Végső jóváhagyást kapott a Volkswagen 2.0 TDI egyezsége

Az USA is rábólintott a Volkswagen 2.0 TDI kártérítés-csomagjára

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az érintett 2.0 TDI motoros járművel rendelkező amerikai ügyfeleknek szóló egyezség megvalósítása azonnal kezdetét veszi az USA piacán.

Valójában 3 hivatallal létrejött egyezséget hagyott jóvá az amerikai bíróság, amely pontot tesz az érintett 2.0 TDI motorral hajtott modellekkel rendelkező autótulajdonosokkal folytatott bírósági ügyre. Tehát következhet az egyezség végrehajtása az USA-ban is. Hinrich J. Woebcken, a Volkswagen Group of America elnök-vezérigazgatója ennek kapcsán elmondta, hogy a vállalat tekintélyes anyagi és emberi erőforrást különített el annak érdekében, hogy az egyezségnek megfelelő megoldás eredményesen és zökkenőmentesen végbemenjen. Az amerikai bíróság részéről most jóváhagyott egyezség értelmében az érintett tulajdonosok és lízingbe vevők választhatnak, hogy a Volkswagen visszavásárolja járművüket, illetve megszüntetik lízingszerződésüket, vagy az elfogadott károsanyag-kibocsátási átalakítást elvégeztetik járművükön. Ezen felül a Volkswagen kártérítést is fizet az érintett jelenlegi és bizonyos korábbi tulajdonosok és lízingelők számára.
Hirdetés
A járműtulajdonosokkal lebonyolítandó kárrendezésen túl a Volkswagen a következő három évben összesen 2,7 milliárd dollárt - közel 765 milliárd forintot - fizet be egy környezetvédelmi alapba, amelyet a bíróság által kijelölt megbízott kezel majd. Az alap célja, hogy az Amerikai Egyesült Államokban a 2.0 TDI járművek által kibocsátott többlet nitrogénoxid-mennyiséget (NOx) ellensúlyozza. Emellett a Volkswagen a következő 10 évben összesen 2 milliárd dollárt fektet a helyi károsanyag-kibocsátás nélküli járművek (zero emissions vehicle, ZEV) infrastruktúráját bővítő, illetve elérhetőségét és ismertségét fokozó kezdeményezésekbe. Ezzel azonban az Egyesült Államokban sem ért véget az ügy a Volkswagen számára, hiszen ott még továbbra is vannak nyitott kérdések. Ilyen, hogy a 3.0 TDI V6 motorral felszerelt járművekkel rendelkező érintett ügyfeleknek is megfelelő és elfogadható megoldást találjanak, hiszen az ezzel kapcsolatos tárgyalások még zajlanak. A friss amerikai bírósági döntés és annak következményei persze nem érintik az Egyesült Államokon kívül zajló „dízelbotrány-ügyeket”, hiszen más jogszabályok és károsanyag-kibocsátási előírások érvényesek az egyes országokban. Ezek közül talán az USA-beli a legszigorúbb, ráadásul a piac is meglehetősen nagy, így mindenképpen jelentős részt képvisel az ügyben. Az Európában, így hazánkban érintettekre vonatkozó eljárások és a motorok itteni előírásoknak megfelelő átalakítása már elkezdődött.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 00:37
    Permalink

    Abszolút így gondolom én is, annyival kiegészítve hogy ha megkapják az utókezelést a teljesítményük is csökkenni fog azoknak az autóknak, de a gázreakción azon tuti érezhető is lesz.

  • 2017.10.28. at 00:37
    Permalink

    Hát az biztos hogy nem kamu szoftverfrissítéssel mint itt európában hanem súlyos összegű utókezelő rendszert kap persze szoftvert itt is kell hozzá kalibrálni.
    A V6-osok meg nagyon úgy néz ki bebuknak, de ez még nem eldöntött.
    Azt hiszem befejezte a bizonyíthatóan szélhámos ügyeskedéseit örökre az Usa piacán a VW konszern.

Vélemény, hozzászólás?