Vegyé’ Lexust mer’ olcsó! – áll az RC amerikai reklámfilmjében
A Lexus reklámjában alázza a BMW-t
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Olcsó gumik, egyedi műszerfal és társaik. A Lexus alantas érvekkel próbál a nem éppen szegény sportos prémiumkupé-vásárlókra hatni.
Össze lehet hasonlítani almát az almával? Mondjuk a hipemarketes, fényezett felületű importgyümölcsöt a kert végében vadon termő kis savanyúval. Amerikai reklámjában a Lexus erre vállalkozott. Igazságtalanság lenne kiosztani a Lexus RC350 és a BMW 435i között ezt a két szerepet, ám a japánok mégis megtették. Merthogy az ő termékük olcsóbb, ugyanazt tudja, sőt még többet is, mint a német és ráadásul jobban is néz ki. Nos ez utóbbiról én óvatosabban fogalmaznék, mert szerintem nem. Na de ízlésről, ha kár is, lehet vitázni, reklámban hirdetni viszont butaság.
Alább a hangzatos "Lexus Kollégium" előadása, ahol azzal példálóznak, hogy a BMW-hez drága defektmentes cseregumik kellenek, meg az RC többszintes műszerfala egyedi. Én potenciális vásárlóként biztos nem ez alapján venném mégis inkább a Lexust, mert ha az észérvek számítanának, eleve nem érdekelne egy nihilista kupé. Neked mi a véleményed a tanító jellegű, negatív reklámról?
Kedves Zoltán!
Ebben az esetben viszont akkor hiba a hagyományos imidzsvideók közé bekeverve közzétenni. Meg kéne hagyni szigorúan belső használatra. A Lexus hasonló „összehasonlító” videói nagyon mások mint egy rendes autós magazin összehasonlító tesztjei.
Üdv.
HB
Tisztelt Szerkesztőség!
Alapvető tévedés, hogy ez egy reklám film lenne vagy a Lexus éppen gyalázná a BMW-t. Minden márka készít oktatófilmeket a saját értékesítő munkatársai részére, hogy tudjanak érvelni a saját autójuk mellett a betérő érdeklődőknek. Semmi aljasság nincs ebben (mint a cikk sugallja), hanem egy egyszerű összehasonlítása a versenytársnak tekintett modelleknek. Az ár is az összehasonlításhoz tartozik mindenhol a világon.
Üdvözlettel
Csak halkan jegyzem meg hogy az általad idézett motor japán, az Isuzutól származott. És állítólag nem minden motor ment tönkre :). A Saabok már akkor elmebeteg motorokkal bírtak amikor még nem zabolázta meg a hátsókerekeseket ESP. Akkoriban nagyon is volt értelme az elsőkerék-hajtásnak…
A saabokban volt pár motor ami nem saab volt. Ezek közül a legrosszabb a3.o tid volt. Tipushibás, mind megáll. Motor nagygeneráll garantált ennél a típúsnál. Ismerős hozta németországból, egy darabig ment aztán megállt. Hónapokig állt a szerelőnél. Fogalmuk sincs mi a baja. Utánna néztem a neten hátha találok vmi segítséget. Annyi derült ki hogy a legvalószínűbbn a hajtókarcsapágy ennél a motornál. Nagyon nagy százalékban. Amúgy vezettem már saabot. régiek legendássan orrtólók kanyarban, hivatalosan a hajtási befolyások érezhetők a kormányon, vagyis a kanyarokban birkózós. Amúgy nem vennék saabot de nem ezek miatt.
Kár ezen szenvedned. Egyszerűen semmi jelentősége nincs. Mindkettő jó autó volt csak éppen másért.
Neked hány SAAB-od volt? Nekem csak egy van, de semmi baja. Ráadásul kifújja itt pár autónak az orrát.
Ja, hogy olvastad? Én azt olvastam, hogy te tökkelütött vagy, mégsem hiszem el, szerinted jól teszem?
Valami nem attól jó, hogy a másik rossz.
