Vélhetően nem lesz útdíj, dugódíj viszont szinte biztosan!

Útdíj vagy dugódíj lesz Budapesten?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az e hétre, már hétfő reggelre időzített biztosítékkiverés a fővárosi útdíj bevezetése, mely állítólag a főpolgármester és a BKK által is ellenzett megoldás.

A csapból is az folyik, hogy a BKV finanszírozhatatlan, továbbá korábbi adósságait sem tudja visszafizetni. Jelenlegi büdzséje a központi költségvetésből már elkülönített, de egyelőre még zárolt 32 milliárd forinton túl tovább 21 milliárd forintot igényelne, melyet azonban a főváros csak úgy tud előteremteni, ha a kormányzat jogszabály-módosítással további bevételek megszerzésére hatalmazza fel. Magyarán valamilyen új adóból, díjból szükséges a BKV számára pénzt teremteni.
Miként azt Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója hétfő reggel a TV2 Mokka című műsorában nyilatkozta, a közlekedési vállalat naponta 380 millió forintos átlagos működési költségéből a jegybevételek csak 137 millió forintnyit térítenek meg, a továbbiakat különféle fővárosi és központi költségvetési támogatásból tudják csak finanszírozni. Vitézy szerint a főváros már most is maximumon tartja az általa kivethető adókat, így a BKV csakis új bevételekből lehet finanszírozható. Ennek kapcsán a kormány számára egy igen részletes, több megoldási lehetőséget tartalmazó intézkedéscsomagot nyújtott át a BKK és a főváros vezetése, melyben a már ismert, a vállalkozások által fizetendő közlekedési adó vagy a dugódíj néven elhíresült behajtási díj mellett az útdíj is szerepel. Ha valami, hát ez verte ki sokaknál végképp a biztosítékot, miután az index.hu megszellőztette a forráspótló megoldási lehetőségeket soroló javaslatcsomagot[/url].
Lehetőségek a BKV forrásigényének kielégítésére
  1. a kerületi önkormányzatok és a Fővárosi Önkormányzat közötti forrásmegosztási arányok módosítása


  2. a Budapest által fenntartott tömegközlekedéssel kiszolgált agglomerációs települések iparűzési adójának részleges (legfeljebb 5 százalékos) elvonása


  3. a parkolási feladatok egységesen a Fővárosi Önkormányzat általi ellátása és a díjbevételek Fővároshoz rendelése


  4. úthasználati díj bevezetése Budapest teljes területén, elmaradott technológiai szinten, matricarendszerben


  5. helyi közösségi közlekedési adó bevezetése, melyet a helyi iparűzési adó mintájára a vállalkozások korrigált árbevételére vonatkozóan, 0,2 százalékos mértékben kellene fizetni, s ezen bevétel csakis a Fővárosban és régiójában üzemeltetett közösségi közlekedés fenntartását szolgálná


  6. a helyi iparűzési adó 0,25 százalékpontos emelése oly módon, hogy az emelésből származó bevétel csakis a helyi közösségi közlekedés finanszírozására legyen fordítható


  7. a jegyárak áfakulcsának csökkentése, melynek eredményeként a nettó jegyárak változatlan bruttó ár mellett nőhetnének


A "Javaslat a budapesti közösségi közlekedés és a BKV Zrt. működőképességének fenntartása érdekében meghozandó kormánydöntésekre 2012. január végéig" című, a Fővárosi Önkormányzat tömegközlekedés-finanszírozási tárgyalóbizottsága (Tarlós István, dr. Bagdy Gábor, dr. György István, Németh Zoltán, Rogán Antal és Vitézy Dávid) által jegyzett dokumentum szerint az útdíjat minden, a főváros területén közutat használó autó után meg kellene váltani. Ezen javaslat szerint az útdíj papíralapú matrica formájában, töltőállomásokon és más értékesítési pontokon, a helyi bérlethez hasonló, kb. havi 10 000 forintos áron lenne megvásárolható, ellenőrzése a Rendőrség közreműködésével, informatikai háttér nélkül, emberi erővel történne.
Hirdetés
Miként az a javaslatból kiolvasható, az útdíj komoly összeget, 32 milliárd forintot hozna éves szinten, s a számos egyéb (keretes anyagunkban látható) másik lehetőséggel szemben komolyabb előkészület vagy átcsoportosítás nélkül bevezethető lenne, így gyors forráshoz jutást jelentene, de miként arra Vitézy Dávid és Tarlós István, Budapest főpolgármestere is rámutatott, ők ezt csupán az egyik lehetséges, de rossz megoldásként rögzítették, s a javaslatban ki is tértek a minden, a főváros útjára hajtó autóra fizetendő, havi 10 ezer forintos, elavult, matricaalapú díj hátulütőire:
  1. aránytalanul terheli a külső kerületek között rövid utat megtevő autóst a belvárosba tartó, az utakat és a környezetet jobban terhelő ingázókhoz képest, a dugódíjjal ellentétben ilyen differenciálásra alkalmatlan
  2. nagyon kérdéses akár még az igen alacsony, 50%-os fizetési hajlandóság elérhetősége is, mivel a fizetés lényegében ellenőrizhetetlen, az élőerős ellenőrzéssel és aktív rendőrségi jelenléttel is csak a budapesti forgalom elenyésző része ellenőrizhető, az elavult módszerekkel történő, matricás bevezetés kockázatai jelentősek
  3. jelentős felháborodást válthat ki a közvélemény részéről párhuzamos tömegközlekedés-fejlesztés és egyéb intézkedések nélkül
  4. lejárathatja az egy adott belső zónába való behajtásra épülő, kamerarendszerekkel és elektronikus fizetési rendszerrel támogatott dugódíj koncepcióját, és annak későbbi bevezetését ellehetetlenítheti politikailag és természetesen szakmailag


Utóbbi, azaz a dugódíj ellehetetlenítése, mint egyik ellenérv a kulcsszó, azaz míg az útdíj számos egyéb másik forrásteremtő megoldás alternatívájaként szerepel, a behajtási díj független és biztosan bevezetésre kerülő elem. Tehát míg az útdíj helyettesíthető lesz, s némi botrány után jó eséllyel elfelejthetjük, dugódíj mindenképp lesz, s annak bevezetése kapcsán 2013-at említ az idézett dokumentum. Vélhetően nem január 1-jétől lép majd életbe a hivatalos nevén személyforgalmi behajtási díjra hallgató sarc, ugyanis Vitézy Dávid a tegnap reggeli TV-nyilatkozatában 1-1,5 éves szükséges előkészületet említett a politikai döntést követően, melyre eddig még nem került sor. Hogy a dugódíj mégis biztosan bevezetendőnek tekinthető, annak már sokadszorra hangoztatott oka, hogy a 4-es Metró európai uniós támogatási szerződése szerint mindenképp be kell vezetni azt, ellenben a teljes pályázati pénzt, 181 milliárd forintot vissza kellene fizetni.
Míg azonban az annak javaslatát papírra vetők szerint is elvetendő útdíj kapcsán konkrét szám fogalmazódott már meg, a régóta rebesgetett behajtási díjról még mindig nem sokat tudunk. Kíváncsian várjuk annak mértékét, területi és időbeni korlátozását, azon információkat, hogy mikor, hol, mennyit kell majd fizetni! Állítólag már nem kell sokat várni, a kormány szerdán, azaz holnap tárgyal a BKV forrásairól, melynek az említett dugódíj is része lesz, így akár már e héten okosabbak lehetünk.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

68 thoughts on “Vélhetően nem lesz útdíj, dugódíj viszont szinte biztosan!

  • 2017.10.31. at 04:40
    Permalink

    Itt a pénz a lényeg, semmi más! Ha van egy pár ezer tonna euród, akkor vehetsz olyan elektromos autót ami kevesebb mint 3 sec alatt 100-n van, mehetsz vele 400 km-t, 16kereke van és sport gép, meg 1h alatt feltöltheted. Ezt egy pár évvel ezelőtt már megépítetek a Japcsik, csak hát nincs sok vevő rá ugyan úgy, mint a 7-800 ezr eurós gépkocsikra sem. Ennyi kavicsból már igen komoly repcsit lehet venni, amivel sokkal élvezetesebb közlekedni, mint a fent említett sport géppel. Nem biztos hogy jó ötlet volna száguldozni az országban, az igen elterjedt 30-s tábláknál. Egyébként az árammal is az lenne, itt az árakra gondolok, mint az olajjal csinálták 180 évvel ezelőtt. Van bőven de még sincs mert olyan drága. Csak úgy utólag jegyezném meg azt, hogy amíg kapitalizmus van és lesz, addig semmi sem lesz olcsó a por népnek, amiből sajnos rengeteg van e világon.

