Vegyesvágott – SEAT Ibiza 1.2 TSI teszt

SEAT Ibiza 1.2 TSI Style teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Leggyengébb benzines turbómotorjával próbáltuk ki a megújult SEAT Ibizát. Vegyes érzelmeket váltott ki. Hogy mivel kapcsolatban? A tesztből kiderül!


Frissült. Ráadásul már másodszor. A 2008-ban negyedik generációjába lépett legkisebb SEAT, ami 2012-ben már egyszer ráncfelvarráson esett át, idén tavasszal pedig szintén modellfrissítést eszközöltek rajta. Ritka az ilyen eset, általában egy faceliftet él meg egy-egy generáció, az Ibiza azonban örökifjúnak számít. Teljesen jogosan, hiszen abszolút megállja a helyét külsejével a saját kategóriájában.
Hirdetés

Mi változott? Kívülről nem sok eltérés vehető észre a korábbi modellévhez képest. Mindössze a lámpák alakultak át egy picit, azoknak is többnyire a belső része. A LED-es menetfény mellett a LED-es első és hátsó lámpák is megjelentek, melyek karakteres tekintetet kölcsönöznek az egyébként is sportos külsőnek. Láthatatlan ugyan, de annál fontosabb elem a futómű, amely szintén megújult, sőt extraként adaptív lengéscsillapítást is rendelhetünk hozzá.

Belül a lényeg. Már ami az átalakulást illeti, hiszen a belső térben fedezhetjük fel a legszembetűnőbb változásokat. Minőségibb anyagok, új színek, átdolgozott műszerek és klímapanel, valamint nagyobb méretű központi kijelző kapott helyet. Utóbbi immár MirrorLink funkcióval is rendelkezik, mellyel okostelefonunk képernyőjét másolhatjuk a központi kijelzőre. Végül pedig az egyik legfontosabb alkatrész, a kormány is átalakult. Formáját tekintve sportosabb lett, a multifunkciós gombokat pedig szintén újratervezték.

Kétszer 110 ló, de miért? A motorpaletta is finomhangoláson ment keresztül. Turbós benzines fronton érdekes módon az általunk is próbált 90 lóerős 1.2 TSI maradt a palettán, holott az 1.0 TSI is már 110 lóerőt teljesít, akárcsak az 1.2 TSI erősebb kivitele, amely szintén 110 lóerős. Mi értelme egy azonos teljesítményű, de különböző lökettérfogató motornak? Csupán annyi, hogy az 1,0 literes DSG váltóval, míg az 1.2-es anélkül érhető el. Ha a Skoda Fabiánál ugyanehhez a motorhoz elérhető a DSG váltó, akkor valóban érthetetlen, hogy miért kellett ide egy 1,0 literes blokk. Valószínűleg a fogyasztás miatt.

Torkos. A teszthét alatt be is igazolódott: mégsem véletlen az az 1,0 literes motor. Az 1.2 TSI még 90 lóerősként is 7,7 litert gurított le 100 kilométeren, ami egy ilyen méretű autótól és erőforrástól sok. Ugyanez a blokk 90, illetve 110 lóerővel is 6,5 litert fogyasztott a tavasszal tesztelt új Skoda Fabia esetén. Talán csak ennél az autónál volt valami bibi, de nálunk ez jött ki. Mentségére legyen szólva, hogy a teszt nagy része városban zajlott, viszont ott sem kellene normális esetben 7,0 liter felé menni az átlagnak. Márpedig a használat normális volt.

