Végre leleplezték a várva várt Acura NSX-et
Duplakuplungos váltóval, hibridként és összkerékhajtással jön a Honda Ferrarija, az Acura NSX
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Több évnyi fejlesztés után a Honda újjáélesztette egy generáció álomautóját. Detroitban bemutatkozott az Acura NSX.
A Honda NSX, vagy ahogy Amerikában nevezik, az Acura NSX legenda lett. Ayrton Senna segédkezett a fejlesztésénél, filmekben is kapott szerepet és mint a japánok Ferrarija, hamar gyűjtői darabbá is vált. 1990 és 2005 között készült az eredeti így a második generációra tíz évet kellett várni, de a Detroiti Autószalonon végre megmutatták a végleges változatot. A képeken látható autó bár nagyon sok külső megoldásában idézi a már évekkel ezelőtt látott prototípust, műszakilag nem sok közük van egymáshoz.
Eredetileg szívó V6-ost terveztek, végül egy hosszában beépített V6-os került a hátsó tengely elé, amit ráadásnak két turbó lélegeztet. Az NSX hajtásláncát három elektromotor is kiegészíti, amik mindkét tengelyt hajthatják, a rendszer acurás neve Sport Hybrid Super Handling All-Wheel Drive. Két motor van az első tengelyen, amikkel erővektoros aktív kormányzást is meg tud valósítani, azaz kvázi még jobban behúzza a kanyarívre az autót. A harmadik motor a váltó és a robbanómotor közé van beépítve, de az 550 lóerősre ígért teljesítmény zömét a szabályozható hangú V6-os adja. A váltómű egyébként kilencfokozatú, duplakuplungos szerkezet, amivel gyorsak és vonóerő-megszakítás nélküliek a gangolások.
Az NSX első kerekei 19 colosak, a hátsók 20-asok, a gumiméret 245/35 ZR 19 és 295/30 ZR 20. A fékezésről elöl hat, hátul négydugattyús féknyergek és karbon-kerámia féktárcsák gondoskodnak. Az új NSX a koncepcióhoz és az első generációhoz képest is nőtt minden irányban. A hossza 4,47 méter, a tengelytávja 2,63 m, magassága alig 1,215 m, míg a szélessége nem szerény 1,94 m. A végleges NSX napi használhatóságát a kapcsolóval változtatható menetmódokkal javítják: ezen a halk, a sport, a sport+ és a pálya üzemmódok lettek előre meghatározva. Az állás kihat a lengéscsillapításra, a motorerőre, a váltó karakterére, az elektromos üzemmódra és még a kipufogó hangszintjére is. A rajtautomatika használatakor az autót hajtó összesen négy motor együtt dolgozik, hogy a lehető legkisebb idő alatt katapultálhasson az NSX. Pontos teljesítményadatait és árát csak később teszik közzé, de az utóbbit 150 ezer dollár, azaz 40 millió forint körülire tippelik a bennfentesek, az NSX tehát a BMW i8 ellenfele lehet.
“…a váltó és a robbanómotor közé…”
A belső égésű motort a dilettánsok hívják robbanómotornak.
teljesítményben jobban közelít a Ferrarikhoz mint az előd
szép, mert szép
60 Opel, 30 Ford, 80 Suzuki, 25 BMW mellett a Hungárián biztos
de külsőben semmi egyedi
– elölről egy elfuserált Audi R8 – hátulról Aston One-77-re hajaz nálam
szentségtörés, h nem RWD – pff :/
viszont tény AWD-vel alkalmasabb “mindennapos” használatra
a Ferkó 458 Italia 70 pénz – és az odab.sz
ez 40 lesz – fene tudja
élőben hogy fest, műszakilag mennyire megbízható, terhelve mit bír és milyen költségű és gyakoriságú lesz a szervizelés
ezek dönthetnek
Az előző NSX felkavarta az állóvizet a sportautók piacán – kíváncsian várom a mostanit.
Meghajtanám 🙂
Turbó motor, DSG váltó…..itt páran most belevizelnek a neon foglalatba.
baba a verda