Motorleállító rendszer akár automatikus váltóval, az eddiginél megfizethetőbb hibrid változat, turbós motorok a hatásfok javítása érdekében – ezekkel a megoldásokkal úgy tudják csökkenteni a Mercedes-Benz ML szabványos fogyasztását a mérnökök, hogy közben a vásárlóknak semmiről nem kell lemondaniuk. Ugyanolyan tágas belső térre és magas üléspozícióra számíthatnak majd az új generáció esetén is, mint az elődnél. Többet azonban nem remélhetnek, hiszen akkor a szintén hamarosan megújuló GL-osztály feleslegessé válna. De van egy újdonság, amelyet nem fognak majd a vezetőülésből érzékelni a tulajdonosok: sokkal csinosabb, karcsúbb lesz az ML megjelenése. Ma már nem elég, ha a laboratóriumban takarékos egy autó, a megfelelő arculat miatt fontos, hogy ez látszódjon is, de a kedélyek lenyugtatása végett a formatervezők az eddiginél nagyobb méretű hűtőráccsal őrzik meg a szabadidő-autó tekintélyét.
A motorok teljesítménye nem csökken, hanem még emelkedik is a jelenlegihez képest. Az Európában egyeduralkodónak számító háromliteres dízelmotor 265 lóerővel kerül a motortérbe, a piaci bevezetést követően fél évvel várható a 300 CDI, amely 225 lóerővel jelenti az alapot. A benzinmotorok között a biturbó V8-as megjelenése említhető, a 4,6 literes változat nagyjából 400 lóerős lesz, az AMG modellben használt 5,5 literes blokk esetén a cél az X5 M legyőzése – akár csak 5 lóerővel is. Az ML 450 Hybrid már kezdettől fogva a kínálat része lesz, nem nagyon változtatnak a 3,5 literes V6-os-elektromotor kombináción. Igazi meglepetést egyedül az okozhat, ha a 2,1 literes biturbó dízel is belekerül a motortérbe, aminek elméletileg semmi akadálya, hiszen a 204 lóerős, több mint 400 Nm maximális nyomatékkal rendelkező négyhengeres ereje elegendő lehet a hatalmas méretű test mozgatásához. Azonban még nem tudjuk, hogy csak a következő, 2012-ben esedékes S-osztálynak tartogatják-e a négyhengeres dízelt, vagy esetleg már az ML karosszériájában kipróbálják, hogyan is muzsikál a kis motor a nagy autóban.