Kezes. Vezethetőség szempontjából nagyon könnyen terelgethető az Ibiza. Igaz, a könnyedség a kormányára is jellemző. Kis tempónál ez még nem is lenne zavaró, menet közben viszont jól jönne, ha nagyobb mértékben megnőne az ellenállása. 60-80 km/órás tempónál már kevésbé kellemes, hogy lényegében ugyanakkora erőt kell kifejteni, mint lassú tempónál. A futóműnek viszont jót tett a váltás. A kisautók kategóriájában leginkább a Mazda2-höz tudom hasonlítani a kanyarodási tulajdonságokat. Nagyon élvezetesen lehet vele csapatni a szerpentineken, bátran be lehet esni nagyobb tempóval egy-egy kanyarba, nem fog kellemetlen meglepetéseket okozni. A vezetési élményt viszont a váltó sem javítja, amely bár pontosan és könnyedén kapcsolható, az egyes fokozatnál viszont van némi akadás és ropogás a tenyerem alatt.

Kéne? Ebben a változatban nem. Mert sokat eszik, nem az igazi a váltója és a kormány is lagymatag. Ráadásul a 4,28 milliós árral szemben egy hasonló tudású Skoda Fabia 3,73 millióért vihető haza. 550 ezer forint nem kevés pénz, ráadásul az Ibiza - a teszt szerint - még bő egy literrel többet is kér 100 km-enként, mint a Fabia, ami belülről sok szempontból lényegében teljesen megegyezik a SEAT-tal. Ezek után, nem tudom ki érzi úgy, hogy a spanyolok ránc-ráncfelvarrott modelljét választaná. Nagyon érik már az új generáció.
Értékelés
Pozitív
Sportos megjelenés, kényelmes belső, jó vezethetőség, átlag feletti futómű
Negatív
Magas fogyasztás, előnytelen ár/érték arány, kormányzás karakterisztikája
Árak
Tesztmodell alapára
3 985 490 Ft (2015.12.02.)
Tesztautó ára
4 283 940 Ft (2015.12.02.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1197 cm3
Teljesítmény:
66 kW (90 LE) 4400–5400 1/min-nél
Nyomaték:
160 Nm 1400–3500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
11,1 s
Végsebesség:
190 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
4,9 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4061 mm
Szélesség:
1693 mm
Magasság:
1445 mm
Saját tömeg:
1139 kg
Össztömeg:
1620 kg
Tengelytáv:
2469 mm
Karosszéria-kivitel:
ferdehátú
Csomagtér:
292-938 l
Belső szélesség elöl:
1430 mm
Belső szélesség hátul:
1420 mm
Belmagasság elöl:
910-980 mm
Belmagasság hátul:
920 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
165 mm
Ülőlap hossza elöl:
535 mm
Ülőlap hossza hátul:
500 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1115 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
960 mm
Csomagtér magassága:
570-750 mm
Csomagtér hossza:
710 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1250 mm
Raktérnyílás szélessége:
870 mm
Raktérnyílás magassága:
780 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
1197 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
manuális (5 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték:
160 Nm 1400–3500 1/min-nél
Teljesítmény:
66 kW (90 LE) 4400–5400 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
190 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
11,1 s
CO2-kibocsátás:
116 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
4,9 l/100km
Fogyasztás a használónál:
7,7 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
59 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
65 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
67 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 10:27
    Permalink

    A Volkswagen a dízelbotrány miatt egyszerűsíti kínálatát – ezért a Seat meg fog szűnni , eddig is csak a veszteséget növelte -mondta egy látnok .

  • 2017.10.28. at 10:27
    Permalink

    Nem értem a seatot. Már az előző generációnál (már ezzel a külsővel) is beültem és olyan gagyi műanyag volt minden, hogy nem vettem meg. Vártam, vártam, aztán kijött az új polo, majd a ráncfelvarrott (új hűtőmaszk, golfosított belső tér) és 4 milláért adták az extrázott verziót. Erre most 4,2 ért karják eladni a szintén műanyag belsejú (még az ajtóra sem jutott kárpit) ibizát? Ki veszi meg ilyen áron?

