Végre itt van! Dízelként is! Opel Astra kombi teszt

Korán keltették a dízelek halálhírét. Itt egy újabb túlélő!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ha tágas, gazdaságos, szerethető családi autót keresel, akkor ne csak a SUV-ok felé nézelődj. Egy kombi kell neked!

Már nem újdonság az Opel Astra L-generációja, sem annak kombija, viszont hozzánk még csak most jutott el, idén kapják meg az első vásárlók a várva-várt puttonyosukat. Ráadásul az Opel - nagyon okosan – széles motorpalettát kínál benzines, PHEV, teljesen elektromos és dízel változatokkal. Ezek közül az egyik legérdekesebb, a dízel járt nálunk először. Kezdhettem volna azzal az elcsépelt mondattal is, hogy a flottások kedvence, ám ez már változóban van a zöld rendszámok nyújtotta előnyök miatt, ugyanakkor a dízel még mindig ideális megoldás a flottavásárlók számára ezért a hazai importőr is nagy reményeket fűz hozzá, és nem véletlenül. A z autó egyébként a C-oszlopig megegyezik a többi Astrával. Vonalzóval rajzolt, de a Stellantison belül azért karakteres formatervét nem igazán érheti kritika. Ha tippelnem kell több embernek fog tetszeni, mint amennyinek nem. A kombi hátsóját ráadásul úgy toldották az autóhoz, hogy nem bántja a szemet. Egységes egésznek tűnik, ugyanazokkal a hátsó lámpákkal, lökhárítókkal, amelyek a ferdehátún is láthatók. A lényeg azonban a hossznövekedés, ami közel 27 centi (a tengelytávolság esetében 5,7 centi). A szélesség nem változott a magasság pedig csak 7 millimétert nőtt. Jó nagy csomagtérre számíthatunk akkor ugye?
Hirdetés
A válasz: igen. Alapból 597 literes a csomagtér, ami ráadásul 1634 literesre is bővíthető. Praktikus részletek még az oldalzsebek kialakítása, a csomagrögzítő fülek megléte, a szatyorakasztó és a 12voltos csatlakozó. Természetesen a világításról sem feledkeztek meg a tervezők, úgyhogy az Astra kombi tényleg egy nagyszerű családi autó, vagy akár „munkagép” ha valaki hátul hordja a munkájához szükséges cókmókot. A hatalmas csomagtér mellett a hátsó hely sem piskóta, simán elférnek magas felnőttek is, elöl pedig az AGR minősítésű „fotelekben” lehet helyet foglalni. Ugyanakkor érezni, hogy elsősorban a Peugeot i-Cockpitjéhez szabta a Stellantis az üléspozíciót, de némi matatással azért mindenki a saját testalkatához tudja szabni, és akkor jól látható a digitális műszeregység a kormánykerék mögött, amit kiválthat a HUD. Az infotainment szintén érintőképernyős, de szerencsére maradtak fizikai gombok is, szóval nagyon egyszerű kezelni az Astra fedélzeti rendszereit. Az automatikus sebességváltó kapcsoló fogantyúja sem foglal sok helyet, úgyhogy a kartámasz alatti rekeszen kívül még pohártartó, egy külön tárolózseb és a vezeték nélküli telefontöltőnek is jutott külön zseb.
Hirdetés
Elérkeztünk a hajtáshoz, ami szintén egy nagyon érdekes része az autónak. Ugyanis politikai nyomásra dízelek mintha kegyvesztetté váltak volna… a felszínen. Ám eközben a vásárlók nagyon is érdeklődnek utánuk, továbbra is sokaknak egy gázolajos szerkezet az optimális megoldás. Az Astra orrában szolgáló 1,5 literes, négyhengeres masina pedig igazi arany középút. 130 lóereje nem észvesztő, viszont a 300 Nm forgatónyomatéka már 1750-es fordulatszámtól érkezik, szóval egyáltalán nem lomha. Hangosnak hangos, de a célközönséget ez nem fogja zavarni, bemelegedve ráadásul jócskán enyhül a kerregése. Kárpótol érte a szerény étvágya, ami a gyári adatok alapján 4,7 liter 100 kilométeren vegyesben. Nekem az átlag nem lett sokkal több, egészen pontosan 5,3 liter, ám hozzá kell tennem, hogy nem klasszikus vegyesben, ugyanis a városi tekergés dominált a mérési ciklusban. Egyszerűen jó volt közlekedni vele. Józan méreteivel, nem túl steril, megfelelő visszajelzést adó kormányával és feszes, de nem rázós futóművével, valamint az észrevétlenül kapcsolgató 8-fokozatú automatikus sebességváltójával az átlagos közlekedési felhasználásra ez egy igazán kellemes gép. Viszont, aki még dízellmotorral szeretné megkaparintani, igyekezzen, mert ki tudja, meddig tarthatják a kínálatban. Most ráadásul kategóriájában egészen jó ajánlattal 10 020 000 forintról indul a dízelmotoros változat, amit mindenképp az automatikus sebességváltóval párosítanak. A tesztautó már a GS, tehát a sportos stlíuselemekkel felruházott változat volt 11 100 000 forintért. Ebben a fontosabb vezetősegédek is benne foglaltatnak, szóval érdemes inkább a magasabb felszereltségben gondolkodni, de még így sem emelkedik az ára a kategória fölé, sőt!
Hirdetés
Értékelés
Pozitív
Óriási csomagtér, takarékos dízelmotor
Negatív
Nem tudni meddig elérhető ezzel a hajtáslánccal
Árak
Tesztmodell alapára
10 020 000 Ft (2024.03.20.)
Tesztautó ára
11 100 000 Ft (2024.03.20.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1498 cm3
Teljesítmény:
97 kW (132 LE) 3750 1/min-nél
Nyomaték:
300 Nm 1750 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
11 s
Végsebesség:
208 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
4,7 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4642 mm
Szélesség:
1860 mm
Magasság:
1481 mm
Saját tömeg:
1408 kg
Össztömeg:
1980 kg
Tengelytáv:
2732 mm
Karosszéria-kivitel:
kombi
Csomagtér:
597 - 1634 l
Motor és váltó
Motor:
Dízel
Motorosztály:
Euro 6d
Hengerűrtartalom:
1498 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
8 fokozatú automata
Nyomaték:
300 Nm 1750 1/min-nél
Teljesítmény:
97 kW (132 LE) 3750 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
208 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
11 s
CO2-kibocsátás:
120 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
4,7 l/100km
Fogyasztás a használónál:
5,3 l/100km
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?