Íme, ilyen egy ténylegesen újszerű közel 20 éves autó - itthon is erre az állapotra szokták ezt a jelzőt ráhúzni? (Fotók: Carsandbids.com)
Egy gyári állapotú Prius nehezen tud különlges lenni, egyes V8 rajongók bizonyára rá is vágnák erre a hirdetésre, hogy
"Ha nekem lett volna 2003 óta Priusom, én se akartam volna éves szinten 1000 kilométernél többet autózni!". Eltekintve attól, hogy a Prius amúgy igenis egy jó autó, ezt a konkrét példányt éppen ez tette különlegessé, hogy szinte egyáltalán nem használták. Újkora óta ugyanis mindösszesen 13 300 mérföldet hajtottak bele, ami nem egész 21 500 kilométert jelent.
Lassan már klasszikus lesz a szedán forma, Priusból pedig már most is az, hiszen a második generáció szakított ezzel a karosszériaváltozattal (Fotók: Carsandbids.com)
Elöl és hátul is hibátlan az autó, nem igazán lehet belekötni a képek alapján (Fotók: Carsandbids.com)
Ha azt az irreális esetet feltételezzük, hogy az autó minden egyes nap ment, akkor átlagosan mindösszesen 3,2 kilométert tettek volna meg vele 24 óránként, ez a Prius viszont sokkal inkább úgy néz ki, mintha az ideje nagy részében egy szabályzott hőmérsékletű garázsban állt volna. Mindez azért meglepő, mert a Prius konkrétan arra készült, hogy bebizonyítsa: a hibrid hajtás alkalmas arra, hogy egy olcsón fenntartható, környezetbarát, napi feladatok ellátásához szükséges használatra ideális legyen.
A műszerfal is újszerű, ilyen világos színben ezt az állapotot még nehezebb fenntartani (Fotók: Carsandbids.com)
A meghökkentő állapot a kezelőszervekre is érvényes, minden újnak néz ki, még a kazettás, CD táras rádió is hibátlan (Fotók: Carsandbids.com)
Eredeti céljával szemben ez az autó 18 év után is úgy néz ki, mintha most gurult volna le a gyártósorról, és ez nem túlzás. A képek alapján vannak olyan tesztautók, amik ennél rosszabb állapotban kerülnek hozzánk, pedig azok legfeljebb pár hónapos gépek - és ez nem elsősorban a gyártókon, hanem a használókon múlik. A beltér szövetülései, műanyagelemei és kezelőszervei is kiállták az idő próbáját, minden olyan, amilyennek legyártották. Szerencsére egy jól felszerelt, szép színű példány, így még jól is mutat a képeken, pár év múlva akár gyűjtői autó is lehet belőle, ha lesz, aki veterán Priusokból tervez flottát tartani otthon.
A makulátlanság itt nem csak a motortér fentről látható részére érvényes (Fotók: Carsandbids.com)
Alulról sem lehet ugyanis belekötni az autóba, akár a karosszéria, akár a futómű, akár a hajtáslánc állapotát nézzük (Fotók: Carsandbids.com)
A 14 colos alufelniken pihenő autóban egy 1,5 literes benzinmotor szunnyad, amelynek a villanyos segítséggel 114 lóereje éppen hogy be lett járatva az évek során. Az akkucsomag az eladó állítása szerint új benne, így azzal sem lehet probléma. Amikor a cikket elkezdtem írni, akkor az Ohióban hirdetett Prius online aukciója pár óra híján még nem járt le, de már ekkor is több mint 10 licitáló volt rá és 4500 dollárnál tartottak, ami egy ilyen állapotú autóért semmiképpen sem sok, átszámolva 1,34 millió forint. Később visszanéztem az oldalra, és kiderült: az utolsó percekben előkerült valahonnan még 20 licitáló, és felrúgták a Prius árát 8369 dollárra, ami már a 2,5 millió forintos kategória. Te adnál érte ennyit, amikor ennyiért már a legszebb második generációs és a viharvertebb hármas Priusok is megkaphatók?
Neked mennyit érne meg egy ilyen autó? (Fotók: Carsandbids.com)