Végre a tesztpályán dübörög az utcára szánt Forma-1-es autó

A Mercedes-AMG Project ONE tesztfázisának utolsó részébe érkezett, videón ordít az 1000 lóerő

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Alapos késéssel ugyan, de különlegességéből mit sem veszítve elkezdődött a Mercedes-AMG Forma-1-es technikán alapuló hiperautójának tesztelése ott, ahova született a kocsi: a versenypályán.

A modern hiperautók következő generációja van kibontakozóban a szemünk előtt, a 2010-es éveket meghatározó Porsche-McLaren-Ferrari trió után új szereplők bolygatják fel ezt az évtizedet. Míg utóbbiak legfőbb újítása az azóta is aktuális elektromosítás volt, ma a Forma-1-es technológia utcai autóba való átültetése tűnik az egyik fő irányvonalnak. Az Aston Martin és a Mercedes-AMG jelentkezett egy-egy ilyen jellegű, 1000 lóerő fölötti teljesítményű gépszörnnyel, és bár elég lassan halad mindkét modell fejlesztése, a munka nem állt le. A németeknél például el is érkezett a gyártás előtti legizgalmasabb szakasz: a versenypályán való tesztelés.
Hirdetés
Álcázva ugyan, de már a végleges hajtáslánccal és aerodinamikai elemekkel ostromolják házi pályájukat Affalterbachban a cég szerencsés munkatársai. Egyszerre ráadásul több példánnyal is, ami mindenképpen jó jel, hiszen ez már egy előrehaladott fejlesztési stádiumra utal. A szakemberek végre élesben ellenőrizhetik és finomhangolhatják az eddig csak a szélcsatornában kipróbált aerodinamikai elemeket, például a légbeömlőket, a szárnyakat vagy a cápauszonyt. Szerencsére nem felejtettek el videót is készíteni az autózásról, jó mozgás közben látni végre a sorozatgyártás előtti példányokat - főleg azoknak, akik már lassan 3 éve tették le az előleget a kocsira. Nem kis feladatot vállalt magára a Mercedes, amikor a Project ONE-nak megadta a zöld lámpát. A végleges autóban Forma-1-es technológia dolgozik majd, elektromos hajtásrendszerrel kiegészítve, ami akár teljesen emissziómentes üzemmódban is képes lesz mozgatni a járművet, ráadásul azt is elhatározták, hogy mindezek tetejébe még hétköznapi szinten is használható legyen. Az eddig szinte ismeretlen területre evező Mercedesnek olyan, elsőre nem is egyértelmű kihívásokkal kellett szembenézni, mint például az alapjárat fordulatszáma. A V6-os motor Forma-1-es eredetéből adódóan 5000 fordulat/perccel üvöltene a piros lámpánál, ha a mérnökök nem töltöttek volna el 9 hónapot ennek az akadálynak a kiküszöbölésével. Egy ilyen forradalmi technológiával rendelkező autóra azonban ennél többet is megéri várni, és szerencsére már a sorozatgyártás megkezdéséig sincs sok idő hátra: a házi tesztpályák után nemsokára jön az utolsó megmérettetés, a Nürburgring.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?