Végre egy autó, amin gondolkodtak! – Vezettük a Mazda MX-30-at
Stílus és fantázia egy helyen - Itthon próbáltuk ki a Mazda MX-30-at
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Mazdánál van egy olyan hitvallás, hogy megcsinálják az autót olyanra, amilyenre a legjobban tudják, és ahogy szerintük jó. Senki nem változtathat menetmódot, nincsenek bohókás beltéri elemek, és az MX-30 valóban úgy jó, ahogy van!
Mazdák között is nagyon egyedi az MX-30, igazán karakteres villanyautó
Úgy csinálnak autót, ahogy jónak látják, úgy állítják be a karaktert, ahogy szerintük tökéletesen illik hozzá.
Különleges jegyekkel dobták fel
Hangsúlyosan elválasztották a tetőt, mindenképp ezüst a tetőív
Radikális és más, úgy, hogy közben nem azon jár az eszünk, hogy ez egy újabb kretén külsejű villanyautó, mégis egyedi.
Nem egy túl nagy autó, alig 4,4 méter hosszú, városban még éppen kényelmes ekkora autóval közlekedni, és már van benne elég hely, viccen kívül, 2 méter közeli kolléga ült hátul a menetpróbán.Alig 4,4 méter hosszú, városi autónak még épp tökéletes
Érdekes a motortér, jelenleg sokkal több üres hely van benne, mint amennyit a motor elfoglal.
A motort jobb oldalra építették, de az autó egyensúlya így is tökéletes. A nagy ürességre pedig az a magyarázat, hogy érkezik egy hatótávnövelős változat, és a motortér üres terébe egy új Wankel motort építenek, ami majd termelni tudja az áramot.A belső dizájn nagy része ismerős, de nagyon sok részlete teljesen új és nagyon fantáziadús
Kimondottan ízléses a parafa alkalmazása a tárolókban, stílusosak a formák is
Vezetési módválasztó nincs, a Mazda mérnökei úgy lőtték be, hogy az autó karakteréhez passzoljon.
Van viszont növelhető visszatermelés, amire a váltógombon nem utal semmi, ellenben kapott "váltófüleket" a kormány hátoldalára, amivel öt lépésben állítható az erősség. A lényeg a hatékonyság, és így tudja kihasználni a legtöbbet az akkumulátorából, ami 35,5 kWh-s. Hatótávértékben 200 km-t ad meg a gyártó, ami a próbakör után nem tűnik lehetetlennek a 3/4-re töltött aksi mellett 170 km-t ígérő kompjútert tekintve. Töltését 11 kW-os AC, vagy 50-es DC teljesítménnyel végezheti, a Mazda pedig beépítette az árba a Type2-es töltőkábelt is, így nem csak a hálózati konnektoros töltő, hanem a köztéri oszlopon használható is jár az MX-30-hoz.Beszállni hátra nem annyira kényelmes, fejre/vállra vigyázni kell kiszálláskor a zárszerkezet miatt
Újrahasznosított műanyag és jó minőségérzetű bőr is található a beltérben
Két komplett összeállításról van szó, amibe a kárpitok színe és a díszítőelemek is beletartoznak.
A tesztautónk barna bőrös szövet ülései kimondottan stílusosak, a barnához nagyon jól passzolnak az ezüstös, szürke, újrahasznosított műanyagból készült elemek, mint például az ajtók felső élei, a Modern világos üléseihez még inkább rímel. Jutott bőr a középkonzolra is, ám itt inkább a parafa és a nagyon jól kitalált részletek viszik el a show-t. A parafa alkalmazása a tárolórekeszek aljaként funkcionális (nem zörög és csúszkál benne semmi), és kimondottan jól is néz ki, passzol a minimalista, rusztikus, de azért modern belső dizájnhoz.A sofőr ülése elektromosan tolható előre gombbal, az utasülés karral mozog
Digitális a klímapanel, szokni kell a használatát
Ötletes a pohártartó kialakítása, a villanymotor mellett hagytak helyet egy Wankel motornak is
Remek úttartású, pont jó dinamikájú, kimondottan kényelmes és jó rugózású autó, vezetni sem rossz
Elég jó a minőségérzet, de találunk furcsán rideg műanyagot is kéz alatt, az összkép viszont elég jó. Szélzaj semmi, a kerekektől szintén nem jön egy pisszenés se, az utazási komfort kimondottan minőségi. Remek a futómű, komoly terhelés mellett sem pattog, vagy üt keményeket, kényelmes és stabil, rendesen összerakott érzete van.
Az MX-30-ban most talán a legjobb pont az árképzése, támogatással 7, 890 millió forinttól elérhető.
