Versenypályán a 290 lóerős Opel Astra OPC
DTM-bajnok teszteli az új Opel Astra OPC-t
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A piacra jövőre érkező Opel Astra OPC már most tesztköreit futja, állítólag a tuningműhely vezetője, az 1984-es DTM-bajnok, Volker Strycek által.
Egyértelmű, hogy OPC modelljeinek keményítésébe fogott az Opel, már a Corsa bemutatóján is megjegyezték, hogy ősszel egy izmosított OPC Corsát is bemutatnak, a mostaninál erősebb motorral. A tavaly ősszel, a Párizsi Autószalonon mutatott Astra GTC Paris Concept pedig 290 lóerős teljesítményével közelíti az eddigi legerősebb OPC modellt, azaz a 325 lóerős Insignia OPC-t. Utóbbira talán még többet is várni kell, mint a csúcs-izom-Corsára, de a többi háromajtós, akarom mondani GTC Astra már idén ősszel, a német gyártók által preferált Frankfurti Autószalonon megjelenhet s a jelek szerint az OPC-re sem kell sokat várni, ugyanis ügyes fotósok már a Nürburgringen látták körözni, volánjánál nem is akárkivel, hanem az OPC műhely vezetőjével, az 1984-ben a DTM-et nyert Volker Strycekkel. Az erőteljesen maszkírozott modell állítólag méretes Brembo fékjeivel árulta el magát – ilyet ugyanis csak az OPC kap majd. Lökhárítói a fotózott és a többi Astráénál is sportosabbak lesznek, kipufogóvégét az OPC-modellekéhez hasonlóan szögletesnek ígérik, motorja pedig várhatóan a tavalyi koncepcióban említett 2,0 literes, 290 lóerős turbós benzines lesz.
Kedves Tamás!
Bocsánat, tényleg kimaradt az infó. Nincs hír összkerékhajtásról, azaz a többi Astrához hasonlóan tényleg elsőkerékhajtással tervezik az OPC-t is. A fékekkel differenciálzárként játszó ESP mindenképp jár majd hozzá, de talán valódi sperrdiffi is kerül majd bele – ez persze egyelőre csak találgatás.
Üdv,
Katona Mátyás
Mindez szépen hangzik.De ezt elsőkerékhajtással tervezik?Mert az már annyira nem jó,300 ló az első kerekeken…