  • 2017.10.31. at 04:40
    Permalink

    Horatius!
    Ez éppen fordítva van. Az elektromos autók elterjedésének gátja éppen az akkuk nem elegendő teljesítménye. Megfelelő kapacitású, költségű, és súlyú akkuk birtokában elektromos autót építeni már nem gond. Tehát a nagyobb falat maga az akku, és annak energiaellátása, és nem az autó.

  • 2017.10.31. at 04:40
    Permalink

    Nem a különféle akkumulátoroké a jövő, hanem elsősorban az elektromos autóké, az elektromos meghajtásé. Ha az megvan, gyártják, elterjed, akkor az áram előállításának és tárolásának lehetőségei is villámgyorsan fognak fejlődni, mert minden gyártó, kutató erre fog koncentrálni!
    Ez volna a lényeg, hogy legyen már elérhető elektromos autó, meghajtásához szükséges energiát pedig idő közben megoldjuk! Rengetegféleképpen elő lehet állítani az áramot, csak legyen amit meghajtunk vele és ne legyen olajlobbi, ami megakadályozza, eltünteti az új találmányokat!

    Az elektromosság területén ÓRIÁSI felfedezni valók, feltalálni valók vannak, szinte határtalan kiaknázatlan lehetőségek, melyek már számtalanszor előbukkantak és „valami okból” rövid úton eltűntek!
    Most az akkumulátorok vannak, de rövid úton meglesznek a hajtásnak, az áram előállításának és tárolásának a megfelelő alternatívái, csak legyen mire használni, álljanak itt az elektromos autók, hogy legyen miért fejleszteni, legyen miről gondolkozni!

    Elmű-Émász – E-mobility Program Köszönjük az érdeklődést! A töltőoszlopok pontos címeit ezen az oldalon találjátok: [url]http://www.e-autozas.hu/innovativ_elmu_toltoallomasok[/url]

  • 2017.10.31. at 04:40
    Permalink

    De ugye ha lehetőséget adnának azoknak a Magyar embereknek KELETI pénzzel, persze ehhez MAGYAR képviselőknek is kéne, hogy üljenek a parlamentbe, akkor itthon tudnánk tartani eme elméket és itt kamatoztatni. Arról nem beszélve, hogy A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem a 314., az Eötvös Loránd Tudományegyetem pedig a 360. helyezést szerezte meg a 2011-es, 12 ezer intézményt listázó Webometrics-rangsorban. Azt nem kell elfelejteni, hogy ahol a pénz, ott a tudás és a hatalom! Ez a trend is azért van (300-as) mert mindenki kukorica és zabhegyező diplomát szerzett 20 év alatt, azt hiszem a parlament is ilyen homokos, meleg diplomásokkal van teli, azért tartunk ott, ahol.

  • 2017.10.31. at 04:40
    Permalink

    Sajnos ebben vidivel értek egyet, keleti nyitás viszont teljesen helyénvaló ötlet. Meg is indokolta Lgreco, hogy miért nem így történnek a dolgok, úgyhogy nem ismétlem. Bár a kelet és a kommunizmus nem feltétlen jár együtt, és mire odaérünk Viktórió úgyis államosít mindent… szóval nem lenne észrevehető változás ilyen téren.

  • 2017.10.31. at 04:40
    Permalink

    [i]„Lehet hogy nincs semmije a Magyaroknak, de a világ legtöbb szürkeállománya az itt található,”
    [/i]
    Ez már a múlt. A világ első 500 egyeteme között egyetlen magyar sincs! Az a szürkeállomány, ami rangot és tiszteletet vívott ki a magyarságnak a világban, az nem itthon kis hazánkban történt.

  • 2017.10.31. at 04:40
    Permalink

    Lehet hogy nincs semmije a Magyaroknak, de a világ legtöbb szürkeállománya az itt található, na ehhez kellene tőkét kérni keletről, és kiaknázni. Még Kína is jobb mint az EU. és amerika!

  • 2017.10.31. at 04:40
    Permalink

    Kicsit körülnéztem a használt autók között a tisztán elektromos árammal működőknél.
    Lehet venni viszonylag olcsón elektromos autót (5-800 ezer), de ezekhez a lítiumos akksi közel egy milla.Arról nem is beszélve hogy a jelenlegi használtautó piacon ilyen áron csak Trabant szinvonalú autót kapni.Egy 14 éves Peugeot 106-os elektromos autó 1.5 milla, plusz 1.2 Milla hozzá az akkubank ami elfoglalja az egész csomitartót, meg biztos megvan párszáz kiló.
    [url]http://www.hasznaltauto.hu/auto/peugeot/106/peugeot_106_elektromos_hajtasu._kiprobalha-5482563[/url]

    És ezek az elérhető áruak..SZóval egyenlőre ezért sincs nagy jövője az elektromos kocsiknak..A másik hogy 10 évente ki ad ki majd másfél millát új akkukra?Amit megtakarítanék az már el is úszott.
    Király

  • 2017.10.31. at 04:40
    Permalink

    vidi500! Helyesbíteni kell a lítiummal kapcsolatos információdat, gondolom csak mákgubókért senki sem fog napi Dollár milliárdokat költeni (Afganisztán), na ez az az ország ahol a világ legnagyobb Lítium és Tórium készlete van. Figyelmedbe ajánlanám:http://www.jovonk.info/2010/06/14/kozel-ezermilliard-dollaros-asvanykincs-keszlet-afganisztanban Ahhoz hogy önellátó legyen HU. vissza kéne térni a gyökereinkhez és nem azoknak az országoknak a pöcsét szopogatni(nyugat), akik 1 pár év alatt le amortizálták az egész országot. Az úgymond NYUGAT soha a büdös életben nem segített Magyarországnak, max. annyiban, hogy szarrá darabolták és ki fosztották teljesen. Persze ez a mai napig is nyilvánosan és törvényesen megy/menne, de már nincs mit! Lásd még azt is törvénybe iktatták a volt homokos kormányok, hogy ÖRÖKÖS kárpótlást kell adni a zsidóknak(MAZSIHISZ), persze itt is milliárdokról van szó——————- És a rohadékoknak van pofájuk szívni a vérünket, miért nem mennek a fasiszta merkel kúrvához segélyért?! És sorolhatná az ember napnyugtáig v. reggelig a sorokat hova tűnik el ez a sok kavics, amit e csóró nép vért verejtékezve ki izzad minden évben. No! egy a lényeg, EGO speciel én nem vagyok közgazdász, kormányszakértő, mert akkor homokosnak kéne lennem-:)), de az én józan paraszti eszemmel már 1990-től azt mondom, hogy csak az OROSZORSZÁG tudná Magyarországot kihúzni a szarból! Kommunizmus ide vagy oda, le kéne már szarni, a pénz beszél a kutya meg ugat! De hát úgy látszik, hogy a homokos fővárosi képviselőknek az nem lenne jó, ha kifizetnék az ország államadósságának a 70%-át, mert akkor ők felügyelnék a pénzügyi szektor nagyobb részét. Persze attól is rettegnek, hogy ez által a zsidók talpára útilaput kötnének végérvényesen ahogy tették ők a rendszerváltáskor. A Cóbik is olyanok mint a mi hőn szeretett cigusaink, ahová lépnek ott fű nem terem, csak kő és HALÁL! Jöhetne már egy kis háború akúrvaistenbasznámeg!!!! Bocs de ha mélyebben belegondol az ember, hogy mit csinálnak itt még MINDIG ezek a rohadékok, azonnal ki jön az állat belőlem.

  • 2017.10.31. at 04:40
    Permalink

    Ha a lítium meghajtó akkumulátoroké a jövő, akkor Peru jó eséllyel pályázik a ll. Kuvait névre :). Sajnos nem Magyarország. Ha viszont mi lennénk az esélyesek erre a címre, akkor még időben ez a lehetőség gyorsan privatizálásra kerülne, vagyis külföldi kézre, nehogy már itt csapódjon le a haszon, köszönhetően vezetőink hazaszeretetének és saját hazájuk iránti elkötelezettségének, de inkább a saját zsebüknek.

  • 2017.10.31. at 04:40
    Permalink

    A lítium meghajtó akkumulátorok élettartama (amilyeneket most építenek be) 2500 – 3000 feltöltés és 10 év, de léteznek már olyanok is, amik 4-5 ezer feltöltést bírnak jelentősebb gyengülés nélkül.

    Az rossz akkumulátorok begyűjtése és újrahasznosítása 100%-ban megoldott egész Európában és az USA-ban is.

    Az erőművek hatásfoka nem 30, hanem 55-85%, az atomerőműé kb.: 65% !

    A jelenlegi üzemagyagárakhoz képest az árammal való közlekedés szinte ingyen van. A villanykutak ingyenesen üzemelnek, ha ott tankolsz nem kerül egy fillérbe sem!

