Versenypályán is meghajtották a Mercedes G-osztály 4×4-et
A Nürburgringen is bizonyítani kellett az emelt hasú G-osztálynak
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ahogy az előző generáció esetében, úgy a mostaninál is lesz feljebb, a szó szoros értelmében. Nem csak az árcédula, de a terepképességek terén is feljebb lép a G-osztály.
A fejlesztés bizonyos fázisában szinte minden hétköznapi- és sportmodell tiszteletét teszi a Nürburgringen, de a terepjárók látványa nem épp megszokott a Zöld Pokolba. A 2018-ban bemutatott G-osztály inkább technikai megújulást hozott sem mint formait, de jó hír a komoly terepre vágyóknak, hogy ebből is készül 4x42 verzió. A név csalóka, mivel a G-osztály nem készül összkerékhajtás nélkül, a 4x42 jelölés - ahogy az előző generáció esetében is - extrém hasmagasságot jelent, amihez portáltengelyes hajtás is segíti.
A száguldó toronyház karosszériáját nem is rejtegetik az avatatlan szemek elől, csupán néhány részletet takartak el a gyáriak. Ilyen a szélvédő fölé szerelt új elem, ami nagy valószínűséggel LED világítást rejt. A széria G-osztályhoz képest jelentős szélesítést kap a 4x42, ezen felül a pótkerék közepét takarja még álca. A motorháztető alá a márka sok más modelljében megtalálható V8-as kerül, de a négyezres benzines teljesítménye egyelőre titok. G 500 jelzéssel 421 lóerős konfigurációban kapható a blokk, de G 63 név alatt már 585 lóerőre képes az erőforrás (0-100 4,5 másodperc). Inkább utóbbihoz állhat majd közelebb a 4x4-es szíve, amit a jelen állás szerint csak a jövő év elején láthatnak testközelből a potenciális vásárlók.