Végletekig könnyítették a Lotus Elise-t
Kevesebb mint 800 kilót nyom a Lotus Elise legfrissebb kivitele, a Sprint
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Lotus megpróbálta megidézni az eredeti koncepciót, miszerint a lehető legkönnyebb sportkocsikat készítik. Az új Elise Sprint kevesebb 800 kilónál, még a váltókulissza sem kapott burkolatot.
A Lotusnál újra ráfeküdtek a minél drasztikusabb súlycsökkentésre, nem mintha eddig nem lett volna az Elise könnyű. Új kivitele, a Sprint viszont minden eddigi Elise-nél könnyebb, csupán 798 kilogrammot nyom üresen, 41 kilót faragtak a kétüléses sportkocsin, ehhez sok apróságon változtattak. A könnyen cserélhető alkatrészekből alkalmaztak könnyebbet, az új lítium-ion akkumulátorral 9 kilót spóroltak, a szénszálas műanyagvázú sportülésekkel pedig 6-ot, a felnik 5 kilóval könnyebbek, a karbonburkolatokkal, a szövettetővel és műanyag motorháztetővel még 6-tal nyom kevesebbet.
Az opciós alkatrészekkel még könnyebb is lehet, a feláras féktárcsák például további 4 kilótól óvják meg az Elise-t. Emellett több kisebb változtatás is történt, hátul a belső lámpákból csak a tolatólámpák maradtak meg, valamint a műszerfal is változott némileg, a műszerek karakterei is újak. Bent a legnagyobb dobás viszont a váltó, a kézi szerkezet kulisszáját ugyanis burkolat nélkül hagyták, így a pőre szerkezetet láthatjuk dolgozni. Egy kihegyezett sportkocsinál ez külön öröm, a sofőr ezzel igazán közel lehet a szerkezethez és látványnak sem utolsó. Az Elise Sprint továbbra is kétféle motorral érhető el, a szívó 1,6-os 134 lóerőre, a kompresszoros 1,8-as kivitele pedig 217-re képes.