  • 2017.10.31. at 04:40
    Permalink

    Horatius:
    Szerinted az akkumulátorok mennyire környezetbarátak? Az autó súlyának felét teszik ki, 3-5 éves egy átlagos akkumulátor élettartama. Ez annyit jelent, hogy 5év múlva nem teszek meg egy feltöltéssel 400km-et, csak 100km-et. Ha ma megveszek egy benzines vagy dieseles autót, az 10 év múlva is közel annyi km-et fog megtenni egy tank benzinnel mint ma. Nem beszélve arról, hogy az áram nagy része még mindíg nem megújuló energiaforrásból származik. Egy benzinmotor hatásfoka közel 30%os, az atomerőművek illetve széntüzelésű erőműveknek meg kb. 35%, és akkor nem számolok semmilyen veszteséggel, ami az áram átvitele közben történik. Ez meg hogy „ingyen van”… Ahhoz, hogy eljussak a-ból b-be kell x energia. Azt az energiát meg kell fizetni, ha benzin, ha elektromos áram.

  • 2017.10.31. at 04:40
    Permalink

    Önellátóvá kell tenni az országot az élelmiszer, a lakhatási lehetőségek, a fűtés és a világítás tekintetében. Ha ez sikerül, akkor megmenekültünk mindenféle nemzetközi fenyegetéstől, dorgálástól, megtorlástól, mert nagy baj nem érhet bennünket, és a külföld ezt látva másképp fog hozzáállni az országhoz minden tekintetben.
    Most próbálnak szorítani bennünket amennyire csak lehet, kihasználni a kiszolgáltatottságunkat, éppen ezért kell megteremteni ezt a négy alapvető szükségletet és akkor el lehet kezdeni az ipart is újraéleszteni.
    Nem biztos, hogy ki kell lépni az Unióból, csak sokkal jobban kell pozicionálni magunkat benne és a teljes önellátó gazdaság megteremtése alapvető feltétel!

    Itt jönnek a képbe az elektromos autók, amelyek ha megfelelő teret nyernek a közlekedésben, szállításban, akkor a kőolajfüggőségünk megszűnik, az új erőművek építésével pedig a földgáz felhasználást is jelentősen csökkenthetjük, áttérhetünk az elektromos fűtésre.

  • 2017.10.31. at 04:40
    Permalink

    A külföldi magyarok legnagyobb része a Jobbikra szavazott. Magyarország kis pont, és kis ország, kiszolgáltatott, és leépített gazdasággal, ahol a Jobbik ugyanúgy szárnyaszegett, mint a többi erő, hiába a szép szavak és ígéretek. A legkisebb radikális változás irányába menő próbálkozásra is olyan nemzetközi válasz érkezne, hogy úgy megleckéztetnének bennünket minden szófogadatlanságra, aminek az eredménye legjobb esetben is az éhséglázadás lenne. Ezzel kell számolni, de a reményt azért nem szabad sohasem elveszíteni. 🙂
    Nem vagyunk Kuvait, akik az olajkincs megtalálása előtt méltán nevezhették magukat Allah mostohagyermekének. Ránk ilyen meglepetés nem vár, pedig rajtunk már csak ilyen segíthetne.

  • 2017.10.31. at 04:40
    Permalink

    Most viszont már olyan szinten itt a baj, annyira semmi nem maradt az ország gazdasági erejéből, hogy van teszünk valami radikális változtatást, vagy csődbe megyünk és generációkon keresztül nyomorgunk tovább, mint eddig. Sosem késő elkezdeni, de most már igazán itt az idő, hogy fordítsunk a kockán! A Jobbik megtenné a megfelelő lépéseket. Reméljük lesz rá lehetősége…

  • 2017.10.31. at 04:40
    Permalink

    [i]„hiába minden, úgysem lesz a kutyából szalonna” [/i]
    Így van, akkor már tudod is mi a fából vaskarika. Úgy is mondhatom akármerre nyúlok, mindenütt sz@rba nyúlok. Hát ez a helyzet. Nem azt mondom hogy lehetetlen „gatyába rázni” ezt az országot, de az rohamtempóban is minimum 3 generáció!
    Láttad Jelenszky István Háború a Nemzet Ellen című 4 részes filmjét? Némi kis ízelítőt ad belőle, hogyan rabolták le ezt az országot az elmúlt 20 év alatt, még azt a keveset is, ami az átkosból megmaradt. Persze a kép nem teljes. Bemutatása idején még nem voltak meg a 2010-es választások, örömünnepély volt a Fidesz győzelme, na majd ők most rendbe hozzák ezt az országot. Nézd meg mi lett belőle! Semmilyen tekintetben nincs előre lépés az előző kormányokhoz viszonyítva, ugyanazt csinálják mint a többi, legfeljebb a tálalás más. Itt a baj.

    A leges legalapabb dolgoktól kellene elindulni, ha akarunk valamit, pl. az emberek egymáshoz való viszonya. Amíg a munkahelyeken olyan a légkör, hogy azt számolgatják az emberek, mikor tűnhetek, menekülhetnek már el a büdös francba nyugdíjba, addig itt nem lesz semmi. Amíg a munkahelyeken az emberek feletti terror, megfélemlítés és megalázás a fő motívum, és ez van elismerve, jutalmazva, nem pedig a közös céltudat, addig itt nem lesz semmi. Ez a légkör pedig mélyen gyökerezik az egész magyar társadalomban. Ugyanez érvényes a munkahelyen kívüli állapotokra is. Lehetne ilyen tényezők ezreit sorolni, amihez még pénz sem kell.

    [i]„Magyarország elhelyezkedése itt a Kárpát medencében egy páratlan kincs,”[/i] ez csak egy frázis, kevés valóságtartalommal.

    Államadósság: A következő történetet a médiában hallottam, kérdés mekkora a valóságtartalma, de hihető. Horn Gyula, amikor felnyitotta a sorompót az NDK-s turisták előtt nyugat felé, kétségtelen bátor tett volt. Kohl kancellár rendkívül hálás volt érte. Megkérdezte mivel tartozunk érte? A válasz az volt részünkről: SEMMIVEL. Még egyszer megkérdezte, mert nem értette miért ezt a választ kapja: mivel tartozunk érte? A válasz ismét: semmivel. Akkor a németek azt az adósságunkat kitörő örömmel a mellényzsebből kifizették volna. Amíg egy ország vezetése így áll az országhoz, ekkora a kötelességtudata a saját népével szemben, semmi jóra nem lehet számítani. Más alkalommal is felajánlották anno huszon évekkel ezelőtt az államadósság elengedését. Felháborodott magyar válasz érkezett rá, hogy mit képzelnek?! Mi ezt tisztességgel fizetni kívánjuk! Ezek csak csippenetek az egész arzenálból, a sor hosszú.
    Álmodozni viszont lehet, még bele nem ér az ujjunk a bilibe aztán fel nem ébredünk.

  • 2017.10.31. at 04:40
    Permalink

    Mi a fa és mi a vaskarika szerinted?
    Hiába szeretnénk, teszünk érte, nem lehet ebből a Magyarországból semmi?
    Nem tudjuk elérni, hogy elengedjék vagy csökkentsék az államadósságot és ezzel csökkenjenek a lakosság terhei?
    Nem érhetjük el, hogy a magyar mezőgazdaság és a hazai ipar ismét fellendüljön és valódi, értékes termékeket tudjunk gyártani itthonra és külföldre egyaránt, ami növeli az ország GDP-jét?
    Nem akart senki egyik napról a másikra Magyarországból Amerikát csinálni, ez egy folyamat, hogy a korrupciót, a pénzherdálást megszüntessük, a valós termelést, értékteremtést helyreállítsuk, és az országot gatyába rázzuk!
    Ezzel a hozzáállással, hogy „hiába minden, úgysem lesz a kutyából szalonna” nem is érdemes nekikezdeni!
    Magyarország elhelyezkedése itt a Kárpát medencében egy páratlan kincs, egy érték, amit jó volna megóvni, optimálisan kihasználni. Minden földrajzi adottságunk megvan ahhoz, hogy jól élhessünk, hasznára válhassunk az emberiségnek és közben együtt fejlődhessünk Európa többi részével.
    Ehhez azonban, el kell határozni a változást, össze kell fogni és dolgozni kell rajta, tenni kell érte.
    Meg kell határozni, hogy mit akarunk, eszméket, ötleteket, gondolatokat kell cserélni. A sikerhez elengedhetetlen a pozitív, optimista gondolkodás.

  • 2017.10.31. at 04:40
    Permalink

    Horatius!
    Nem vagyok pesszimista. Ez a valóság, a realitás, és nem szabad álomvilágban élni, mert azzal becsapjuk magunkat!
    Amúgy ami engem illet, elégedett vagyok az életemmel, még az életszínvonalammal is, tehát nem a pesszimizmus határozta meg eddig sem az életemet! Viszont túl kell látni magunkon!!!! Nem vagyok belenyugvó, de annyit látni kell, fából sohasem lesz vaskarika.

