Az R5 kategóriának megfelelően készítették fel. 1.6-os turbómotor, összkerék-hajtás, versenyfutómű és bukókeret is van benne
Tudni lehet egy ideje, hogy a Hyundai igazi sportos kocsikkal készül, nagy és erős motorokkal, saját sportos márkára építkezve. Ami a BMW-nél az M vagy a Mercinél az AMG, az lesz a Hyundai esetén az N, de egyelőre még nem tudni, mikor ülhetünk ilyenben. A sportra koncentrálva viszont most piacra dobják az i20-as modellen alapuló, R5-ös ralikategóriának megfelelően felkészített kulcsrakész versenygépet.
Leginkább jelenlegi csapatoknak szól, de ha bárkinek túl sok felesleges pénze van, a gyári i20 versenyautó jó mód lehet az elköltésére
Ez nagy vonalakban azt jelenti, ha megvan rá a pénzed, rendelhetsz egyet a Hyundai-tól, persze azért ez nem ilyen egyszerű. Ezekhez a gépekhez komoly szervizpark szükséges, szóval inkább meglévő versenycsapatoknak nyújtanak ezzel elég jó lehetőséget. Az i20 R5 a szabványoknak megfelelően 1600 köbcentis soros négyhengeres turbós motorral készül és mind a négy kerekén kapar. Emellett jár speciális versenyfutómű, komplett bukócső és minden, ami szükséges, a zárt pályán való versenyzéshez, az i20 R5 ugyanis közúton már nem használható.
Egy pillanat ! Csak zárt pályán ? Akkor etapon nagy bajban lesznek a ralisok !
A VW csinált már ilyet, a neve Skoda Fabia R5.
A raliban – jelenleg még – nagyobb sikereket elérő VW mikor csinál ilyet? Remek kezdeményezés a Hyundaitól. Újabb piros pont nekik – már nem számolom, hányadik:)