A Mazda viszonylag hamar reagált az új állami támogatásra, és úgy igazították az árakat, hogy a legnépszerűbbnek vélt modell is még beleférjen. Ez lehet a legnagyobb ütőkártyája, ugyanis a GT Plus felszereltség Premium csomaggal is belefér a 11/8,5 millióba, amiben már a választható összeállítású bőrös utastér és Bose hifi is szerepel, a head-up displaytől kezdve az összes vezetéstámogató rendszerrel együtt, beleértve a teljesen ledes fényszórókat is. Minőségérzetre meglehetősen jó, kellőképpen egyedi, de nem mondanánk meg róla elsőre, hogy villanyautó, ami szintén egy jó pont. Van stílusa, ami egyedi is, és a támogatással nem is kérnek érte többet, mint egy Corsa-e-ért.Legerősebb felszereltségét is betolták 11 millió forint alá, a GT Plus 10 590 900 forint listaáron, a Prémium csomaggal is belefér a támogatásba
Egy újabb teljesen felesleges, obszcénul nagy, elfuserált arányú SUV, ronda színben. Léphetünk tovább.
Akkor lépjél. Én viszont azt hiszem, tábort verek itt 😀
Nem ez a helyes válasz amire a vásárlók vágynak, de egy kegyelem kettessel valóban értékelhető, hogy legalább gondolkodtak rajta.
Végre egy autó, amin gondolkodtak???
– kis hatótáv
– szűkös hátsó ülések
-nehéz ki- és beszállás
– nincs ECO mód, amivel a fogyasztás csökkenthető
– a teljesítmény villanyautós szemmel nézve elég karcsú
– töltési sebesség sem túl acélos
Akkor inkább ne gondolkodjanak annyit. A Kia/Hyundai évekkel ezelőtt ki tudott jönni hasonló kategóriájú villanyautóval, dupla ekkora hatótávval és gyorsabb tölthetőséggel, kretén ajtómegoldás nélkül.
– indokolatlanul nagy
– böszme, ronda, aránytalan
– se nem autó, se nem terepjáró
Fent azt írod: „Léphetünk tovább.” Minek jöttél vissza? 😀
Hogy ártsak az egészségednek.
Érdekes ez a dedikált digitális klíma panel, mert abszolút felesleges, ráadásul minden állításhoz le kell venned a szemed az útról (ezt szokták mindig is érvként felhozni ellene, itt ez hatványozottan megállja a helyét)
Én simán integráltam volna a központi kijelzőbe, annak kellene legalább 10″ méretűnek lennie.
Az ajtó megoldás már a Meriva idején is tetszett, de inkább azt mondanám, hogy csinálták egy Mazdás i3 SUV-t. Magamnak soha nem vennék ennyiért harmadik autót.
Miért kell feltétlenül arra a nyomoronc i3-asra asszociálni mindig erről a kocsiról? Az fel sem merül, hogy az RX8-ast akarták bizonyos pontokon megidézni, ugye? Neeem, aaaz kizárt… 😀
Sikerült is nekik, 4 kereke van mindkettőnek.
Egy benzines wankel motoros sportos autót egy városi elektromos divatterepjáró SUV-vel csak az köti össze, hogy mindkettő Mazda. Ahogy egy Honda e és Type R között sem lesz sok hasonlóság, de biztos bele lehet magyarázni mindent (is), csak akarni kell.
Hányingert kapok attól, hogyha kijön egy ázsiai autó, akkor addig nem nyugszotok, amíg bele nem magyarázzátok, hogy valami európai xarnak a kopizása. A világot is hajlandóak lennétek fejreállítani, ha kell, de ennek be kell bizonyosodnia. Egyszerűen muszáj, hogy hátradőlhessetek a fotelban és rágyújthassatok egy kubaira…
Nekem semmi bajom az ázsiai autókkal, a saját pénzen vásárolt új Focusom után (a 308 helyett) majdnem Auris lett, csak kicsi volt és drága – vagyis nem nagyon akartak a készleten lévő autókra sem kedvezményt adni.
Mazdát is szerettem volna (gyengébb pillanatomban egy CX3-t néztem ki), csak annyira gyökér bunkó volt a Vörösvár úton lévő szalonban a vénasszony, hogy mentem tovább 🙂
Most meg i30 lesz az új céges autóm az új Corolla hatchback helyett, mert csak diesel erőforrással lehet nálunk bármi, Toyotában olyan meg nincs (és a Kiához kedvező áron lehet most hozzájutni)
Téged ugyanúgy a saját prekoncepcióid ejtenek rabul, mint bárki mást, csak te ezt nem tudod/akarod belátni. Ellenben más szemében a szálkat is.. 😉
Íze, Hyundai az az Kia.