Álca nélkül is jól mutat az Audi villanyautója
Tavaly júliusban már alaposabban is megismerhette a nagyvilág az Audi villany-SUV-ját, hiszen a gyártó egy nagy csokornyi fotót tett közzé róla, ám akkor még tirke-tarka külleme nem igazán adta vissza a vonalait. Most azonban levette álruháját, és nem titkolózik tovább a 4,77 méter hosszú, 1,97 méter széles, 1,65 méter magas autó.
A Q6 e-tron legnagyobb újdonsága, hogy a nappali menetfény állítható, annak függvényében, hogy a sofőr milyen mintát választ ki, akár menet közben is
Hátul is működik ez a mechanika, például a vészvillogó bekapcsolása után egy háromszög jelenik
A "hűtőmaszk" csak dísz, nem megy át rajta levegő, az esztétikai szerepe viszont annál nagyobb, hiszen leginkább e segítségével különböztethető meg a Q6 és SQ6 e-tron, persze a csomagtérajtón lévő feliraton túl
2,90 méter a tengelytávolsága. Az Audi háza táján az első modell, amely a PPE (Premium Platform Electric) platformra épül, így a legközelebbi testvére a szintén erre az struktúrára épített Porsche Macan EV
Az utastérben már nincs túl sok újdonság, hiszen a Müncheni Autószalonon megmutatta az Audi, ám most konkrétabb adatokkal is szolgáltak. A műszerfal tetemes részét az MMI névre keresztelt panoráma képernyőcsoport teszi ki, bal oldalon a 11,9 colos digitális műszeregység, tőle jobbra pedig a 14,5 colos érintésérzékeny multimédiás kijelző található. Persze gondoltak az utasoldalra is, hiszen oda is került egy 10,9 colos, ugyancsak "tapizós" képernyő, amely ráadásul úgy lett kialakítva, hogy menet közben is lehet rajta tartalmat fogyasztani, a sofőrt nem fogja zavarni.
A középkonzolon elegáns kialakítást kapott az irányváltó, illetve természetesen töltőpad is jár az autóhoz
Előre egy méretes, 64 literes frunk (első csomagtartó) kerül
Hátul sincs ok a panaszra: 526 literes a csomagtér, a 40:20:40 arányban hajtható ülések ledöntésével pedig 1529 literig bővíthető
Alig található néhány gomb a műszerfalon, a klíma is kizárólag a képernyőről vezérelhető
Egyértelmű, hogy a legnagyobb különbség a Q6 és az SQ6 e-tron között a motorfronton keresendő. Mindkettőben közös, hogy 100 kilowattórás akkumulátor kerül az autókba, a villanymotorok pedig egyenesen Győrből érkeznek, amelyek a márka állítása szerint 30 százalékkal kevesebb helyet foglalnak, és 20 százalékkal kisebb tömeget jelentenek. Maximum 270 kilowattal képes tölteni az Audi mindkét újdonsága, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy 10 perc alatt 255 kilométernyi hatótávot képes felvenni az Q6 e-tron, vagy ha úgy tetszik, 21 perc alatt tölthető 10-ről 80 százalékra. Az SQ6 jelenleg a paletta csúcsa, hiszen 510 lóerő a teljesítménye, 4,3 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára, a végsebessége pedig 230 km/h. Ezzel szemben a sima Q6 382 lóerőt kínál, 5,9 másodperc alatt futja a 0-100 km/órát, a végsebességét pedig 210 km/órára korlátozták. Az értékesítés még az idei év második felében elindul, ám egyelőre csak a német árak ismertek.
Németországban a Q6 e-tron 74 700 euróról (mai árfolyamon 29,5 millió forintról), míg az SQ6 e-tron 93 800 euróról (37,1 millió forintról) indul