  • 2017.10.28. at 10:27
    Permalink

    “Annak idején ez egyik igen magas kajakozónkkal beszélgettem…”

    Persze, persze…és kiderült, hogy ott lakik a szomszédja mellett és a két füle közé szorult a feje? Elmész te a ***-ba:)

  • 2017.10.28. at 10:27
    Permalink

    Ez az autó még egy mára letűnt korszak kisautója. Annak idején ez egyik igen magas kajakozónkkal beszélgettem és ő mesélte, hogy neki pl. a Fabia volt az egyetlen igazán kényelmes autó, mert annak tudta jól hátra tolni az ülését úgy, hogy az közben elég mélyen is volt, ha leengedte. 195 biztosan volt.

    Szerintem a Yaris semmivel nem hat minőségibbnek a randa vimes doboz műszerfalával. A Corsa valóban felnőttebb hatású.

    Novoth mester: egy autószerelő. Pénzből él. Látja a világ autógyártásának akkora szeletét, ami kb. semmi. Igazából még a kerekítési értéket sem éri el. Nulla. Az ő helyében én is nyomnám a pánikot. Neki a beteg autó a lényeg, nem a jó. 😀 Autószerelőre sose hallgass. Olyan kevés rossz autót látnak, a teljes legyártott darabszámhoz képest, hogy minden nagy kijelentésük ostobaság.Kb. mintha az orvosok kijelentenék, hogy minden ember beteg.

    Hofinak mondta egy öreg orvos barátja, hogy “Gézám, tudod mi a fontos? Hogy egészség legyen.
    Meg beteg” Éljen Novoth mester. A net népe mindig felkap ilyen sztárokat, hála a leghülyébb újságíróknak. Ne feledjük: a hír mindig rossz.
    :-DDD

  • 2017.10.28. at 10:27
    Permalink

    A Seat-hoz:

    Az előző verióban ültem, a kisdízellel. Olyan kevés hely van benne elöl-hátul, hogy kétszer beültem, kiszálltam, mire elhittem. Pedig nem vagyok magas… Elég a képekre pillantani, mennyire nyúl be a műszerfal az utastérbe, és mennyi lábtér van elöl

    Irtózatos kemény, sprőd, semmilyen ülései vannak.

    A talán 1.4 -es dízelhez pedig sem nyomatékot, sem normális váltót nem méreteztek, ugyanis 50-nél [b]éppen[/b] elment 3-ban.

    Összehasonlításképp D-corsa, toyota yaris 2004-esben mintha 2 kategóriával feljebb ültél volna át.

    Novoth Tibiről:

    Én elhiszem amiket ír, de szerintem azért eléggé 100-ből 1 kategória, amiket ő posztol 🙂

  • 2017.10.28. at 10:27
    Permalink

    És az eddig egy Volvo P1800-as által tartott több, mint 5 M km-es rekordot is egy Tsi-vel döntötték meg. A VW vezetősége erre azt nyilatkozta:”A bejáratás jól sikerült, hölgyeim és uraim. Most jöhet a nagyüzem!”:)

  • 2017.10.28. at 10:27
    Permalink

    A TSi úgy működik, hogy: ha elmegy 10 kilométert akkor már elmegy 10.000 kilométert is és ebből következi, hogy akkor már elmegy 200.000 kilométert is és ebből az következik, hogy 1.000.000 kilométer is tud gond nélkül sőt Kempi megkockáztatja a 10.000.000 kilométert is mivel ha 200.000 kilométerig nem romlik el akkor simán tud 10 milliót is.

    Értitek kis butusok?

  • 2017.10.28. at 10:27
    Permalink

    Novoth Úr az nem húzott le egyszer sem egy motort sem. Csak konkrétumokról beszél/ír. És azt még te is tudod hogy ez butaság volt amit írtál, hogy nem szervizigényesebbek. Én nem azt írtam vagy állítom hogy szarok úgy ahogy vannak de egy szívó mezei benzineshez képest többet kell “gondozni”. És ne hidd azt hogy ha te leírsz valamit az úgy is van…..

