Az új Swift is halad a korral: króm helyett fekete hűtőrácsával, lekerekített vállvonalakban végződő, L-alakú menetfényével és a szélesített sárvédőivel. A régi hagyományok is megmaradtak, az alapvető formai sajátosságok és a lebegő tető messziről felismerhetővé teszi az újdonságot. Az új Swift 13 féle fényezéssel érhető el: 9 egyszínű és 4 kéttónusú.
Az új Swift a gyártó állítása szerint tágasabb lett, illetve ergonomikus funkciókkal felszerelt, kényelmes utastérrel fokozza a vezetési élményt. Feltűnik a beltérben, hogy a központi kijelző és kezelőszervei finoman a vezető felé fordulnak, a világosszürke, lekerekített műszerfal közepén egy 9 colos HD érintőképernyő kapott helyet. Ez az egység vezeték nélkül támogatja az Apple CarPlay® és az Android Auto™ csatlakozást, mindemellett hangfelismeréssel, Bluetooth zenelejátszással, és a jármű állapotáról szóló információkat is megjeleníti. A GL és GL+ felszereltségek digitális vezérlőpanellel ellátott manuális klímaberendezéssel rendelkeznek. Automata klímaberendetzést csak a GLX szinten kínál az új Swift.
A motortérben egy új, ám továbbra is 1,2 literes erőforrás lapul, amely háromhengeres és a Z12E kódot kapta. Ez az erőforrás a korábbi K12D motorhoz képest hatékonyabb, könnyebb és alacsonyabb fordulatszámtól érhető el a nyomaték. Környezetvédelmi szempontból is előrébb lépett a Swift, hatékonyabb égés, átdolgozott kipufogógáz-visszavezetés, modernebb katalizátorok és egy részecskeszűrő is került az újdonságba. Mindemellett a 12 voltos lágyhibrid rendszert is megkapta, mellé ötfokozatú kézi sebességváltó, vagy CVT, tehát fokozatmentes automata is kérhető lesz. Természetesen a Swift a legújabb AllGrip összkerékhajtást is megkapja opcióként.
Örömteli, hogy felhagytak a rejtett hátsó kilinccsel – a visszafogott méretűre kicsinyített hűtőmaszk és a mandulazöld prospektusszín elég lehet arra, hogy elszipkázzanak Dacia vásárlókat akiknek már túl agresszív az új Sandero arculata, a Clio pedig túl drága. Ahhoz persze árban is versenyképesnek kell lenniük.
Már az elődjét se vette a kutya se úgy bedrágultak a vége felé, pedig abba legalább egy normális motor volt és egész pofásra sikerült, nem ilyen indiai belpiacos maruti fíling.
Swiftet meg sose azért vett az ember, mert olyan hüh’dejó autó, de legalább olcsó…… volt.
Oké, minden drágult, de ennyi pénzért v. alig többért már sokkal autószerűbb valamikbe is belehet ülni.
Ezt a 3hengeres szívót meg komolyan nem értem, egyszer már kukázták a 3hengeres boostereket, pedig az pont egy tisztességes kis motor volt, teljesen jó volt vele pl. pont a swift,
itthon biztos nagy bukás lesz, sokán utálják a 3hengereseket, mjuk valahol érthető is.
Japánban kapható a MHEV nélküli változata is, azt miért nem hozzák nekünk?
Sajnos nagyon drága, lett, ill. gyenge. Sajnálom, mert van egy swift-em, amit nagyon szeretek. Idővel szeretném lecserélni, de kénytelen leszek másra váltani.