Az Egyesült Államokban a Volkswagen 4 típusa mellett az Audi A3 2010 és 2013 közötti, valamint 2015-ös évjáratú 2.0 TDI motorral hajtott típusai érintettek a dízelbotrányként elhíresült ügyben
Valójában 3 hivatallal létrejött egyezséget hagyott jóvá az amerikai bíróság, amely pontot tesz az érintett 2.0 TDI motorral hajtott modellekkel rendelkező autótulajdonosokkal folytatott bírósági ügyre. Tehát következhet az egyezség végrehajtása az USA-ban is. Hinrich J. Woebcken, a Volkswagen Group of America elnök-vezérigazgatója ennek kapcsán elmondta, hogy a vállalat tekintélyes anyagi és emberi erőforrást különített el annak érdekében, hogy az egyezségnek megfelelő megoldás eredményesen és zökkenőmentesen végbemenjen.
A Volkswagen Beetle 2.0 TDI 2013 és 2015 között gyártott példányai érintettek a Volkswagen dízelegyezségében
Az amerikai bíróság részéről most jóváhagyott egyezség értelmében az érintett tulajdonosok és lízingbe vevők választhatnak, hogy a Volkswagen visszavásárolja járművüket, illetve megszüntetik lízingszerződésüket, vagy az elfogadott károsanyag-kibocsátási átalakítást elvégeztetik járművükön. Ezen felül a Volkswagen kártérítést is fizet az érintett jelenlegi és bizonyos korábbi tulajdonosok és lízingelők számára.
Szintén érintettek a 2010 és 2015 között készült Volkswagen Golfok
A járműtulajdonosokkal lebonyolítandó kárrendezésen túl a Volkswagen a következő három évben összesen 2,7 milliárd dollárt - közel 765 milliárd forintot - fizet be egy környezetvédelmi alapba, amelyet a bíróság által kijelölt megbízott kezel majd. Az alap célja, hogy az Amerikai Egyesült Államokban a 2.0 TDI járművek által kibocsátott többlet nitrogénoxid-mennyiséget (NO
x) ellensúlyozza. Emellett a Volkswagen a következő 10 évben összesen 2 milliárd dollárt fektet a helyi károsanyag-kibocsátás nélküli járművek (zero emissions vehicle, ZEV) infrastruktúráját bővítő, illetve elérhetőségét és ismertségét fokozó kezdeményezésekbe.
A 2.0 TDI motoros Volkswagen Jetták 2009 és 2015 közötti példányai érintettek a „dízelbotrányban”
Ezzel azonban az Egyesült Államokban sem ért véget az ügy a Volkswagen számára, hiszen ott még továbbra is vannak nyitott kérdések. Ilyen, hogy a 3.0 TDI V6 motorral felszerelt járművekkel rendelkező érintett ügyfeleknek is megfelelő és elfogadható megoldást találjanak, hiszen az ezzel kapcsolatos tárgyalások még zajlanak.
A fenti típusokon kívül az Egyesült Államokban csak a 2012 és 2015 között gyártott Volkswagen Passat 2.0 TDI modellek érintettek az ügyben
A friss amerikai bírósági döntés és annak következményei persze nem érintik az Egyesült Államokon kívül zajló „dízelbotrány-ügyeket”, hiszen más jogszabályok és károsanyag-kibocsátási előírások érvényesek az egyes országokban. Ezek közül talán az USA-beli a legszigorúbb, ráadásul a piac is meglehetősen nagy, így mindenképpen jelentős részt képvisel az ügyben. Az Európában, így hazánkban érintettekre vonatkozó eljárások és a motorok itteni előírásoknak megfelelő átalakítása már elkezdődött.
Abszolút így gondolom én is, annyival kiegészítve hogy ha megkapják az utókezelést a teljesítményük is csökkenni fog azoknak az autóknak, de a gázreakción azon tuti érezhető is lesz.
Már kezdett igazán elfogadott komoly prémium lenni az USA-ban az Audi is most szerintem sokan csalódtak az egész VW-ben.
Hát az biztos hogy nem kamu szoftverfrissítéssel mint itt európában hanem súlyos összegű utókezelő rendszert kap persze szoftvert itt is kell hozzá kalibrálni.
A V6-osok meg nagyon úgy néz ki bebuknak, de ez még nem eldöntött.
Azt hiszem befejezte a bizonyíthatóan szélhámos ügyeskedéseit örökre az Usa piacán a VW konszern.
Kíváncsi vagyok, hogy milyen műszaki megoldást alkalmaznak az utólagos beépítésnél, hogy a kecske is jóllakjon és a káposzta is megmaradjon?