Ha nem lennél ennyire elfogult és két lábbal állnál a földön, akkor talán nem röhögtetnéd ki magad ezzel a sok butasággal amit itt összehordtál. 🙂
Azt w140 bálna mercinek hívták ha nemtévedek, akkorának tűnik mint egy tank. az Ls sokkal kecsesebbenk tűník, de van egy gyenege hasonlóság. Az ikerlámpás ikerrokonság még gyengébb. Télleg 1 pár extra lámpa koppintást jelent? A legújabb modellek pedig már egyáltalán nem hasonlítanak egymásra. De ez a cikk 2 kupéról szól, míg te a Lexus-t ekézed. Te Mit látsz az RC-ben? Golfot? Olyanokat írsz mintha ipari kém lennél és bizonyítékaid lennének az elméleted alátámasztására. Nemtudom mi a bajod a Toyota techniikával, a legmegbízhatóbb az össze kontinensen. Nekik van a legjobb hibrid tehnikájuk is. Ez nem SaaB amit összelegóztak, és minden baja volt. Ha nem vagy megélegedva a saját autóddal akorr nem a konkrenciát kéne hibáztatni, mert az jobb…és néha olcsóbb is!
a luxus és a prémiumligában a legkevésbé releváns dolog a megbízhatóság. A Mercedeseket nem a zöldségeseknek tervezik.
A W140es nagyon hatékonyan magyarázta el a piacnak a W140essel, hogy még mindig ők az alfahímek. Valami amihez jelenleg a BMW sokkal inkább ért…
A W140 jobb volt mint a W126? Ne viccelj már, a W210 és W220 után a legmegbízhatatlanabb Merci.
Én a formára értettem hogy a régi Lexusok úgy néztek ki mint egy Merci másolatok lásd W140 kontra régebbi Ls vagy a w210 kerek lámpái a Gs szérián . Nyilván nem arra gondoltam hogy ők is abban a szegmensben gyártanak kocsikat … 😀 Az új C az valóban jó bár a BMW 3 facelift esedékessége azért a nemsokára megjelenő új A4 is indokolta . Nekem személy szerint nem kelt prémium benyomást a BMW 3 beltere főleg nem a kritikán aluli minőségű bőrüléssel … ha ilyen gagyi minőséget tennének egy Volvoba vagy bármi más nem Német kocsiba minden tesztnél előhoznák ,hogy mennyire rossz BMW-nél meg hallgatnak serényen. Az új C kupé méreteiben akkora lesz mint a mostani kifutó E kupé csak a szélessége még nőni fog legalább 4 centit viszont hossz, lapossága és a sziluett az marad annyival , hogy sajnos gyaníthatóan lesz B oszlopa . Én kíváncsian várom már ha minden igaz tavasszal be is mutatják …
A reklám a vevőnek szerné bemutatni a termék előnyeit. Jobb áron többet kapsz, nem mindenhol gyorsan éllő maffiózók veszik ezeket az autókat.
Lehet, de ez mondjuk három évig nem segített a vevőn aki egy kifutó W126 vagy a vadiúj dögös LS között hezitálhatott. Az Audinál még végképp, TKP ők a Lexus után 5 évvel szálltak be érdemben az elit luxusosztályba, az addig árul V8 egy vicc volt.
Az időzítések nem a másolás hanem a piac miatt szükségesek. Ahhoz hogy továbbra is kívánatos maradj rengeteg trükköt kell kieszelned hogy felvedd a versenyt a nyilvánvalóan új konkurenssel. Nem véletlen hogy a BMW gyorsan megfaceliftelte a 3ast, annyira jól sikerült az új C. Az előző viszont igazi hűségpróba volt a Mercedes faneknek…
Mindenki igyekszik lefedni a konkurenciát, speciel a Mercedesnek épp az a gyengéje hogy úgy viselkedik mintha még mindig 1980 lenne… A BMW-nél nem féltek átvenni azt amit a Volvo vagy a Honda évek óta csinál a kormányra vitt tempomattal, a Mercedes meg bohózkodik az egy oldalra szerelt 3 karral.
Nem is értem, mire fel vitatja ezt a másolós múltat valaki:D Mostanában kezdtek önmaguk lenni, sikerült is egy trapéz beömlőt rajzolni a kocsi teljes elejére, sportosan debil.
