Végre itt a friss, háromhengeres 3-as BMW
Apró módosításokkal és átdolgozott motorokkal jön a 3-as BMW
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Morcosabb lett a kinézete, de a változásokat csak nagyítóval lehet észrevenni a megfiatalodott 3-ason. Motorjai erősebbek lettek.
Kezdjük a nehezebb résszel, az F30-a szériájú 3-as BMW 2011 őszén mutatkozott be, így karrierje felénél, azaz most kapott egy kis ráncfelvarrást. Nagy beavatkozásra nem volt szükség, de az újabb Mercedes C-osztály mellé és az idén megjelenő vadiúj Audi A4 ellenében valamit a BMW is ki kellett találjon. Kicsit talán ellustálkodták ezt a munkát, mert a régi és az új közötti különbséget még képpárok nézegetésével is csak alig lehet kiszúrni. Pedig átdolgozták, a lökhárítója megváltozott, de mivel minden kivitelváltozaté eltérő volt eddig is, így könnyű belecsúszni a helytelen általánosításba.
Maradjunk a biztosnál, változtak a fényszórók, amelyek opcionálisan már teljes egészében ledesek is lehetnek. A hátsó lámpák rajzolta is megváltozott, és a kötényeken is észrevenni némi eltérést az eddigihez képest. Az idő előtt kiszivárgott képek tanúsága szerint van új szín a skálán, a metálkék árnyalat a 2-es Active Touererhez már elérhető volt. A beltérben is csak kevés változott: a klímapanel környéke, meg a légrostélyok díszítése az újdonság.
A motorok is megváltoztak. Az új belépő benzines azonos teljesítmény mellett - le sem kéne írnom, annyira magától értetődő, hogy kisebb fogyasztással - elvesztett egy hengert és 100 köbcentit, az eddigi 1.6-os négyhengeres helyett a 2-esből már ismert 1.5-ös négyhengeres hajtja a 316i-t. A 320i-nek 20 newtonméterrel nőtt a nyomatéka, és az is kisebb fogyasztást ígér. Az eddigi 328i-t a már 252 lóerős 330i váltja, de a név mögött maradt a 2,0 literes turbós benzines erősebb változata. A 335i eddig használt sorhatos 3,0 literese helyett az új motor változatlan lökettérfogat mellett 50 Nm és 20 lóerő pluszt tud; 326 lovas és 450 newtonméterrel tol.
A megújult BMW 3-as szedán műszaki adatai
Változat | Hengerszám / lökettérfogat (cm3) | Teljesítmény (LE) / Nyomaték (Nm) | Gyorsulás (s) / Végsebesség (km/h) | Kombinált fogyasztás (l/100 km) |
BMW 318i | 3/1.499 | 136/220 | 8,9/210 | 5,1 |
BMW 320i | 4/1.998 | 184/290 | 7,2/235 | 5,5 |
BMW 330i | 4/1.998 | 252/350 | 5,9/250 | 6,1 |
BMW 340i | 6/2.998 | 326/450 | 5,2/250 | 7,4 |
BMW 316d | 4/1.995 | 116/270 | 10,7/205 | 3,9 |
BMW 318d | 4/1.995 | 150/320 | 8,6/215 | 4 |
BMW 320d | 4/1.995 | 190/400 | 7,3/235 | 4 |
BMW 320d EDE | 4/1.995 | 163/400 | 7,9/230 | 3,9 |
BMW 325d | 4/1.995 | 218/450 | 6,8/245 | 4,9 |
BMW 330d | 6/2.993 | 258/560 | 5,6/250 | 4,9 |
BMW 335d xDrive | 6/2.993 | 313/630 | 4,8/250 | 5,4 |
BMW 330e | 4/1.998 | 252/420 | 6,3/225 | 2,1 |
A dízelek is erősödtek, a 318d 7, a 320d 6 lóerővel lett fickósabb, így már kerek 150 és 190 lóerőt teljesítenek. Teljesen új a 330e plug-in hibridváltozat, ami kétliteres benzinese mellett egy 80 kW teljesítményű villanymotorral összesen 252 lóerő rendszerteljesítményre képes. Tisztén elektromos hatótávja 35 kilométer. A váltók a legtöbb esetben hatfokozatú kézi egységek, de rendelhető, illetve az erősebb változatokhoz széria a nyolcfokozatú automata. A képeken nem látszik, de egy kicsit áthangolták a futóművet is. Változtattak a lengéscsillapítókon, és egy kicsit feszesebbre vették a csillapítást, ehhez kapcsolódóan a kormányzás sem a régi. Mindezt azért, hogy a vezethetőség terén továbbra is etalon maradhasson a 3-as.
A 3-as valószínűleg a következő generációjában is megmarad hátsókerékhajtású, de az xDrive összkerékhajtás egyre népszerűbb. Rendelhető a 320i, 330i, 340i, 318d, 320d, 330d változatokhoz, a 335d motort meg csak vele lehet kérni. Újdonság a 3-asban a színes head-up display, de a navigáció is frissült. Gyorsabb számolással és pontosabb célba vezetéssel büszkélkedhet, árában benne van, hogy a frissítéseit három éven át a gyár végzi. A parkolóautomatika már átlós irányban is segít, a fedélzeti wifi meg az elérhető leggyorsabb LTE rendszeren üzemel. A friss 3-as árairól és a szalonba kerülés dátumáról egyelőre még nincs információ.
Nem volt kétségem felőle, hogy te pont ilyet láttál. Előtte két VW-be töltöttek olajat igaz? Hogy ez mindig előtted történik…
Ez mind semmi az emberi ostobasághoz képest. Pl a kérdésed is borzasztó.
Pont ma délután láttam egy X3-ast egy shell kúton amibe a kutas olajat töltött…
A cikkre csak annyit jegyeznék meg:és tartós is lesz az az új motor???
3 hengeres BMW hihetetlen… Hová süllyed még az autóipar.