Végre sok-sok gyári fotón a Peugeot 308 facelift

Új motorokkal és új arccal frissült a Peugeot 308

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Gazdaságosabb benzines és dízel, valamint a GT 8 sebességes automatája jelentik a Peugeot 308 ráncfelvarrás legnagyobb változásait.


Először csak rossz minőségű képeken bukott le a Peugeot 308 új arca, később azonban teljes képet kaphattunk róla, hogy mi vár ránk. Most végre a Peugeot is bedobta a törülközőt és számos fotón mutatja kompakt autójának minimális változásait. A legdrasztikusabb változás az orrot érinti, ahol a lökhárítóba már karakteresebb légbeömlőket telepítettek, valamint új a szintén most frissített 301-ről ismert nagyobb hűtőrács is. Hátul a már macskakarmot mintázó lámpák jelentik a változást. A korábbi pletykák igazak voltak, úgy látszik, tényleg nem kapja meg az i-Cockpit műszerfalat a 308, de szerencsére a nagyszerű fogású kormányok megmaradnak.

Sokkal fontosabb, hogy az új fejlesztésű, már 130 lóerős 1,6 literes BlueHDI dízel váltja a korábbi 120 lovasat. Állítólag több mint 200 szabadalmat regisztráltattak az új gázolajossal kapcsolatban, aminek teljesítménye egy 2,0 literes motoréhoz hasonlítható a Peugeot szerint. Ráadásul nem csak 10 lóerővel erősebb, de 6%-kal gazdaságosabb is. Benzines fronton az 1,2 literes, szintén 130 lovas PureTech frissül: állítólag 4%-kal gazdaságosabb, a károsanyag-kibocsátáson új részecskeszűrővel, új katalizátorral, optimalizált kipufogógáz hőmérséklettel és nagyobb hőbírással rendelkező anyagokkal csökkentettek. A 308 GT sportmodell továbbra is megtartja 2,0 literes, 180 lovas dízelét, ám korábbi 6 fokozatú automatáját 8 sebességesre váltja. Az Aisin fejlesztésű váltó 7%-kal gazdaságosabb üzemet enged, ráadásul 2 kilóval könnyebb.
Hirdetés

Jó hír még, hogy a 3008-ban és 5008-ban elérhető vezetéstámogató rendszereket a faceliftes 308 is megkapja. Így mostantól rendelhető lesz radaros ráfutásgátló, sávelhagyásra figyelmeztető és éberségfigyelő. Lesz még táblafelismerő és araszolásra is képes távolságtartó tempomat is. A frissítés után is megmarad a 308 GTi csúcsverzió, 270 lóerővel, Torsen diffivel, 19 colos könnyűfém felnikkel, vörös féknyergekkel és Michelin Pilot Super Sport abroncsokkal. Nála az új kék-fekete, kéttónusú fényezés lesz újdonság, a Peugeot-tól jól ismert elválasztásban.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?