  • 2017.10.31. at 04:40
    Permalink

    Vidi500! Te annyira egy pesszimista ember vagy, hogy én még ilyet nem láttam! Realitásra hivatkozol és közben dől belőled a nyugodt, de kő kemény pesszimizmus. ” Úgyis mindig minden szar lesz, szar marad!” Kb. ez az üzeneted, ez jön le a hozzászólásaidból. Hogy lehet így élni?

    Ha ilyen a felfogásunk, hozzáállásunk és még csak el sem tudunk képzelni egy jobb világot (országot), akkor mi alapján várjuk, hogy változzanak a dolgok? Hozzáállás és felfogás kérdése minden. Amit el tudunk képzelni, az meg is tudjuk valósítani!

    Ne legyél már ennyire belenyugvó. Mi ezt nem akarjuk elfogadni, látjuk, hogy rosszul mennek a dolgok és szeretnénk változtatni rajta, de csak úgy tudunk, ha elhisszük, hogy lehetséges!

  • 2017.10.31. at 04:40
    Permalink

    ja, és nincs GYES. GYED, meg ilyesmi. Gyerekszülés után van 6 hétig átlagbér, és utána vége, tovább egyetlen $ sem, hacsak az anyuka el nem megy újra dolgozni.

  • 2017.10.31. at 04:40
    Permalink

    Ebben az összehasonlításban Ausztria rossz példa. Azért rossz, mert ott nem jelentkeznek abban a formában az általam felvetett költségek, ugyanúgy, mint ahogyan Magyarországon sem.
    Valóban igaz, reáljövedelmeket kell tekinteni, és az abból megvalósítható reál életszínvonalat. Ehhez viszont hozzátartoznak azok a példák amiket felsoroltam, ami persze nem a teljes arzenál, de ott azok a tételek a reál életszínvonal elengedhetetlen részét képezik! Ezek a költségek nálunk közvetlenül abban a formában nem jelentkeznek, Ausztriában sem, ezért nagyon sokan elfelejtkeznek ezekről, és egyoldalúan látják az egészet. Erre az egyoldalú látásmódra hívtam fel a figyelmet példáimmal.
    Az megint más kérdés, hogy Mo-on most miért olyan alacsony az életszínvonal. Mondjuk úgy, hogy az 1990-től elindult folyamatos hazaárulás következménye.

  • 2017.10.31. at 04:40
    Permalink

    [i]Amikor megszülettél, anyukád veled kb. 6 napig volt a kórházban. Ezért a 6 napért nem küldött ki családodnak 20.000$-os, azaz 4,6 millió Ft-os számlát a kórház annyiszor, ahány testvéred született. Neked sem küldenek ki még ma sem, ha gyereked születik. Szüleid az óvodában nem fizettek ki utánad havi 1000$-t, azaz 230.000 Ft-ot. Te sem fizetsz ki gyerekeid után fejenként ennyit. Általános iskola, középiskola dettó! Főiskola, egyetem ennek háromszorosa havonta. Nincs ingyen ebéd! Ezeknek a hátterét valakinek állni kellett a múltban is és ma is kis hazánkban! Hiába van ott 3-szoros átlagbér, ezek olyan tételek, ami mellett nem lehet elmenni! Nagyszüleid kórházi kezelése dettó!
    [b]Álljunk már azért a realitás talaján, és ne kergessünk téves alapokra helyezett álmokat![/b][/i]

    Nos igen, nem nekem szól a dolog, de álljunk akkor meg a realitás talaján..
    Van ahol ki kell perkálni ezeket a lóvékat, mégis folyamatosan növekszik a társadalmuk.Miért?Mert ki tudják fizetni!Miből?Kétkezi munkából.És mibe kerül a napi megélhetésük?Ugye ugye..annyiba mint nálunk.
    Nem kellene minden „külföldi” jövedelmet átszámolni forintra, hogy hú de sok is az, hanem meg kell nézni hogy mennyiből tud megélni az adott országban egy ember, és mire jut belőle..
    Öcsém nettó 2700 Eurot keres Ausztriába (szakmunkás), és tavaly feltettem neki egyszer ezt a kérdést:
    Ott meg tudnátok élni belőle hárman úgy hogy csak te dolgozol?
    Tudod mi volt a válasz?Még félre is tudnék tenni belőle havota 6-700 eurót úgy hogy bérelt házban laknánk!
    A fizetésem nekem itthon átlagos, két munkahellyel keresek nettó 170-180 ezret..ezt én vajon meg tudnám itthon csinálni feleséggel gyerekkel?

    Szóval, kicsit görbe tükröt állít az aki nem az életszinvonalakat hasonlítja össze, hanem csak dobálózik az átszámított dolgokkal…

  • 2017.10.31. at 04:40
    Permalink

    Csak azt nem értem hogy hogyan kapnak extra pénzeket olyan emberek akik egy veszteséges céget vezetnek. Hogyan kapnak milliárdos végkielégítést ha közben az ő irányításuk alatt nem lett kisebb a veszteség. Fizessünk még többet hogy nekik még jobb legyen.

  • 2017.10.31. at 04:40
    Permalink

    Azt kéne privatizálni, rögtön nem lenne veszteséges, az a vicc, hogy drágább se. Érdekes London szintekkel nagyobb, összetettebb, és 11 magáncég le tudja bonyolítani a teljes tömegközlekedést. Csak úgy nem lehet kilapátolni belőle a pénzünket…

  • 2017.10.31. at 04:40
    Permalink

    „Kriszót”-val mikor a BKV-ról írt teljes mértékben egyetértek.

    A dugódíjat fizetik a parlamentben ülők is? És akkor, ha fizetik (esetleg) akkor a bérükhöz mérten fognak fizetni?
    Vagy az ingyen pogácsa mellé kell még fizessünk valamit?

  • 2017.10.31. at 04:40
    Permalink

    „Kriszót”-val mikor a BKV-ról írt teljes mértékben egyetértek.

    A dugódíjat fizetik a parlamentben ülők is? És akkor, ha fizetik (esetleg) akkor a bérükhöz mérten fognak fizetni?
    Vagy az ingyen pogácsa mellé kell még fizessünk valamit?

  • 2017.10.31. at 04:40
    Permalink

    Bezzenev:
    Nagyon rosszul látod a világot. Jelen véleményedben egyetlen reális pont fedezhető fel csak, ami így hangzik: [i]„ez az ország sosem fog az élmezőnybe tartozni.Csak marad egy balkáni.”[/i]
    Ezt tudomásul kell venni, ez van, és nem szabad álmokat kergetni.
    Nyugdíjasokról:
    [i]„Mit építettek fel?Rohadtul nem látok semmit, csak egy lepukkant balkáni országot….nézd meg orlandót ember.”[/i]
    Ember! Nem szakadhatsz így el a valóságtól! Nem hasonlíthatod kis országunkat az USA-hoz, vagy Floridához, Budapestet Orlandóhoz. Teljesen más a kapcsolatunk a világgal minden tekintetben, földrajzilag is és gazdaságilag is, amit sohasem fogsz tudni átlépni! Ez nem pártszínezet kérdése!
    Induljunk ki az átlagember helyzetéből a realitások talaján, és nem féloldalasan nézve. A példádban felhozott Orlando egy más világ! Hozzánk viszonyítva ott minden a helyén van kezelve, azért kerül felényibe a benzin is, csak akkor látni kell az érem másik oldalát is!
    Amikor megszülettél, anyukád veled kb. 6 napig volt a kórházban. Ezért a 6 napért nem küldött ki családodnak 20.000$-os, azaz 4,6 millió Ft-os számlát a kórház annyiszor, ahány testvéred született. Neked sem küldenek ki még ma sem, ha gyereked születik. Szüleid az óvodában nem fizettek ki utánad havi 1000$-t, azaz 230.000 Ft-ot. Te sem fizetsz ki gyerekeid után fejenként ennyit. Általános iskola, középiskola dettó! Főiskola, egyetem ennek háromszorosa havonta. Nincs ingyen ebéd! Ezeknek a hátterét valakinek állni kellett a múltban is és ma is kis hazánkban! Hiába van ott 3-szoros átlagbér, ezek olyan tételek, ami mellett nem lehet elmenni! Nagyszüleid kórházi kezelése dettó!
    Álljunk már azért a realitás talaján, és ne kergessünk téves alapokra helyezett álmokat!
    Igenis meg kell becsülni a nyugdíjas társadalmat, akik irányába tisztelettel kell fordulni, és tudomásul venni, hogy adósságaink vannak feléjük!
    Nem azért beszélek így, mert én nyugdíjas lennék. Még nem vagyok az, valószínű nagyobb adóbefizető vagyok mint Te, mégsem hőbörgök a nyugdíjasok ellen, mint ahogyan Te teszed.

  • 2017.10.31. at 04:40
    Permalink

    kimaradtam két napra, most válaszolok pár dologra..

