mezőny tiszta lappal indult. Az első szabadedzésen Nico Hülkenberget érte utol a tapasztalatlansága- legalábbis ami a Miami pályát illeti- hiszen a hármas kanyarban elvesztette az autó hátsó tengelyén a tapadást és a Haast a betonfalnak csapta. A német versenyző megúszta a balesetet, a VF-23-ról viszont ugyan ez nem mondható el. A tizenkettes kanyarban Nyck De Vries is bemutatott egy piruettet, de az Alpha Tauri csak koccolta a falat a hátsó szárnyával, gond nélkül tovább tudott menni. A második gyakorláson is előkerült a piros zászló, ezúttal viszont Charles Leclerc miatt, aki a 8-as kanyarban állt bele nyílegyenesen a tech-pro falba, de Kevin Magnussen is súrolta a falat egy megforgás közben a 14-esben.
Hirdetés
A pénteki nap után a harmadik szabadedzésnek egy fokkal nagyobb relevanciája volt Miamiban. Ennek megfelelően a versenyzők vigyáztak a technikára, így az időmérős szimulációk szolgáltattak némi izgalmat. Az adatok azt mutatták, hogy- idén nem meglepő módon- Red Bull dominancia várható a kvalifikáción, főként Verstappen oldaláról.
Az időmérő első szakaszában a hétvégén különleges festésben versenyző Red Bullok és az őket üldözni próbáló Ferrarik osztozkodtak az első négy helyen. Mögöttük viszont némi meglepetésre Magnussen tűnt fel, illetve Valtteri Bottas is felhívta magára a nagyérdemű figyelmét egy hetedik hellyel. Persze a középcsapatokat nagyban segítette a Mercedes szenvedése, akik csak az utolsó utáni pillanatban tudtak bejutni a második szakaszba. A Bakuban jól szereplő McLarenek némi meglepetésre már a Q1-ben kizúgtak, Sargeant kiesése nem volt meglepő, ahogyan Tsunodáé is csak annyiban, hogy kikapott De Vriestől, Lance Stroll búcsúja viszont valóságos negatív szenzációnak hatott, főleg annak tükrében, hogy mi történt az időmérő további szakaszaiban.
Hirdetés
A Q2-ben a "nagyok" játékába Alonso is beszállt, elválasztotta egymástól a két Ferrarit és a két Red Bullt, a Mercedes vesszőfutása pedig tovább folytatódott. Pontosabban csak Russell részéről, ugyanis Hamilton a 13. helyen esett ki az időmérő második szakaszában, a fiatalabb britnek is csak éppen sikerült a továbbjutás a tizedik helyen. Búcsúzott még a Q2-ben Albon, Hülkenberg, Zhou és De Vries, meglepetésre viszont Magnussen és Bottas is továbbment az utolsó etapba. A Q3-ban az első nekifutás Sergio Péreznek jött ki a legjobban, 1:26,841-es idejével a táblázat élére állt. Mögötte a Q1-ben búcsúzó Stroll csapattársa, Fernando Alonso tűnt fel közel 4 tizedes lemaradásban, a dobogót pedig Sainz egészítette ki. Az időmérő végét sem kellet megvárni, hogy hivatalosan is ez legyen a végeredmény, erről pedig Charles Leclerc gondoskodott. A pénteki naphoz hasonlóan ezúttal is a hetes-nyolcas kombináció tréfálta meg a Monacóit, viszont ezúttal nem orral, hanem az autó hátuljával érte el a néhány méterrel arrébb lévő tech-pro falat. A már sokat emlegetett Magnussen nem kis meglepetésre végül a negyedik helyet szerezte meg, Gasly lett az ötödik, a harmadik sort Russell egészítette ki, míg az utolsó négy helyen Leclerc, Ocon, Verstappen és Bottas osztozkodott.
