Végre: április 15-től rendelhető az Alfa Romeo Giulia
Minden, ami most tudható az Alfa új középkategóriásáról
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az Alfa Romeo úgy áll a Giuliával, mint a hazai nagyberuházások. Talán, el sem készül, végül csak meglett, így be is mutatták, másodszor.
Na jó, beismerem túloztam. De attól még elég vicces, hogy a tavaly bemutatott Alfa Romeo Giuliát idén Genfben most még egyszer (és reméljük utoljára) dobogón láthatjuk. Ne legyünk túlzottan kárörvendőek, inkább örüljünk, hogy az 510 lóerős, Ferrari motoros QV csúcsváltozat után most már közöttünk vannak a polgári Giuliák is. Ahogy korábban szó volt róla, Genfben végre valahára a teljes sorozatot prezentálták az olaszok, és ha újabb gikszer nem jön közbe, akkor jövő hónap közepétől már kapható is lesz az új prémium középkategóriás. A 159-est pár év kihagyással váltó, de annál többet ígérő Giulia a hangzatos nevű Giorgio platformra épül, és korai elődjéhez, az Alfa 75-öshöz hasonlóan ismét alapból hátsókerékhajtású.
A leggyengébb Giulia dízel és kétliteres, négyhengeres, turbós is, de csak 150 lóerős. Az ideális flottás változat fölött persze lesz 180 és 210 lóerős is. Előbbi kettőhöz a hatfokozatú kéziváltó az alap, a nyolcas automata rendelhető, utóbbiról konkrétumot még nem tudunk, mert az csak később lesz elérhető. Benzinesből úgy néz ki, csak erős lesz, az áprilistól elérhető 200 lóerős és egy későbbre várható 280 lóerős. Előbbiről már tudható, hogy hozzá alapból a nyolcfokozatú automataváltót társítja a gyár, nyomatéka 330 Nm, és ebben szerepe van a nagyon magas, 200 baros nyomáson dolgozó benzinbefecskendezésnek is. Három kivitel lesz rendelhető, ezek a Giulia, a Super és a Quadrifoglio. Alapfelszerelés lesz már a belépőszinten is a kétzónás légkondicionáló, a tempomat, a 16 colos felni és a 6,5 colos kijelzővel adott infotainmnet rendszer is. Ennél többet majd a menetpróba, illetve a hazai árak kiadása után fogunk róla tudni.
A Giulia sajtóbemutatóját az alábbi felvezetéssel kezdték: “Nem másoltuk a 3-as BMW-t, de az az egyetlen koncepció, amit követni érdemes”. Vitathatatlan, hogy a karosszéria arányok (hármas tagozódás), hajtáslánc, elrendezés (hosszmotor az első tengely mögött, hátsókerék hajtás, fokozat váltó elöl a difi. hátul) stb. Ez nem AUDI, vagy más tömegtermék, hanem BMW koppintás.
Szép! NA!
Ha ez így igaz akkor szerintem az Alfa triplázni fog éves eladásban. Ami még mindig nem sok, de mindenképpen megfordul a trend…
Az a szerencse, hogy nem nemet vagy japan. 😉
A cikkbol viszont erthetetlen modon, az osszes tudott adat kimaradt.
480literes csomagtarto, alaparon 8,8 “-os kepernyo, a muszerek kozotti pedig 3,5 vagy 6,5” .
A kisebbik dizel (es gyanithatoan az erosebbek is) 1370 kg onsulyu, a 150 loeros 8 masodperc, a 180 lovas 6,9 alatt van szazon. A 280 lovas benzins 5,5, a 200 lovas pedig 6,6.
Fogyasztas egyelore csak a dizelnek tudott, 3,9 (haha) l/100.
A kaszniban hasznalnak szenszalat es aluminiumot is. Utobbi pl az auto orra a fara es (elvileg a polgariaknak is az ajtajai.) Szenszal pl a kardantengely.
3 felszereltsegi szint lesz. Giulia, Super es QV ezek optikai csomagokat takarnak elso sorban, felszereltsegi szintek pedig Lusso, Veloce (meg meg egy).
Alap a ketzonas klima, ütközésfigyelő rendszer, a vészfék-asszisztens, a gyalogosfigyelmeztető rendszer a sávtartóautomatika es a tempomat.
Alapar varhatoan 27-28e euro.
Nekem tetszik, csak egy nagy baj van vele, hogy olasz.