Végre, egy kis vagányság! Kia Stonic teszt
Kia Stonic 1.0 T-GDI HP DCT Platinum teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Bár a Stonic már több mint két éves modell, még mindig vagánynak hat. Nem is rossz gép, de azt azért nem tudom elhallgatni, hogy a van a Kiánál jobb ajánlat is.
A Stonic palettáján ma is négyhengeres, szívó benzines az alapmotor, 1,25 literes lökettérfogattal és 84 lóerővel. Korábban azzal próbáltuk, s városi használathoz alapvetően elég is volt, az erősebb benzinesek csak 1,0 literesek és háromhengeresek, de turbósak. 100 és 120 lóerővel is elérhetők, az erősebbikhez opció (500 ezer forintért) a 7 fokozatú DCT duplakuplungos váltó, ami kétségtelenül kényelmessé teszi, pláne úgy, hogy a 120 lóerő mellé 172 Nm, már 1500-as fordulattól elérhető nyomatékot is kapunk. Korrekt is a gyorsulás, gyakorlatilag minden (normális forgalomban adódó) esetben biztosan lehet számítani az erejére. Az automata váltós csúcsbenzinessel 10,6 másodperc a 100-as sprint, 185 km/óra a végsebesség, amivel bőven túlmutat azon, ami elvárható egy kisautó alapú crossovertől.
Vitathatatlan, hogy a Stonic elsősorban megjelenésével és kényelmi extráival kíván hódítani, hiába fűtött a kormány, kissé érzéketlen, visszajelzést nemigen adó, s a futómű is kemény egy csöppet a 17 colos kerekekkel. Viszont Bluetooth kihangosító és Apple CarPlay, Android Auto funkciós, érintőképernyős, kormányról vezérelhető hifi már alapáron is jár, tolatóradar és tolatókamera az alapverzió kivételével. A csúcsverzió vészfékezős, hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztetős és hiperérzékeny holttérfigyelős, akkor is kolompol, amikor már rég biztonságos, sőt, óriási követési távolságot hagyó az átsorolás. Sebaj, inkább szóljon, mint ne.
Árak
Tesztmodell alapára
6 149 000 Ft (2020.01.04.)
Tesztautó ára
6 849 000 Ft (2020.01.04.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
998 cm3
Teljesítmény:
88 kW (120 LE) 6000 1/min-nél
Nyomaték:
172 Nm 1500-4000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,6 s
Végsebesség:
185 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
5,8-6,4 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4140 mm
Szélesség:
1760 mm
Magasság:
1520 mm
Saját tömeg:
1220 kg
Össztömeg:
1670 kg
Tengelytáv:
2580 mm
Karosszéria-kivitel:
ötajtós crossover
Csomagtér:
352-1155 l
Belső szélesség elöl:
1460 mm
Belső szélesség hátul:
1420 mm
Belmagasság elöl:
940-1000 mm
Belmagasság hátul:
960 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
170 mm
Ülőlap hossza elöl:
500 mm
Ülőlap hossza hátul:
460 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1200 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1060 mm
Csomagtér magassága:
400 mm
Csomagtér hossza:
650 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1500 mm
Raktérnyílás szélessége:
900 mm
Raktérnyílás magassága:
1050 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro6d-TEMP
Hengerűrtartalom:
998 cm3
Hengerek/szelepek száma:
3/12
Sebességváltó:
automata (7 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték:
172 Nm 1500-4000 1/min-nél
Teljesítmény:
88 kW (120 LE) 6000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
185 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,6 s
CO2-kibocsátás:
133-146 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
5,8-6,4 l/100km
Fogyasztás a használónál:
7,6 l/100km
A Picantonak is láttam egy X Line változatát…. Azt már nem gyártják?
Tehát a Picantonak is van/volt “szabadidőautó” változata…
Haha. Az azért csak egy felszereltség, a hazai piacon nem elérhető amúgy.
Igazából a stonic is csak egy rio…
A külső cicomát leszámítva…