Versenyváltozat a Mercedes CLA-ból
360 lóerős motorral száll ringbe a Mercedes CLA versenyautó
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Magyar autó is lesz Frankfurtban, a CLA versenyváltozata kecskeméti alapokra épül. Bár felröppent a hír, hogy a CLA gyártása 2018-tól Mexikóban folytatódik, a hazai gyártás jövőjével kapcsolatos találgatásokat nem erősítették meg.
Pletykaként napvilágot látott, hogy elkerülhet Kecskemétről a Mercedes-Benz CLA gyártása. A pletyka helyett nézzük a tényeket, a Frankfurti Autószalonon kiállításra kerülő CLA 45 AMG Racing Series tanulmányautó látványos fizimiskát kapott, ha nem tudnánk, hogy a C kupéval versenyzik a DTM-ben a Mercedes, azt hinnénk, oda készül ez a forróvérű kocsi. De nem, az AMG újabb utcai versenyautót akar a ringben látni az öt kontinensen már bizonyító SLS AMG GT3 mellett (a sirályszárnyas fenevadból eddig 67-et értékesítettek).
A versenyautót ugyanaz a kétliteres turbómotor hajtja, mint ami a CLA 45 AMG-ben dolgozik, 360 lovas, legnagyobb nyomatéka 450 newtonméter, és akárcsak a szériamodellben, hétsebességes sport automatika dolgozik az erő átadásán. Ez természetesen csak az alap, ha a verseny megköveteli, lehet erősebb és gyengébb, lehet a kocsi elsőkerék-meghajtású (mint a szériamodell), de kaphat állandó összkerék-meghajtást is. A kasztniját ahol lehetett szénszálas műanyagra cserélték, karbonból készült az összes aerodinamikai kiegészítő, méretes hátsó szárnya állítható, a hátsó fékek hűtéséről a hat-hat centivel szélesített küszöbtoldatokba és a hátsó lökhárítóba vágott szellőzők gondoskodnak.
Az AMG víziójában több nemzeti és nemzetközi versenyen indulhatna az autó, többek között a nürburgringi VLN szériában. Az AMG mellett az a HWA fejlesztette a kocsit, amelyik a DTM-re és az ITC-re készíti fel a Mercedeseket. Nem kis sikerrel, hisz tíz világbajnoki címet hódítottak el közösen.
A pilótafülke minden ízében versenyautós, száműztek belőle minden kényelmi berendezést, bukókeretét nagyszilárdságú acélból készítették. A Recaro versenyülés is szénszálas, nyakmerevítővel és a fejsérülés kockázatát csökkentő fejtámlával. A pilótát a fedélzeti számítógép csak a sebességről, a fordulatról, a motor és a váltó hőmérsékletéről tájékoztatja. A versenykormány váltófüleket kapott, a középkonzolon a központi elektromos kapcsoló, illetve a tűz esetén aktiválandó vészkapcsoló kapott helyet.
A speciális futóművet (rugóutat, csillapítást) egyedileg, versenyről versenyre lehet testre szabni, a nyomtáv szélesebb elöl és hátul is, mint a széria modellben. Fékei nagy igénybevételre tervezettek, 18 hüvelykes könnyített kovácsolt alumínium kerekeire a Dunlop szállítja a gumikat. Kormányzása sebességfüggő, elektromechanikus. A gyors kerékcserékről beépített pneumatikus emelők gondoskodnak.