Végleges formába öntötték a Porsche 918 Spydert
Ilyen lesz az új csúcs Porsche
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kétszáz millió, nagyjából ennyi forintot kell majd leszurkolni a targatetős, karbonkasztnis, hibridhajtású zászlóshajóért. Érkezése 2013 végére tehető.
Megkapta közel végleges ruháját a Porsche új csúcsmodellje, a várhatóan jövő szeptemberben gyártásba kerülő 918 Spyder. Az első boldog és gazdag tulajdonosok még a 2013-as esztendő lejárta előtt átvehetik hibridhajtású szupersportautóikat, melyek alapára 645 000 euró, mintegy 195 millió forint.
Mint már korábban is megírtuk, az újdonság hajtását erőteljes hibrid kombinációra bízták: az utascella mögé beszerelt 4 liternél nagyobb hengerűrtartalmú V8-as hétfokozatú PDK váltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket, és mindkét tengelyen elhelyeztek egy-egy villanymotort. A rendszer 770 lóerő körüli teljesítménye ellenére a Porsche állítja, hogy akár 3 l/100 km szerénységű fogyasztás is elérhető az autóval, de ha kell, 3,2 másodperc alatt 100 km/h-ra gyorsul, és akár 320 km/h-val is megy, bár ezek még nem végleges számok.
A karbonerősítésű monocoque váz köré épített autón aktív aerodinamikai elemeket és sebességfüggő hátsókerék-kormányzást is alkalmaznak. A most bemutatott prototípus vonalai hűek maradtak az eredetileg bemutatott tanulmányhoz, csak a fényszóróházakkal, a kerekekkel és a normál méretű visszapillantó tükrökkel változtattak rajta, a kipufogó kivezetések pedig az autó oldaláról a géptető tetejére költöztek.
A 918 Spyder nevének megfelelően kiemelhető targatetőt kapott tervezőitől, mely az autó orrában kialakított csomagtérben tárolható.