    Mennyi nyugdíjas utazik a BKV-n?
    Írtam egy sztorit valahová, aminek a lényege az volt hogy nem BKV-val hanem egy kisvárosból egy 10km-re levő kis faluba utaztam, mert ott volt a kocsim szerelőnél.Reggel 9 fele mentem érte.A városban a 45 személyes buszon egyedül ÉN VETTEM JEGYET, plusz volt 4 diák bérlettel, a többi pedig nyugger. 10km-t ment a busz az én 250 forintomból, közel 40 emberrel.

    Az a duma hogy újjáépítették az országot elég szar duma, most mi építjük az országot, tartjuk el őket.Ez egy körfolyamat, amit meg kellett volna szüntetni a magánnyugdíj pénztárakkal, de hát kevés volt az Állam pénze ezért elvette ezt a lehetőséget.

    A másik dolog, csak hogy mindenki tudja, nem csak a magyar nyugdíjas utazik ingyen Magyarországon, hanem a külföldiek is.Bizony.Ugye milyen hihetetlen?Muterom 25 éve pénztáros a MÁV-nál, úgyhogy erre nem kérek véleményt hogy nem igaz!
    Valamint a MÁV-nál kell mindenkinek jegyet adni(regisztrációs jegy) és ott biza tudják hogy mennyi nyugdíjas, és kisgyerek utazik egy évben ingyen.

    Az erőművek jó hatásfokáról annyit hogy lehet nem jön annyi korom, CO stb.. a kéményeken mint 20-40 éve, de nem is annyi áramot termelnek mint 20-40 éve.Amennyivel csökkent a károsanyag kibocsátásuk, annyival több energiát kell termelni a modern társadalomnak, ami ugye több égetnivalót is hoz magával, ergo kb ugyanott lehetünk.

    Villanyautókról csak annyit hogy VALAKI (mondjuk Horatius) legyen olyan jó adjon egy linket ahol használtakat lehet kapni 250-300 ezerért, valamint tudom tölteni itthon a 6. emeletről is 🙂
    Horatius:
    Akinek nyaralója van bárhol az nem tekinti nyűgnek,mert akkor megszabadulna tőle.Nagyon jó bevételi forrás a nyaraltatás, vagy az idegenforgalom.Pláne ha külföldiek jönnek.
    Aki fenn tud tartani nyaralót annak nincsenek üzemanyag gondjai, így lesz@rja az alternatív üzemanyagokkal működő autókat.
    Ha pedig mindenki áttérne elektromos autóra akkor miért lenne kevesebb jármű az utakon?
    És ismét a dugódíjnál, baleseti adónál stb. járunk….

  • 2017.10.31. at 04:40
    Permalink

    Tisztelt Autónavigátor!

    Javaslom, hogy ajánlják az autonavigator.hu honlapot az [url]elektromosauto.lap.hu/linkajanlas/[/url] -ra a következő leírással:

    Elektromos autók az Autónavigátoron!
    Naponta friss cikkek, aktuális hírek az elektromos autókról az autonavigator.hu-n!
    Kövess minket a facebook-on is: http://www.facebook.com/autonavigator

    A Totalcar magazin is fent van, pedig ott negyed ennyi hír sincs az elektromos autókról, mint az Autónavigátoron!

  • 2017.10.31. at 04:40
    Permalink

    Világos a helyzet: A főváros, a bkv vezetői ellopták, elcsalták, elsikkasztották a közpénzt és most újra velünk fizettetik a számlát. Ez a gyakorlat nálunk történelmileg bevált, miért is változtatnának rajta… (Normálisan működő országokban sokkal kevesebbér is akasztás jár.) Az utonállás, gengszterizmus a legkifizetődőbb szakma, főleg, ha politikai hatalommal párosul. Csak így tovább! A birka magyar megkapja, amit megérdemel.

  • 2017.10.31. at 04:40
    Permalink

    horatius
    a vízautót már a 60 as években feltalálta egy magyar mérnök csak érdekes hogy őt az ávh elvitte a háza meg a tervek elégtek

  • 2017.10.31. at 04:40
    Permalink

    Magyarország összes autósának tele van a hócipője a csillagászati üzemanyagárakkal.
    (A választások előtt valószínűleg jelentősen csökkenteni fogják, de ez már nem segít, főleg hogy utána úgyis visszaemelik.)

    Az egyetlen megoldás, ha nem veszünk többet üzemanyagot! Nem veszünk többet kőolajat! De hogy csináljuk ezt? Milyen kilátások vannak az alternatív meghajtás elérésére?

    Az interneten, facebookon rengetegen foglalkoznak „felháborodással”, „tüntetések szervezésével” a magas üzemanyagárak ellen. Sajnos ez szélmalomharc, mivel nem csak a kormány tehet róla, hanem a Világ Olajcégei. Magyarországnak nincs olaja, behozatalra, importra szorul és egyre drágább a világpiaci ára.

    A felesleges háborgásra, tüntetésre fordított időt, energiát a megoldásra is irányíthatjuk. Számoljunk le végleg az olajfüggőséggel, szerezzünk, jussunk hozzá elektromos autókhoz! (Tudom, hogy drága, mint a méreg, de valahogy meg kell oldani, hogy ne legyen az! Könnyebb és előremutatóbb ezen dolgozni, mint a kőolaj árának leszorításán.) Gyártani is lehetne itthon Magyarországon elektromos autót. Buszokat, vonatokat, villamost, trolibuszt tudunk gyártani, akkor személyautót is tudhatnánk!

    Megoldás centrikusan kell hozzáállni. A győri Szent István egyetemen ezen dolgoznak és már szériaérettek a fejlesztéseik nemcsak a személyautók, de a teherautók terén is. Bármelyik pillanatban kezdődhet a sorozatgyártás. (Németországban és Ausztriában ugyanígy készülnek 1.5, 2 millió forintos új áron kis városi elektromos autókat piacra dobni.) Törődni kell vele, kutatni, figyelemmel kísérni a híreket, érdeklődést mutatni és támogatni.

    Hogy miért??? Azért, hogy ne kelljen többé tankolni! Semmi másért! Ettől van felforrva mindenkinek az agyvize 200 fokra! Már csak egy karnyújtásnyira van!

    Nem biztos, hogy nincs rá pénze senkinek! Gondolkodjunk csak! Hány embernek van nyaralója szerte az országban??? Használja? Mennyit jár oda évente? Legtöbben csak füvet nyírni, rendet rakni mennek oda.
    Aki időben észbe kap, még jó áron tudja értékesíteni a nyaralóját (ami csak púp a hátán) és vehet az árából elektromos autót, amit minden nap tud használni és rengeteget tud vele spórolni!

  • 2017.10.31. at 04:40
    Permalink

    Felháborító egy újabb fizetnivaló akkor amikor már így is alig tudnak megélni az emberek. Rengetegen letették az autót a magas benzinár miatt már így is,ha még többet akarnak teljesen elszegényedik mindenki aki dolgozik.

    A tömegközlekedést a világ minden országában támogatják mert nem tudja fenntartani magát. Szükség is van rá mert nélküle megállna az élet. Senki nem menne sehová kivéve akinek autója van.Káosz lenne. A gond azzal van hogy eddig is rengeteg pénzt elherdáltak az illetékesek.
    Ha az illetékeseknek felelősségteljesen kellene ellátniuk a teendőiket most is és a múltban is akkor nem jutott volna ide az ország.
    Miért van az ha valaki a saját vállalkozását felelőtlenül irányítja akkor előbb utóbb csődbe megy,de a felelőssége megmarad mert az apeh ill nav mindenét elveszi. Azok akik elherdáltak sok sok pénzt miért nem vonhatók felelősségre? Miért csak a magánemberekre és vállalkozókra érvényes ez a nézet?
    A parkolási társaságokat miért adták külföldiek kezébe? Azt a rengeteg pénzt amit a parkoló helyekért beszednek feleslegesen és ráadásul jogtalanul ( ha bedobok félórát és elmegyek 15 perc múlva ,jön a következő bedob egy órát és elmegy fél óra múlva) máris ott marad nekik a zsebükben az a plusz pénz ami napi szinten több száz forint pakolóhelyenként,na azt simán költhetnék a tömegközlekedésre.

    Horatius !
    Te valószínűleg jó sok pénz kaphatsz valahonnan hogy ezt az elektromos autót folyamatosan reklámozod ( minden hozzászólásodban) egy olyan helyzetben ahol lassan az embereknek enniük nem lesz mit!
    Miről beszélsz ebben a gazdasági helyzetben? Mikor lesz annyi pénze mindenkinek hogy olyat vegyen?
    Mikor lesz az átlag embernek erre pénze? Miből teremti elő?
    Mikorra épül ki minden hogy használni is lehessen?
    Ha már mindenkinek ilyen lesz ,gondolod azt nem adóztatják meg ugyanúgy?
    Ha meggyőződésből nyomod a reklámszöveget akkor pedig csak irigyelni tudlak az optimizmusodért. Jó neked hogy ez ennyire leköt és nem érdekel az ami körülöttünk van,konkrétan a valóság.
    Környezetvédelem? Röhögnöm kell persze kínomban. Napi szinten fizetünk környezetvédelmi adót. Minden amit használunk azért kerül annyiba mert be van építve az árába a környezetvédelmi adó. Na és mit kapunk érte? Semmit ami kézzelfogható.