Ls nem a126 széria konkurense hanem a 140-esé … könnyű úgy jónak lenni hogy darabokra szedik az eredeti kocsit és lemásolják az addig felmerülő és a gyártó ” Mercedes Benz” által már tudott hibák nélkül pedig legyártják … sokkal nehezebb a már meglévő gyártó egységet úgy átállítani hogy a felmerült nagyobb hibák kiküszöbölésével gyártson , mint eleve a másolatot úgy gyártani hogy nem hibás a széria. Nem véletlenül nem adták ki máig sem az új Ls szériát minő véletlen pont a Merci S osztály faceliftjére időzítik a megjelenést 2 év múlva . Gondolj bele 2006 óta van piacon az Ls és még 2 év mire bemutatják az újat és itt hiába jön az , hogy nem cserélgetik 6 évente a modelleket meg elnyújtják blablaba akkor már 10 éve lesz a piacon és luxus kategóriáról beszélünk nem egy kompakt autóról ahol nem ciki a 10 éves konstrukció …
Ajánlok neked egy jó szemészt hátha tud rajtad segíteni íme a bizonyíték :
Merci : http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/bd/Mercedes-Benz_S600_W140.jpg
koppintott Lexus : http://www.autoreview.ru/new_site/year2001/n04/market/lexus-21.jpg
Merci : http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_E-Class_%28W210%29#mediaviewer/File:Mercedes-Benz_E-Class_W210.jpg
koppintás Lexus : http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/6a/98-00_Lexus_GS300.jpg
Merci : http://hu.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_E-Class#mediaviewer/File:Mercedes_E_250_CDI_BlueEFFICIENCY_Avantgarde_%28W212%29_front_20100705.jpg
koppintás Lexus : http://en.wikipedia.org/wiki/Lexus_GS#mediaviewer/File:Lexus_GS_450h_front.JPG
Gondolom csak véletlen ez a hasonlóság a Japánok is ugyan azt a forma és dizájn trendet követték ebben az időben és nem arról van szó hogy másoltak volna szokásunkhoz híven abban az időben … de ha itt ekkor hasonlóság és nem másolatok akkor a Kínai kocsikra amik hasonlítanak egy egy Európai társukra miért mondják hogy koppintott másolatok ???
De vitázz csak nyugodtan 😉 😀
Ha buszbérlettel felszáll egy Mercedes buszra akkor ha megérkezik valahová tudja azt mondani , hogy Mercivel jöttem … 😀
Lapításról nincs szó, a kritika meg nem a terméket, hanem a reklámot illeti.
Az viszont feltűnt hogy a cikk szerzője most lapít és nem akarja kiadni hogy milyen jó kondíciókkal szokott prémiumautókat vásárolni… 🙂
A 89-es LS nem egyszerűen egy koppintás, hanem egy sokkal jobb W126os. Annyival jobb volt, hogy a Mercedes még inkább reszelt egy kicsit a W140-es bálnán (ami tényleg egy más és jobb autó volt mint a W126). De akkoriban még nem volt prémiumliga, csak a Mercedes, és mindenki más rájuk célzott. Ettől függetlenül 94ig a Lexus LS egy űrhajó volt az E32 vagy az Audi V8 mellett.
Ezzel az erővel az Audiban meg Skoda technológia van. A Mercedes pedig Renault motorokat vesz mert ők tudnak hatékonyan jó dízelt gyártani.
Nekem viszont az egész kategória nagyon bejön, de az én személyes kedvencem az Infiniti G37 Cabrio, bár igaz, magukat a kupéváltozatokat nem mind vezettem. De az A5 tényleg maradandó élmény volt egy rendes hajtálánccal, viszont a C kupé beállt a csalódást keltő Mercik hosszú sorába (http://autossagok.blog.hu/2014/08/15/c180_coupe ).
