Ez lett a Renault olcsónak szánt villanyautója!
Hivatalosan is leleplezték a Renault 5 villanyautót a Genfi Autószalonon
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Most először teljes pompájában mutatkozott a Renault 10 millió forint alá pozicionált villanyautója, amely nem csak az egyik legolcsóbb, de mindenképpen a legígéretesebb elektromos jármű lesz az európai piacon.
A Genfi Autószalonon végre hivatalosan is bemutatták a Renault 5 elektromos városi autót
A nagyobb akkumulátorral felszerelt modell 1450, míg a kisebb csomaggal rendelkező 1350 kilogrammot nyom
Rendhagyó formaterv, még a Renault modellpalettáján sem találni hasonlót
Az első fényszórók az emberi szemre utalnak, míg a hátsó lámpákat egyértelműen az 1972-es modell ihlette
Az autó tetejéről sem feledkeztek meg, oda is sikerült némi izgalmat csempészni
A motorháztetőn lévő kijelző valós időben mutatja a töltöttségi szintet, ha pedig az akkumulátor teljesen feltöltött, a modellnév kezd el világítni
Nem csak sárgában lesz elérhető
19 colos felnik kerülnek az autó alá
A műszerfalon igényesen helyezték el a multimédiás kijelzőt, enyhén a sofőr felé döntve, az anyósülés előtt pedig bőrhatású kárpitozás kapott helyet, illetve egy aprócska kijelző
Az irányváltó a kormány mögé került, így a középkonzolon még több tárolóegység áll rendelkezésre
A Renault 5 az első autó a piacon, amely az AmpR Small platformra épül
Méreteiben nagyobb mint a Twingo, de kisebb mint a Clio
A Renault 5 után hamarosan jön az erősebb kivitel is belőle, viszont az már Alpine néven
Nem szeretem a porszívókat,de ezt elfogadnám.Vegre egy formás,nem egyen ,semmilyen kinézetű villanyos.Bár a hangszórókból biztos szólna nekem a benzinmotor hangja.
Marhára nem értem – és eléggé bosszant is -, hogy miért hivatkoznak több helyen „legendaként” az ős 5-ösre!? Egy sima kisautó volt, az akkori Polo se volt legenda, a Fiesta se, a 205 se, a Visa se, a Starlet se, az Uno se… Persze, voltak fűszeresebb verziók ezekből, amikre rá lehetett gerjedni, de en bloc ráhúzni az R5-re, hogy „legenda”??? Pfff… És most magunk alá kéne csinálni, mert francia barátaink visszahozták ezt a „csodát”. Most épp nem érek rá, de ha lesz időm, megejtem a dolgot.
Talán a rally-versenyeken elért eredményei miatt nevezik legendának. Anno Ferjáncz Attila is ment a Renault5 turbó/Alpine változatával…