  • 2017.10.31. at 04:40
    Permalink

    Ez aztán a demagóg duma.Mit építettek fel?Rohadtul nem látok semmit, csak egy lepukkant balkáni országot….nézd meg orlandót ember.Ha úgy nézne ki pest és a többi város, akkor azt mondanám ez igen!A fejlődésért felelős nyuggerek megtették a magukét!Szép munka!utazzanak csak ingyen!De nem..egy kutyaszaros,arrogáns romhalmaz az egész.Amellett, h demagóg vagy még buta is.Az látom nem érdekel, hogy az mszp vezetése alatt majd 30%kal nőtt az ÁLLAMADÓSSÁG nem a patásördög vitya nyomta fel durván az adósságot, ja és már elkezdőttek a leminősítések már 2006-ban durván..de gondolom sok infód nincs erről..és arról sem nagyon, hogy az mszp idején jóval magasabbak voltak a politikusi fizetések.Dehát..ilyen szemellenzős vöröskatonától a tisztán látás nem elvárható szempont.Pont ezért tart itt az ország.Manyupra még egy kis kiegészítés, magánmanaggerek kezébe került kötelezőleg, ami x ezer milliárdos rést ütött kapásból, amit hitelből kellett pótolniuk..a nagyeszű vörösöknek..bravó.Pont emiatt, hogy egyik oldal sem lát tisztán, ez az ország sosem fog az élmezőnybe tartozni.Csak marad egy balkáni.

  • 2017.10.31. at 04:40
    Permalink

    (Bocs, az előző Colie-nek szólt!)

    Kriszto: Amit mondasz az jogos, igazad van! Egyvalakik, ill. egyvalami tudják kihúzni Magyarországot ebből a korrupt, mocskos rendszerből. Ugye értjük egymást?! Melléjük kell állni, meg kell őket választani és megoldják.
    Az államadósságot újra kell tárgyalni, el kell érni, hogy elengedjék (ahogy Lengyelországnak is elengedték) és máris nem kell annyi adót szedni. Más megoldás nincs, különben belefulladunk…

  • 2017.10.31. at 04:40
    Permalink

    Cristo: Az elektromos rohamos elterjedése Magyarországon nem 50 év múlva, hanem 2 hónap múlva kezdődik és 5 év múlva már az arányuk meghaladja majd az 50%-ot.
    Hogy miért? Azért, mert nem kell tankolni, nem kell idegeskedni az üzemanyagárak miatt, hanem többnyire csak otthon feltölteni és szinte INGYEN lehet használni.

    A Taxisoknak, futárcégeknek és azoknak, akik nagyon sokat mennek éri meg a legjobban, térül meg a leghamarabb. De mindenki kapkodni fog utánuk (ahogy nyugaton is óriási a túlkereslet), mert senki nem akar tankolni.

  • 2017.10.31. at 04:40
    Permalink

    Saab: Az erőművek sokkal jobb hatásfokkal működnek (termelik az áramot), mint az autók jelenlegi motorjai. Ezért nem annyit és nem olyan mértékben szennyezik a levegőt, mint az összes autó együttvéve. Ebben óriási különbség van!

    A másik fontos dolog, hogy NEM AZ EMBEREK ORRA ALÁ FÜSTÖL, hanem távolabb és arányosan kevesebbet. Nagyon nem mindegy, hogy közvetlenül milyen levegőt szívsz be a városokban.

    A harmadik dolog, hogy állandó napirenden van Uniós szinten is az erőművek kizöldítése, környezetbaráttá tétele. Nagyon sokféleképpen elő lehet állítani az áramot és ezentúl csak zöld erőműveket építenek, fejlesztenek. Lassan, de kizöldülhet a föld és nagyon sokat javulhat ezáltal az emberek életminősége.

    A legfontosabb mégis az elektromos autózásban az olaj 100 éves uralmának vége, az áramot pedig nem lehet olyan mértékben és módon megadóztatni, mint az olajat, hiszen mindenhol ott van és nagyon sokféleképpen előállítható (akár házilag, egyénileg is). Ezért nem jó a CNG, az LPG, a hidrogén üzemanyagcella vagy bármi más, mert ezek ugyanúgy elzárhatók, megadóztathatók, mint az olaj. Az áram nem ilyen, teljesen más természetű.

    A vízhajtás még egy érdekes dolog, ezzel érdemes lenne foglalkozni, de nincs napirenden és túl nagy remény sincs rá, mert sehol a világban nem jelenik meg, nem tudott teret hódítani, az villanyautókkal ellentétben, amelyek hatalmas mértékben és villámgyorsan hódítják a teret a fejlett országokban! Egyetlen hátránya a vízhajtásnak, hogy az autók motorhangja, a zaj megmaradna. A villanyautó csendes, szinte hangtalan.

    Ha már mindenki látni fogja és tudomásul veszi, hogy az olaj uralmának vége, akkor a vízautókat sem fogják tűzzel-vassal irtani, és eltüntetni, mert nem lesz meg az óriási olajlobbi (a közellenség).

    Londonban 8 ezer villanyautó járja már az utcákat és 20 ezer töltőállomást létesítettek szerte a városban. A város vezetése 3 éven belül fel akarja duzzasztani az elektromos autók számát 800 ezerre és addig a 2 millió töltőpontot létesítenek. Franciaországban, Hollandiában, Belgiumban és Dániában ugyanilyen tempóban és Óirási állami támogatással fejlesztik és segítik az elektromos autók térnyerését, fejlesztését, töltőállomások építését.

  • 2017.10.31. at 04:40
    Permalink

    horatius!
    a villanyautó meg a trolibusz meg a metró meg a villamos ugyanannyira szennyezi a levegőt mint az autók. mondom hogy miért. az autó egyszerű ott füstöl ahol működik. az elekrtomos szarok meg távol füstölnek mozgatásukhoz ugye áram kell áramat meg termelni kell pl hőerőműben ugye ott barnakőszenet égetnek nem mond már hogy az nem füstöl avval a különbséggel hogy a csőlétásúka nem veszik észre hogy nem az orruk előtt jön a kipifigógáz hanem 100 km vel arráb gyöngyös mellet a visontai hőerőmű kéménye füstöl hogy legyen áram a villanyos kütyük működtetésére

  • 2017.10.31. at 04:40
    Permalink

    Ott rohadjon meg ez a kurva bkv!!!!!!!!!!!!!
    Ez a rakás szar mindig is veszteséges volt és az is lesz!!!!!!!!!!!!!!
    Föl kell robbantani ha nem képes saját magát ellátni, mi az hogy állandóan tömi kell pénzel mert veszteséges közbe meg mennek a több milliós fizetések meg a több milliós végkielégítések!
    Az összes eddigi vezetőnek el kell kobozni a vagyonát és már meg is oldódott a a probléma nyereséges lesz a bkv!
    Ez Magyarország, minél szarabúl vezetsz egy ilyet mint a bkv annál több pénzt keresel, akkor meg császár vagy ha csődbe is viszed!
    Szemét bürökraták

  • 2017.10.31. at 04:40
    Permalink

    És az elektromos autó nem okoz dugót, nem koptatja az utat? Dehogynem!
    Ha alacsonyabb a szerviz ktg., ha alacsonyabb az energia ktg., akkor kevesebb az állam áfa bevétele! Tömeges elterjedés ezért 50 évre még elvetve!
    A városok rossz levegőjéért nem a mai modern autópark a felelős, ráadásul az ‘ultramodern’ elektromos autók energiájához rengeteg szenet (is) égetnek az erőművekben!