  • 2017.10.28. at 10:27
    Permalink

    “Novoth mester és a többiek csak szeretnék, ha szervizigényesebbek lennének a mai motorok…”

    Elmondod-e, miért szeretnék? Miért állna érdekükben, hogy lejárassanak egy konkrét márkát(ne ferdíts, csak a Tsi-ről volt szó, a többiről nem)? Az a különbség közted és Novoth Úr között, hogy ő egy szakértő, te pedig egy nagyokat mondani akaró senki. Mint aki felesküdött, hogy az élete árán is, de megvédi a német ipar “remekeit”. És ne lázadozz, ezt csinálod – éjt-nappallá téve.:)

    Megint nagyképűsködsz – kár, hogy erre nincsen gyógyszer. Erre mondják, hogy gyárilag selejt:)

  • 2017.10.28. at 10:27
    Permalink

    [i]“…nagy általánosságban szervizigényesebbek.”[/i]
    Konkrétan nem igaz. csak a duplájára emelt intervallumok miatt sem. A nagy általánosság nem egyenlő a bizonyíthatatlan állítással. Neked is elmondom még párszor, ha szeretnéd, Novoth mester és a többiek csak szeretnék, ha szervizigényesebbek lennének a mai motorok, de nem azok. Vannak gyengéik, mint mindennek, amit ember alkotott, de hogy nem szervizigényesebbek az egészen biztos.

  • 2017.10.28. at 10:27
    Permalink

    Szidják egyesek a japán autók belsejét…. ennek milyen már???? Gagyi a kormányt kivéve mert az szép darab. De nyilván ez egyéni dolog. Aki TSI-izni akar tegye, nagy általánosságban szervizigényesebbek. Kinek a pap……

  • 2017.10.28. at 10:27
    Permalink

    Ellentmondást vélek felfedezni a cikk első fele és vége között.

    A cikk első fele: “…az Ibiza azonban örökifjúnak számít. Teljesen jogosan, hiszen abszolút megállja a helyét külsejével a saját kategóriájában.”

    A cikk vége:”Ezek után nem tudom ki érzi úgy, hogy a spanyolok ránc-ráncfelvarrott modelljét választaná. Nagyon érik már az új generáció.”

    Vagy akkor ezzel magyarázható a “Vegyesvágott”?

  • 2017.10.28. at 10:27
    Permalink

    Komoly összegben fogadok veled, hogy másfél literrel kevesebből is elhajtom egy héten keresztül ezt az autót ugyanilyen körülmények közt.

    Ha ez a fogyasztás dugóban araszolva alakult ki, akkor pl. kimondottan jó is lehet. Nem ismerve a körülményeket csak a szerző állítására tudunk támaszkodni, fogadjuk hát el, hogy szerinte ez sok, átlag futást feltételezve ez havonta kb 20 liter benzin. Az valóban nem kevés.
    Ennél nagyobb TSI-jk fogyasztási adatai vannak a birtokomban, azok fogyasztanak vegyesben ezen a szinten.

  • 2017.10.28. at 10:27
    Permalink

    A nyomaték s a menetdinamika tekintetében ez simán hozza egy szívó 1.6 szintjét, annál jóval barátibb fogyasztással. Szerintem teljes mértékben rendben van ez a fogyasztás. A normákat meg tessék szépen elfelejteni.

  • 2017.10.28. at 10:27
    Permalink

    Ezek a motorok ilyenek, elsősorban a labor mérések miatt megy ez a downsize…ismerősnek van 1.2 tsi 85 le polo, élvezetes vele közlekedni 🙂 nekem az a közlekedési élmény megér plusz fél-1 litert.
    Egyébként az az 1.8 egy igen jó darab!

  • 2017.10.28. at 10:27
    Permalink

    Ez a fogyasztás egy rossz vicc. Nekem a Toyota Avensis kombim 1,8-as benzin motorral 129LE-vel fogyasztott 7,8l-t.
    A fenti érték 78000 km átlaga, amit rendszeresen ellenőriztem tankolásnál. A két kocsi meg azért nagyon más kategória, többek között súly szempontjából is.

Vélemény, hozzászólás?