Végre egy igazi összehasonlítás a legkörnyezetbarátabb autókról
Most megtudhatjuk, a teljes életciklust figyelembe véve mely modellek a legzöldebbek
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A gyártási folyamatot, a mindennapi használatot és az autó utóéletét is vizsgálva meglepő eredmények érkeztek, melyek a legkörnyezetbarátabb autók, és mennyivel zöldebbek szennyező társaikhoz képest.
Az egész életciklust 16 évnek (és 240.000 km-nek) becsülték, ami - legalábbis magyar viszonylatban - elég optimista. Ugyanis itthon ez nem a teljes futásidő, inkább az autók átlagéletkorát közelíti, ami 15 év.
Most először tették közzé az értékeléseket, ezért vannak még hiányosságok a módszereikben, például nem veszik figyelembe a gyártáskor szükséges vízmennyiséget, vagy a használat közben kibocsátott káros anyagok közül a nitrogén-oxidokat és a kén-dioxidot. Ennek ellenére a számításokat külső kutatóintézetek ellenőrizték, és még ha vannak is benne problémák, akkor is ez az első ilyen jellegű hiánypótló összehasonlítás, később pedig még tovább fejlesztik majd a pontozási rendszerüket.az Audi A3 35 TDI Sportback 47 tonnás értékével zöldebb, mint az 1,5 literes TSI-vel szerelt változata (55 tonna).
Ugyanez az összefüggés igaz a többi modellre is: összességében egy autó kis mérete sokkal többet befolyásol a károsanyag-kibocsátásban, mint a meghajtás elektromossága.
A legjobb ez alapján persze egy olyan autó lenne, ami apró is és villanyos is: és valóban, a legjobb értéket a Fiat 500 elektromos változata kapta (31 tonna), de a VW ID.3 sincs sokkal lemaradva mögötte (35 tonna). A teljes lista itt érhető el.
eu finanszírozott, valszeg túlfizetett galeri, “hihetettlen” micsoda eredmény!
Milyen pöcegödörből bújnak elő az ilyen idióták akik úgy böfögnek ide hülyeségeket hogy egy sima gugli kereséshez is hülyék?
Na ez aztán teljesítmény volt részedről. Azt se tudod hogy ezt eszik vagy isszák de azért hozzá szólsz
Taníts “mester”!
Miért kellene nekem pótolni a műveltséged. Mielőtt reagáltam, azért átgugliztam hogy miféle ez a szervezet, normális embernek elég egy negyed óra arra hogy átlássa.
Akkor például felfogtad volna, hogy az EU ennek egyáltalán nem tagja, ellenben a brit és a svájci közlekedési minisztérium igen.
Ezek után neked mindössze a fenti böfögésre tellett…
Dr./prof/Habil…demens barátom.
Trágárságokat gépelni, az magas szinten megy.
Ekkora mentális teljesítménnyel a felszínt sem lehet karcolni. (lehet nekem sem)
Na, látod így is lehet sértegetni, bunkózás nélkül, alpárkodáshoz nem kell sok ész.
A, nem a legélesebb kés, szindróma azért felvillant.
https://en.wikipedia.org/wiki/Green_NCAP
Nem is tudom, kérlek világosíts fel, ez mit jelent?: “European Governments”
Vicc, volt, inkább ne.
@qq: azt hiszem te Csalfa vagy csak álnéven, mert 1. ugyanúgy nem érted az idegen szavakat amiket használsz. 2. Ugyanúgy nem vagy képes alapvető szövegértelmezésre. 3. Ugyanúgy mentes vagy alapvető ismeretektől.
Az hogy valaki nem érti a különbséget hogy “az EU” és “European Governments”, nos ezt egy embertől szoktuk itt látni.
Akkor a kedvedért: az “EU” azt jelenti hogy az EU jogalkatói (Parliament és a Tanács, utóbbi 27 ország közigazgatása) az Európai Bizottság javaslatára (akik előtte szintén a 27 tagállammal konzultálva) hoznak egy intézkedést (vagy a Bizottság a két jogalkotó utasítására hoz valami részletrendelkezést) ami 27 országra kötelező, amit általában még pár ország automatikusan átvesz, mások meg csak simán követik. Ezzel gyakorlatilag a világ legbefolyásosabb gazdasági tömörülése.-
A Green NCAP esetében meg összesen részt vesz pár minisztérium és egy pár privát szervezet, pl biztosító, autóklub, ezek egy része nem is EU tagállamból.
Felfogod ezek után mennyire ostoba volt a kommented?
Olyan mintha a cikk arról szólna hogy a hengerenként 4 vagy az 5 szelepes motor a jó, de meg ide böfögnéd hogy mennyire utálod a helikoptereket…
Sok sok év súlyos terápia.
Na ez ott hiányzik.
Próbálok valami értelmet juttatni az agyadba te pedig inkább becsukod azt és elkezdesz valami személyeskedést mantrázni…
Klasszik csalfa 🙂
Sok sok év súlyos terápia.
Na ez ott hiányzik.
Ja, és saját leírt szöveg értése.