    Az észérvek és az adó nem rokonok, nem értik egymás nyelvét! Nem is kell logikát keresni sem az adó ‘fantázianevében’ sem az állítólagos ‘céljában’! Csak fizetni kell…

  • 2017.10.31. at 04:40
    Permalink

    „[i]Ezt a találós kérdést egy kedves ismerősünktől nyúltuk 🙂 „Csak úgy elgondolkodtam: tételezzük fel, hogy Budapesten bevezetik az útdíjat, szigorúan kiragasztandó matricával. Budaörs polgármestere a homlokára csap: „Hú, mekkora ötlet, vezessük be mi is…”. Aztán jön Veszprém, Győr, Szeged, Taktaharkány, Bélapátfalva, Miskolc, Sajószentpéter, Kazincbarcika és mind a 3200 település. A találós kérdés: ha szabadon akarsz mozogni az országban, hogyan ragasztasz fel 3200 matricát egy autóra? Vajon tényleg megér-e 3200 X 10 ezer = 32 millió forintot HAVONTA, hogy autózhass az országban?[/i]”

    A „találós kérdésre” reagálva nem tartom megalapozottnak a feltevést, hiszen nincs még egy Budapesthez fogható kaliberű város Magyarországon és itt konkrétan a BKV finanszírozására kell a pénz. Az eredeti elképzelést úgy tartanám igazságosabbnak, hogy [b]minden Budapesti autótulajdonosnak kötelezővé tennék havonta 1db felnőtt BKV bérlet megvásárlását[/b]. Megkapja a bérletet, ha nem akarja nem veszi igénybe, ha autóval megy, ki kell tenni a szélvédőbe. Ettől még nincs megoldva az átmenő forgalom helyzete, de az alkalmanként behajtóknak lehetne 500 és 1000,- ft közötti napidíj (dugódíj) meghatározva, amit a benzinkutakon tud megváltani. Nem támogatom a kezdeményezést, de ha már mindenképpen bevezetik, akkor ahogy leírtam ebben a formában lenne elfogadhatóbb.

  • 2017.10.31. at 04:40
    Permalink

    Nem a Fideszt kell szidni, ha nem a nagy rendszerváltókat akik 21 év alatt a sok diplomájukkal ezt tették az országgal. Sajnos mivel nem dolgozik senki sem ebben a kúrva országban ( mert nincs is hol), ezért a jól bevált adószedést alkalmazza minden kormány. Ha van kalapod, ha nincs akkor is hülyére büntetünk! Kék mán egy kis háborúsdit játszani már megint-:)

  • 2017.10.31. at 04:40
    Permalink

    Gingy! Ne hidd azt, hogy majd cizellálni fognak.
    Az ötletgyárosok csak azzal törődnek, hogy minél több pénzt tudjanak legombolni rólunk.
    Minden illetéket megemeltek, és újabbakat is kitaláltak.
    Lyukas a zsákjuk amibe a pénzünket lapátolják.
    Kérded mi a jó fenét akarnak még ezek.
    Hidd el csak a javadat akarják, az összes javaidat!

  • 2017.10.31. at 04:40
    Permalink

    Az elektromos autókra nem lesz dugódíj!
    Reggel beszállunk az éjszaka során, otthonunkban teljesen feltöltött autónkba és csendesen, károsanyag kibocsátás nélkül suhanunk munkába vele. A tudat, hogy nem szennyezzük a többi ember levegőjét jó érzéssel tölt el, s még büszkébbek vagyunk, amikor arra gondolunk, hogy mennyit spórolunk a családi kasszán az olcsó üzemanyag miatt.

    És ez valóban így van: Az elektromos autót bárhol feltölthetjük, ahol találunk szabványos konnektort. A gyártók az elkövetkező években számos elektromos autó bevezetését tervezik. Annak érdekében, hogy a vásárlók bátrabban nyissanak az új típusú autók felé, a töltő infrastruktúra fejlesztésére is gondolniuk kell. A tervekben gyorstöltő állomások és akku-csere állomások is szerepelnek, amelyek mind a könnyű és gyors tankolást segítik.

    Azon túl, hogy a tankolás rugalmas, lényegesen olcsóbb is az elektromos autók esetében, mint például a benzineseknél. Attól függően, hogy nappali vagy éjszakai árammal számolunk, egy kilométer költsége csupán 4-7 Ft körül van.

    Ráadásul nem csak az üzemanyag az olcsóbb, hanem a szervizköltségek is alacsonyabbak, hiszen a villanymotor miatt sokkal kevesebb a mozgó, kopásra hajlamos alkatrész, ezért a szervizeket is ritkábban kell látogatni.

    Természetesen nem csak az anyagiakban érezni az elektromos autó pozitív hatásait, hanem például a hangján is. A jól megszokott zümmögő motorhang teljesen hiányzik, helyette a légellenállás futurisztikus suhogása hallható. Valószínűleg egészen másmilyen lenne egy város vagy egy autópálya alaphangja, ha minden autót hirtelen kicserélnénk elektromosra.

    A fentieken túl a villanymotoros járművek igazi előnye az, hogy az autóból valóban nem távozik semmilyen károsanyag. Ez nem csak a környezet szempontjából jó, hanem főleg a városok levegőminőségének javítása érdekében fontos. A városok rossz levegőjéért és az ebből adódó megbetegedésekért (pl. tüdőrák) elsősorban a közlekedés a felelős. Sokszor nem is tudatosul bennünk, hogy a láthatatlan levegővel miket lélegzünk be, és főleg mekkora mennyiséget a különböző szennyezőkből.

    Érdemes rajta komolyan elgondolkozni…

  • 2017.10.31. at 04:40
    Permalink

    A nyugdíjhoz, 3 középfokú végzettség, kettő a munkanélküliségből való kilábalás. A technikum elvégzése után egy nyáron a „nyugati” rokonság nyárra munkát szerzett, akkor még legálisan nem lehetett. Havi bérem mai átszámítással 500 000.-Ft , a végzettségemnek megfelelő munka volt.Itt a nyugdíjam 73000 Ft. Feltűnt, a helyi járatú közlekedés megállónál a tábla, útvonalak különböző színekkel, mellette egy automata. Tehát egy megálló és… a végállomás közötti utazás differenciált volt. Lehet,hogy többen közlekednének így ha 1-2 megállóért kevesebb összeget kell fizetni, mint egy teljes útvonalú jegyért. Nálunk 310 ft egy jegy ,ezért nem utazom helyi közlekedéssel.

  • 2017.10.31. at 04:40
    Permalink

    Mire akar ez a tetves kormány már megint bevezetni egy sarcot???Nincsenek is utak.A másik hogy amit kilapátoltak pénz tessék vissza adni és nem lesz hiány vagy pl: Csökkenteni ezeknek a léhűtő politikusoknak a fizetését és már is megvan a pénz.A baleseti adót sem tudni mire fizetjük a 420 ft os benzin mellett aminek több mint fele adó le huzós szemét banda jellemző erre a trágya országra.

  • 2017.10.31. at 04:40
    Permalink

    Dugódíj helyett egyszerűbb a parkolási díjat felemelni. Aki behajt az nyilván parkolni fog, akkor elég fizetnie, miért kellene kétszer. Persze jó lenne, ha nem egy KFT-be kerülne a pénz, hanem a BKV-ba.

    Útdíj némileg ellentmondó. Miért pont a Budapesti autósok fizetik a BKV-t? Akkor már jobb, ha iparűzési adót emelik fel – az itt dolgoztató vállalkozások fizessék meg a dolgozóik BKV általi mozgatását. Ez az agglomerációból érkezőkre is igaz, itt is a foglalkoztató vállalkozás fizesse. Ha a vállalkozás emiatt kimegy a városból, akkor BKV sem kell neki, azaz kevesebb busz/villamos/metro kell a dolgozók mozgatására.

  • 2017.10.31. at 04:40
    Permalink

    Engem csak az érdekelne, hogy ha van egy autóm, amivel a fővárosban maximum este és hétvégén közlekedek bevásárlás céljából (napközben és általában csak parkolászik szegény), ezen kívül 95%-ban vidéken használom, illetve van egy nagyobb motorom, amivel a hétköznapi rohangálni valóimat intézem, de az elfogyasztott kilométerek 90%-át ez is a világ többi pontján (túrákon) tölti, akkor nekem most mit és mennyit és miért kellene fizetnem? Pesten élek a VII. kerületben, tehát be nem hajtok se kocsival, se motorral, de dugót sem okozok egyikkel sem, mert vagy akkor használom, amikor nincs egyébként sem, vagy éppen elég nehéz lenne vele (motorral…) dugót okozni… Amíg BKV-ztam, addig fizettem rendesen a jegyet és a bérletet, de pár éve már csak akkor használok tömegközlekedést, ha nagyon muszály… Most meg azzal jönnek, hogy fizessek ki egy bérlet árát, hogy használhassam azt a kocsit, amiért fizetek 1. teljesítményadót, 2. KGFB-t, 3. baleseti adót (11éve van jogsim, azóta nem okoztam még egy aprócska koccanást se, pedig már levezettem 150ezer km-t mindenfele Európában) , 4. casco-t és 5. svájci frank hitelt… Szóval mi a jó fenét akarnak még ezek?

  • 2017.10.31. at 04:40
    Permalink

    A nyugdíjasok nyugdíja úgy volt megállapítva, hogy ingyen utazhatnak. Ez egy társadalmi szerződés, melyet a FIDESZ egyoldalúan felrúg. Azért rúg fel, mert úgy érzi; megtehet mindent. Azért tehet meg mindent, mert a 2/3-os =52 %-os többség azt jelenti, hogy akárhogy sanyargathatja 4 évig a választókat, aztán ha sikerül bebetonozniuk magukat, akkor 8-12-16, akármennyi évig játszhatnak diktatúrát.