Viszont épp a héten jártam BMWnél úújra, és bár valóban ámulatba ejtő az 5ös széria minden igényt kielégítő kínálata, épp rájuk jelemző az hogy inkább másokra hagyják a kísérletezést ellenben ha valami jó akkor azt elég gyorsan ők is beteszik az árlistára, legyen az láblendítős csomagtartó, távtartó tempomat vagy praktikus csomagtartóelemek, persze mindent szigorúan felárért, Sőt manapság már a biztonságban sem engednek meg olyan lukakat mint 4-5 éve. Ettől függetlenül a Volvo és a Mercedes biztonsági megoldásait vagy a japánok hibrid megoldásait pár év késéssel követték.
Ebből a szempontból a BMW jelenleg sokkal „japánabb” mint a Lexus.
Nem igazán merült fel. ahogy elnézem csak az RX készül Amerikában (Kanadában), a egyes SUV-okat németek is az USÁl importálják, még a hazai piacra is.
A VW nem igazán tartja a lpést a japán tömeggyártókkal pedig van kifejezetten USA piacra gyártott modellje is nem is egy.
Nem vesz mindenki odaát sem prémiumautókat, de ha jó és versenyképes modellt kínál valaki azt becsülik, és nem fognak azonnal azon parázni hogy nehogy elvigyék a munkahelyüket, mint a németek. Talán ezért is dominálnak otthon a hazai prémiumgyártók..
Filléres xarnak nem nevezném a Tundrát, vagy akár a Camri sorozatot, őszintény szólva bármelyikünk örömmel elfogadna egy Skyline-t is, különöösen hogy ez kb annyira tömegmodell, mint nálunk a lépcsőshátó Astra vagy az Oktávia.
Egymás mellé tettem a 89-es Mercit meg a Lexust. Nem látom hogy koppintott lenne. Persze van hasonlóság mindegyiknek 4 kereke van! 🙂 Ennyi erővel akárminek a koppintása lehetett volna aminek hosszú volt a motorháztetője abból az időből. Objektivitásod hamrmat gyenge. Egyébként pont azt a régi Lexus típúst tesztelte egyszer az ujságírás professzora, Winkler Tóni és úgy leesett az álla hogy az egész vidóban végig basszamegezett hajtépés közepette mennyire precíz autó és minden működik rajta. Dílrenél állt pöccre beindult és mentek vele egy próbakört. Keress rá. Hasonló korú prémium német társai elektromos nyűgökkel vannak teli, csak hogy alegjellemzőbbet mondjam. Az meg hogy kinek mi teccik szubjektív. Ha teccik megveszed, ha nem akkor nem. Vagy ha hibrid és alig fogyaszt akkor meg kit érdekel, nem? Nézőpont kérdése.
Nekem egyik sem tetszik igazán de ha választanom kellene inkább a BMW 435i-t választanám az valahogy emészthetőbb forma .Egyébként ebben a kategóriában Audi A5 az etalon bár az új Merci C kupé sem lesz csúnya ha hinni lehet a „kémfotós ” képeknek . A japánok nem csináltak mást mint az 50 évektől másoltak mindent és ez meg is látszik az autóik dizájnján nem kell messzire menni a Lexus történetében ” nem is lehet hiszen 1989 -ben gyártottak először sorozatban autót Lexus márkajelzéssel . Milyen meglepő teljesen Mercedes Benz koppintás volt és az utána következő típusok is egészen a 2007 -ig mikor is jött az új Ls ami más dizájnt követett már , de az alap koncepció megmaradt ” … venni egy konkurens Mercit darabokra szedni és lemásolni más dizájnnal ” . Persze vannak fejlesztések lásd hybrid hajtás „a vicces 300h sorozat mondjuk tréfának is rossz teljesítményben egy 2.0 T konkurens motor teljesítményét sem tudja közben meg azt sugallja , hogy ő egy bitang erős 3.000 ccm es motorral felérő teljesítményű gépjármű ” nagyjából ennyi a Lexus . Régebben én is nézegettem ezt a márkát mint lehetséges alternatíva a német autóm kiváltására , de őszintén szólva a Saab -om jut róla eszembe olyan drága volt mint egy Német konkurens prémium autó viszont tudásban nem versenyezhetett vele ráadásul Opel Vectra technológiával … csak itt ebben az esetben Opel helyett Toyota technika van .