Hirdetés
A vasárnapi futamra előzetesen esőt jósoltak, de a rajt előtti órákban nyoma sem volt a csapadéknak. Reggelre viszont a pályát egy hatalmas monszun érte el, így a felgumizott ív eltűnt, ennek megfelelően a versenyzőknek nehezebb dolguk volt a versenyen. A rajtnál figyeltek egymásra a pilóták, mindenféle incidens nélkül jött el a mezőny Pérez vezetésével, egyedül De Vries és Norris akadt össze, de mindketten folytatni tudták a viadalt. Az első körökben Verstappen felzárkózása jelentette a legtöbb izgalmat. A holland a kilencedik helyről indulva 10 kör alatt már a negyedik helyre jött fel, ellenben Leclerc még Magnussent sem tudta átlépni a 7. pozícióért, pedig látványos csatákat vívtak egymással. A tizennegyedik körben Verstappen Sainzot is átlépte és szélsebesen közeledett csapattársa felé, akinek a futam ezen szakaszában csupán önmagára kellett figyelnie, Alonso messze volt tőle. Egy körrel később az idősebb spanyolt is átlépte a holland világbajnok, így ténylegesen meglódulhatott Pérez után. A 20. körre alig egy másodperc volt a különbség a két Red Bull között, ám a csapat nem várta meg a csatát és behívták a mexikóit a boxba. Az eltérő taktikák miatt Bakuval ellentétben folyamatosan csatároztak a versenyzők egymással, ezek közül a harmadik helyért zajló spanyol párbaj, a Sainz-Alonso csörte volt a legérdekesebb. Pontosabban csak lett volna, ugyanis a fiatalabb spanyol elmérte a boxutca bejáratát és becsúszott a vonalon 80 km/h-ánál magasabb tempóval, ezt pedig a versenyfelügyelők egy 5 másodperces időbüntetéssel díjazták, de Alonso alatt egyébként is gyorsabb volt az Aston. A kiállások után megnyugodott a futam, a 43. kör után Verstappen volt az egyetlen aki nem volt még kint a boxutcában, ellenben már 18 másodperccel vezetett Pérez előtt. A 45. körben végül rászánta magát a holland a kiállásra és éppen a mexikói csapattársa mögé tért vissza a pályára, mivel a szokásosnál kicsit lassabbra sikerült a kiállása. Három körrel később Verstappen a frissebb gumiknak köszönhetően könnyedén megelőzte Pérezt, bár nem adta magát könnyen a 11-es Red Bull. Verstappen végül 4 másodperccel nyert Pérez előtt, a dobogó alsó fokára Alonso ért oda, Russell megfogta Sainzot így a brit lett a negyedik, a fiatalabb spanyol az öt másodperces büntetés ellenére is bejött ötödiknek, Hamilton szépen visszahozta a hétvégét a hatodik helyre, Leclerc kármentése már nem sikerült ilyen jól, csak a hetedik lett. A pontszerzők névsorát a két Alpine, Gasly és Ocon, valamint Magnussen egészíti ki. Verstappen így tovább növelte az előnyét az összetettben, folytatás két hét múlva Imolában!
A Miami Nagydíj végeredménye:
Hirdetés
Versenyző Pont
1. Verstappen 26
2. Pérez 18
3. Alonso 15
4. Russell 12
5. Sainz 10
6. Hamilton 8
7. Leclerc 6
8. Gasly 4
9. Ocon 2
10. Magnussen 1

A bajnokság állása öt hétvége után:
Versenyzők Pontszám Csapatok Pontszám
1. Verstappen 119 1. Red Bull 224
2. Pérez 105 2. Aston Martin 102
3. Alonso 75 3. Mercedes 96
4. Hamilton 56 4. Ferrari 78
5. Sainz 44 5. McLaren 14
6. Russell 40 6. Alpine 14
7. Leclerc 34 7. Haas 8
8. Stroll 27 8. Alfa Romeo 6
9. Norris 10 9. Alpha Tauri 2
10. Gasly 8 10. Williams 1
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?