  • 2017.10.31. at 04:40
    Permalink

    Nagyon helyesen látod a dolgokat. A mai nyugdíjasok éhbért kaptak, s emellett újjáépítették az országot. A fizetésük kb. 90 %-át vonta el az állam. Most a FIIDESZ kormány minden szerzett jogot elvesz, mondván, hogy az állam nem bírja a szociális juttatásokat fizetni. A nyugdíj alapokat, és a TB alapokat ellopták, elvették a gyerekeink magánnyugdíj-pénztári megtakarításait, ezzel gyakorlatilag nyomorra ítélték őket nyugdíjas korukban, miközben a FIDESZ tagok, a sleppjük, és a gazdagok a válságban lévő országban dőzsölnek, mert a fizetések nettósítása elmaradt. Szemét ember az, aki apáit anyáit megrövidíti, és elvesz tőlük mindent, hogy ők jobban élhessenek. Ez nemhogy nem keresztényi, de kifejezetten népírtó cselekedet. Orbán V. 4-szer volt a pápánál gyerekeit áldatni. Legközelebb ki kéne kérnie a véleményét a tetteiről…

  • 2017.10.31. at 04:40
    Permalink

    Valaki szedje már össze egyszer, hogy ez a kormány mit adott, és mit vett el a választóitól!
    Az adatok segítenének eldönteni, hogy ez egy demokratikus, vagy elnyomó kormány. Ha pedig meg lesz, hogy melyik, gyorsan el lehet dönteni, hogy maradjanak, vagy menjenek.
    Az egykulcsos adó egyértelműen a Lázári elvet segíti: Aki semmire se vitte, legjobb, ha mielőbb pusztul.

  • 2017.10.31. at 04:40
    Permalink

    Az vágja a csőröm, hogy még meg sem emésztettük a köcsög baleseti adót, amit minden állampolgárnak fizetnie kellene , hiszen nem csak az autósok okoznak balesetet, ráadásul az egészségügyet akarják finanszírozni belőle, akkori itt ez az újabb sarc. Baleseti adót meg fizessék a vétkes közlekedők akár autón, akár BKV-n, akár szamárháton, akár gyalog közlekednek.

  • 2017.10.31. at 04:40
    Permalink

    T. Vitézy úr !
    Hála, hogy ilyen jó ötletei vannak. Lehetne még kerékdíj, adó a díj után. Dijjazom a javaslataikat és ötleteiket, de elmehetnének már a balfenékre. Mi a túrót akarnak még az autósoktól. Nem elég még a sok lehúzás. Remélem kevés idejük van már ezen a poszton és soha többé nem látjuk már az ilyen harácsoló palikat. szerintem ebből nagy balhé lesz, de megérdemlik.

  • 2017.10.31. at 04:40
    Permalink

    Még mi a büdös isten valagáért nem szed adót ez a tetves fővárosi vezetés .Szedjék vissza az ellopott milliárdokat a tolvaj politikusoktól és meg lesz a harminc milliárd . Az autósokat pedig hagyják békén.

  • 2017.10.31. at 04:40
    Permalink

    [i]„Amúgy nem kellene semmilyen gyökér adót kivetni HA A NYUGDÍJASOK NEM INGYEN UTAZNÁNAK!”[/i]
    Utána kellene számolni megfelelő számadatok birtokában, így csak tippelni lehet az egészre. Az én tippem az, hogy hiába fizetnének a nyugdíjasok is, valamit javítana a helyzeten, de akkora bevétel nem származna belőle, ami megoldaná ezt a helyzetet. Éppen Vitézy Dávid beszélt róla 2 nappal ezelőtt, hogy a BKV költségeinek max. 50%-át fedezik a jegybevételének. A hiányzó többi 50%-ot máshonnan kell biztosítani. Azt viszont megkockáztatom, hogy a BKV utasainak 50%-a nem nyugdíjas.
    A másik pedig az, hogy a jelenlegi aktív társadalomnak van egy súlyos öröksége, vagy kötelezettsége az idősekkel szemben. 30-50 évvel ezelőtt ugyanis az ő munkájukból tartottuk el az akkori időseket, és az ő munkájuknak köszönhető az is, hogy te is tudtál iskolába járni, tanulni, képesítést szerezni, stb.

  • 2017.10.31. at 04:40
    Permalink

    szist-el értek egyet.

    Ha nem tudja magát fenntartani egy cég, legyen az bármilyen, akkor szűnjön meg.
    Amúgy nem kellene semmilyen gyökér adót kivetni HA A NYUGDÍJASOK NEM INGYEN UTAZNÁNAK!
    De ugye ehhez nyúlni nem lehet, mert többen vannak mint akiket szopatni lehet (vagyis minket), ergo ők a választópolgárok, nem mi…

  • 2017.10.31. at 04:40
    Permalink

    Ezt a kétszínű, kö**ög Tolvaj bandát! Szép, ha nem megy másképp, adóztassuk meg azokat, akik nem is használják az adott szolgáltatás valamelyikét. Bár én személy szerint azzal a szutyvarek BKV-val nem is járnék, meg lehet nézni, hogy mi folyik náluk, látszik a járműveik tisztaságán és minőségén.
    Az ottani nagyokosoknak nem a zsebüket kellett volna tömködni, hanem azzal foglalkozni, amivel megbízták őket, és arra fordítani a pénzt, amire kellett volna. Nem pl. külföldről vásárolni szar használt járgányokat, hanem a normális magyar eszközöket megvenni, azokhoz képest fél áron… persze, ebben az esetben nem jutott volna visszafizetésre pénz, ha ezt lépték volna meg, nem tudott volna a z Igazgatótanács olyan sokat nyaralni menni…
    Ha ezt bevezetik, szüntessék meg a parkolási díjakat pluszba nem fogok fizetni Nekik 10 ezret, csak azért, hogy a szaros utakra bemenjek. Úgyis csak a BKV-nak akarják adni! Az utak, meg olyan szarok maradnak, amilyenek eddig!

  • 2017.10.31. at 04:40
    Permalink

    egyszerűb lenne ha egy éves csekket küldenének szopató-adó néven rajta lenne az összeg amit ijen meg ojan díjak vagy amit kitalálnak nem kéne magyarázkodni mi befizetnénk azt jólvan. mit lehet mást tenni a gyurcsány is megmondta: ,, ha nemtetszik kéremszépen, el lehet menni magyarországról” ez van vagy fizetsz vagy elhúzol nincs más

  • 2017.10.31. at 04:40
    Permalink

    talán a a bkv vezérkarának a fizetését, ill. juttatásaikat kellene megkurtitani, és megszüntetni a sok ingyenes utazást.
    tulajdonképpen akin ek van autója, fizet 10,000.-ft utdijat, + fizet 10,000.-ft. bérletet, tehát ha aktiv dolgozó és bkv-val jár, akkor havi 20,000.-ft.-ért közlekedik???
    arról nem beszélve, hol vannak itt utak?????????????????
    én csak kátyukkal találkozom. a buszok, ill. a tömegközlekedési eszközök állapotáról már nem is beszélek.

  • 2017.10.31. at 04:40
    Permalink

    Ismét lehúzásról szól! Ez az ország csak ezt tudja! A benzinben állítólag fizetünk útdíjat, akkor most többszörösen adóztatnak? Tudjuk miért tart itt a BKV. Én nem vagyok hajlandó fizetni azért mert több milliárdot elsikkasztottak. Az én cégemet meg segití a kormány? A nagy túrót!
    Szépen csődöt jelent a BKV úgy ahogy más cégek is. Majd szépen egy hozzáértő csapat átveszi és üzemelteti az egészet. Én Pest legszélén lakom autóm jelenleg Vácon fut. Ha bevezetik a Bpi útdíjat akkor én havonta minek vegyek mikor nem is járok Bp-en az autóval??? A dugódíj ilyen szempontból jobb megoldás viszont ha árút szállítok árat kell emelnem, ami így se igazán volt megvalósítható. Ez a 22-es csapdája! Gratulálok annak a sok ingyen élő, sikkasztós brigádnak akik ide jutatták az egész országot!!! Ez nem pártfüggő!!!

  • 2017.10.31. at 04:40
    Permalink

    Tomi te nagyokos..
    Ilyen alapon- mást sem kéne fizetnünk pl. a pártok működtetésére juttatott éves milliókat,
    ha az maszopra szavazol, az adódból juttatnak a többi pártnak is.
    Az adólevonásaidból működnek a polgármesteri hivatalok, pl. az okmányiroda, pedig nem iratsz át gépkocsit minden hónapban.A MÁV-nak, MALÉV-nek juttatott pénzeket tőled vonják le, pedig nem is utazol velük
    stb…stb… stb..

Vélemény, hozzászólás?