Végsebesség-teszten adta meg magát az öreg dízel Merci

Derekasan küzdött mind a hat henger, de kifogott a tempós autópályázás a gázolajos Bálnán

A tartós négyezer feletti fordulatot nem tolerálta a hűtőrendszer, gőzmozdony üzemmódban hagyta el a pályát az S 350 Turbodiesel.

Nem kíméli az autókat a TopSpeedGermany csatorna, korra és teljesítményre való tekintet nélkül a maximum tempóig hajtják a járműveket a német autópályán. Így tettek a W140 kódjelű Mercedes S-osztállyal is, ami harminc évesen már nem szereti, ha a végsebességen nyúzzák.
Az 1994-es S 350 Turbodiesel a nevéhez hűen 3,5 literes sorhatos dízel, a teljesítmény 150 lóerő. A közel két tonnás luxusautó a hivatalos adat szerint 13,3 szekundum alatt éri el a százat, a legnagyobb sebesség pedig 185. Az automataváltós Bálnát sikerült a felgyorsítani a katalógus szerinti csúcssebességre, ám ekkor már a 4500-as tiltást simogatta a fordulatszámmérő. A Mercedes szólt, hogy ebből baj lesz, a vízhőfokmérő egyre csak feljebb kúszott, ami nem túlzottan érdekelte a sofőrt. Pár perc csúcstempó meg is hozta az eredményt, gőz formájában jelezte az S-osztály, hogy ideje lassítani.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?