Az gondolom fel sem merült benned , hogy Német autóknak drágább a szállítási költsége mint a földrajzilag közeli Japáné ráadásul a Németeket 10% vám is sújtja . Egyébként nincs más Német gyártó mint a Vw aki ha akarná versenyezni tudna a Toyota ,Mazda,Mitsu ,Honda párosokkal mivel a többi Német gyár Amerikai kézben van így ők is a piacon vannak csak más néven . Egy autó gyárnak meg elég nehéz lenne lenyomni a dömping termékeket nyilván való hogy Amerikában sem vesz mindenki prémium autókat így a BMW,Merci ,Audi eladásai elmaradnak a sok Japán filléres szartól .
Van a cikknek egy bicskanyitogató stílusa amiről nekem egy kicsit a laza kibic újságíró ugrik be akinek a xxx-ge alá hetente más prémium vagy luxus autót tolnak de még életében nem kellett saját büdzséből autót konfigurálnia.
„Én potenciális vásárlóként”, a szerző jelenleg melyik prémiummárka modelljét hajtja otthon ha nem kap tesztautót? És milyen kondíciókkal sikerült elhoznia a szalonból?
Nem mondom, hogy nincs alapja a cikknek, de a stílus agyonüti a mondanivalót…
Amúgy a Lexus nem véletlenül próbál érvelni az alábbiakkal, ellentétben az elég nacionalista német autópiaccal, az USA maximálisan honorálja a versenyképességet, ennek köszönhetik a németek is az évi 2-300.000 eladott autót. (meg a japán tömegmárkák évente eladnak 3-4 millió autót odaát!!!).
A japánok jelen esetben lemásolták azt, amit a 3 nagy európai prémium gyártó évek óta művel egymással. Semmi újat nem találtak ki. Kár ezt komolyan venni, ez csak egy reklám. Ráadásul legalább 10 éves a reklám koncepció.
Mindkettő remek autó. Küzdök, hogy ennyi pénzért vehessek egyszer kocsit.
Ez a videó a listaárakról szól. Megmutatja hogy a Lexus autója alapból rengeteget ad, míg a konkurekseknél ezt plusszban kell kérni extra zsozsóért. Mondjuk ez nagyáltalánan igaz sok japó autóra. Erre szokta a sokvízfejű aztmondani mennyire drága a japána autó” csak az extralistát nem nézi meg mi van benne.
Amúgy szuper autó mindkettő.
Lexus/Toyota fölénye nem behozható az államokban, felesleges ez a reklám.
Tesla is lenyomja a BMW-t
Hangsúlyozom NEM vagyok BMW fan de ezt a Lexust csak akkor vásárolnám meg ha minimum úgy nézne ki mint az új Mazda 6.Na annak tényleg a k***aanyját,de jól néz ki.Ja és mellesleg az a hóeke szerű „valami” a hűtőmaszk alatt…hát az valami fertelem.Szvsz a japók vagy valamit nagyon eltalálnak (lásd:Mazda,) vagy rohadt nagy luftot rúgnak (lásd:Honda Civic Tourer,Lexus,Toyota Aygo,Yaris,Auris,…)Biztosan nagyon jó,és megbizható, kiforrott a technikájuk de ideje lenne a formatervre is figyelni.Amikor az Alfa és a Lancia kezd összemenni simán lehetne felvenni onnan kirúgott designereket.A talján lemezharkályoknak szerintem nincs párjuk.
A BMW helyében én visszavágnék egy pontosan ugyanilyen reklámmal, de annyi különbséggel, hogy a BMW-s képhez felsorolás végére, az ötödik pontba ennyit írnák: – BMW.
„A k*rvaanyját DE RONDA”
Végtelenül ocsmány lett.
Jó példa a Dacia, ha a szépség nem számítana, mindenki azt venne…
Nem igazán értek egyet az ilyen reklámokkal, de talán vannak olyan vásárlók akiknek erre szükségük van. Ebben a kategóriában elég szomorú, de Amerikában minden lehetséges.
Számomra teljesen egyértelmű a Lexus előnye, de az igazi BMW fanokat egy ilyen reklám nem fog meggyőzni vagy legalábbis nagyon kevés esélyt látok rá.