Végre egy élményautó. Ford Fiesta ST teszt
Ford Fiesta ST teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az egyik legnépszerűbb kisautó frissítésével sportkiadás is érkezett, és örömmel jelentjük, hogy a második generációs Ford Fiesta ST igen jól sikerült darab. Élmény pályán, de a hétköznapokban is.
Azzal együtt, hogy az ülés nem százas, elöl azért igen jó dolgunk van a Fiesta ST-ben. Pláne a volán mögött. Olyan autó, van annyira jó autó, hogy (automata) klíma off, (egyébiránt kellemesen szóló) zene off, s adhat tőlem Bluetooth-kihangosítót, USB-csatlakozót, navigációt, ülésfűtést, SYNC hangvezérléses és segélyhívós rendszert, MyKey programozható kulcsot, nem nagyon érdekel. Még a más kocsikban oly’ fontos tempomat sem. A műszerek jól olvashatók, az ESP-t lehet csak engedékenyebbé tenni (a kipörgésgátló pihentetésével) és ki is kapcsolni, pompás, menjünk.
Mert a váltó is nyert egy fokozatot, s már 6 sebességes. A 100-ra gyorsulás sokat javult (8,4 kontra 6,9 mp), a kevésbé lényeges végsebesség 220 km/óra. Az üres tömeg 1,16 tonna. Jó-jó, ezek száraz számok, de milyen a valóságban? Szenzációs! Szenzációs, mert épp annyira erős, amennyire "kell". Az induláshoz, egy előzéshez, egy-egy jóízű autózáshoz. És - versenypályán próbálva - ahhoz is, hogy sokat kelljen fékezni...
Hangja kívülről semmi (a többiek szerint mint egy normál ezerkettesé), bent bezzeg szuszog, fütyül, a Sound Symposer révén meg egész mély tónussal, vérforralón ordít. A fék hátul is tárcsa, a futómű szimpla elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros, de elsőrangú hangolású. A 17 colos felniken és rossz úton rugózási komfortról kár beszélni. Pályán és forszírozott tempónál el-elemelgeti az ívbelső hátsó kereket, csöppet tolja az orrát, gázelvételre viszont csak nagy sebességnél indul el a feneke. Egyáltalán nem gonoszul, könnyen kontrollálhatóan. A differenciálzárat imitáló elektronika nem rossz, de nem is egy mechnikus sperr, a kettőfelet ha forgó kormány ellenben zseniális, akárcsak a váltó. Fura, hogy ennyire, akár egy ujjal is kapcsolható, mégis parádésan pontos, le a kalappal.
Minden más kevéssé fontos, azonban jó tudni, hogy a hétköznapokban is használható az autó úgy helykínálatával, mint szolgáltatásaival. És nem tekeri ki a kormányt a kézből, a jogsinkat sem veszélyezteti (bár az 50 km/óra azért kihívás...), sztrádán a motor (130 km/óránál) 3000-et forog, nincs csúnya zaj, se csúnya fogyasztás. Cammogva különben 6,5-7 literrel is elvan, de a 8-8,5 l/100 km abszolút reális és vállalható érték.
Az ára? Alapból 6,1 millió forint, ami sok is, meg nem is, vagy legalábbis versenyképes, hiszen a riválisok sem olcsóbbak, sőt. Meglátjuk, mit tud a már csakis automata váltós új Clio RS, addig is a Fiesta ST pl. Cooper S-szinten mozog (a DS3 Racingnél, a Corsa OPC-nél és a többieknél fürgébb, keményebb), s az extrákat drágán mérő Mininél mégiscsak elérhetőbb és józanabb. Valódi élményautó, becsülendő a mai elpuhult világban.
Árak
Tesztmodell alapára
6 095 000 Ft (2013.05.04.)
Tesztautó ára
6 757 000 Ft (2013.05.04.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1596 cm3
Teljesítmény:
134 kW (182 LE) 5700 1/min-nél
Nyomaték:
240 Nm 1600-5000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
6,9 s
Végsebesség:
220 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
5,9 l/100km
Méretek
Hosszúság:
3982 mm
Szélesség:
1764 mm
Magasság:
1468 mm
Saját tömeg:
1163 kg
Tengelytáv:
2489 mm
Karosszéria-kivitel:
háromajtós
Csomagtér:
276-960 l
Belső szélesség elöl:
1380 mm
Belső szélesség hátul:
1280 mm
Belmagasság elöl:
910-990 mm
Belmagasság hátul:
900 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
160 mm
Ülőlap hossza elöl:
530 mm
Ülőlap hossza hátul:
460 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1000 mm
Csomagtér magassága:
560 mm
Csomagtér hossza:
600 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1330 mm
Raktérnyílás szélessége:
960 mm
Raktérnyílás magassága:
680 mm
Motor és váltó
Motor:
Otto motor
Motorosztály:
5
Hengerűrtartalom:
1596 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
manuális - 6 fokozatú
Nyomaték:
240 Nm 1600-5000 1/min-nél
Teljesítmény:
134 kW (182 LE) 5700 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
220 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
6,9 s
CO2-kibocsátás:
138 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
5,9 l/100km
Fogyasztás a használónál:
8,5 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
62 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
65 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
69 dB(A)